clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door claudianoa, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

Helemaal mee eens!

Dat er in belgië standaard 6 worden vergoed, jeetje zeg ! Zouden ze hier een voorbeeld aan MOETEN nemen! Ben ook blij dat ik links gestemd heb, kun je je dat zeker niet aanrekenen!
    Zit zelf héél erg te twijfelen of ik wel of niet dat boek ga bestellen ......
    Al gaan sparen ervoor? Wel slim van jullie, zover denk ik nog niet

@nijntje hoe is het met jou en ward?

@kat, hoop meer dan meer (huh?)dat de bedrijfs arts zal in zien hoe en wat ..heb er nu al wel flinke zenuwen van en dat is he-le-maal niet goed voor me nu!!!
    De soap gaat ook gewoon lekker door hè!
    hoe is het met Ewoutje? Alles goed, is hij weer wat bijgekomen van zijn spuitjes? arm ding!

@ano, hoe is het met Dylano? Alles nog steeds super goed? en hoe voel jij je verder?

@claudia, las ik dat je ging trouwen??:p komt tygo nu mooi aan? Of loopt het nog steeds niet zo? Bne je nu helemaal al met bv gestopt dan, of toch nog eens proberen? Of hoe werkt dat

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, heb ik iets gemist??? :D

Hier alles ok. Alleen een korte nacht gehad. Had iets verkeerd gegeten gisteren dus heb de hele avond krampen gehad. Maar onze zoon dus vannacht ook, arme duts! Om half 1 krijsen, heb maar druppeltjes gegeven en even getroost. Maar verder onrustig geslapen. Dus zal straks m'n klopje voor vandaag wel krijgen denk ik ;)

Verder gaat het goed met groentepap. Maandag is hij gewogen en gemeten op Kind & Gezin: 63 cm en 5,840 kg! Ik had hem thuis zaterdag gewogen en dat was 5,730 kg. Dus zal nu zaterdag zien wat hij aangekomen is, want ga van die weegschaal verder eigenlijk. Ze zeiden daar alleszins dat ik me geen zorgen moest maken, maar ja, dat doe je toch. ;)

Vandaag nog even werken en dan weer verlengd weekend met Wapenstilstand. Moet dinsdag pas terug gaan, joepie!!! :D

3. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ mikky: nee jong, zeker niet lezen op de trein!
    Zijn er geen hospitalisatieverzekeringen in nederland die een deel van de behandelingen terugbetalen? Pss dat er wel een mogelijkheid is om nu wat meer per maand te betalen, en dan meer terug te krijgen, ik ken dat systeem helemaal niet bij jullie.
    Wij zijn er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat ik met behandelingen ging zwanger worden (dat hadden ze me gezegd, maar ik ging daar wel al na een half jaar gewoon proberen al mee mogen beginnen, dus das een hele andere start dan van jullie!), en mijn moeder had altijd gezegd dat zij de kosten zou dragen. Een nicht van mij heeft ook heel wat pogingen gehad, en haar ouders hebben dat ook betaald. Het is ongelooflijk duur, en de ouders konden het aan, dus ja.

@ jt: niet te nerveus zijn, je kan zelfs niets doen nu dan afwachten. Gewoon hopen dat die bedrijfsarts een normaal mens is.

@ claudia: trouwen! plezant! Hoe gaat het met Tygo en Noa? En met je bekken?

@ ano: hoe gaat het bij jullie? Veel bezoek thuis?

@ nijntje: das het nadeel van borstvoeding hé, jij krampjes, je kindjes krampjes... :( Maar voor de rest alleen maar voordelen :)
    Ben blij te lezen dat wardje goed bijkomt nu! hopelijk rustigere nachten nu, en geniet van je verlengd weekend!

