En als jij vragen hebt: shoot! Zal eens even nadenken over dingen die ik in huis gehaald heb maar nooit gebruik heb of net heel veel.
Vraag maar raak ! De hydrofielen van de Hema zijn het fijnst ! Blijven zacht , mooi wit en de vorm blijft erin ! Vind die van Prenatal stug worden en van de ah gaan ze "draaien" ! Prijs is eigenlijk over wel hetzelfde !
ja, veeeeeel hydrofieldeken kopen Ik heb er 40 Maar das omdat ik zowel boven als beneden een stapeltje liggen heb. Oorspronkelijk had ik er 20, maar doordat mijn borsten echt veel te veel melk produceerden,moest ik altijd een doek voor mijn ene borst houden, toen ewout aan de andere dronk, toen volstonden borstcompressen niet meer (die dok was per voedig echt doorweekt hé!!).Dus ja, dan zijn we er maar gaan bijkopen voor dat extra ongepland gebruik je hebt ook wel meer dan 1 overtrekhoes voor het waskussen nodig. dd, een hydrofiel doek erop leggen helpt al veel, maar bij grote accidentjes, moet toch alles de was in Voor de rest: veel slabbetjes ook. Nijntje: ja, ik ga terug mijn herbruikbare luiers gebruiken hoor. Maar doordat ik minder lang thuis ben, zal ik ze ook maar korter kunnen gebruiken. Ik blijf voorstander! Ik mag nu donderdag al terug op controle. Oorspronkelijk ook pas de 21ste, maar de gyn vond het te lang. Maar ik ben eigenlijk wel blij, want mijn pijn is heel veel erger geworden plots, en heb veel last van harde buiken. Zal dus blij zijn dat alles in orde is. Het nadeel is wel dat het 2u voor mijn examen van de avondschool is, dus ik zal wel wat nerveus lopen!
Ja overtrekhoezen heb ik er 4 maar dat was nodig soms Hoe was het bij de gyn? Beebje nog steeds zoveel voor op de groei? En je examen, beetje meegevallen?
Heb je ondertussen de uitslag? Ik denk dat beebje hier stilaan begint in te dalen. Regelmatig menstruatiepijn, niet zo erg, zo wat zeurend. Ik heb dinsdagavond een afspraak, dat het maar snel zo ver is Waarschijnlijk is volgende week ook m'n laatste week dat ik ga werken en dan met verlof. Man man, alweer 35w vandaag. 't gaat toch snel, hoewel het nu nog sneller zou mogen gaan Maar ach, nog even genieten van die schopjes want 't is hier de laatste zwangerschap.
ons kleintje woog op 33w4d al 2kg 600 Flinke baby dus! Reden te meer zei de gyn om te hopen dat het vroeger komt. Ze zei dat ze me zeker niet over tijd zal laten gaan gezien mijn vele pijn. Ik werk nog twee weekjes en 1 dag (er is jammergenoeg de maandag nog een vergadering die ik moet presenteren :x) Maar ik werk wel nog beetje van thuis uit om het draaglijker te maken. Ons beebje is nog helemaal niet ingedaald. Maar daardoor wel nog steeds hele mooie echo's, ook dankzij mijn grote buik. De gyn zei dat ik eigenlijk een buik heb voor een tweeling, en dat ik daarom extra veel harde buiken heb. Ze verwacht dan ook dat mijn vliezen het ook plots niet meer gaan houden. Maar ja, ik mag niet teveel hopen op een vroegere bevaldatum hé. Raar maar waar: ik ben eigenlijk nog niet echt aan het aftellen. Het besef begint precies nu maar te komen! Examen was naar mijn doen maar tussen de twee. Volgende week nog eindwerkverdediging en dan is het EINDELIJK achter de rug. Jammer dat het nu samenvalt met het einde van de zwangerschap. Gaf toch wel extra stress. Hihi nijntje: nog 3 keer slapen en je ziet je mooie kleintje ook terug Aangezien die pijnen is de kans idd groot dat het al aan het indalen is hé. Leuk!
Da's een hele flinke baby! Vind wel een fijne gedachte dat je niet overtijd hoeft te gaan. Dat ga ik alleszins vragen gezien m'n lever zo pijn doet. Merk ook, vooral in de auto, dat ik m'n bm op m'n maag voel duwen. Echt maagpijn, andere dan als je ziek bent dat wel, maar het doet geen goed. Je mag idd niet te veel rekening houden met een vroegere datum. Wij gingen er bij Ward van uit dat ik max 38w ging halen. En kijk, het zijn er 41 geworden... En nu ga ik er eigenlijk van uit dat het niet te vroeg gaat komen... Ook niet goed Ach, ze komen als ze er klaar voor zijn. Nog even doorbijten voor jou met de lessen. Idd jammer dat het samen valt, maar dan ben je er ook van af als je kleintje er is.
en nijntje: hoe was het bij de gyn? is je kleintje ingedaald zoals je dacht? Nog steeds zoveel last van je lever? Ook wel een erg vervelend kwaaltje lijkt me.
