Je moet dat zelf aanvoelen. Als Luca het super doet op 4 voedingen, is dat goed. Ieder kind is anders. Ik was ook zo blij dat Ward goed sliep. Sliep de eerste nacht thuis al 5u aan 1 stuk, melkje drinken en vervolgens terug voor een uur of 4 slapen. Was onmiddellijk terug uitgerust toen ik thuiskwam, in het zh lukte me dat niet met dat heel bezoek. Maar ga nu wel flesjes geven ipv bv, scheelt ook wel een hoop. Want doordat ik uitsluitend kolfde, was ik dubbel bezig. Eerst kolven, daarna voeden. En met een peuter van 2 in huis, zie ik die combinatie min. 4x per dag (en dan spreek ik niet over de 6x per dag de eerste weken) niet zitten! Want de kans is klein dat beebje aan de borst gaat drinken ivm ingevallen tepels (niets ergs, alleen meer werk voor beebje om te kunnen drinken). Ik heb een klein buikje overgehouden. Als ik vroeger in gewicht aankwam was het op m'n billen. Na de bevalling dadelijk op m'n buik. Dus was het toch van een beetje alles binnen de perken te houden. Nu zullen we zien wat het gaat geven. 't Is nu idd van streng te zijn bij Ward. En ook kordaat en op 1 lijn te staan met je partner. Nu, we geven zelden commentaar op elkaar als we straffen (ook al zijn we het niet altijd eens van elkaar) maar zullen het nooit doen waar Ward bij is. Want dan spelen ze je pas met je voeten en is het helemaal om zeep... Hij heeft z'n kuren maar weet ook goed genoeg dat het niet werkt Buikfoto is trouwens vanmorgen door manlief gemaakt, ga proberen om hem online te zetten (Ward slaapt nog maar weet niet voor hoelang...) edit: Hoor Ward net op babyfoon... Maar foto is onderweg! @ mikky: Mooi buikje heb je! Je bent mooi zwanger! Wanneer heb jij terug controle? Ik moet morgenavond gaan. Beebje wordt dan ook weer opgemeten dus benieuwd wat ze gaat zeggen. En natuurlijk ook of het nog in stuit ligt of gedraaid is. Heb er zelf nl. geen idee van. Naar mijn gevoel maakt het nog altijd salto's in m'n buik @ yasmin: Happy Birthday!!! Aan je nick te zien zijn we even oud? Vervelend dat vocht. Ik heb sinds gisteren terug enkels. Heel veel omhoog gelegen met resultaat. Ook de vochtkussentjes onder m'n voeten zijn gelukkig weer even verdwenen en al een paar nachten geen maagzuur gehad (zonder medicatie). Zalig! Ik weet nog niet wanneer ik in verlof ga. Kan vanaf 34w gaan. Ga proberen tot begin juli te werken om zoveel mogelijk na de bevalling thuis te zijn. Bij Ward ben ik op 36w gestopt ivm harde buiken, nadien niets meer gevoeld en op 41w bevallen. Met als gevolg na 10w al terug gaan werken... Oh, mijn uitgerekende datum is 21 juli.
Zoals beloofd mn buikfoto met 30 weken! Dank je Nijntje! En jij ook een mooie ronde buik zo te zien Wij mogen hier tot max 36 weken werken. En heb daarna 12 weken verlof maar heb 2 weken vakantiedagen eraan geplakt Bekijk bijlage 248182
Ja redelijk rond he... Merk dat ik sinds een paar dagen overal tegen aan begin te lopen... Jij ook mooi rond! Moet zeggen dat ik precies echt wel laag draag als ik jullie foto's zie. Maar bij Ward had ik dat ook. Zou me trouwens verwonderen moest beebje al ingedaald zijn. Wij hebben 30d vakantie. En daarvan zijn er nog geen 5 opgebruikt normaal gezien tegen de tijd dat ik met verlof ga. Weet nog niet of ik weken erna ga plakken of gewoon paar daagjes per week ga inzetten. Zodat ik rustig op gang kan komen tegen dat ik in januari weer volledig ga werken. Hoewel, ga dan wel voor 1/5 vermindering door ouderschapsverlof.
