clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @nijntje hoe was het bij de gyno??nog gevraagd naar de fysio??

@jt jeetje zeg het blijft aan de gang zonder dat je echt duidelijkheid krijgt wat een ###situatie

@mikky wat raar dat ze geen eitjes kunnen zien als jij je huiswerk hebt gedaan?? en je buien ja daar moet hij mee omgaan tot het over is hahaha daar kan je niks aan doen.

@kat al gewend aan het gezinsleventje?

@hier ik moet nog 4 ochtenden werken van 2 en een half uur en dan zit het erop voor mij. :D:D:D:D heb vanochtend flink gepuzzeld op mijn werk maar met mijn verlofuren zou ik donderdag 26 aug voor het laatst werken en dan door mijn compensatieuren te verdelen over de 4 ochtenden hoef ik per dag nog maar 2 en een half uur te werken/aanwezig te zijn. ben blij als de chef volgende week zegt dat het goed is. ik heb al min of meer de toezegging van per 1 sept met verlof maar dan hou ik nog veel uurtjes over dus dan liever toch eerder. en denk niet dat ze moeilijk gaan doen want ze hebben toch niks aan mij.
    qua pijn is het drama word er gek van weet af en toe geen houding meer aan te nemen.

2. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    halloooo,

was even een paar daagjes niet geweest maar de meubeltjes waren binnen gekomen dus was daar druk mee bezig.
    En nu is t weer werktijd.
    Maar lees ook een paar vervelende dingetjes.
    Klote allemaal zeg....

Vandaag naar de vk geweest mijn bloeduitslag was nog niet binnen van mijn suiker.
    Is waarschijnlijk naar de ha gestuurd maar daar ging ze nog even achteraan.
    Alles was goed gelukkig alleen wel weer 2-3 kilo bijgekomen.
    Maar ja...

3. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ ano: leuk meubeltjes :) zo gaat het kamertje snel vorm krijgen hé

@ claudia: die pijn is zooooooooo vervelend hé van BI. Toen mijn kleintje ingedaald was, had ik wel wat minder pijn.
    Zo goed dat je je verlof zo hebt kunnen regelen! Das bijna niets meer werken, en dan op het gemakje uitkijken naar je zoontje :)

@ mikky: goed dat je kalm bent, zo spaar je energie en het kan alles alleen maar ten goede komen. En je buien, niets van aantrekken, zelfs al is het soms wat ambetant voor je ventje, ik ben zeker dat hij het wel verstaat, en uiteindelijk weet hij ook dat het voor jou lastiger is hé, die hormonen zijn niet te onderschatten hoor.
    Hoe was het vandaag? Hebben ze zaadjes gevonden?

@ jt: gaat het beetje met je pijn? ik hoop dat je snel helemaal duidelijkheid hebt over deze ronde.

@ nijntje: hoe was het bij de gyn? Wat doen ze dan eigenlijk op zo'n controle? Ik moet in september ergens gaan.
    Was je knip nu mooi genezen?

Hier:
    ja hoor, leuke cadeautjes weer gekregen :D Afgelopen week hebben we weeral redelijk wat geld gekregen, kleertjes, vandaag weer 2 bodytjes opgestuurd met de post gekregen van kennissen van onze ouders, cadeaubon van hema, het boek Oei ik groei...
    En dat was enkel afgelopen 5 dagen. Amai, zoveel dat wij krijgen zeg!
    Heb daarnet eens geteld bij mijn lijst van mensen die een kaartje gekregen hebben, en er zijn ons 59 mensen in het moederhuis komen bezoeken en al 39 bij ons thuis!!!! :$ Veel hé! En tis nog bijlange niet gedaan hoor. Amai, daar kruipt tijd in!
    Maar het leuke is wel dat we ondertussen genoeg geld hebben gekregen om de geboortelijst volledig leeg te kopen, dus we gaan alles hebben wat we wilden :)
    Nijntje, hoe loopt jullie lijst?

Vandaag grote wandeling gaan maken met Ewout en mijn mama, was gezellig.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Wij zijn vorige zaterdag onze lijst gaan afsluiten. Normaal ligt ze maar 4 weken, maar wij hebben ze 6 weken laten liggen. Stond ook niet meer veel op en was een week niet meer op gekocht, dus maar laten afsluiten. Komt mijn achternichtje dinsdag op bezoek bleek dat zij nog naar de winkel was gegaan... Tja, dat heb je niet in de hand he.
    Onze lijst was bijna volledig opgekocht. Enige dat er nog was waren 2 hoeslakentjes voor het bed, dekbedovertrek, badmat, verzorgingstafel voor op het bad (voor iedereen erg aan te raden!!!) en de slabbers. Op de slabbers na hebben we bovenstaande dingen nog gekocht met het geld dat we cadeau hebben gekregen. In totaal was er voor meer dan 1700 euro gekocht, dus een mooie cheque van 10% gekregen! Daarmee hebben we een quinny zapp gekocht, dus maar iets van een 20 euro moeten bijleggen.
    Verder hebben wij nog steeds veel geld over van hetgeen we al gekregen hebben. En natuurlijk ook nog zo cadeaus gekregen. Erg veel kleertjes maatje 62 ;) Zal niet meer veel moeten kopen :p