Ze heeft alleen een vaginale wisser genomen, geen inwendig onderzoek dus ze kon niet zeggen of het al ingedaald was. Weer opnieuw gemeten, zou nu rond 2,5 kg zitten. In het weekend ging het beter met m'n lever, overwoog om toch volgende week ook nog te werken. Maar heb nu zo'n pijn sinds namiddag, dat ik vanaf maandag thuis blijf. M'n vervangster is bezig, zit bijna op m'n schoot. Krijg er gewoon zenuwen van. Zit ook constant aan m'n buik, zoiets doe je niet. Dus ik blijf thuis, nèh! Heb toch nog veel verlof staan, dan neem ik dat maar als ik weer overtijd ga. Wil ook nog wat van Ward genieten. Enige vervelende is dat gyn met verlof gaat... Moet volgende vrijdag teruggaan, maar dan is zelfs geen afspraak meer vrij. En de eerste 2w van juli is ze er dan niet. En haar collega's zie ik allebei niet zitten. Ene heeft mijn bevalling gedaan en ben ik niet over te spreken als arts, andere heb ik ook al heel wat verhalen van onkunde van gehoord... Pfff, heb het nu ff gehad dus ga m'n bedje in.
@ nijn, wel vervelend dat je gyn met verlof is. Nu wachten totdat ze terug is? Of ga je misschien toch nog naar een van de vervangers? En wat gek dat je vervangster steeds aan je buik zit! Bij zijn er ook gewoon wildvreemden die dat doen. Ik schrik daar altijd een beetje van. Rare mensen heb je toch... @ kat, wel gaaf dat je zo`n grote buik hebt. Lijkt me trouwens best schrikken als plots je vliezen breken. Hopelijk ben je thuis mocht dat gebeuren. Hoe is dat vorige keer ook alweer bij je gegaan? De uitslag van de 30 wekenecho was prima. Ze verwachten een baby van 7 pond. Netjes toch? Giteren de laatste zwangerschapsles gehad dus ben er klaar voor. Mijn laatste werkweek is ook aangebroken joehoe!!! Nog maar 5 daagjes werken en dan heb ik 5 maanden vrij. Man wat kijk ik daar naar uit!!!
Nee wachten mag ik niet, moet nu elke week op controle gaan. Heb gisteren gebeld naar de gyn die mijn knip opnieuw gehecht heeft en die heeft ook nog afspraken vrij. Hij is eigenlijk de hoofdgeneesheer van gynaecologie. Ook al wel ver pensioengerechtigd maar een super goeie dokter. Dat hij af en toe een steek onder water geeft, nemen we er maar bij Toen ik laatst aan de monitor was geweest was mijn gyn ook met verlof en had ik hem ook. Krijg je daar droog te horen: 'amai, jij bent ook al ferm dik en je moet nog zo lang lopen!' Tja, zo kennen we hem... Ben blij dat ik bij hem nu terecht kan. Moest ik dan bevallen voor dat mijn gyn uit verlof is en als ik niet in de wachtdienst zit, zal ik hem waarschijnlijk ook gaan hebben. Dan weet ik tenminste dat ik in goeie handen ben. Ik vind dat ook niet fijn dat ze aan m'n buik zit. Snap ook helemaal niet dat mensen dat doen trouwens, ik heb dat nog nooit gedaan. Morgen m'n laatste dag, ga m'n t-shirt 'do not touch' aandoen, misschien blijft ze er dan toch 1 dag van af! Zie je wel dat de uitslag goed is En een mooi gemiddeld gewicht (is toch 3,5 kg he?). netjes! Voor jou ook de laatste dagen werken. Ik morgen m'n laatste, heb het gehad. Heb ook teveel pijn aan m'n lever, en dat is het me niet waard. Sinds gisteren staat de babykamer in elkaar, dus kan volgende week rustig alles gaan uitwassen, kleertjes in de kasten leggen. Heerlijk! De bekleding van de mc krijgen we er niet uit, dus ga hem goed stofzuigen en met een vochtige doek uitwassen. Misschien een badstofhoes erin leggen. Weet toevallig iemand of die van Babydump goed passen in een mc cabrio fix? Kosten daar echt niet veel in vergelijking met die van het merk maxi cosi.
