wat een K.. dag!! Bel ik naar het ziekenhuis, is mijn gyn op vakantie en hun mogen geen uitslagen doorgeven. :x Ze konden wel in de computer de uitslag zien, maar mogen niets zeggen omdat het om waardes gaag en de gyn moet daar een conclusie uit trekken en dat mogen zij niet. Zal wel weer niet goed zijn...vorige keer hebben ze het wel gezegt namelijk. Ik dacht, ik ben mijn ha, maar die had de gegevens niet. En ik ben ook nog eens ongi geworden :x:x:x Heb lekker de hele ochtend zitten janken en ben net gaan shoppen. Maar ja dat help ook niet echt. a.s zaterdag ben ik precies 1 jaar gesopt met de pil. En een zwangerschap lijkt voor mij nog mijlen ver weg!
meissie toch...een hele dikke knuffel voor jou, gooi het er maar uit hier! tis gewoon zwaar klote allemaal!!!!!!! en belachelijk van die gyna.tis toch verdorie hartstikke belangrijk!!hoe lang moet je daar nu op wachten dan? is er geen andere gyn die die met jullie mag/kan bespreken? een jaar nu ja.. ik weet het
@ mikky: Hele dikke knuffel meid! Moet alweer verschrikkelijk voor je zijn! Hopelijk kunnen jullie snel met de mmm beginnen, zodat het geluk voor jullie ook eindelijk weggelegd is! En al helemaal balen dat je de uitslag nog steeds niet weet! Hier wordt dat altijd aan de gyn doorgegeven en die sturen dat door naar de ha zodat die ook op de hoogte is. Moet je lang wachten voor je de uitslag nu gaat weten? @ jt: Ja was het vergeten... En dat maakt het idd nog moeilijker voor jullie. Vind het zo erg voor je dat je zo moet afzien! Voor jullie beiden: een hele dikke knuffel!!! @ hier: Zit ik weer eens 5 min op pc, heeft Ward weer honger Ga hem maar snel eten geven en hopen dat hij weer om 23u30 in z'n bedje ligt. Dan lig ik er ook weer een half uur vroeger in en heb ik toch dat beetje extra slaap
Ja, normaal gezien gingen een week of 6 schelen maar het zijn er uiteindelijke maar een dikke 2 he. Vervelend voor jou dat je zo lang bezig bent met voeden. Hier zijn we per voeding ook wel een uur bezig, maar hij begint te drinken, dan valt hij wat in slaap, boertje laten, pamper verversen zodat hij terug wakker is, terug wat eten... Maar hij doet het goed en zijn voedingsgedrag is typisch voor een bvkindje zegt de vroedvrouw Had hem gisteren om 23u30 in bed gelegd, maar om 23u45 begon het huilconcert. Toch maar even terug uit z'n bedje gehaald, moest hij ineens een hele harde boer laten. Stilletjes in z'n bedje gelegd en hij heeft geslapen tot 6u30! Schrok toen ik het uur op de klok zag Ben er deze nacht ook maar 2x uit gehoeven om zijn tutje te geven. Dus ben vandaag weer helemaal uitgerust!
Hier komt het ene bericht na het andere van mij @ Kat: Ben je al herbruikbare luiers aan't gebruiken? Valt het wat mee? (Want dat was jij toch he die dat ging proberen?) Wilde ik net zoonlief in bad steken, is hij terug in slaap gevallen... Ga hem toch maar uit z'n box halen, want namiddag en vanavond krijgen we bezoek dus het moet voormiddag nog gebeuren
@nijntje ghihi je hebt t forum voor je alleen hahah! heerlijk dat wardje toch zo lekker veel slaapt zeg! ben je vandaag weer lekker fit !en visite straks weer. leuk leuk, al veel mooie cadeautjes gehad? @hier, voel me vrij goed vndaag, tis aardig te houden, vanmiddag bekken therapie en vanmorgen al gewone fysio gehad, ppff tis mn medische hulp dag ga alleen wel duidelijk aangeven vanmiddag dat ik zoooveel last weer heb(gehad)dat dit niet opschiet hè... dacht dat het super slecht weer zou zijn vandaag maar heb al ff in de tuin gezeten hoor!