Op controle was alles goed. Ben natuurlijk weer vergeten te vragen van de fysio... ;) Typisch mij! Moest ik nog last hebben, kan ik dat nog altijd aan mijn ha gaan vragen, maar het gaat al beter dan een paar weken geleden.
    Ze heeft eigenlijk gewoon inwendig gevoeld hoe de wonde genezen was. Ze zei dat je alleen het litteken nog ziet langs buiten maar dat duurt even voordat dat minder wordt (heel normaal dus). In februari/maart moet ik terug voor een uitstrijkje, omdat het vorige vorig jaar februari of maart genomen is. Verder gewoon wat gebabbeld over Ward en hoe het met hem gaat enzo. Wat wel stom was, was dat de gyn die mij opnieuw gehecht heeft haar niet op de hoogte had gebracht. Ze vond dit erg jammer van hem want ze had dat graag geweten. Het komt zelden voor dat een wonde volledig terug open valt zei ze...

Verder heb ik ook van mijn werk te horen gekregen dat ik niet in aanmerking kom voor borstvoedingsverlof :( Ben er echt het hart van in. Moet nu dus 7 september opnieuw beginnen werken... Maar ga mijn verlof eens beginnen plannen, misschien dat ik die week nog verlof neem. Ben er echt nog niet aan toe om Ward zo lang achter te laten, maar er zit helaas niets anders op. Van mijn ha ga ik toch geen ziekteverlof krijgen om toch thuis te kunnen blijven. Heb nu wel een mail naar onze personeelsdienst gestuurd om te vragen of ze mij tijdens de middagpauze een lokaal kunnen geven waar ik kan afkolven. Want zie me dat echt niet in een volle refter doen...

@ claudia: Nog even doorbijten dus op je werk. Je kan al volop aftellen! ;)

@ ano: Ben je al veel aangekomen in totaal?
    Leuk he die meubeltjes! :) krijgt alles direct zoveel meer vorm.

@ mikky: Hoe is het in het zh gegaan? Hopelijk is het meegevallen en heb je goed nieuws gekregen!

5. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    he meiden,

nou het was weer k.. in het zh. Wel zaadjes maar allemaal dood. Dus ik vraag om een afspraak met mijn eigen gyn om vervolg behandelplan te bespreken. Wilt die stomme gyn die ik vandaag had eerst de tweede uitslag van mannetje zijn zaad afwachten. Ik word pas de 21e gebelt. :x:x:x Ik wou dan wel een nieuw recept mee voor clomid en daar deed ze ook heel moeilijk over. Halloooooo zonder die pillen heb ik geen ei!! Dus wat doet ze stom zeg. Eitje heeft ze ook niet gemeten. Waarom niet? Ik heb geeni idee. Ik ga er vanuit dat het zaad gewoon goed is dat was de vorige keer ook zo. En ik heb waarschijnlijk gewoon vijandig baarmoederslijmvlies dus wordt het iui. Moet ik hun dat uitleggen????!!!! Ik ga maandag het ziekenhuis bellen dat ik een afspraak wil met mijn eigen gyn. Ik ga niet een maand overslaan hoor. Wacht al veel te lang op een klein wondertje.
    Morgen weer werken, bah alles kost me nu zoveel moeite.

6. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ mikky: je hebt gelijk datje deze maand niet aan je wil laten voorbij gaan! Heb je al eens je vermoeden over vijandig baarmoederslijm al eens geuit aan de dokter?
    Ik denk eigenlijk ook wel dat het zaad van je man terug goed zal zijn hoor. En jammergenoeg vind ik dat jouw uitleg wel logisch klinkt :( Dat ze dat maar snel onderzoeken zeg, zodat jullie verder kunnen!!!

@ nijntje; borstvoedingsverlof is idd voor bijna niemand hé. Ik kan dat omdat ik in een chemisch labo sta, en dat de melk zou gecontamineerd worden. Maar ze zijn wel verplicht om pauzes te geven waarin je kan afkolven, in een apart lokaal. Dat heet moederschapsbescherming dacht ik. Kunnen ze niet weigeren, tis 2 keer een kwartier dat je moet krijgen denk ik. Hoeveel verlofdagen heb je nog tot eind december?