@ kat , nog even doorzetten en dan is het achter de rug , die 2 juli nog ff en dan RUST !!! Met je grote buik , je hebt hier nog geen foto gezet hè ? Ewoutje is ook alweer bijna jarig , Ik hoop zo voor jou dat na de bevalling je bekkenpijn echt snel gaat afnemen , want dit is niet te doen voor jou @ Nijntje , fijn dat je bij die gyn ook terecht kan ! Morgen je laatste dag , wat is het dan weer snel gegaan hè ? Slim van je shirt Die hoesten zijn toch universeel ? Ik heb een universele iig voor de maxi cosi citi , past perfect ! @ Mikky, fijn dat je echo goed was , trek je alleen niet teveel aan van die schattingen, luca is door 3 verloskundige en 1 gyn in het ziekenhuis geschat op zeker 7 pond en ze verwachtten hem met de geboorte op 7,5 Miss 8 pond, hij was uiteindelijk 3180 Gr... Net 6 pond dus en ik liep nog wel overtijd ook Bij jou ook al je laatste week , heerlijk joh ! Het gaat allemaal zo snel, nog even en je meisje is er ben erg benieuwd naar jullie naam ! Met luca gaat het goed, dinsdag wel zijn tweede inentingen gehad en hij heeft er best wat last van , heb hem zelfs vannacht voor het eerst uit bed gehaald om hem te troosten , dat doe ik normaal nooit ! Kan hem altijd laten liggen , speentje en ti's weer goed maar nu niet dus Verder is het een heerlijk mannetje , was flink gegroeid en loopt iets voor op zijn ontwikkeling ,hij rolt af en toe al om enz en als ik zijn handjes pak wil hij recht op gaan zitten ghihi ! Wijsneus
@mikky: fijn dat de echo goed was! de grootte en het gewicht zijn idd schattingen, maar hier was het er bij Ewout knal op. Ik ben op 37w naar de gyn geweest, en ze zei toen dat hij 3kg400 ongeveer woog, 2 dagen later was hij geboren en hij woog 3kg330. 3kg500 is perfect hé! en nu aftellen maar om ze te zien om op je vraag te antwoorden: mijn vliezen waren de vorige keer thuis gebroken, om 21u 's avonds, en om 6u55 was ons meneertje er @nijntje: heeft je t-shirt geholpen? Ik heb wel graag dat mensen die ik zelf graag heb aan mijn buik komen, maar zo'n mensen toch niet hoor! brr, dat doe je toch ook niet hé. Tzal wel een grote opluchting zijn dat je nu thuis bent. Pijn hebben is toch zo lastig hé. Gaat Ward dan niet meer naar de opvang als jij thuis bent? Die hoezen voor maxi cosi's zijn idd universeel, dus je kan eigenlijk niet miskopen. Gaan jullie wat doen voor Ward zijn verjaardag volgende week? @ jt: wat een flink mannetje hebben jullie ook hé zo grappig dat hij al zo stoer wil doen! hihi. Ik heb hier trouwens wel al een foto van mijn buik gezet hoor de reactie op die inentingen zijn echt onvoorspelbaar hé, de ene keer last en koorts, de andere keer niets; Wel triestig voor die kleintjes hé. Hebben ze hem dan ook gemeten en gewogen? Hier: pijn!!!!!!!!!!!!!!! pff. nu zit ik wel wat op mijn grens eigenlijk. Ik heb volgende week wat lichter gemaakt, door al anderhalve dag verlof te plannen. Maar heb ook nog 1 dag opleiding, en de andere dagen zitten van 's morgens tot 's avonds vol met vergaderingen, en dan moet ik nog een grote presentatie maken, vanalles en nog wat voorbereiden voor tijdens mijn afwezigheid en nog eens met al mijn mensen een gesprekje plannen. Maar het lukt wel das toch een voordeel aan zwanger zijn, je kan alles beter relativeren, dat buikbaby'tje gaat voor op alles hé We zijn Ewoutje vandaag gaan inschrijven in de kleuterschool. Tis wel nog een half jaartje, maar er waren nu open klas dagen, en ik wou de klassen en de juffen eens zien. We hadden direct een goed gevoel, en Ewout ook, want na 5 min was hij al gaan spelen met de kindjes, en toen we wilden vertrekken wou hij niet meer mee
Ik heb niet graag dat iemand aan m'n buik zit, op Ward en manlief na. Mijn navel is ook een heel gevoelige plaats. De pijn gaat idd beter nu ik thuis ben. Maar 't begint zwaar te worden: hou veel vocht vast waardoor lopen erg pijnlijk is, Ward tillen wordt steeds moeilijker, slapen is een ramp... Ward is deze week bijna elke dag bij de grootouders geweest, behalve op z'n verjaardag. Ook nog laatste dingen gehaald in de winkel en dan laat ik hem liever op z'n gemakje thuis. Volgende week weet ik nog niet hoe ik het ga doen. Zal zien hoe het mij gaat. Deze week al flink wat harde buiken en maandag aardig wat voorweeën gehad. Straks controle bij de gyn. @ Kat: Jij je laatste dag vandaag? @ mikky: Ben jij ondertussen ook al met verlof? @ jt: De spuitjes zijn altijd lastig... HIer waren de eerste spuitjes een ramp, hele avond krijsen dat het geen naam meer kent... Daarna af en toe een moeilijkere dag na de inentingen, maar gelukkig nooit koorts ofzo gehad.