oh, nijntje, ik ben blijkbaar net te laat om je foto te zien! Maar ik weet wel nog dat je bij Ward ook laag droeg, dus dat kan ik me wel inbeelden Yasmin: gelukkige verjaardag! mooi buikje Mikky: jij ook mooi buikje zeg! zalig hé om te zien jt: wat een mooi mannetje toch en wat superflink dat hij begint door te slapen. Ewout begon ook nachten te maken op 11 weken. Dat doet echt deugd hé. Hier blijft het kindje nu gedraaid zitten met zijn hoofdje naar beneden. DUs dat is goed, volgens de gyn zal hij niet meer draaien. Bekken blijft heel veel pijn doen, en idd, met dat warme weer is ook hier het vocht erger geworden. Maar we hebben het er allemaal voor over natuurlijk Hieronder een fotootje van 31 weken (mijn uitgerekende datum is 29 juli, ik werk tot op 36 weken, dus tot 1 juli)
Ik zal hem straks proberen door te mailen als ik tijd vind. Mooie buik Kat! Iets meer denk ik als bij mij, maar heel mooi! Gisteren nog een foto gezien van m'n neef z'n vrouw, 1 dag voor mij uitgerekend en heeft nog niet de helft van mijn buik. Denk dat mijn buik op 4m ongeveer haar buik nu is... Maar ja, dat heb je als je niet wil aankomen en blijft volop fitnessen. Hier gisteren ook controle gehad, beebje is ook gedraaid en ligt met het hoofdje naar beneden. Hoop maar dat het zo blijft liggen, dat ben ik nu vergeten te vragen. Ze heeft het gisteren ook gemeten en komt op een geschat gewicht van 2.155kg! Dat betekent dat het bij de geboorte rond de 4kg of meer zou zitten. Pffff, dat moet er dus ook nog uit he Maak me er nu eigenlijk wel wat zorgen over omdat Ward ook al met de vacuüm is gekomen en ik nadien zoveel last heb gehad van de knip. Maar ze heeft een paar keren gezegd dat het een schatting is, dus kan effectief wel ietsjes lichter zijn. Over 3 weken terug op controle. Wel speciaal, want we moeten op 19/6 teruggaan, was de uitgerekende datum van Ward
@ yasmin, nog van harte he meid! En wat een mooie buiken allemaal!! Die van mij is het kleinst zie ik al. En op de foto lijt die nog groter dan in het echt vind ik zelf. Ik hoop dat die de komende weken nog flink gaat groeien. Nu ben ik nog veel aan het werk. En ja daar loop en sta ik de hele dag ik kan me voorstellen dat je buik dan minder hard groeit dan wanneer ik de hele dag zou zitten. ( dat lijkt me trouwens wel lekker ) want ik vind het nu wel zwaar worden hele dagen staan en lopen. Nijn al op controle geweest? Ik heb maandag mijn 30 weken echo. Ik vind het spannend, als het maar weer goed is en groot genoeg en........
Wel leuk om te zien hoe verschillend de buiken zijn terwijl we niet zoveel schelen in weken! Mikky tellen we samen af naar maandag Heb dan ook m'n groei echo maar ben dan 31 weken. Nijntje hoe zwaar was Ward bij geboorte dan? Hier was de kleine met 27 weken 1285 gram en liep volgens de metingen 1 tot 1,5 week voor. Dus ben echt benieuwd of hij flink doorgegroeid is.
Dat lijkt me ook erg zwaar om hele dagen te staan. Ik zou het alvast niet meer aankunnen. Geef het maar op tijd aan als het niet meer gaat, want je forceren heeft toch geen zin. Ik heb dinsdag controle gehad. Staat net boven jouw post Ik was ook zo voor ik de echo had hoor. Ward zat altijd iets achter op de groei in de derde trimester (ene kindje loopt voor, andere loopt wat achter, maar dat is heel normaal volgens de gyn dus geen zorgen maken!), dus was wel heel benieuwd wat het nu ging geven. Maar alles in orde dus
Ward is op 41w geboren met een gewicht van 3.200 kg. Maar bij hem wisten we dat hij maar rond de 3 kg ging zitten bij de geboorte. Hier is beebje op 22w gemeten geweest, grootte enzo heeft ze toen niet gezegd maar het zat perfect op schema toen. Moet nog een pakje of 2 voor beebje bijhalen omdat ik melkvlekken heb op 2 truitjes en dat doe ik dan liever niet meer aan. Zal maar voor wat ruimere dingen gaan kijken ipv de smalle dingen waar ik altijd voor Ward naar moet kijken
kheb het gezien dankjewel! Mooie buik ook! Je ziet er zo gelukkig uit ik ben ook altijd zo nerveus voor de echo hoor. Bij ons werd het gewicht op 30w5d geschat op 2kg. Ook een ferm boeleke dus , zoals bij nijntje. En zoals de eerste keer hier Veel plezier met jullie echo's yasmin en mikky en prettig weekend!