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @ mikky wat klote zeg!! GElijk dat je maandag direct weer gaat bellen! Je uitslaag klinkt idd helaas erg logisch...hoop zo voor jou dat het toch allemaal blijkt mee te vallen! succes maandag, houdt je poot stijf hoor!

@kat, zo veel cadeaus:$, leuk leuk leuk! weet niet of dat hier nou wel zo gebruikelijk is hoor.., geld geven in elk geval niet!maar heerlijk toch? Gelukig gaat alles goed met ewoutje! Voel jij je verder ook goed?

@nijntje, balen dat je zo vroeg weer aan het werk moet, hoeveel uur ga je weer aan de slag? hoop dat je nog een week extra kunt pakken! dat kolven lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar tijd en ruimte voor krijgt..?

@ano, zijn de meubeltje mooi op zijn plaats?
    je komt goed aan hè..ghihi

@claudia, fijn dat het geregeld is met je werk nu! dit is te doen h¯, het schiet op nou!

@hier...ik ben weer tante geworden!Mijn zus is donderdag avond bevallen van weer een meisje! Wat een schatje weer!! Lekkere bolle wangetjes, echt een plaatje weer om te zien!

Was wel ff dubbel om daar op de afdeling te zitten, al die nieuwe mama's... moest ff flink slikken! Gelukkig zijn ze nu thuis!
    Bij mij heeft het bloeden nog niet door gezet maar het kleurt al wat donkerder en het neemt al wat toe dus het zal morgen wel losbarsten, precies 14 dpo,echt héél erg balen hoor!
    Een innestelling kan haast niet want dat zou èn heel laat zijn èn dat zou echt een bloeding moeten zijn zoals ik het overal lees dus ja.....en heb toch zoveel last het voelt lichamelijk al of ik vreselijk ongesteld ben zoveel last, hoop maar dat het gauw allemaal weer achter de rug is!

Pobeer er ondanks alles toch maar een leuk weekend van te maken hè!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Omdat ik voltijds werk zou dat voor mij een uur per dag zijn dat ik de mogelijkheid moet krijgen om te kolven. Kan zelf kiezen hoe ik dat opvul: naar de kleine gaan, of 2x een half uur. Maar ben al blij als ik een lokaal heb zodat ik het tijdens mijn middagpauze kan doen.
    Ik heb nog 30 dagen staan, maar draag er 5 over naar volgend jaar. Ik neem sowieso elke vrijdagvoormiddag verlof, dat zijn er 7. En tussen kerst en nieuwjaar ook. En dan denk ik dat ik nog de woensdagnamiddag verlof ga nemen elke week. Want wij werken op dinsdag tot 19u, dus dan ga ik ward al maar heel kort zien :(

@ jt: Ik werk voltijds: 38u... Wij werken op dinsdag tot 19u en dat compenseren we op vrijdagnamiddag.
    Zolang je niet ongesteld bent, kan je hoop hebben he. Die innesteling verschilt bij iedereen. Mijn nicht had met 6 weken zwangerschap pas haar innestelingsbloeding (wat een woord! :p).
    Het moet idd erg dubbel zijn nu je zus bevallen is, maar wel leuk dat je weer tante bent geworden! Gefeliciteerd! :D Volgende keer is het aan jou ;)

@ mikky: Dikke knuf meid! Laat je maar niet doen door die ene gyn, gewoon je gevoel volgen! Je bent nu een jaar bezig en zou die maand ook niet aan mij voorbij laten gaan. Je bent al lang genoeg aan't wachten!

9. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ jt, en al ongi geworden?
    Hoe heet de baby van je zus? Is lastig he zo in het ziekenhuis, had ik 2 weken geleden met mijn vriendin ook. Blijft een dubben gevoel.

@ kat, hoe is het eigenlijk met die wasbare luiers?

@ nijntje, borstvoedingsverlof daar heb ik nog nooit van gehoort, volgens mij kennen wij dat niet. Hier is het wettelijk geregeld dat je een bepaald aantal min per dag mag kolven in een afsluitbare ruimte.

