clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door claudianoa, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    zo daar ben ik eindelijk weer even.
    heb wel alles gelezen maar al weer een hoop vergeten sorry

@jt
    wat een kl#te uitslag zeg.het is idd een rotjaar voor jou/jullie. goed nieuws mag nu eindelijk weleens he.

@ano hoe bevalt je nieuwe bed??

@nijntje
    gelukkig was de uitslag goed van de kinderarts.

@kat
    gelukkig is ewout van de krampjes af dat zal voor hem ook een hele opluchting zijn.

@hier
    een drukke boel niet zo zeer met visite dat is nog vrij rustig maar met 2 kids.noa was donderdag en vrijdag niet te stuiten door alle spanningen.gelukkig was mike thuis die dgn.(@nijntje wij hebben hier aan vaderschapsverlof maar 2 dgn voor de papa's) zaterdag wilde tygo pas aan de borst de andere dgn hapte hij wel maar niet goed.hij heeft een klein mondje in vergelijking met mijn tepel nu.
    het is nog niet helemaal optimaal en eigenlijk is tygo een beetje lui hij ziet wel wanneer hij eet.
    verder gaat hij heel goed.hij woog met zijn geboorte 3160 gr en zondag 2840 vandaag gaan we hem weer wegen.
    het is wel heel erg wennen met 2 kinderen en erg druk. gelukkig heeft mike volgende week 2 wkn vakantie.

Ook kwam ik er achter van het weekend dat ik ook niet alles hier neer kan zetten. mijn zwager en schoonzus waren hier en toen vertelde mijn schoonzus even dat ze al een maand wist dat we een knulletje kregen omdat iemand geloof een vriendin het hier had meegelezen en die verklapte het even. erg leuk maar niet heus ze had het beter niet kunnen zeggen tegen mij want ik was best boos. heb het niet laten merken maar viond het echt niet leuk. wij doen zo ons best om iedereen te verrassen en in spanning te laten en dan zit er ff iemand mee te lezen en alles te verklappen. dus ik weet nu dat ik niet meer alles hier erop kan zetten.:x:x:x

en gister belde mijn vader dat me moeder was opgenomen in het ziekenhuis.ze voelde zich niet goed worden en dr hartslag steeg de pan uit. ze moest van de huisarts gelijk door naar het zh en naar de hartafdeling. nu moest ze 1 nachtje blijven en gingen ze haar nakijken voor hartritmestoornissen. vandaag mag ze weer naar huis en over een poosje moet ze dan stoppen met de medicijnen om te kijken of het terug komt. dit is helaas het enige wat ik nu weet want ik was niet in staat om naar dr toe te gaan gisteravond. tranen met tuiten gister natuurlijk en me broertje kwam ook gelijk hierheen omdat wij dichterbij het zh wonen.
    nu even afwachten tot ze belt.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De laatste die ik gemaild heb zijn op 6 oktober geweest. Maar weet niet of iedereen die ontvangen heeft... Verder nog geen tijd gehad om de laatste op pc te zetten...

Als ik van zijn gewicht van bij de kinderarts verder ga, is hij op 6 dagen (want dat was op dinsdag) 120 g bijgekomen. Want toen heeft hij pas na het bezoek een flesje gehad. Net zoals gisteren.
    Nu moet ik voor mezelf wel hard gaan zijn en hem niet elke dag op die weegschaal gaan leggen. Ofwel ga ik ze bij m'n ouders zetten, dan kan ik er niet aan ;)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Dat gevoel ken ik... Dan maar via mail ;)

Voor noa is dit ook een hele nieuwe situatie. Hoe reageert ze op haar broertje? Ze zal wel in de wolken zijn!

En hoe moet je het nu doen met drinken? Krijgt Tygo nu een flesje of toch alleen de borst? Ik vroeg in het zh een flesje kv omdat ik zag dat Ward niets dronk en vond het zo zielig dat hij huilde van de honger.
    Borstvoeding lijkt zo simpel he, maar dat is het vaak niet. Meer dan proberen kan je niet, kan je jezelf ook niets verwijten.

Gelukkig is Mike nu eventjes thuis, kan hij je wat helpen en er ook voor noa zijn.

