clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Je hebt een heel mooi buikje! :) Is het die standaard suikertest die je moet laten doen?
    Hoe gaat het verder met Noa? Slaapt ze nu weer beter?

@ jt: Met Ward is alles ok ;) Vandaag is de vroedvrouw langs geweest en heeft hem weer gewogen: 3,730 kg. Alweer 120g bijgekomen sinds vrijdag. 's avonds komt hij heel vaak voor voeding vragen, maar blijkbaar zijn dat clustervoedingen. Moet nog eens op internet opzoeken wat dat juist is, maar dat hebben naar het schijnt veel kindjes. En vermits ik bv geef, mag ik blijven geven als hij vraagt.
    Gisteren na zijn voeding heeft m'n man hem terug in z'n box gelegd ipv rechtstreeks in z'n bedje. Met als gevolg toen hij in z'n bedje lag wilde hij weer wat eten. Als hij rechtstreeks in z'n bed gaat, hoeft hij dat niet. Maar hij heeft vervolgens geslapen van 24u tot 6u. Tegen 6u45 lag hij er terug in en toen de vroedvrouw om 9u10 hier stond, sliep hij nog (meestal tot een uur of 10). Maar hij heeft wel nog verder geslapen in z'n box tot 10u30 want ik was daardoor ook later met kolven. Gelukkig was ik net uit m'n bed :D
    Mijn wonde is heel mooi genezen zei de vroedvrouw. Ze heeft moeite om te zien aan welke kant het was! Gelukkig maar! Moet nu beginnen met wondzalf te smeren en het litteken te masseren zodat dat soepel wordt.

@ Kat: Ik ben zowel overdag als 's nachts ook rond een uur bezig met voeden. Eerst flesje, dan valt ie in slaap, dan pamper verversen (wordt hij terug wakker), terug wat drinken, boertje laten, soms nog wat drinken... Maar je voelt het goed als ze zo wat langer slapen he. ;)
    Hier laten we niet elke dag bezoek komen omdat het te vermoeiend is en we ook nog wat tijd voor onszelf willen. Sommige mensen die op bezoek komen hebben het fatsoen om niet te laat te blijven, maar je hebt er daar tussen zitten die gewoon geen rekening houden dat je nog moet kolven ed. Daarmee doen we het zo.

2. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ claudia, mooie buik hoor!!!!!!!!!!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky: Spannend, nog een kleine week voor jou! *duim duim*

4. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Tis wel héél rustig hier zeg.....:$:(

@Mikky je cyclus is bijna voorbij.... wat denk je? hoe was je bloed uitslag????

@kat, hoe is het met je bekken-pijn? Nog lekker veel bezoek?
    gaat alles goed met je kleine man?

@ano, wanneer komen je meubeltjes precies?dan ben je zo goed als klaar hè?

@nijnje, gelukkig gaat het goed met je wond!
    Wel asociaal dat sommige van de visite gewoon lang blijven zitten! Hbe je geen tijden op het kaartje staan? sommige mensen voelen dat gewoon niet aan lijkt wel hè

@claudia, mooi buikje,tis niet veel dat je bent aangekomen!

5. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @nijntje

geen idee of het standaard is eigenlijk maar ik vind het niet zo erg dan weet ik tenminste of het goed is want ze kijken ook gelijk mijn ijzer na want dat is vaak erg laag bij mij. en omdat ik zo moe bliojf wilde hij het extra controleren.

@jt ben idd niet veel aangekomen gelukkig haha bij noa was ik ook maar 13 kilo aangekomen maar om het eraf te krijgen heb ik wel wat moeite moeten doen.

@hier het begin van het kamertje is er eindelijk. mike heeft het plafond gewit en samen hebben we de muren wit gemaakt anders kon er geen andere kleur overheen.
    mijn schoonzus heeft de tekening gemaakt op het bedje en ik heb verf meegenomen van mijn werk dus die kan ook geschilderd worden.
    gisteren even naar de gamma geweest om structuurverf te halen en terwijl we daar liepen zagen we de 2 kleuren die we wilde. terwijl we een grote verfwaaier hebben en daar niet uit konden kiezen haha hpeloijk volgende week de kleuren erop. mijn ouders komen zaterdag terug van vakantie en dan zou mijn vader de kast gaan maken en dan mag ik eindelijk gaan inruimen jippieeeeee
    je wilt niet weten hoe mijn slaapkamer eruit ziet met al die dozen met spullen haha. heb via mp niks meer gevonden helaas wel kreeg ik van iemand een mailtje die had nog een stoelverkleiner voor de kinderstoel voor 12,50 incl verzenden die heb ik wel genomen want nieuw was hij zonder verzendkosten 25 euro.

6. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ja, het is hier rustig hé

@ claudia: je bent idd heel weinig bijgekomen! Maar ook geen echte grote buik hé. Ik was 24kg erbij, maar ben er wel al 12 kwijt op 10 dagen :) De rest zal wel wat trager gaan, maar dat kan me niet zoveel schelen eigenlijk, ik heb mijn mini ventje hé :D
    Hier is die suikertest idd standaard, maar mss bij jullie niet hé
    Veel plezier met het kamertje!!! Kan jij wat helpen door je pijn, of moet mike het allemaal doen?
    Ik vond dat zo jammer dat ik zelf niets kon doen...

@ mikky ben benieuwd hoor!

@ jt: hoe gaat het met jou? pijn minder nu je MS gedaan zijn? ik hoop het!!!

Mijn bekkenpijn is verre van over. Heb daarnet voor het eerst in de auto proberen te rijden. Heb welgeteld 5km gereden :( Dat gaat echt nog niet, bekken doet teveel pijn, en heb nog altijd uitstralingen naar mijn rechtse been. Ik zal ook nog een beetje geduld moeten hebben dus. Maar het zij dan maar zo...
    Wandelen kan ik ook nog niet goed.

Ons spook daarentegen zien we goed bijkomen! En iedere dag blijven de oogjes al wat langer open, zo schattig! Mijn man kwam gisteren avond de slaapkamer binnen met de melding hoe schattig en perfect hij het gezichtje van onze zoon wel vindt :D Hier is er echt een trotse papa hoor, echt lief om te zien!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Genoeg rusten dan nog maar nu. Maar het is vervelend als je wil maar je lichaam wil niet mee he.
    (je moet nog een nieuwe banner maken he ;))

@ jt: Wij hebben geen bezoektijden op het kaartje staan... Dat wordt niet vaak gedaan, ofwel de bezoektijden van het zh maar ja als je thuis bent heb je daar niets meer aan.

@ claudia: Wat leuk dat jullie verf gevonden hebben! :) Zo'n kleurenwaaier is soms moeilijk om te kiezen, maar als je dan zoiets voor je ziet staan... Ben benieuwd naar het resultaat!

Van de 19 kg die ik ben bijgekomen, zijn er nog 7 blijven zitten. En ik heb de indruk dat die er maar heel langzaam gaan afgaan...
    Wij gaan even wat wandelen hier in het dorp en iets drinken. Gelijk onze zoon nog even showen :p

8. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    #1268 jt82, 25 jul 2010
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
    @kat, zo trots dus! dat geeft je nog een completer gevoel lijkt me!
    de kleien gaat alle veranderingen al door nu, dat zal hard gaan zo hè! veel foto's maken , over 2 maanden zal hij al weer totaal anders zijn!
    mooi balen van je pijn! die uitsraling is wel zo naar! ik weet het hè...ook frustrerend dat je toch nog niet kan wat je hoopte!bedoel lopen.... daar had je je toch al meer bij voorgesteld hè!idd geduld, maar dat neemt de pijn niet weg!
    idd ff je banner aanpassen:):):)

@nijntje, hier is dat heel gewoon om neer te zetten wanneer de mama en baby rusten!
    die laatse kilos komen vanzelf wel toch, nu zou dat ook wel veels te vlot zijn
    Nu lekker showen mer wardje, is het bij jullie wel mooi weer dan? hier zwaar bewolkt en daar straks zelfs een bui gehad!

@claudia, wat voor tekening heeft je schoonzus gemaakt? kan zij zo mooi tekenenen? das handig zeg!
    welke kleuren hebben jullie uitgezocht?