@ kat, al zo veel bezoek :$. Hoeveel kaartjes hebben jullie dan wel niet verstuurd? Krijg je wel lekker veel cadeautjes :D

@ hier, vandaag gewerkt, morgen en maandag lekker vrij! En nu...r bankhangen :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanmiddag met Ward bij mijn oma in het rusthuis op bezoek geweest. Ze heeft heel fel dementie en kende mij weer niet toen ik binnen kwam... Mijn ouders waren al daar toen ik met Ward en m'n zus aankwam; moet zeggen dat ze alleen nog oog had voor Ward :D Ze vond het een heel mooi mannetje en ze straalde gewoon! Ook al weet ze nu niet meer dat ik langs ben geweest, ben blij dat ik er ben geweest. Ze is al 91 jaar dus dat begint te tellen he. Hebben ook wat foto's genomen waar zij, mijn vader, ik en Ward op staan. De 4 generaties :D

Zo, ik ga nog een half uurtje kolven en dan mijn bedje opzoeken! Ward ligt er net in en is voorlopig stil zonder zijn fopspeen! ;)

@ mikky: Geniet van je vrije dagen! Hopelijk valt het weer een beetje mee dat jullie toch leuke dingen kunnen doen en je zinnen wat verzetten.

11. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ nijntje: goed dat je toch geweest bent naar je oma met wardje! Ze heeft er toch duidelijk van genoten hé.

@ mikky: we hebben uiteindelijk 167 kaartjes verstuurd. Oorspronkelijk waren er heel wat meer, maar we hebben kunnen afpingelen bij mijn vader, die ging er nog 20 meer versturen op zijn eentje! Ja, veel kaartjes dus, en héél veel cadeautjes! Gisteren avond van het bezoek weer een rompertje en geld gekregen. Zo gaat het wel vooruit hé.

@ jt: hoe gaat het? Breken je MS door? En je pijn? Ik hoop dat het toch beetje meevalt van pijn deze keer!

Hier: we zetten Ewout sinds gisteren af en toe al eens in de relax. Soms ligt hij gewoon uurtje wakker in zijn wiegje, en dan is hij niet zo rustig. Als hij in de relax zit, en hij kan rondkijken, is hij weer een engeltje :D Hij is vandaag trouwens al 1 maand oud! Amai, niet te geloven! Ik heb een taartje gekocht om te vieren vanmiddag (zo gaan die kilo's er natuurlijk niet af gaan hé ;))

12. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    Claudia: vergeet het al heel de tijd te zeggen: ik denk dat je kamertje mooi gaat worden hoor! Die vlakken veranderen veel hé. Tzal plezant zijn. Welke kleur hebben de meubeltjes?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Gefeliciteerd met Ewout zijn vermaanddag!!! :p Heb die dag verschillende foto's gemaakt en ga dat proberen te doen bij elke vermaanddag :D Laat de taart smaken he! ;) Hier gaat er nu gemiddeld een kilo per week af sinds ik uit het zh ben. Heb er nu nog 5 te gaan...

De relax is leuk voor zo kleintjes he ;) Ik neem hem nu ook mee naar de badkamer als ik ga douchen. Is hij ook heel rustig in en hij lacht volop :D Maar zo krijg ik dus ook meer dingen in huis gedaan.

Ben vandaag voor het eerst sinds april terug aan't strijken gegaan. Mocht toen niet meer en moest van m'n moeder minstens 6 weken na de bevalling wachten... Heb daarnet een half uurtje gestreken en moest toen weer kolven. Straks weer verder doen maar eerst wat eten en dan zal Ward ook wel daar zijn voor z'n fles. Maar met z'n triestig weer kan je toch niets gaan doen, dus straks maar verder met het huishouden! ;)

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @Kat, een maand alweer hè, gaat echt hard zeg! Wat is precies een relax? dat woord kennen wij niet helemaal!
    Taartjes eten moet kunnen toch zo af en toe;) en zoveeeel cadeautjes joh... heerlijk ghihi!

@Nijntje, Fijn dat je oma straalde ondanks ze jullie niet herkend, zo maak je zo toch gelukkig hè?
    Klaar met poetsen nu?
    Dus je blijft 38u werekn ja? Gelukkig kun je wat middagen regelen dan

@Mikky,de kleine meid heet Nikky, (Mikky met een N ghihi)echt een schatje hoor!Maar jij begrijpt me helaas ja met dat dubbelde gevoel op de kraam afdeling, tis ook niet niks voor ons hoor...
    Wanneer moet je nu weer naar het ZH , of bellen?
    Ik hoorde via via dat een stel die nu aan ivf of iui?(ik weet niet welke eerlijk gezegd)of in elk geval in de mmm zit van de arts tarwekiem olie moest slikken , voor een bepaalde doorbloedig en vruchtbaarheid........
    Ik heb begin deze maand die tabletjes gehaald,(bij de kruidvat, capsules)want zijn sowiezo heel goed voor je (ook weerstand verghogend) en kan toch geen kwaad, baat het niet schaadt het niet hè!Dus misschien een tip voor jou ook?

