clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door claudianoa, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    mooi kamertje erg appart!!!
    vind m erg orgineel

2. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    wow mikky, jullie hebben duidelijk veel tijd en moeite in het kamertje gestoken, jullie meisje is graag gezien ;)

jt: dat zijn onbeschrijflijke momenten hé als die grote ogen je aankijken :D genieten maar!

wij zijn vorige week naar de gyn geweest, ons kindje is weer groot, en zit met zn hoofdje in mijn maag geduwd, waardoor ik weer misselijk ben ;) De gyn wou me al in ziekteverlof schrijven, maar ik heb gezegd dat ik eerst ga proberen met 2 dagen per week thuis werken. Ik heb echt veel te veel werk om nu al te stoppen, en 2 dagen wat rustiger doet echt al deugd. Zo lukt het wel :)
    Geboortelijst is ook aangelegd, en nu zijn we aan het zoeken naar het juiste lettertype voor op de kaartjes... moeilijker dan gedacht precies!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky: Wat een leuk en origineel kamertje! Hier moet er nog steeds behangen worden, manlief krijg ik er niet goed aangezet dit keer... Dan kunnen we de meubeltjes ook laten leveren.

Wat lief dat ze op haar teentjes duimt :)

Hier gisteren controle bij de gyn gehad met echo. Alles in orde, ligt in stuit maar redelijk dwars toch als ik volgde op de echo. Nu, Ward is ook met 34w gedraaid, die lag tot dan ook in stuit. Dus daar maak ik me nog geen zorgen over. Dat alles voor de rest in orde is, is veel belangrijker ;)

Hier last van een aantal kwaaltjes: 's avonds harde buiken, regelmatig steken in m'n buik (zouden bandenpijnen zijn), druk op m'n lever zoals bij de zwangerschap van Ward. Het begint me dus zwaar te vallen met momenten, zeker met een ondernemende peuter in huis... Maar van thuis blijven, daar praat m'n gyn niet van.

@ kat: Vervelend dat je terug misselijk bent. Probeer maar wat te rusten als je thuis bent.

4. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    goed dat alles ook in orde is nijntje!
    mijn gyn zou me thuisschrijven voor mijn bekkeninstabiliteit, niet voor het misselijk zijn hoor ;)
    Rusten is veel moeilijker hé met een rondlopende peuter!

wij gaan deze middag doopsuiker gaan kopen, ik ga het toch terug zelf maken en met dit koude regenweer, kunnen we toch niet buiten anders ;)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben ook bezig met de doopsuiker zelf te maken. Gisteren die voor op mijn werk en bij mama op het werk gemaakt, dadelijk nog wat kleine dingetjes vullen. Maar helaas gaat het huishouden voor... Net een grote ketel spaghettisaus op het vuur staan (en zoveeeeeel werk met groenten snijden :D), nu eerst nog wat was plooien en ophangen en als Ward dan nog slaapt, kan ik vullen ;)

Hier vannacht een rotnacht achter de rug. Ward huilde maar toen ik bij hem kwam voelde ik mij zo mottig... Hem getroost, terug bed in,m aar het beterde niet. Ward terug huilen, manlief maar wakker gemaakt en ik boven de wc gaan hangen. Nooit zo ellendig geweest van maagzuur! Net niet moeten overgeven, maar keelpijn van het zuur, tot laat in de voormiddag. Dus maar naar de apotheek gegaan voor gaviscon, hoop dat dat mijn goede vriend gaat worden ;)

6. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ach, jakkes, heb je het ook zitten. Vies hé, en dat brandt inderdaad verschrikkelijk! bach, das precies zuur overgeefsel dat in je mond komt hé.
    Ik neem altijd en overal een zakje riopan mee. Zakjes malox helpen ook, das iets gelijkaardigs

mmm spaghetti :) dat eet ik echt ontzettend graag :)

straks naar een binnenspeeltuin met paar vriendinnen en de kindjes. Ben benieuwd!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mocht kiezen tussen gaviscon en malox, heb dan maar gaviscon genomen. Malox heb ik ook nog nooit genomen. Heb maar kauwtabletten genomen, da's net iets makkelijker om ergens mee naartoe te nemen. Gisteren heel erg opgelet wat ik 's avonds at en vannacht toch goed geslapen zonder zuur. Wel nog steeds met m'n hoofdeinde een stuk omhoog.

