clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Wat fijn dat je proefdruk nu eindelijk je dat is. Vervelend als ze je eerst niet begrijpen he... Wij hadden een bestaand kaartje genomen en de tekst wat erop stond enzo was allemaal goed voor ons. Dus dat moet alleen nog aangepast worden na de geboorte.

Ja je gewicht blijf je meedragen he... Ik zit nu op 17 kg en ben er eigenlijk ook niet zo gelukkig mee. Maar ik ben dan nog 6 weken verder... Het grote nadeel is dat we niet veel meer kunnen/mogen doen. Want als je actief je huishouden doet, verbruik je ook al kweenie hoeveel caloriën. Ik kijk er ook echt terug naar uit om terug met de hond te gaan wandelen! Want dat lukt mij nu ook niet meer.
    Het enige dat ik hoop is dat ik snel terug in mijn oude kleren geraak, want ik ben die zwangerschapsbroeken beu aan't worden. Die banden op m'n buik beginnen mij echt te irriteren...

Ik zit voornamelijk binnen. Daar is het nog altijd het koelste. Heb de rolluiken voor (zuidkant) maar een klein beetje omhoog gedaan, dan blijft de meeste warmte buiten. Ons terras ligt op het noorden, dus heb nu nog wat schaduw moest het zijn. Maar ik ga nog even een dvd'tje opzetten ;) Om 15u moeten we bij de gyn zijn, dus zoveel tijd heb ik vandaag toch niet om in de zon te zitten :)

Je niet forceren met werken he.

@ mikky: Je mag ook altijd komen proeven hoor! :D Net als de rest ;) Het was voor mij ook de eerste keer dat ik die ijslolly's gemaakt heb hoor. Gewoon aardbeien in stukjes snijden en ze even laten koken (volgens mij kan het ook gewoon rauw maar door mijn allergie mag/kan ik dat niet) en dan mixen. Potje yoghurt erbij en nog eens mixen en klaar is kees! Ik heb er nu wel geen suiker bij gedaan omdat de aardbeien vrij zoet waren. En ook maar 1 potje yoghurt op 500 g aardbeien omdat ik volle yoghurt had genomen ipv magere ;)
    Mijn mama maakt ook regelmatig van die ijsjes. Vorig jaar had ze er met kersen gemaakt. Ze zei dat er eigenlijk nog water bij moest (echt waterijs met vers fruit) maar dat heb ik dus niet gedaan. Gewoon wat experimenteren! Kan je niet veel mis mee doen. En het zijn lekker gezonde ijsjes! :D
    De vormpjes heb ik van Tupperware, maar ik denk dat ze die bij Hema ook wel verkopen. Had meer moeite om mijn vormpje te vullen, want de hele kast hing vol aardbei :p

2. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @kat nee we gaan het niet vertellen aan noa. eigenlijk om 2 redenen
    de eerste redenis voornamelijk voor familie die aan noa gaan vragen wat het is doen ze al 3 wkn en ja een kind verteld alles. en reden 2 noa word bloedlink als we zeggen dat het een broertje kan zijn. hahahahaze wil zo graag een zusje dat ze echt boos word. weet zeker als de kleine er is dat ze heel gelukkig is maar voor nu laten we haar maar denken dat we het niet weten.Nu is het onwijs hard denken aan een naam want dat is drama ik had 4 namen en alle 4 vind mike niks helaas.

gelukkig is de proefdruk nu naar je zin weer een last minder dan.

@jt ja wel zwaaien hoor oh wat mis ik het daar zeg niet normaal zou zo graag willen gaan maar ja dat zit er niet in:(

nou vanochtend een bom laten ontploffen op mijn werk. had mijn baas aan de tel en was echt zo boos dat mijn collega de telefoon heeft afgenomen en gezegd heeft dat ik straks wel terug bel.
    eenmaal thuis heb ik haar terug gebeld en een uur aan de tel. gezeten. hebben een heel goed gesprek gehad en ik heb alles gezegd wat ik eigenlijk niet durfde te zeggen. daar was ze wel heel blij mee heb ook gezegd dat ik het wil proberen vanmiddag en zij belt mij maandag hoe het gegaan is is het niet goed gegaan dan blijven het 3 ochtenden en dan leggen we het vast.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je baas. Af en toe moet je idd even alles laten bekoelen om daarna terug te beginnen. Anders had je voormiddag misschien foute dingen gezegd waar je nu spijt van ging hebben. Veel succes namiddag en goed naar je lichaam luisteren eh!