Ik heb de baby kamer ook al helemaal in mijn hoofd, zouden zo kunnen gaan shoppen en beginnen maar helaas...ach hopelijk kunnen we ook ooit er aan beginnen, hoef ik er in elk geval niet meer zo lang over na te denken!;)
    wij hebben in die kamer een wastafel en daar willen we dan een nieuw meubeltje plaatsen, dezelfde als in onze badkamer maar dan een slag kleiner!
    das vrij modern, met een rechte wasbak,nu kan je denken ach we kopen het nu alvast dat scheelt ooit weer, maar ja als er misschien wel nooit een kindje kan komen maak je wellicht iets heel anders van die kamer:)?) en das dan ook weer zonde geld hè

ik heb nog steeds heel veel pijn de laatse dagen werd het alleen maar erger en geen flauw idee hoe dat kan, vorige week kon ik het nog linken naar mijn menstruatie en heel even was het dan een stuk minder maar vanaf donderdag ochtend is het weer hopeloos, hoe dat nu kan ?? misschien omdat het achter de rug is dat het weer op zijn plek moet? ik weet het ook niet meer! word er wel zo gek van maar ja geduld zeggen ze dan hè!
    het is echt stapje voor stapje, en hele kleine stapjes kan ik je zeggen! maar ja nu een half jaar later ben ik het wel zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo zat!:)

9. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @kat mike doet het meeste ik heb gister wel wat geverfd zeker omdat dat wit niet zo super netjes hoefde maar gewoon genoeg zodat het de andere kleur zou dekken. maar de echte kleuren doet mike en het inruimen doe ik op me gemak. maar daar houdt het dan ook bij op
    de pijn blijft nog wel even tenminste dat is mijn ervaring na de bevalling helaas

@jt balen dat je weer zoveel pijn hebt joh. zo blijf je kwakkelen. werkt die fysio wel een beetje of dat niet.
    de kleuren zijn van flexa een hele aparte kleur blauw en groen is moeilijk uit te leggen maar wel heel licht want het is maar een klein kamertje.

@hier net even mijn schoonmoeder een boos sms gestuurd. ze waren hier gister en ze zit constant te zeuren dat noa moet komen logeren. maar ik had gezegd zolang noa zo slecht slaapt in de nachten gaat ze niet logeren. ik wil haar niet het idee geven dat ze weg moet dus logeren vind ik nu geen goed idee ik wil eerst dat ze rust in dr koppie krijgt. en ze bleef maar door zeuren. dus ik zei al luister tot eind september hebben we geen vrij weekend meer elk weekend wel een verjaardag waar ze gewoon mee naartoe kan. ja zegt ze ik ga niet wachten tot eind september dan maar een keer door de weeks. ze kan toch op zondag komen dus ik zg nee want tante an(schoonzus) komt elke maandag schoonmaken en die neemt deaven dan mee zodat ze samen kunnen spelen. en maar door zeuren. en ik was het zo zat dus ik zei al en de maand oktober wil ik haar thuis houden want je weet nooit wanneer die kleine komt en dan wil ik haar erbij hebben. zegt ze als je nou geen auto hebt moet je maar bellen dan kom ik of opa haar wel halen grrrrr doe je oren open mens.

nu is noa heel de ochtend al bezig ik ga naar opa en oma z komen mij halen als ik dan uitleg nee dat is niet zo enz tranen met tuiten. dus ik heb een berichtje gestuurd of ze de volgende keer niet wilt zeuren over het slapen waar noa bij is want ik zit met de ellende nu.
    ik ben niet van het logeren zomaar alleen als het nodig is laten wij haar logeren.maar dat gezeur om dat slapen gek word ik ervan

10. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    stuurt ze net terug laat haar dan hier eens slapen ze is hier ook graag. ik terug gestuurd ja dat klopt maar ze heeft nu het idee dat wij dat doen omdat ze weg moet en dat idee moet ze eerst loslaten anders blijft ze zo spoken in de nachten

wanneer dringt het door?????

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Da's ook knap vervelend van je schoonmoeder! Ze weet het wel goed uit te spelen waar Noa bij is. Logisch dat dat kind nu helemaal van d'r melk is. Hopelijk kun je haar snel wat afleiden...