Hier is ewoutje dus weer ziek geweest van zijn derde vaccinatie; Gelukkig is hij er nu van af totdat hij 1 jaar is. Hij is 63cm en 6kg670, juist op het gemiddelde, gemiddelder kan niet als ik die curves bekijk :) Nu is hij weer beter, en hebben we een normale nacht en dag tot nu toe.
    Morgen gaan mijn man en schoonfamilie hier isoleren. 11 november is hier een verlofdag, dus ja, een ideaal moment voor werken...
    Ik ontzie het me wel een beetje, want ben snipverkouden, alles gaat openstaan, dus het zal koud zijn. En het zal veel werken zijn en druk. Ik moet me gelukkig ontfermen over ewout, dus ga niet het zwaarste werk moeten doen :) Het zal wel een pak beter zijn hoop ik met die isolatie! Jammergenoeg kunnen we niet aan alle delen van het dak, maar goed, alle beetjes helpen.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Inderdaad, alle beetjes isolatie helpen! Hier moet ook nog boven ons slaapkamer het dak geïsoleerd, maar we hebben de isolatieplaten voorlopig op de grond van de zolder gelegd. ;)
    He, en Ewout even groot als Ward! :D Maatje 62 ook stilaan aan't opbergen? Hier zitten we qua lengte P10, qua gewicht schommelt hij tussen P3 en P10 en hoofdje mooi P 50 ;)

En wat super van je moeder dat ze de behandelingen wilde betalen!

5. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @jt ja soort van trouwen we doen het geregistreerd partnerschap maar goed dat staat gelijk aan trouwen het enige verschil is de ontbinding is anders bij beide.dus ja eigenlijk wel trouwen hihi.
    buitenom dat we van elkaar houden doen we het voor het grootste gedeelte voor de kids dat alles gewoon geregeld is voor hun.

ik ga voor je duimen hoor morgen als je naar die arts moet hopelijk luisteren ze naar je dat mag ook wel eens een keer.

met tygo gaat het super goed ben helemaal gestopt met de bv en hij doet het echt goed op de fles. hij drinkt al 120 ml :) in de nacht komt hij nog wel 2 x helaas maar dat komt wel goed. moet af en toe nog wel even kolven om de stuwing eruit te halen maar ik geef niks meer ervan.
    noa slaapt weer slecht ze kan niet echt haar draai vinden maar ik hou er vertrouwen in dat het goed komt en dat ze gewoon moet wennen en we merken ook wel dat ze rijp is voor de basisschool.

mijn bekken is nog steeds drama ik ga deze week de fysio weer bellen en dan gaan we eens kijken hoe en wat.

jullie mannen groeien goed zeg. ik moet dinsdag weer met tygo naar het consultatieburo dus ben benieuwd

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, flinke jongen! :) Da's soms meer dan Ward als hij z'n dag niet heeft!

7. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ claudia, ik zag het ook op je hyves, en vanaf wanneer is het dan officieel? Geven jullie nog iets van een feestje ofzo?

@ kat, arme ewoutje dat ie zo ziek wordt van die vaccinatie he. Gelukkig hoeft ie voorlopig niet meer terug. Hij groeit heel goed he! en jij verkouden dat is balen. Kijk maar uit dat je hem niet aansteekt.

@nijntje, en heeft hij zijn groentepapje weer gegeten? Nu maar hopen op minder krampjes vannacht.

@jt, ik duim voor je meis, hopelijk valt de bedrijfsarts mee. Vooral zeggen dat je graag werkt maar dat ze het wel moeten begrijpen als het echt niet gaat!

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    morgenavond gaan we de documenten in orde maken op het stadhuis en ze zei al met een beetje mazzel is het niet druk en kunnen we gelijk de ondertrouw doen. maar is het wel druk dan word zo ie zo de datum voor de ondertrouw gepland en het partnerschap ook dus morgenavond weet ik meer

9. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ jt: Alles goed? Rustig weekendje voor de boeg?

@ mikky: moest het nodig zijn, zou ik toch eens informeren bij je ziekenfonds. Je weet nooit hé dat ze extra dingen terugbetalen, over zo'n dingen maken ze dan meestal niet veel reclame.
    Alles ok anders? Geniet nog van je weekendje, en volgende week is het dan eindelijk zo ver

@ nijntje: ja, een deel van maatje 62 is al te klein, maar 68 is nog veel te groot, hij zit echt tussenin nu. Pff, sommige kleertjes heeft hij met moeite 4 keer aan gehad! Maar nu zal dat beteren hé. Heb nog niet overdreven veel in maatje 68, zal dan nog eens gaan shoppen. Hoeveel teneutjes voorzie jij eigenlijk? Ik vind 7 net te weinig, er moet altijd iets extra mee naar de onthaalmoeder, naar mijn moeder, bijna elke dag moet hij wel eens een verse broek of een verse pull aan, hij geeft nog altijd heel veel over, dus ja... en dan ruikt dat direct zo zuur hé. En ook al paar slabbetjes per dag, en hij eet nog niet eens vast voedsel!