Oh ja, ventje heeft waarschijnlijk geen buikgriep! Hij kwam gisterenavond terug van werken en het ging al beter. Hij voelde de pijn zo door zijn darmen gaan en na een keertje naar 't toilet te moeten was het van hem af. Hij had vrij veel cola gedronken gisteren en op terugweg van z'n werk hadden ze een koud blikje fris gehaald... Denk dat hem dat niet zo goed bevallen is. Gelukkig! :D

Hier heeft mijn ventje de jongensnaam gekozen. Wel in de richting waar ik in zat, maar de namen die ik voorstelde vond hij ook maar niets :D Meisjesnaam heb ik gekozen en ging hij onmiddellijk mee akkoord.
    Toen we gisteren gingen slapen kwam hij ineens nog af met een meisjesnaam. Als dit beebje een meisje is kunnen we voor de volgende misschien deze naam nemen? :p

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Je hebt pb met onze eerste selectie jongensnamen die het niet gehaald hebben ;)

5. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @nijntje
    dank je wel heb een pb terug gestuurd
    meiden naam stond al vast eerst wilde we tess maar dan werd het tess van essen en dat vond mike niks toen kwam hij met zoe (2 puntjes op de e) dus dat zou hem zijn maar ja het is toch echt een knul hihi
    als ik op me werk kom slapen de kids dus doe zo ie zo het eerste uur administratie en als het niet gaat even liggen er waren maar 7 kids op die groep dus mijn collega mag dat alleen doen dus alleen het laatste uur ben ik hard nodig

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh Tess is een hele mooie naam! Maar het moet zoals je zegt ook klinken met de achternaam he. :)

Oh, dan kan je rustig beginnen vandaag. Hoe oud zijn de kindjes van de groep?

7. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ claudia: dan heb je wel gelijk ja dat je het niet vertelt aan noa! en goed dat je eens zo'n gesprek gehad hebt met je baas

@ nijntje: gelukkig geen plaagje bij je man!
    ja kweetet, ik ben evenveel bijgekomen en ben 6 weken minder ver... ik ga ruim over de 20kg gaan vrees ik. Dat had ik wel niet verwacht hoor. Maar goed, het is het wel allemaal waard.
    Maar ik verlang ook terug naar mijn normale kleren :)
    hier ook rolluiken naar beneden, wat ben ik blij dat die er zijn! jammergenoeg wel geen op de bovenverdieping.

hier: net tijdje gewerkt en doorgestuurd naar mijn baas. Nu moet ik zelf contact opnemen met die en die.... pfff, hij blijft me maar lastig vallen. En eigenlijk mag hij niet hé... Ik ben gewoon zo stom geweest om in het begin te zeggen dat ik ging proberen te werken thuis, maar ja, de pijn is alleen maar toegenomen. Ik dacht nochtans echt dat hij het begrepen had de vorige keer dat ik hem zag... niet dus :x

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Eigenlijk zou je baas je niet mogen lastig vallen nee... Maar ja, jij bent dan zo goed om toch te werken... Vind dat echt wel super van je hoor!

Ik heb al gezegd dat als ik mijn kilo's niet kwijt geraak, ik naar de bodystyling ga gaan. Een collega van mij heeft dat gedaan en die is een kilo of 14 kwijt geraakt.
    Mijn gyn heeft vandaag niets gezegd over mijn gewicht. Dus denk niet dat het dan zo abnormaal veel is. Maar had zo graag onder de 15 gebleven... Ach, zo lang onze prutskes het maar goed doen he ;) En het vocht dat we vasthouden, dat plassen we wel uit na de bevalling en die kilo's zijn dan zo weg :)

@ claudia: Hoe is het meegevallen namiddag?

9. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    de kindjes op de groep zijn 0 tot 4 jaar.ik ben net thuis en pfff ben en kapot en heb mega pijn even afwachten hoelang de pijn blijft anders geef ik dat maandag gewoon aan.

ja de achternaam moet je toch rekening mee houden en daardoor vallen een aantal namen af toen ik zwanger was van noa wilde we voor een jongen de naam jesse maar jesse van essen ook niet echt een goede combi.

ik ben tot nu toe nog maar 2 kilo aangekomen kon het niet geloven want ik eet aardig wat weg op een dag.

10. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    he meiden, wat is het rustig hier! Zijn allemaal denk van de zon aan het genieten (al zijn er hier inmiddels heel veel wolkjes :()

@kat, je baas hoort je toch eigenlijk wel met rust te laten ja! Hij heeft het toch blijkbaar niet begrepen de laatste x he? Goed voor jezelf opkomen he! en vooral je rust blijven pakken!Hou je het nog een beetje uit?