Kom maar af, staan nog 3 doosjes saus in de diepvries :D

Leuk, naar de binnenspeeltuin! Wij gaan als Ward wakker is wat met de kever rondrijden. Dit pokkeweer ben ik zo moe! En Ward wordt gek binnen, die wil niets liever dan buiten spelen... Vanmorgen zelfs in de regen, toen heb ik hem uiteindelijk toch maar binnengehaald toen het te hard regende.

8. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ja, echt hé, die mannetjes verlangen ook naar het goede weer hé.

Binnenspeeltuin was erg druk, en veel bijpraten met de vriendinnen was er niet bij, maar voor de kindjes was het de max :)

en deze week gaat het weer niet boven de 14 graden gaan :x gisteren eens 3u de zon gezien, das al. We tellen af!

fijne 1 mei allemaal! (of is dat in Nederland geen feestdag?)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gisteren bijna hele dag zon gehad. Alleen in de namiddag waren er wolken en vannacht even een harde slag donder en regen. Schrok wel wakker, was ook maar alleen met Ward vannacht. Manlief zit op een kevermeeting in Hannover...

Nu is het ook al de hele voormiddag zonnig en een 17° zag ik daarnet. Dacht eigenlijk dat het slecht ging zijn vandaag, maar tot nu toe valt het erg goed mee.

Voor jou ook een fijne feestdag ;) In NL hebben ze gisteren Koninginnedag gevierd, vandaag is geen feestdag. In Maastricht is het nu pokkedruk, Belgendag noemen ze dat daar :D Ga wel even net over de grens kijken in de Etos voor andere tutten voor op de fles. Want Ward drinkt zo weinig melk voor zijn doen en de tijd die hij daarover doet... Heb al eens nesquik geprobeerd maar zelfs dat gaat niet snel. Dus eens gaan kijken voor andere spenen. Die van Dreambaby worden pas vrijdag geleverd.

10. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    oh, dan hebben jullie beter weer gehad dan wij hoor! Vandaag is wel redelijk :)
    Ewout drinkt bijna ook niet meer uit een papfles, hij drinkt gewoon uit een beker. Belgendag, zo grappig ;)
    nu vertrek ik nog eens op stap met ewout naar familie, man is uiteraard naar de voetbal!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier heerlijk genoten van zoonlief. Alleen vervelend dat ik niet meer zo mobiel ben, maar m'n zus was er ook nog ;) Wel fijn met ons tweetjes in de zandbak gespeeld. Nu ligt hij uitgeteld in bed. HOewel, uitgeteld. Lag er om kwart na 8 in en om kwart voor 9 hoorde ik hem nog :D Maar ben niet naar boven gegaan...

Melk uit een gewone beker wil hij ook niet, ook niet uit z'n rietjesbeker. Ben uiteindelijk niet meer in de Etos geraakt, dus zal maar ff afwachten tot vrijdag.

12. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    jeetje wat zijn we stil hier he! Iedereen druk met andere dingen?

Hoe staat het met de zwangere onder ons?

Ik heb last van mijn bekken en minder aan het werk. Ook loop ik bij de fysio en heb oefeningen meegekregen. Nou maar hopen dat het werkt.
    Vanavond voor het eerst naar zwangerschapscursus. Heb er wel zin in. Lijkt me wel leuk met al die zwangere dames.

jt, heb jij niet een leuke foto van de kleine? Gaat het goed?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier wel vrij druk met werken en een drukke peuter in huis :) Zou zo graag wat meer thuis zijn, maar helaas gaat dan niet... Ward die wat ziekjes is...