@ jt: Wat jammer toch van je pijn. Normaal gezien als je menstruatie door is zou je geen pijn meer mogen hebben he. Maar zag net in de onderschrift dat je linkereileider weggenomen is. Heb je steeds aan die kant pijn of aan beide kanten?
    Ik hoop voor je dat je heel snel aan je kinderkamer mag beginnen!

@ hier: Heb de laatste dagen net genoeg of net niet genoeg melk voor Ward. Vroedvrouw had me maagtabletjes aangeraden om een melkboost te krijgen. Heb ik vrijdag 2x 2 tabletten en zaterdag 1x 2 tabletten genomen, maar heb niet meer melk, alleen maar giga stuwing! Ben dus maar gestopt met ze te nemen. Ward zit momenteel op ong. 5 voedingen per dag van 130, dus kom nu normaal gezien weer net toe. En we hebben ook nog altijd onze voorraad uit de vriezer.
    Vandaag is Ward precies 1 maand! Jeetje wat gaat de tijd snel! Straks nog maar een foto'tje nemen :D

12. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    gelukkig heeft noa het er nu niet meer over maar me schoonmoeder is nog niet klaar grrr stuurt ze net weer een mailtje
    als noa blijf zeuren dat opa haar komt halen
    laat ze dan gewoon komen.
    als het dan niet in de wekende kan doe het dan een keer van maandag avond tot dinsdag.

ik heb niet eens meer gereageerd anders heb ik dadelijk de oorlog verklaart.

ik had ook na een maand bijna geen melk meer ik kreeg de raarste adviezen van drinken van bruin bier tot met je borsten in koud water hangen niks heeft gewerkt op was op haha

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Schoonmoeders ;) :D

Ik heb in het zh om de bv op gang te krijgen als volgt moeten kolven: 7 min rechts, 7 min links, 5 min rechts, 5 min links, 3 min rechts, 3 min links. En volgens mij heeft de vorige vroedvrouw (is nu in verlof) gezegd dat dit ook voor meer melk terug zorgt. Maar het stomme is dat ik vanaf half augustus ook wat moet afbouwen omdat ik op het werk niet zoveel kan kolven. Wil dan misschien 's morgens en 's avonds nog kolven. Dus moet ik zien dat ik nu ook niet met te veel ga zitten zodat ik dan weer zo'n stuwing heb.
    Het is niet dat ik nu minder melk heb, maar Ward vraagt gewoon meer :D Volgens mij is nu ook de periode om een melkdip te krijgen als ik mij de verhalen van vriendinnen herinner...

14. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @mikky,Spannend nog 4 daagies.
    Heb je zelf al een voorgevoel??

@jt,Vervelend dat je weer zon pijn hebt.
    Zo blijf je er maar in hangen he.
    Voel je je al beter vandaag??
    De meubels komen de 10e.
    En dan die in elkaar zetten en dan kan ik alles langzaamaan lekker gaan wassen en inruimen en dan zijn we bijna klaar.
    Alleen nog een nieuw rolgordijn en nog een box uitkiezen.
    Ben nog steeds geen leuke box tegengekomen.

@claudianoa,Schoonmoeders:(;)pfffff dom hoor omdat heel de tijd te zeggen waar noa bij is.
    Jij zit er weer mee daarna.

@kat,Vervelend dat de bekkenpijn er nog steeds is.
    Maar nu nog ff lekker uitrusten zodra t kan.

@nijntje,Al 1maand weer.
    Gaat echt heel snel.

@hier,Ohhhh nog maar 15 weken dat gaat ook supersnel.
    De bevalling komt steeds dichter bij,vind t erg spannend.
    Eindelijk is nu mijn nieuwe rooster ingaan.
    Heerlijk niet meer zoveel werken.

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ jt, jeetje balen zeg nog steeds die pijn :x

@ claudia, wat een raar gedrag van je schoonmoeder! En dat waar noa gewoon bij is. Ze luistert helemaal niet naar jou verhaal, terwijl dat toch heel logisch klint. Kan mike niet met zijn moeder praten als ze niet ophoud?

@ nijntje, alweer een maand!! Zoooo dat gaat echt snel zeg.

@ wat fijn zo`n trotse papa, moet super zijn.

@ ano, nog maar 15 weken, en goed dat je nu een beter rooster hebt.