@nijntje, hoop voor jou ook dat je de kilo's straks weer kwijt raakt, maar dat zie je dan wel weer hè?Mannetje geen buikpijn meer?

@claudia,pijn inmiddels weer wat gezakt? al afspraken op papier vast gelegd?

@mikky, hoe is het nu? menstruatie inmiddels al voor bij?
    hoe gaat het nu verder met je?

@ano, hoe is het? toch niet wéér wezen shoppen he? ghihi!voel je lekker verder?al pics van de kamer?;)

@hier, vandaag erg veel pijn, Met name in mn lies links,Weet niet waar het weer erger door is , misschien toch te drukke dagen gehad denk ik, voor mijn doen nu dan he? )dagje bij mn zus gezeten,vriendin op bezoek gehad, naar het WC geweest voor wat vakantie inkopen, bbq gehad... )wel allemaal heel leuk!!:) )
    We hebben straks ook nog en borrel bij een 40 jarig huwelijk van de baas van mijn lief, maar als het echt niet gaat blijf ik thuis,maar wil het toch eigenlijk wel ff proberen hoor!

Ik zit zo te hopen dat ik nou eindelijk eens ongesteld ga worden verdorie!!!!!!is ook al weer 5 wkeen geleden na dat ze het hebben opgeekt, dus mijn lichaam heeft nog steeds niks uitzich zelf gedaan:x Je zult zien he over 2 weken gaan we met vakantie....... Ben echt bang dat het dan midden in de vakantie ineens gebeurd ofzo...
    Zo raar , eerder stond ik daar nooit bij stil, je slikte gewoon de pil door en dat was het maar nu.......

Als ik er maar ergens kan zitten dan is het wel ff te doen he=

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja 't is hier inderdaad erg rustig! Hier zijn ondertussen de eerste regenbuien al gepasseerd. Waren net even naar de stad gegaan en hadden een drukte van jewelste verwacht, maar door de regen ging ineens iedereen lopen :D Het grootste stuk was daar nochtans overdekt, maar vond het niet erg hoor :p

Mannetje heeft geen last meer van buikpijn. Waarschijnlijk combinatie van warm weer en een koud blik fris... Ach, ben blij dat het dat maar was!

Voor de rest weer veel last van hooikoorts... Hoop dat dat snel terug veranderd, maar ik vrees ervoor. Nu zou ik in noodgevallen nog een pilletje mogen nemen, maar eenmaal bevallen mag ik helemaal niets meer nemen zolang ik borstvoeding geef.

@ jt: Kunnen ze niet opnieuw je ongi opwekken? Want als je lichaam het zelf niet doet, moeten ze toch iets doen niet? Hoe was je cyclus eigenlijk na je pilstop? Ook zo onregelmatig?

12. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Hier ook al een paar druppeltjes, maar het zet gelukkig nog niet echt door, wel al heel veel wind! heb maar het scherm ingedaan want die ging wel héél hard tekeer:$
    Ik hoorde dat het in Limburg en België al noodweer was??
    Was wel lekker rustig shoppen voor jou dus! het is natuurlijk koopzondag, eerste vd maand! Helemaal niet aan gedacht , sinds ik thuis zit ben ik daar helemaal uit!(hoe erg:))
    Nog iets leuks gekocht? Wat balen van je hooikoorts weer! al die rondvliegende witte pluizen ggrrrr!hopelijk na de bevalling weg.....

ik neem aan dat ze mn ongi niet weer opnieuw gaan opwekken hoor, Kan ook niet helemaal goed zijn lijkt me? is nu goed 5 weken terug dat ik toen een kleien bloedingf gehad hebmaar mn lichaam heeft zelf nog helemaal niks opgepakt , zeer frustrerend!
    Zal het vd week eens overleggen want heb dan toch contact met de ha over de kweek uitslag!

@ mikky bij jou moest je toch ook gewoon steeds wachten dat je ongi vanzelf een x kwam? dan deden ze toch ook niks??
    al is bij jou de situatie natuurlijk wel anders en hadden ze al veel eerder wat moeten doen hè?
    Voor de bbz was het bij mij in principe "goed" natuurlijk omdat er toen wel enige regelmaat was, maar ja die bbz is ook niet voor niks gebeurd denk ik dan weer.....