@ claudia: gaan jullie het nu vieren met dichte familie? Het is toch wel iets speciaals hé. Hoe gaat het met broer en zus?

@ ano: hoe is het bij jou? Doet je man het goed als papa?

Ewoutje heeft ook al snottebellen hoor. Eerst was mijn man verkouden, dan ik... het kon niet uitblijven hé. Zijn oogjes staan waterig en hij niest heel de tijd snottebellen ;) Maar superveel last heeft hij er precies niet van.
    Gisterenavond was hij weer helemaal uit zijn doen. Mijn schoonfamilie was hier heel de dag om te helpen met de isolatie (wat een werk, is helemaal nog niet gedaan!) en meneer wou in de namiddag geen dutje doen. Een half uur heeft hij geslapen tussen 12u en 18u30! Veel te weinig dus voor hem! Na zijn badje heeft hij dan een uurtje geslapen, dan moest hij weer eten en om 21u is hij al tierend gaan slapen. Ocharme, hij er lang naast gestaan hoor tot hij sliep.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De kleertjes van Dirkje en prenatal vallen kleiner, dus da's eigenlijk zo'n overgangsmaat. En daar heb ik wel wat van. De 6m van Premaman past ook al, wel nog wat ruim, maar dat valt wel mee.

Ik weet niet juist hoeveel ik er heb, denk ook een tenuetje of 7/8. Dus moet zien of ik ga toekomen of niet. Nu met groentepap moet al eens alleen het truitje vervangen worden. Het broekje kan nu, dankzij de niet meer lekkende poepluiers, nu al eens 2 dagen aangehouden worden. Maar dan mag de hond er haar slijm niet op achtergelaten hebben natuurlijk...

Wat zielig voor Ewout! Gelukkig heeft hij er niet zoveel last van.

@ ano: Hoe gaat het met de hond en je zoontje? Wordt hij goed aanvaard?

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Had voor m'n man z'n verjaardag een bongo bon gehaald: honden welkom. Is 1 overnachting in een hotel naar keuze en je mag je hond meenemen. Nu wilden we naar Duitsland gaan en een extra nacht boeken, komt mijn man juist op tijd tot de vaststelling dat we geen winterbanden hebben dus dat het niet gaat... :(

Renesse in Zeeland staat er ook in, Ieper (B)... Eens horen wat hij straks zegt, anders wordt het Ieper. Daar wilden we eigenlijk op 'huwelijksreis' gaan, maar met mijn vroege voorweeën zag ik dat helemaal niet meer zitten.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: Hoe is het donderdag gegaan?

13. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wel goed op zich, de brieven van mijn arts en therapeut waren meer dan duidelijk, (ik zou ze haast op het werk aan de leidinggevende laten lezen maar staat te veel prive in haha maar ja zouden ze het dan eens snappen???!!;)),
    ik mag volgende week nog thuis blijven om wat rust te krijgen en het een spannende week voor het ZH wordt, dan daarna met 4 uur beginnen en dat per week er bij dus half jan. zou ik weer volledig aan het werk kunnen zijn (hopelijk)
    Wel bleek daar dat de reden waarom ik zo ver weg moest naar deze vrouw één grote leugen is vanuit mijn werk dus dat krijgt nog een groot vervolg, hoe laag achterbaks en dom kan een werkgever zijn hè?
    Ik ben ook zeer benieuwd wat het doel van ze is (ontslag nemen? maar hé, ik ben niet gek hè!)

Wanneer wil je de reis naar het hotel maken? anders kunnen je nl alsnog winterbanden aanschaffen? en anders idd egwoon leker in de buurt blijvn!:p

@kat hoe is het met ewout en het overgeven? Tis drama bij jullie met het water hè. 2 doden las ik al:$
    Is de isolatie af ?