Ik ben net terug uit het zh. Ze hebben de 30 wekenecho gemaakt. Zag het kindje goed bewegen enz. Leuk leuk. Wat wel minder leuk is dat ze de uitslag niet vertelde! Dat doet de hoofdbehandelaar en dat is mijn verloskundige. Ze gaat de uitslag naar haar toe sturen en dan gaat zei me vertellen hoe en wat. Irri zeg... ik zag op de groeicurve 3 lijnen. Twee rode en in het midden daarvan een groene. Het kruisje stond net onder het groene. Dus ik trek daar de conclusie uit dat de baby iets onder het gemiddelde ligt. Maar ja ik ben geen gyn dus wie weet zie ik het verkeerd. Bij de 20 weken en 24 weken lag de baby 4 dagen achter op schema dus ik denk dat het wel weer zo zal zijn. Het zou toch wat zijn zeg al het 4 dagen later wordt geboren. Dat is de verjaardag van mijn overleden schoonmoeder. Dat zou pas een cadeautje zijn Maar nu moet ik dus wachten tot volgendeweek dinsdagavond op de uitslag, ik word er een beetje nerveus van...
Jammer dat je de uitslag niet weet. Maar als je kindje 4d achterloopt is niet erg hoor. Ward liep ook achter op z'n groei. In de eerste twee trimesters groeien alle kindjes normaal even snel. Vanaf de derde gaat de ene heel snel groeien, de andere blijft wat achter. Daarmee dat Ward ook een lichtgewichtje eigenlijk was voor een jongen en op 41w geboren te zijn. En dat is iedere zwangerschap anders zei de gyn. Dus geen zorgen maken over die paar dagen Hier heel veel pijn aan m'n lever, is gekneusd ondertussen denk ik want pijn houdt nu ook aan als ik in bed lig... En alleen indalen kan de pijn iets verzachten en anders bevallen, maar daar wil ik nog even mee wachten Vocht is goed geminderd, het weer zal toch wat helpen denk ik. @ jt: Had Ward het filmpje van Luca laten zien wat je op fb hebt gezet omdat hij zo zot is van baby's. Elke keer als ik op pc zit, komt hij langs om baby te kijken. En je moet hem zien glunderen als ik op play duw Zo mooi om te zien! Heb van hem ook wel filmpjes, maar het eerste is van z'n groentepap. Dan zegt hij ook baby, maar hij wil niet geloven dat hij dat is
Bedankt! Dat is idd ook al een ferm boeleke bij jou! Ben echt benieuwd of het volgende keer ook gemeten wordt bij ons, maar nog 2w geduld... Moet pas 19/6 terug.
Wie kan mij vertellen waarvoor je flanellen luiers gebruikt? Ik heb nu 6 hydrofielluiers en 3 flanellen kuiers gekocht. Volges het lijstje moet ik er daar ook 6 van. Maar wat doe ik daar mee?
Ik heb ze nooit gebruikt, zou ook niet weten waarvoor ze dienen... Maar van de hydrofiele zou ik er wat meer aanschaffen. Gebruikte die voor in de box en bedje als Ward erin lag, omdat ze soms wat melk teruggeven. Moet je niet altijd onmiddellijk het hele laken wassen. Verder gebruikte ik ze voor hem goed af te drogen in de plooitjes en voor onder zich te leggen op het verzorgingskussen. Als je dan een poepluier hebt en er hangt wat op het kussen, moet je die hoes niet onmiddellijk wassen maar enkel de hydrofiele luier. En gebruik ze nu trouwens nog voor Ward. Maar denk dat ik er 18 of 24 heb, dus hoef geen nieuwe bij te kopen. Gebruik eigenlijk altijd dezelfde
Ik heb ook iets van 20 hydrofielen , gebruik ze echt overal voor ! Dus 6 lijkt me wat weinig Idd wat nijn zegt onder het hoofdje op bed , in de kinderwagen , standaard op het aankleedkussen , voor afdrogen na het badje , als spuugdoek ,in de box ga zo maar door , zou niet zonder ze kunnen Had ook 4 flanellen maar daar heb ik niks mee gedaan ... Echt zonde geld ! Het kan zijn bij een thuisbevalling als het wat kouder is dat ze dat om de baby heen wikkelen maar dat is vrij ouderwets ! In mij liggen ze keurig gestreken in de kaste, ach je weet nooit waar je ze nog eens voor gebruikt ! Pin je trouwens sowieso niet te veel vast op die lijstjes hoor , deed ik wel en heb heeeel veel niet gebruikt ! Navelbandjes , nieuw afwasteiltje luierspelden, enz .....
Dat zou wel eens kunnen, voor ze in te wikkelen. Maar 't is zomer, dus dan is het sowieso al warmer dan als het putje winter is. Anders moet je eens een lijstje van B zoeken, daar staan die dingen als luierspelden enzo volgens mij niet op. Weet dat de lijstjes in NL alleszins veel uitgebreider zijn. @ kat: Ga jij dit keer ook de herbruikbare luiers gebruiken?
Kijk dat is nou nog eens handig om te weten. Zo zie je maar... Dan ga ik er geen meer bijkopen. Dan haal ik liever nog wat hydrofiele luiers. Als jullie nog meervtips hebben voor wat wel en niet handig is hoor ik het graag!!