Mn cyclus na de pilstop was toen gemiddeld zo'n 32 dgn, met een piek van 27 en een dal van 29! Niet echt extreem onregelmatig dus he!

Ben toch thuis gebeleven van het feeestje, had te veel last! Dan zou ik met een uurtje al weer weg willen dat is ook niet echt gezellig he! dus is hij maar alleen gegaan! Ik ga denk maar een dvd'tje kijken want kan vandaag toch niet veel doen:( en buiten zitten zit er ook niet meer in helaas!!
    Ik ga maar al vast wegdromen over de vakantie.... *zucht* ( en dat alle pijn dan verdwenen is en ik al ongesteld ben geweest;))

13. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ jt, bij mij zouden ze alleen een menstruatie opwekken als er na het groeien van een eventueel eitje niets vanzelf zou gebeuren. Maar het gekke bij mij was: geen ei en wel opeens een menstruatie. Dus precies anderom dan normaal zeg maar. En nu weet ik niet wat ze willen. Ga de 18e dus dan zullen ze wel weer een echo willen maken en dan een nieuw plannetje maken hoe verder..
    Irri he dat wachten vindt je ook niet?

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ja daar wordt je echt gek van ja, om dat je geen flauw idee hebt waar je aan toe bent hè?
    Ben benieuwd met wat voor plan ze bij jou op de proppen zullen komen!Hoplijk een hele goede ;)maar vanaf je nieuwe maand ga je toch aan de clomid? Hoop echt dat dat bij jou goed en snel zn werking zal hebben!
    Bij mij was het opwekken omdat het veel te lang duurde maar ja ze hadden erna blijkbaar ook verwacht dat het weer normaal op gang zou komen, niet dus;)

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    ben benieuwd wat de ha gaat zeggen tegen je. Wanneer ging je nou op vakantie?
    Ja als het goed is ga ik de volgende ronde beginnen met clomid. Maar ja aangezien je bij mij niet weet hoe lang een ronde gaat duren zullen ze me in de tussentijd wel in de gaten houden neem ik aan. Ze willen toch zien of er een eitje gaat komen of niet. Ik heb geen zin om nu 60 dagen af te wachten en dan nog eens de nieuwe ronde als die ook lang gaat duren ben ik 4 maanden verder.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: Hier in Limburg (waar ik woon tenminste) is er geen noodweer geweest. Namiddag ineens felle wind en een serieuze plensbui en dat was het... Gisterenavond of vannacht is er geen druppel regen meer gevallen. We hadden wel uit voorzorg het dak van ons tuintentje afgenomen.

We hebben niet zo lang geshopt. Mijn man wilde enkele shirts zonder mouwen om te gaan werken en nieuwe schoenen. Die shirts hadden we onmiddellijk gevonden, maar de schoenen nog niet. Hij heeft een grote maat, en die was er natuurlijk weer overal uit. Maar ik heb mail gekregen dat intersport in maastricht vandaag en morgen uitzonderlijk open is tot 21u voor klantenkaarthouders en er is een extra korting van 20%, dus misschien dat we dan nog even naar daar gaan. Als het lukt he ;)

Ik vrees dat mijn hooikoorts na de bevalling niet weg gaat zijn... Heb er al 13 jaar last van en de laatste 2 jaren is het ietsje minder. Toen ik nog op school zat kreeg ik steevast een cortisone spuit, omdat ik anders onmogelijk kon studeren tijdens de examens. Maar mijn vorige ha wilde die niet meer zetten toen ik begon te werken... Dus nu zijn het gewone pilletjes en dokter vogel erbij, want anders kom ik de zomer nooit door. En het ergste is dat het bij mij sowieso tot eind augustus duurt. Wij wonen net aan de velden (heel leuk om te wandelen enzo) maar vanaf augustus is het dus volop oogstseizoen...
    Ach, we duimen dat de hormonen na de bevalling hun werk nog doen tot de zomer gedaan is ;)

Hoe zou het met de rest zijn? Kat, ano en claudia: alles ok met jullie?

17. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    hier is het weer ook meegevallen tussen 2 en 3 een flinke bui maar meer niet.
    @nijntje balen van de hooikoorst. bij mij valt het nu nog mee ondanks al die pluisjes

@hier de pijn was van het weekend weer ondragelijk helaas en vanochtend erg veel moeite om uit bed te komen door de pijn. ik word letterlijk en figuurlijk moe van de pijn. met mijn moeder afgesproken dat ze iedere dinsdag om 3 uur noa komt halen en dan mijn strijk al meeneemt en noa dan woensdagavond weer thuis brengt. het scheelt wel wat voor mij zeker de strijk.
    ik heb nu nog een mega afwas staan daar moet ik me echt toe gaan zetten vandaag denk dat ik er erg lang over ga doen steeds met pauzes anders weet ik het wel.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: De strijk wordt hier ook door m'n moeder gedaan. Alleen de opplooidingen blijven hier.