Veel beterschap voor je moeder! Hopelijk valt het allemaal wat mee. Moet echt wel schrikken geweest zijn!

4. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ claudia: wat jammer dat ze wisten dat het een jongetje werd! hopelijk gaat het snel beter met je moeder. Hoe voel jij je eigenlijk? Hoe gaat het met je bekken en zo?

@ nijntje: ben blij voor je dat de resultaten van ward goed waren. En idd, ik zou zeker ook niet elke dag wegen hoor, alleen maar goed om je extra zorgen te maken, wij schommelen ook een kg gemakkelijk per dag hé, dus bij hem zal dat ook wel een goeie 100g zijn denk ik.

@ jt: aftellen dus naar november... en ondertussen verstand op nul zetten op je werk. Lastig toch dat die mensen daar zo zijn hoor.
    En ja, ik vind 5 à 6 voedingen voor een borstvoedingskindje al weinig, in de periode dat zijn krampjes het hevigst waren, was het soms 9 keer ;) en tijdens een groeispurtje hangen de kleintjes ook uren aan je borsten! Maar het loont wel de moeite natuurlijk :)

ik heb anders eigenlijk niet echt iets over mezelf te vertellen, ben beetje aan het werken (lezen) thuis, en voor de rest zorgen voor mijn twee mannetjes en zo :)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Wanneer moest jij weer beginnen werken?

Ik voel mij met momenten zo schuldig dat ik moet gaan werken. Naar Ward toe dan. Net een sms gestuurd naar de onthaalmoeder, hij heeft weer wat gehuild... :( Op zich niet erg, maar het wringt zo bij mij. Maar ik ben helaas niet in de mogelijkheid om thuis te blijven, net als jt. Denk dat ik naar Scandinavië ga verhuizen ;)

6. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    nijntje, waarschijnlijk pas na nieuwjaar (ik zal sowieso wel al een paar dagen verspreid moeten gaan ervoor), maar het is nog niet volledig geregeld. Ik probeer nu wel al een paar uurtjes per dag al thuis te werken. Vanaf november zal ewout de maandag naar de crèche gaan en de vrijdag naar mijn moeder zodat ik twee volledige dagen heb om thuis te werken. zo is er een vlottere overgang

maar je moet je niet schuldig voelen toch, bijna iedereen gaat na 12à14 weken weer werken. En de belangrijkste momenten van de dag (het opstaan en gaan slapen) ben je bij hem :)
    En troost je, eens ik terug ga werken is het voor veel uren per week hoor, met 38u zal ik er niet geraken en ik zal in het weekend en 's avonds nog vaak thuis moeten werken ook.
    en financieel is het hier ook niet haalbaar hoor als er maar 1 vd twee gaat werken, we hebben ook maar gewone lonen, maar als ik later vast werk, wil ik ook niet meer full time werken. We zien wel ;)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik weet het wel, maar toch... Het werk interesseert mij ook totaal niets meer. Nu deze week gaat het mij iets beter qua productiviteit... (voor zolang het duurt)

8. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

Nou die mogelijkheid heb ik ook niet hoor..........
    Wou dat het zo was dan had ik per direct ontslag genomen! Ik wil wel minder gaan werken als we ooit toch het geluk mogen krijgen van een beeb , maar stoppen zit er echt niet in!!

Hem elke dag wegen zal niet echt veel opschieten nee, misschien een beter idee ja hem bij je ouders te zetten hahah, hoef je alleen maar naar de buren te gaan:D

@claudia, wat schrikken van je mams, is alles nu wel goed? sterkte ermee!
    Lullig weer van de mensen die hun mond voorbij praten!
    Vind ook zo jammer want we kletsen hier allemaal zo lekker en als dan blijkt dat er wéér meegelezen word... dan anders maar weer allemaal via de mail net als een tijd terug!
    Gelukkig dat alles goed is met tygo!