@ hier, nog niet gebeld voor mijn bloeduitslag, durf niet :)
    Ben zo bang voor nog een teleurstelling. Maar moet morgen echt gaan bellen van mezelf.
    En een voorgevoel, ja dat heb ik wel. Namelijk dat het weer niet raak is deze ronde. Ik hoop natuurijk dat mijn gevoel een keertje niet klopt. Ik denk dat ik donderdag ongi wordt. Zo niet ga ik vrijdag testen.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ ano: Wat fijn dat je eindelijk wat minder kan werken. En die laatste 15 weken vliegen voorbij! :) Geniet nog maar volop van de tijd met jullie tweetjes! ;)

@ mikky: Ja meid, echt bellen! Wie weet is het zo'n goed nieuws... Ik hoop ook heel hard voor je dat je voorgevoel niet klopt. We duimen voor je!

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    mikky,En al gebeld????

18. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @mikky ik heb het gister nog met mike erover gehad. ik vertelde hem wat ik gestuurd had enz hij zei zelf gelijk sorry maar doordeweeks vind ik niks buitenom dat we dan in de avond heen en weer moeten rijden terwijl het mega druk is ik vind het ook fijn om mijn kind te zien als ik uit me werk kom. maar dat hij zou praten met zijn ma dat maakt niks uit hij zegt zelf ook als ma wat in haar hoofd heeft krijg je het er niet uit das onbegonnen werk. hij negeert haar gedrag ook een beetje hij kan er wel beter mee omgaan dan ik ik kan me er niet voor afsluiten.

heb je al gebeld mikky???

@ano oh heerlijk zeg bijna je meubeltjes ik moet alleen wachten op de kast nog en dan nog op het verven haha

19. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ claudia: ik zou ook eens mike met zijn moeder laten praten, das altijd gemakkelijker dan met je schoonouders hé

@ mikky: ik duim voor je hoor!

@ ano: eens die 20 weken voorbij had ik ook plots het gevoel dat het niet zo heel lang meer was; leuk hé :D
    Ik vind inruimen trouwens een heel grappig woord, had ik nog nooit gehoord :) Fijn dat het kamertje opschiet hé!!! Dat maakt alles zo concreet

@ nijntje: de tijd gaat echt snel hé! Ons spook is overmorgen al 2 weken :) Uiteindelijk schelen onze kleintjes toch minder dan verwacht hé, jij weekje erbij, ik bijna 3 weekjes te vroeg...

Hier: alles nog altijd ok. Wel beetje probleem met mijn rechterborst, daar komt echt veel te veel melk uit, wat het lastig drinken maakt voor Ewoutje, hij moet heel veel rustpauzes nemen daardoor, en zo ben ik bijna een uur bezig met de BV!!!

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @mikky, hoop zo dat je gevoel je nu echt misleidt!! heb je het al aangedurft de telefoon te pakken? Mijn duimen draaien volop voor jou hoor!!!!!!!

@kat,dat is wel vervelend dat je nu een uur bezig bent met voeden! heeft het verder gevolgen voor de bv los van de rustpauzes of kan het verder geen kwaad?

@claudia, vervelend voor je, al zal ze de beste bedoelingen hebben hè, praten is de enige opossing denk! en schoonmoeders tja......daar hebben we allemaal wel eens last van ghihi, ze vinden nu eenmaal hun zoonlief altijd gelijk hebben enz hè, zo worden jullie straks ook voor de schoondochters hahahahaa:p

@ano, de tijd vliegt nu hè,heerlijk voor je dat je rooster nu aangepast is!hoeveel werk je nu?

@nijntje een maand alweer joh, wat gaat dat hard, *foto's??? ;)*
    nu alles goed met de bv?
    was je vergeten ja dat mijn li-eileider weg gehaald was?dat maakt het ook allemaal wat lastiger hè nu zwanger te raken,maar daar heb ik nog steeds veel steken ja in die lies,maar uitstraling is in beide benen vandaag ook WÉÉR een slechte dag, wel weer 2 uurtjes gewerkt maar ja dat stelt toch niks voor 2 uurtjes hè, al moet het me ook niet langer duren want dat hou ik niet, ppfffffff

wel lkeer zonnig weer vandaag :)

Deel Deze Pagina