@mikky, hoe is het? ben je er nog een beetje bij met je hoofd? Dinsdag weet je meer .. rot spanning!

@ano & claudia hoe is het met jullie mannetjes?

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh wat fijn dat het meegevallen is! En ik zou er ook een staartje aan maken als je eigenlijk niet zo ver had moeten gaan! Ze durven wel, je werk! 't Is nu wel te hopen dat ze je het leven niet nog meer zuur gaan maken, want dat kan je nu ook wel missen he.
    Rust nog maar goed uit deze week en veel succes alvast in het zh! We duimen! Mikky, idem voor jullie!

Auto is al 10 jaar, dus weet niet zo goed of ik wel de kost nog wil maken. Ook omdat we dan niet weten of de banden naar de volgende wagen overgezet kunnen worden.
    Het plan is om net na Kerstmis weg te gaan. Dus de week tussen Kerst en nieuwjaar.

Vind het ook erg spannend, zo de eerste keer met Ward ergens naartoe gaan. Dus is het ook wel fijn als je de taal eigen bent voor het geval er iets moest zijn. Kan me wel behelpen in het Duits, maar 't is toch anders...

Amai, 2 doden! Dat heb ik precies nog niet mee gehad... Ja, hoe is het bij jullie? Want bij jullie is er nog meer gevallen dan hier. Wij hebben alleen beetje water in de kelder, tussen de muur en de vloer komt een beetje in omdat de grond buiten daar ook naar beneden loopt. Dus al het water komt daarlangs. Maar het is heel makkelijk naar buiten te trekken (garage ligt gelijk met de straat, dus geen probleem). Maar als er eenmaal klinkers zouden liggen, is dat ook veel minder. Want waar het terras ligt, krijgen we geen water meer aan de kelder binnen.

15. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ja belachelijk hè? heb het advies gekregen van die arts niet teveel meer van mijn werk aan te trekken en alleen te doen wat ik moet doen en verder niks maar ja das makkelijk gezegd hè?
    en verder laat ik nog wat dingen uitzoeken, want laat zo niet met mij omgaan, heb alle energie hard nodig voor d echte belangrijke dingen die nu gaande zijn,niet de verspilde energie aan dat fuc werk, want ook al toon je je de beste wil ze naaien je toch .. PpPfFf

Ja maar wel richting de franse grens zeiden ze!
    Bij ons is er niks aan de hand, wel flink geregend maar niks overstroomd hoor!

16. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ja, die doden waren in Wallonië.
    Verschrikkelijk toch hé!
    Wij hebben slechts een plasje water in de kelder, niets ergs dus. Maar paar straten verder hebben ze de hele straat moeten afsluiten. Theeft echt niet gestopt hé met regenen! Amai, twas de moeite!
    De isolatie hier is afgeraakt, was wel meer werk dan gedacht hoor. Maar nu al na 1dag voelen we het verschil. Had ik ook niet gedacht dat je dat zo snel zo goed ging voelen! Nu nog eens de eigenaars vh huis laten komen en de financiën regelen :)

@jt: kan je anders niet op je eigen brief de persoonlijke dingen afplakken en dan kopie nemen zodat ze toch de rest van de brief kunnen lezen? Enkel als je wilt dat ze het eens zien hé. Kan me wel inbeelden dat je daar nu de energie niet voor hebt. En ja, afstand nemen van je werk is nooit gemakkelijk, maar nu heb je toch de officiële goedkeuring om enkel het nodige te doen ;)
    Rust deze week maar eens goed nu deze zever achter de rug is!

@ mikky: veel succes morgen met het horen van de resultaten, we denken aan je!

@ nijntje: Ieper is leuk hoor! Ik zou daar eigenlijk wel graag gaan wonen, vind dat een leuke streek, maar het ligt zo ver van alles hé, momenteel werkt mijn man in brussel, en dan is dat bijna niet te doen hé. Maar het is daar wel mooi.
    Weekendje weg met jullie gezinnetje zal echt plezant zijn! Voelt wel helemaal anders, maar tis leuk.

ano en claudia: waar zijn jullie???:):)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een heel georganiseer lijkt het mij :p Maar tegen die tijd zit Ward ook in de buggy en hoeven we normaal de reiswieg niet meer mee te sleuren. Hoewel hij daar wel fijn in kan slapen... Het zal dus wat uitzoeken zijn denk ik.