@kat jij gaat starks weer helemaal veel uren maken hè, arme jij...... Hoop dat de mogelijk er ooit in zit voor je hoor!
    Ja als de voedingen van 9 naaR 5/6 zijn gegaan is dat weinig ja, goed zo! Tot hoelang wil je BV blijven geven trouwens?

hier, hhmm ben heelmaal op heb echt heel veel pijn,maar dat komt omdat het zo vreselijk druk was op het werk, vloog van hot naar her, het was eigenlijk niet te doen maar ja,

En dan iets heel anders, ben beetje duizelig deze dag(maar dat kan ook vermoeidheid zijn hoor, ben echt op van alles)en heb een hele gevoelige linkertepel vanaf gisteravond....:)
    Nou ja het zal niks zijn maar ik ga toch ineens weer heel hard hopen;)

9. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    even een ego berichtje

helaas gaat het dus niet zo goed met tygo als we dachten.
    hij is teveel afgevallen en als hij morgen nog meer is afgevallen dan halen ze de kinderarts erbij en word hij waarschijnlijk opgenomen.

me moeder is wel weer thuis maar heeft net geen hartinfarct gehad.
    mijn blauwe wolkje is erg ver te zoeken op dit moment

10. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    ow wat schrikken meis! heel veel sterkte hoop dat het allemaal mee valt!!! Knuffel !!

11. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @jt.jammer he dat je niet zo je jas aan ken trekken op je werk en zeggen later.
    Zou een hele opluchting zijn.

@claudianoa,Wat n klote nieuws allemaal achter elkaar.
    Hele dikke knuffel.

@mikky,Hoe is t met je??

@nijntje,Kan me voorstellen dat t soms niet prettig voelt om te gaan werken.
    En de kleine bij de oppas te brengen.

@kat,Nog ff genieten van je verlof.

@hier,Vandaag ga ik lekker ergen lunchen en een klein beetje shoppen met mijn zusje.
    En mijn bed ligt heerlijk.

Iemand vroeg wie ik sms als ik bevallen ben en dat is claudia noa.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: De hoop niet opgeven he. Het kan altijd, maar zou me er niet te hard op vastspinnen. Moest het niet zijn is de ontgoocheling niet zo groot, is het wel dan is de vreugde des te groter ;) Ik duim hoor! En je hoort zo vaak dat het ineens raak is voor dat de mmm echt begonnen is...

Ik ga waarschijnlijk minder werken als Ward eenmaal naar school begint te gaan. Wil dan misschien mijn ouderschapsverlof gaan opnemen en 4/5 gaan werken.

@ claudia: Wat erg van Tygo! Ja, ze moeten genoeg vocht binnen krijgen he... Maar het gevoel dat je van je blauwe wolk afkomt, ken ik maar al te goed ;) Je stelt je je kraamperiode helemaal anders voor he. Dikke knuf meid, het komt wel goed!

@ ano: Leuk leuk, gaan shoppen! :D Geniet ervan meid!

@ Kat: Jij moet dan ook heel wat uren kloppen! Hier is het avondwerk voorlopig beperkt gebleven. Misschien aanstaande vrijdag, dan is er een optreden en een andere collega WIL niet gaan werken. ;) Nu, ik kan de extra uren goed gebruiken, want mijn uren staan niet goed... (wij moeten tikken als we beginnen en stoppen). Ik zal het wel horen zeker, maar ze mogen het wel net iets vroeger doorgeven.

Gisteren was m'n man even alleen met Ward (heeft hij nog niet veel gedaan, heeft zowat schrik dat hij iets mis doet en vorige keer heeft Ward zo gehuild omdat hij niet wist wat hij moest doen) omdat ik tot 19u moest werken. maar het was allemaal heel goed gegaan. Hij had Ward onder de babygym gelegd totdat hij huilde en toen flink een flesje gegeven. Hij had de maatjes kv wel niet met een mes afgestreken zoals op de doos staat, maar wel afgeschud totdat het ongeveer vol was... Ach ja, beter zo dan dat Ward zou huilen van de honger! ;)

13. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ claudia: oei, zou hij niet genoeg melk binnen krijgen dan? Geef je enkel borstvoeding?
    Hopelijk wordt hij snel beter!!! nu zou je eigenlijk gewoon moeten kunnen genieten hé