Wij hebben net voor nieuwjaar een vaatwasser gekocht en moet zeggen dat ik dolgelukkig ben met dat ding! Zou het voor geen geld van de wereld meer kunnen/willen missen. M'n man haat de afwas doen, dus het was altijd voor mij alleen.

Rust toch maar voldoende tussendoor! En noa zal het vast geweldig vinden bij oma ;)

Hooikoorts viel hier mee tot dit weekend. Echt niet normaal! Heb het tijdens de piek in april ook een week heel erg gehad, maar toen kreeg ik alles goed los door mijn neus te snuiten. Maar nu zit alles dus pot toe...
    Las trouwens dit weekend nog ergens dat als je zelf hooikoorts hebt, je de was van je baby niet buiten mag laten drogen ivm de pollen. Want dan ontwikkeld het een grotere kans om ook hooikoorts te krijgen. Ik droog mijn was in de zomer ook gewoon buiten, ga nu toch echt niet met mijn droogrekje binnen zitten sleuren?! :( Da's trouwens ook de eerste keer dat ik dat hoor!

19. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ja mike heeft er ook een bloedhekel aan af en toe dan helpt ie even maar ik doe het meest van de afwas. jammer genoeg hebben we geen plek voor een vaatwasser anders was die er ookal geweest.
    je was niet buiten hangen??? nog nooit gehoord ik hang noa dr was ook altijd buiten en die heeft tot nu toe nergens last van.

het scheelt dat me moeder dat wil doen en als wij dat weekje op vakantie zijn komt ze die woensdag hier in huis schoonmaken. noraal heeft ze die dag noa maar omdat we weg zijn zei ze dan kom ik ff soppen in je huisje dat scheelt weer voor de dingen waar je niet aan toe komt.
    ik zal echt de hulp die ik aangeboden krijg moeten aanpakken want ik moet meer rusten merk ik. voel me eigen constant schuldig naar me gezin toe en dat moet ik eigenlijk opzij zetten want ze nemen me niks kwalijk

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Dat neem ik ook wel aan ja! Ze zullen je toch niet zo lang weer laten wachten lijkt me? Net wat je zegt dan ben je onderhand wéér 4 maanden verder, kom zeg dat werkt niet hè? ben heel benieuwd de 18e voor je!
    Ik ga de 20e weg ( over 2 weken dus al daar:):):)) dus hoop voor die tijd dan toch wel een menstruatie te hebben maar vrees het ergste! zal het wel met de ha overleggen vd wk!

@nijntje, hier viel het weer uitendelijk ook reuze mee! we hebben maar heel klein buitje gehad! wel veel wind maar dat heeft ook niet heel lang geduurd! en het zou de hele nacht gaan onweren en alles, niks aan de hand! Was om 4 uur ffkes wakker , nog ff naar buiten gekeken maar alles rustig hoor!

vrijdag was trouwens de laaste uitzending van de pfaffs:(Niet het resultaat van de face lift dus kunen zien;)

Wat een gedoe met je hooikoorts zeg! en dat van dr. vogel is toch homeopatisch? dat is toch niet schadelijk voor de beeb? of wel? (sommige wel he)lijkt me zo lastig dat je helemaal niks in kunt/mag nemen! en om nou de hele dag in een potdicht huis te zitten is ook niks natuurlijk!!
    bestaan er geen alternatieve trucjes voor oid? (probeer ook maar mee te denken hoor;) )
    uuuh misschien een hele domme weer maar wat zijn opplooidingen?;)(iets wat je niet strijkt blijkbaar hahaha)

@claudia, jammer dat je geen plek hebt voor een vaatwasser! Ik zou echt niet meer zonder kunnen! Vooral na bezoek enz ghihi!
    Kleine dingetjes die ik later wer nodig heb was ik wel ff tussendoor af maar toch heerlijk als we na het eten zo hup alles in in eenx niet meer zien haha!
    @hier, vandaag weer wat minder last dan gisteren, heb toch gister heel wat paracetamols in genomen, hopelijk vandaag maar niet!

Morgen poging nummer 2 voor een uurtje op het werk;)

Deel Deze Pagina