Met de zwangerschap is alles ok. Wel nog steeds last van een lever die tegen m'n ribben drukt. Moet wat opletten wat ik eet, dan valt het mee. En verder van de week serieus last gekregen van maagzuur! 1 nacht terug met matras plat geslapen, nacht erna was ik m'n bed alweer aan't verbouwen... ;) Zou beebje dan zoveel haar gaan hebben? :p
    Beebje is trouwens lekker druk. Over 3w weer op controle bij de gyn. Maar het kort goed af! Ben wel blij :)

Wat jammer dat je zo'n last heb van je bekken. Duim voor je dat fysio helpt.
    Leuk een zwangerschapscursus. Heb ik nooit gevolgd, ook niet bij Ward. Is dat om je voor te bereiden op de bevalling ed?

Mijn vriendin is vandaag bevallen van haar eerste kindje. Ben zo blij voor haar! :) Een dochter, Jélena, 3 kg en 49 cm. Een vriendinnetje voor Ward en beebje ;)
    En verder zijn er nog een aantal zwangeren in de omgeving, mijn nicht zelfs van een drieling! Spontane zwangerschap, na meer dan een jaar proberen voor een brusje voor hun oudste.

14. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    amai, een drieling, dat hoor je niet veel!

ai, mikky, jammer van je bekken :( hopelijk trek je het wat. Het kan vreselijk pijn doen hé. Ik ken het gevoel zoals je wel weet ;)

wij hebben intussen een 3D echo laten doen, echt prachtige echo's! En deze baby gelijkt precies nogal hard op Ewout, je zal niet kunnen missen dat het familie is ;) En een extra controle gehad bij de gyn na een nachtje met harde buiken en supermisselijk op de materniteit. Met beebje alles goed, is groot en zit met zijn voetjes in mijn maag, waardoor ik zo misselijk ben. En ik moet meer rusten om de harde buiken wat te voorkomen. Volgende week zaterdag dan de gewone controle.
    Ondertussen is alles voor de doopsuiker gekocht, een hele hoop lakentjes, ben bezig met etiketten voor de enveloppen, kaartje is goedgekeurd... plezant!
    Nog 10 weekjes (of hopelijk minder) te gaan :) En dan zullen we hier kort op elkaar een paar geboortes kunnen komen melden :):)

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ nijn, hoe is het met de maagzuur? Is de beebje al anders gaan liggen met de voetjes?

@ kat, leuk een 3d echo. En ook leuk dat de baby op Ewout lijkt.
    Harde buiken dat lijkt me niet fijn. Doe maar lekker rustig aan. Klinkt makkelijker dan het is he. Dat vind ik tenminste.

Welke babyfoon hebben jullie trouwens allemaal????? Ik heb echt geen idee welke ik moet kiezen..:(:(:(

16. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij hebben een babyfoon met camera , was een actie destijds bij Aldi maar ze hebben hem wel vaker ! Leek me eerst echt onzin zo'n camera maar nu vind ik hem echt super handig !!!

@ kat , harde buiken oei das niet fijn hè , dat zijn dingen die ik echt niet mis ;), goed dat ze je extra controleren !Ik bel je vd week ff, gister echt geen tijd ;)

Met luca gaat het super ! Al weer ruim 2 mnd , lacht heeel veel, brabbelt veel en doet een hoop dingetjes al na , ben zo super trots, ook een heel sterk mannetje, maar dat hadden we wel verwacht met hoe hij in mijn buik was :D

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ai ai, da's niet goed he... Gelukkig dat alles in orde is! Ik ben een dag of 10 geleden ook naar materniteit gegaan. Had 's morgens zoveel harde buiken, pijnlijk ook. Zo lang ik zat op het werk ging het maar als ik naar toilet ging had ik ze terug. Materniteit gebeld wat ik moest doen: het aanzien of niet. Moest onmiddellijk langs gaan. Mijn gyn was in verlof, heb vervanging gehad (heeft toen m'n knip ook opnieuw genaaid dus was al blij dat hij daar was en niet die *** van met m'n bevalling). BM-hals gemeten en die was nog in orde, beebje deed het goed dus mocht terug naar huis. Gaan liggen bij harde buiken was het advies. Ja, dat gaat goed gaan op het werk... ;) Volgende dinsdag heb ik terug controle. Zat weer 5w tussen, is toch lang...