@Hier, Nog steeds geen bloed, alles nog steeds hetzelfde (verkleurd, tegen het bruine aan en waterig, gatver voor jullie ;):):Den de pijn van een heftige menstruatie, weet ook niet hoe lang het nog gaat duren, het had vanmorgen toch echt moeten beginnen ,nou ja het zal elk moment wel zijn of morgen dan ...
    Druk in huis,overal nog steeds klusjes te doen,ik kan natuurlijk niet zo heel veel doen maar wel alles bedenken ghihi! Vriendlief is voor de grote dingen hè!
    Gister bij mijn zus geweest en met de kleine geknuffeld en veel foto's gemaakt, wat een schatje weer! En haar 'grote' zus van 2 die helemaal trots is en zo lief voor haar,Dat zien dan weet je echt dat je moet blijven volhouden hè! Waar je het voor doorstaat allemaal....

@Nijntje heb je trouwens nog wat aan onze tips voor het eten bij de doop gehad of ben je er nog niet uit?

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ kat, whaaa veel kaartjes zeg! Dus je kan nog veel meer bezoek verwachten. En Ewoutje al weer een maand!! Wat is een relax?

@ nijntje, strijken getver dat vind ik zo`n verschrikkelijk werkje. Dat doe ik dan ook bijna nooit. Bij gaat gaat alles in de droger dan hoef je het niet meer te strijken. :) Goed dat je foto`s hebt gemaakt. Bijzonder hoor 4 generaties.

@ jt, tarwekiemolie dat heb ik wel eens vaker gehoort. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Misschien moet ik er ook eens naar gaan kijken. Zit ook al aan de groene thee, dat schijnt ook goed te zijn. Echt je probeert allemaal van die nootsprongen. De angst om nooit mama te mogen worden is echt zo groot. Ik de denk de hele dag.. 6 x iui en 3 x ivf, of terwijl nog maar 9 kansen en dan is het voorbij. Echt zo fout om te denken ik weet het maar het zit zo in mijn hoofd. Ik hoop dat de gyn me wat meer gerust kan stellen zodra het me tenminste gelukt is een afspraak te maken. Want al die stres helpt natuurlijk ook niet.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: We zijn nog altijd niet uit over het eten op het doopfeestje. Wordt wel tijd, want het is vandaag over 2 weken...

Er zijn ook veel meiden die Etos zwanger worden slikken en dan snel zwanger zijn. Geen idee of het ermee te maken heeft... Dacht dat er onder 'zwanger worden' ook zo'n topic stond.

17. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ nijntje, dat etos zwanger worden heb ik ook geslikt toen had ik ineens een onwijs lange cyclus! Heb die pillen meteen naar de prullenbak verwezen. :D Weet nu dat ik pcos heb maar toen wist ik dat niet.

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik heb die dingen ook geslikt maar krijg er last van mijn darmen ervan heb nu van de kruidvat fitaal zwanger worden, en dus die tarwekiem olie capsules ,maar goed voor deze maand heeft dat dus ook niet geholpen!

@mikky, ja je gaat van alles denken hè? Je wilt het niet maar in je hoofd gebeurd zo veel, ik heb dat net zo hoor...
    Hoop voor jou dat je gyn je gerust kan gaan stellen, dit schiet niet op hè?
    Als het bij ons volgende keer wéér niet raak is willen we ook weer naar de gyn, laat ze maar verder kijken hoor...en geduld...tja hoe lang..zo halverwege de maand is dat weer goed op te brengen maar zodra je weer ongesteld wordt is dat ook weg en word je weer helemaal hopeloos.............zo'n klap steeds ,en vele kunnen dat niet voorstellen dat gevoel

@nijntje, 2 weken zijn zo voorbij, gauw kiezen nu dus;)

19. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    he meiden,

Heb net een bod gedaan op vakantieveiling en wat denk je. Ik had het hoogte bod en we gaan nu voor 81 euro 3 dagen naar een hotel in Arcen ( limburg ) :D:D:D. We hebben gratis kaartjes voor het casino en 50% korting op termaalbad arcen.
    Ik zei tegen mijn man " ben echt zo toe aan ontspanning ". Dus toen zijn we gaan zoeken. Over 2 weken hebben we 3 weken vakantie dus dan gaan we er heen. Whhhhhaaaaaa zin in!!!!!

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Oh lekker!!Das echt goedkoop hè! Kun je ff lekker eruit met zijn tweetjes! Iets om naar uit te kijken!!

@hier, Bloed, punt. Nou vooruit kijken dan maar weer hè...

Deel Deze Pagina