Trouwens: gelukkige vermaanddag Ewout!!! :D Ga je nu ook met groente of fruit beginnen of wacht je nog even?

Gelukkig hebben jullie niet veel last gehad van de regen. Het stopte inderdaad niet meer! Gisteren vond ik het nog meevallen. Hier is ook nog een man verongelukt, op de weg die ik normaal nam om Ward op te halen zaterdagavond. Maar omdat de politie en brandweer net voor me die straat opreden, heb ik een andere weg genomen.
    Volgens het nieuws gisteren is hier nog veel meer regen gevallen dan in Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Je zal het maar aan de hand hebben, je hele inboedel onder water... :(

Ah jullie wonen in een huurhuis. Ik dacht dat jullie gekocht hadden, maar dan heb ik een ander meisje van hier op't forum voor. :)

Ben even foto's op cd aan't branden, kom ik tot de vaststelling dat de cd's te weinig ruimte hebben en ik er maar net genoeg heb... M'n zus is naar de stad, dus die brengt mij grotere mee ;)
    Straks nog proberen om de plafond van de salon te voorzien van een laagje primer. Is het weer wat meer afgewerkt en dan hoeven we daar alleen nog maar een definitieve laag verf op te zetten als we behangen.

Denk dat ano en claudia hun handen vol hebben met hun zoontjes ;)

18. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    Ja, dat wel. Wij hadden zijn reisbedje mee en hebben dat in de badkamer gezet van de hotelkamer. Hij heeft daar ook gewoon de nacht doorgeslapen gelukkig. Maar in het restaurant 's avonds heeft hij zich wel laten horen. Het was dan wel gemakkelijk dat ik gewoon de borst geef. Gelijk waar we waren, als meneertje honger had, gingen we iets drinken of zo, en hopla, bloes open en drinken maar :) Ik zat daar niet zo mee om in het openbaar te voeden, je kan toch niets zien. Maar met flesjes is het meer geregel denk ik.

Ja, wij huren nog. Zolang ik aan den unief zit, en nog niet weet waar ik ga terecht komen, heeft het geen zin om te kopen. En mijn man wil trouwens bouwen, dus wat extra spaarcentjes kunnen we wel nog gebruiken, want die prijzen van tegenwoordig :$:$:$
    Ik wou dat ik ook een grond had gekregen :) Dat scheelt toch de helft van de kosten hé.

Jullie schieten goed op hé met schilderen en inrichten van jullie huis! Doen jullie alles zelf? En de traphal, zal die lukken? Meestal is dat een hels karwei hé!

Ziezo, en nu weer verder werken, heb al een goede voormiddag gehad. Ewout is voor het eerst naar de crèche... ben direct daarna naar de winkel geweest om mijn gedachten te verzetten en dan aan het werken geslagen, want das tenslotte de bedoeling.
    Jaja, 4 maand, meneertje wordt ook groter. Ben benieuwd hoe het geweest is vandaag in de crèche, ik ga hem vroeg gaan ophalen sebiet, tis tenslotte de eerste dag.

19. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    zo daar ben ik weer is effies.
    Had veel bij te lezen.
    Weet niet meer waar ik op moet reageren.
    hier gaat alles goed met ons.
    Delano is een rustige lieve baby.
    Huilt niet veel dus we hebben tot nu toe veel geluk.
    T is alleen zo druk met alle kraamvisites daarom niet zoveel tijd om even achter de computer te kruipen.
    en meer als de helft kom nog langs dus voorlopig is t nog even druk.

20. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @jt
    allemachtig wat achterbaks zeg van je werkgever niet normaal. en het staartje wat nog komt wat gaat dat zijn.

@kat ik ben er nog hoor hihi

heb idd me handen vol aan ons mannetje en meiske.
    tygo is de laatste dgn erg ontevreden en weigert in zijn bed te slapen. hij heeft last van spruw en zijn hele mondje zit onder zo zielig heb al medicijnen gehad maar vind ze niet echt werken.

Deel Deze Pagina