Ja, ik kan er wat van he Zou ook zeker vanmiddag aangeven van je pijn. Misschien dat ze haar aanpak moet aanpassen ofzo. Hier dachten we ook dat het slecht weer ging worden. ik moet dringend wat beginnen wassen, want begin door m'n voorraad babykleertjes te zitten... En doordat we nu meubels in de eetkamer hebben staan, kan ik het droogrekje daar niet meer kwijt. Zal voor de winter dus nog een andere oplossing moeten zoeken. Lang leve de droger, waar al veel in kan Ja, we hebben al leuke cadeautjes gekregen! Voordeel is dat we een geboortelijst hebben waar we zelf dingen hebben gekozen die de mensen kunnen kopen. Maar we hebben ook al veel geld cadeau gekregen, zodat we zelf ook nog dingen kunnen kopen. Maandag heb ik het eerste 'foute' cadeau gehad: meisjesrompertjes zonder mouwen maat 68... Tegen dat hij daarin zou kunnen, is het buiten niet meer zo warm. En meisjesrompertjes is nu niet echt iets dat ik hem zou aandoen Moet wel zeggen dat ze lang en smal zijn, ideaal voor Ward! Want de rompertjes van de hema zijn hem allemaal wat breed omdat hij groot maar smal is. Heb nog foto's op het fototoestel staan. Van het moment dat ik tijd vind, komen er weer enkele aan! Zo, nu ga ik Ward echt wel in bad steken Hoor zo van die lieve geluidjes uit de woonkamer komen (ik zit in de bureau, dus zie hem niet maar hoor hem wel )
@ mikky: zo jammer meid!!!! Had er ook al aangedacht dat het ongeveer een jaar geleden is dat we allemaal gestopt zijn met de pil... Zo had je je het ook niet voorgesteld hé Mag je nu terug op dag 3 met clomid beginnen? Of wat is het plan voor deze ronde? In elk geval: dikke knuffel! @ jt: blij te lezen dat je vandaag een betere dag hebt. Mag ook wel eens hé! En zeg idd maar alles tegen die therapeute. Hopelijk heeft het toch snel zijn effect. @ claudia: nog iets gehoord van je schoonmoeder ondertussen? @ ano: fijn dat je nu minder moet werken, zal veel schelen! @ nijntje: nee, in meisjesrompertjes zou ik hem nu ook niet steken wel grappig dat mensen dat durven geven! Kan je ze niet doorgeven aan iemand? Ben nog niet begonnen met de herbruikbare luiers, zijn billetjes zijn nog te fijn Zal wel nog twee weekjes duren denk ik. Hier: supergoede nacht gehad: eten om 21u30, om 1u en om 5u En... het duurde telkens maar een half uurtje om hem eten te geven en weer in slaap te vallen in zijn bedje!! wat een luxe nacht! De stuwing is aan het minderen, en dat maakt het toch gemakkelijker om te drinken duidelijk voor hem. Hier veel bezoek; net een vriendin weg, straks komt er nog een nichtje met haar man. Morgen ochtend mama en mijn zus, in namiddag weer een vriendin. Vrijdag is mijn man nog eens een dag thuis, dus heb ik het bezoek beperkt tot 's avonds zodat we een gezindagje hebben Vanmorgen ben ik samen met Ewoutje eens naar de JBC geweest, hij heeft heel de tijd geslapen in zijn maxicosi, zo gemakkelijk! Heb 2 broeken gekocht waar ik bijna in kan... Nog een maat groter weigerde ik te kopen, en deze zouden toch hoop ik volgende week moeten passen, ze kunnen over mijn heupen en kunnen net toe, maar spannen nog een beetje. Mijn eigen kleren zijn echt onmogelijk over mijn heupen te krijgen voorlopig... Maar ja, das nu nog het minste hé
@ jt, thanx voor je kaartje, zo lief en dat terwijl het jou ook helemaal niet mee zit he. GElukkig heb je vandaag een iets beter dag he. @ nijntje, een meisjes rompertje Dat is ook gek! Wat fijn dat Wardje zo lekker slappt he. En ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar die foto`s! @ kat, gezellig al die kraamvisite, wel vermoeiend he denk ik. Gelukkig slaapt die kleine goed. DAt scheelt een hoop voor jullie. @ hier, 2e dag cyclus dus morgen mag ik weer beginnen met clomid. Ik heb een afspraak met de gyn op dag 14. Dan gaan ze een echo maken om te kijken of er goede eitjes zijn en nogmaals een samenlevingstest. Ik krijg dan ook de uitslag van het bloedprikken. Ik lees net op internet dat als de waarde hoger is dan 30 je zwanger kunt raken en als het lager is niet, dan heb je te weinig progesteron en kan het eitje zich niet innestellen. Ze hadden toch wel ff kunnen zeggen of het hoger dan 30 was? Lijkt me niet zo moeilijk. Ik ga er dus maar een klein beetje vanuit dat het te laag was en ze daarom niets wilde zeggen. Dan kan het alleen maar meevallen als het anders is.
Wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad! Dat voel je toch meteen he Hier is shoppen met Ward ook een plezier. ik leg hem meestal in de kinderwagen omdat ik dat voor hem precies comfortabeler vind. Maar hij slaapt van het moment dat hij thuis in z'n maxi cosi ligt tot dat we terug thuis zijn Ah, jij hebt ook het probleem van de broeken niet over je heupen te krijgen... Ik ook Er moet nog steeds 7kg af en kom in geen enkele broek of rok van mezelf. Doe momenteel nog mijn zwangerschapsbroeken aan omdat ik weiger een grotere maat te kopen. Maar vanaf 6 weken na de bevalling mag je terug gaan sporten dus misschien dat ik dan een aantal beurten bodystyling ga doen omdat die oefeningen heel plaatsgericht zijn. Mijn doel was tegen dat ik ga werken terug in m'n oude kleren, maar dat zie ik helaas niet meer zitten... Ik ken momenteel niemand met een meisje zo klein, maar ik kan ze altijd achter de hand houden voor het geval er een meisje geboren wordt Ja, waarschijnlijk kan je over 2 weken wel met je herbruikbare luiers beginnen. Wij zijn zondag overgestapt op maat 2 van pampers. Ze komen wel hoog op, maar ze absorberen ook meer dan de kleintjes. Zo, namiddag m'n vriendin op bezoek gehad (altijd leuk om weer bij te kletsen ) en vanavond komen ook nog 3 dames. weer cadeautjes!!! Daarstraks was ik onder de voeten toen ik gekolfd had. Meestal zit ik rond de 110 cc - 140 cc. Daarstraks had ik amper 90 cc! Heel wat minder dus, en Ward had daar natuurlijk niet genoeg mee. Heb nochtans heel goed gedronken vandaag (al meer dan 2 liter) dus geen idee waar het aan ligt. En het forum van lactatiekundigen is momenteel gesloten las ik net, dus ga nu even afwachten. want als mijn melk nu zou teruglopen weet ik niet of ik de kv geleidelijk aan moet beginnen geven of dat ik eerst alle bv ook uit de vriezer mag geven en dan met kv beginnen.
Ja, da's jezelf tegen jezelf beschermen he. Doe ik ook altijd. Dan is de teleurstelling niet zo groot als het slecht nieuws is en de opluchting bij goed nieuws is zoveel groter!
@kat. das balen dat dat je nog niet alles precies aan kan, maar ook niet meer dan logisch hè? heb je leuke dingen van het bezoek gehad? en van de kleine genoten? lijkt me zo mooi hem zo trots te kunnen showen!! hoe is het met t lopen vandaag?? @mikky, zo'n e-card mailen is 't minste wat ik kan doen hè,dat het nu al zo goed als een jaar is kan ik ook niet helemaal goed bevatten, tis zo klote allemaal hè, bah!! slecht dat ze jou dat door de telefoon maar zo niet konden zeggen! wel fijn dat je weer verder mag morgen met de clomid toch, verhoogt de kansen weer hè... @nijntje nou ja zeg, wie geeft er nou een meisjes rompertje cadeau? vast niet mensne die heel close met jullie zijn of wel?tegenwoordig heb je veel uni kleertjes en spulletjes maar hallo er kan ook overdreven worden hè? vidn wel grappig dat jij en Kat nu ineens echte mam's zijn, al die praatjes over BV enz.. ik kan er de helft maar van volgen, daar heb ik me nou echt nog niet in verdiept hoor! @hier, de therapie deed wel goed vandaag, blijft wel bij 1 x p/w maar volgende week heb ik wel een langere afspraak! Ze zegt ook dat mijn onderrug ook helemaal vast zit door de verkrampte houding van de pijn van de rest en zo blijf ik in een cirkel, de een maakt het ander erger!! Ze ging ook inwendig voelen hoe verkrampt het is enz,en wat wel en neit kan en zo, das echt zooo niet leuk!!maar daar had de gyn me toen al voor gewaarschuwd! dacht dat niet hoefde om dat vorige ook niet zo was maar nu wel dus....maar goed we zijn er aan bezig nu hè en dat is me wel al héél wat waard! heb volgende week een afspraak bij de bedrijfs arts, ben héél benieuwd! Maar als ze me ineesn weer vol laten werken willen ofzo dan hebben ze pech, ik ga me echt niet meer voor een ander het pijn inwerken! Er is nog geen enkele verbetering en moet geduld hebben , dus nou maar hopen dat zij dat dan ook hebben hè!
@ jt: Wat fijn dat de therapie je zo goed doet! Toch iets positiefs, mag ook eens he En je hebt helemaal gelijk wat je werk betreft. Laat je maar niet doen, denk maar aan jezelf. Je nu gaan overwerken heeft totaal geen zin, integendeel! De meisjesrompertjes heb ik gekregen van de moeder van m'n beste vriendin... Maar ach, ze liggen aan de kant. Als er nog eens een meisje wordt geboren Het is heel raar hoor, zo mama zijn Ik hoop dat het voor jou en mikky ook heel snel weggelegd is, want het is het mooiste dat er is. Ik zit nu weer in de bureau achter de pc (hebben geen draadloos netwerk) en Ward ligt in de woonkamer zo wat te kreunen in z'n box. En onze hond ligt nu tussen mij en Ward, Ward een beetje aan't bewaken en dan naar mij te kijken Echt super, hoe lief dat ze met hem is! Zo, ik ga nu wat kolven en Ward melkske geven en daarna in bed stoppen. Hopelijk gaat hij even vlot slapen als vorige nacht! Slaap wel meiden!