@ ano: geniet dan maar lekker van je bed en etentje

@ jt: ik had ook mega gevoelige tepels :) Hopen mag altijd hé, dan blijf je er toch ook in geloven ondertussen dat het kan hé, das ook belangrijk. Maar zoals nijntje zegt, best toch niet te hard op vastpinnen. Hopelijk de rest van de week beter op je werk hoor!
    Ik wil trouwens tot nieuwjaar borstvoeding geven, volledig tot ergens in november, en dan wat groentepapjes invoeren. Dan pas als ik ga werken kv. Ik wou dan nog verder 's morgens en 's avonds bv geven, maar mijn man en moeder hebben liever van niet omdat het toch een gebouw is vol chemicaliën waar ik werk. Ze hebben natuurlijk wel gelijk, maar ik ga het wel missen hoor om mijn mannetje zo dicht bij me te hebben!

@ mikky: efjes geleden dat we je gehoord hebben hé? alles goed?

@ nijntje: ik denk ook dat ik ouderschapsverlof ga sparen totdat de kindjes naar school gaan, en dan hopelijk de woensdag kunnen nemen hé ;)
    En die lepeltjes van je man zullen we maar een schoonheidsfoutje noemen ;)
    Krijgt ward nog deels bv of is het al volledig kv?

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja zo had ik dat ook gedacht: woensdagnamiddag en vrijdagnamiddag, maar dan zijn we sowieso al thuis maar gaan geen uren af. Beetje ingewikkeld, maar dan kan ik door de week makkelijker wat vroeger vertrekken enzo.

Ward krijgt de combinatie bv/kv. Ik kolf nog steeds 3x per dag ('s morgens, 's middags en 's avonds - zo'n 500-600cc per dag denk ik). 't Is wel enorm zwaar, maar ben fier op mezelf! Heb altijd gezegd nooit bv te geven en kijk eens aan :p Ik ga volgende week vrijdag denk ik al beginnen met groentepap. Als dat goed gaat stop ik 's middags met kolven. En tegen het einde van het jaar denk ik volledig. Moet het nog eens bekijken.

Ja voor jou is het misschien beter om helemaal te stoppen als je terug gaat werken. Je weet maar nooit he. Maar hou er rekening mee dat je ong. 2 weken moet uittrekken om 1 voeding af te bouwen anders heb je mega stuwing zeiden ze op Kind & Gezin. Ik kolfde normaal ook in de late namiddag maar met te beginnen werken ben ik daarmee gestopt en dat ging heel vlot.

En die lepeltjes, dat zijn idd schoonheidsfoutjes! :p Hij doet het echt super maar heeft veel te veel schrik. Denk dat dat wel gaat beteren als Ward wat groter is. ;)

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ claudia, jeetje dat is schrikken zeg! Hopen dat het snel weer goed gaat met Tygo. En dat je snel weer op je blauwe wolkje kan klimmen.

@ jt, ik krijg 3 dagen voor jou de uitslag. 16 sep. Duurt lang he dat wachten.

@ hier, ben ff niet zo veel te vinden hier, soms is hetff te confronterend. Je leest vanalles over zwangerschappen baby`s enz. En het enige wat ik kan denken is..... iedereen behalve ik. Dus ik dacht maar ff wat minder op zp. Misschien is dat wel beter voor me. Komend weekeind moet ik ongi worden en begin ik weer met een nieuwe ronde. Zal straks mijn banner ff aanpassen.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky: Kan dat heel goed begrijpen hoor. Dacht al wel dat het zoiets was... En op je werk word je er ook dagelijks mee geconfronteerd he.

Hele dikke knuffel! We zijn er voor je x

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @mikky,Groot gelijk heb je.
    Ik heb dat na de mk ook een tijdje gedaan en t hielp me toch wel ff mn gedachten op iets anders.

@hier,Weinig gewinkeld want kreeg na een tijdje ineens krampen en toen ik ging zitten was t over.
    Dus we zijn na t lunchen lekker naar huis gegaan

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, het begint nu stilaan zwaarder te worden... Goed naar je lichaam luisteren, da's het belangrijkste.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: Hoe gaat het met je?

@ claudia: Hoe gaat het met Tygo? Zijn jullie naar het zh moeten gaan met hem?

20. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ik heb jullie allemaal een mail gestuurd over claudianoa en tygo.
    Ze had me een bericht gestuurt via hyves.

Deel Deze Pagina