@ mikky: Beebje lag nog in stuit, dus het duwt niet in m'n maag. Is gewoon een kwaaltje, dat zuur, maar heel vervelend! Dit weekend hele dag last van gehad, wel geen gaviscon genomen nog niet. Het is nog wat te verdragen maar zo vervelend...
    Wij hebben een angelcare babyfoon, met sensormatjes. De babyfoon op zich ben ik tevreden van maar niet van die sensormatjes. Bij Ward elke keer vals alarm gehad en dan stonden ze niet gevoelig. Dus we overwegen om de matjes niet terug te leggen bij dit beebje. Gaan wel voor dezelfde babyfoon als Ward, maar zonder de matjes. Want als ze boven liggen, hoor ik ze beneden niet dus heb wel een extra babyfoon nodig.
    Een met camera lijkt me ook erg handig. Zie je ook hoe ze liggen enzo.

@ jt: Amai, al 2m! Gaat snel he! Heb je nu de juiste flessen en spenen gevonden? 't Is echt wel een lekker ding als je de foto's op fb ziet ;)

Hier is de kamer ondertussen behangen. Nog juist de meubeltjes moeten geleverd worden. Toch maar eens werk van gaan maken want het begint te korten ;) Doopsuiker is klaar. Heb maar een klein mandje dus hoef ik niet veel in 1 keer klaar te hebben.

18. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ JT, Een babyfoon met camera lijkt me wel wat. Eerst dacht ik dat het onzin was maar het lijkt me toch wel een fijn idee zo`n camera. Dus nu weet ik het zeker. Ik met er een met camera! Kan je geen foto plaatsen van Luca?

@ nijn, harde buiken en dan op het werk gaan liggen. mmm gek idee. Harde buiken is toch een soort kramp of niet?
    En wanneer denk je de meubeltjes te hebben?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, de knoop doorgehakt dus ;)

Harde buiken zijn idd soort krampen. Is eigenlijk de bm die zich klaarmaakt voor de bevalling zoals de vroedvrouw zo mooi uitlegde.
    Ik doe baliewerk dus kan onmogelijk gaan liggen. Maar je moet die man wat kennen. Hij is een hele goeie gyn, en dat hij wat raar overkomt interesseert me dan weinig ;)

Ik heb gisteren geprobeerd om de meubeltjes te bestellen maar heb weer iets mis gedaan. Klantendienst gemaild, maar nog geen reactie gekregen. Straks maar eens bellen dan.

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ja vond ik ook eerst onzin mijn man wilde zo graag maar nu in de praktijk vind ik het heel handig ! Heb je verder alles nu ?
    Ik moet zeggen wij hebben van alles veel te veel , je wil alles goed en perfect voor een eerste maar ben er wel achter dat veel spullen en met name kleertjes en romertjes ongedragen een doos in kunnen ;)
    Dus koop echt nie teveel hoor ! ( maar goed ik was ook elke dag , dat kun je natuurlijk ook minder doen ;)

Heb je geen fb ? Daar heb ik soms een foto ! Zit nu op de iPad en kan vanuit daar niks uploaden , zal het binnenkort even van de gewone computer doen !

@ Nijntje , das idd nie handg van de gyn , maar ja die hebben ook makkelijk praten hè
    Wat heb je voor meubeltjes besteld ?

Deel Deze Pagina