@ nijntje, en leuke cadeautjes gehad vanavond??? @ jt, fijn dat de therapie goed deedt vandaag, en inwendig voelen dat is vast geen pretje. Maar goed dat je gyn al had gewaarschuuwd anders is het helemaal zo schrikken. Ben benieuwd wat de bedrijfsarts zegt. Hopelijk snapt de bedrijfsarts de situatie een beetje.
Ja!!! Heb een superman shirt en een leuk hemdje voor eronder gekregen (maatje 62, dus daar kan hij binnenkort al in), een heel leuk pakje (maar da's nog wat groot) en een badjasje met op de kap een kikker Echt toffe dingen vanavond! En de nacht ging voortreffelijk! Ward om 23u20 al erin gelegd en net zoals eergisteren om 23u45 wenen. Even uit z'n bedje gehaald en geboerd, teruggelegd en de eerste keer dat ik z'n tutje gegeven heb was het 5u! Om 5u45 begon hij wat te zeuren, dus ik dacht: even tutje geven totdat hij begint te wenen en dan flesje geven. Kan ik even rustig wakker worden. Maar hij is terug in slaap gevallen tot 7u!!! Geweldig gewoon! Nu slaapt hij nog in z'n box, want hij huilde van de krampjes, dus heb hem even op z'n buikje gelegd.
@ mikky: hup! dag 3, je kan er weer helemaal voor gaan! duimduim @ jt: kan wel geloven dat je onderrug helemaal verkrampt is!je compenseert zo een beetje de pijn hé. Goed dat het volgende keer een langere sessie is. Tis echt stapje voor stapje hé... @ nijntje: superman zo grappig! Ik hoop dat je melkproductie goed op gang blijft hoor! Zou het kolven een ander effect hebben dan bv zelf? Hier in elk geval nog steeds melk teveel, het loopt er hele dagen uit, ik verslijt nogal borstcompressen Hier idd al veel cadeautjes gehad, vandaag weer 2 rompertjes van petit bateau mee met de post van een nicht van mij. Ongelooflijk hoeveel cadeautjes we krijgen, wel plezant natuurlijk! En in verband met mijn pijn, tis alles op zijn tijd hé, ben al heel wat fitter, uiteindelijk zal mijn bekken ook wel volgen. Daar heb ik nog geduld mee. Ons klein mannetje maakt mijn pijn goed!
aja, gisteren zijn ze van kind en gezin geweest, ons spook weegt nu al 3kg540, dus al 210g boven zijn geboortegewicht twee weken na de geboorte, das heel flink En hij is al 2 cm gegroeid, maar dat had ik al door gehoortest was ook ok, we zijn dus gerust
@kat, dat is een hele geruststelling zeg! flinke eter is het dus dan? gelukkig ben je al weer een stukje fitter!!! je hebt eindelijk je banner haha, @nijntje, je hebt maar weinig slopende nachten nog hè?klinkt leuk al die cadeautjes! @hoe is het met de rest?? Mikky weer een beetje bij zinne of....al het ZH gesproken inmiddels?
@ Kat: Mijn melkproductie gaat op en af... Vanmorgen maar 180 cc gekolfd, anders zit ik rond de 210 cc... Vanmiddag had ik wel weer mooi 130, maar hij drinkt ook dik 120. Ben dus mijn diepvriesvoorraad af en toe aan't aanspreken. Maandag eens met de vroedvrouw bespreken als het achteruit blijft gaan. Eventueel al een fles kv geven. Weet ook niet of ik eerst alle bv moet geven of geleidelijk aan moet afbouwen voor hem. Stuwing heb ik wel genoeg! Heel vervelend! Da's sinds ik die motiliumpilletjes heb genomen, maar de laatste heb ik vorige zaterdag genomen. Heb alleszins niet meer melk gehad hierdoor... Ewout groeit goed! Fijn he, als ze zo goed bijkomen. @ jt: Sinds ik uit het zh ben, heb ik nog maar een paar nachten gehad dat hij niet zo goed sliep. Meestal door darmkrampjes... Hij huilt ook heel weinig, alleen bij zijn krampjes of als hij honger heeft. We mogen dus echt niet klagen! Namiddag ga ik met een collega van mij en onze zoontjes wat wandelen. Collega ging om 13u thuis zijn, maar liet voormiddag weten dat ze pas om 14u thuis ging zijn. Maar ze is er nog steeds niet?