en nijntje, hoe was het bij de gyn? Was deze gyn vriendelijk? je hebt gelijk hoor dat je ward af en toe naar de grootouders brengt, het is belangrijk dat jij nu wat kan rusten ook hé dat vocht ophouden is een merde hé. Mijn pilletjes helpen wel wat tegen de pijn, maar toch aiaiai! Maandag is mijn laatste dag werken. Vandaag had ik normaal een hele dag opleiding, maar ik heb moeten afbellen. Vannacht was gewoon de hel, heel de tijd harde buiken, het zuur (zelfs na 4 zakjes riopan en een paar rennies), vreselijke bekkenpijn... ik kon gewoon niet meer vanmorgen. Ik heb al zo goed als heel de dag in bed plat gelegen vandaag. Tis gelukkig enkel nog maandag nog werken en dan kan ik ook rusten. Het is zo nodig, mijn lichaam is echt op zijn grens nu. Gelukkig is het voor het goede doel en worden beloond dat houdt ons op de been hé!!! Mikky, met jou alles ok?
Hier alles ok bij de gyn. Beebje is niet echt gemeten, alleen het hoofdje. kwam overeen met een zwduur van 39w2d... Heel goed zei hij, nog veel vruchtwater, bloeddruk was prima. Het maakte ook goede ademhalingsbewegingen. Was nog niet ingedaald,m aar dat hoeft niet per se bij een tweede zei hij. Dat komt vanzelf bij de bevalling. En als ik nu, buiten de wachtdienst om, moest bevallen terwijl mijn gyn nog in verlof is, zorgt hij voor me zei hij. Vind ik echt een leuke gedachte! Heb net baby de les gelezen dat het moet wachten tot de wachtdienst om is Grootouders vragen ook of hij komt. M'n papa verveelde zich vandaag, omdat Ward niet daar was... Maar op vrijdag is hij altijd bij m'n so. Groot gelijk dat je afgebeld heb. Je moet ook aan jezelf denken, want het wordt er nu die laatste weken niet makkelijker op he. Ik hou me ook voor dat we er iets moois voor in de plaats krijgen. Dat helpt. Zeker als ik dan naar Ward kijk, daar doen we het voor. Hoe zou het met Yasmin zijn?
voila, laatste dag werken zit erop net naar de gyn geweest ook. Ze kon het hoofdje niet goed meer meten, ons kleintje is ingedaald en heb al 1 cm opening. Het is dus allemaal aan het veranderen, wat wel nog niet wil zeggen dat het voor direct is natuurlijk, maar alé, er is toch al iets bezig
Spannend kat ! Nog maar heel ff ! Hopelijk voor jou loop je niet te lang door ! Is het niet standaard zo dat je bij een tweede altijd al 1 à 2 cm ontsluiting hebt ? Ik hou iig mijn tel driftig in de gaten En ga RUSTEN !!! Echt meid , je hebt het zo nodig ! Hoe is het er verder met iedereen ? Yasmin ? Mikky ? ( de rest zit op fb dus dat hij ik wel bij )
Oh Kat, spannend!!! Hier is beebje dus nog niet ingedaald, heb geen inwendig onderzoek gehad dus geen idee of ik al ontsluiting heb. Vandaag had ik even het gevoel dat het ging gebeuren, voelde me zo slecht ineens... Namiddag een uur in bed gelegen toen ward slapen was, maar het ging me nog niet. Heb ook maar een geroosterde boterham gegeten ipv avondeten. Nu gaat het iets beter, beebje is ook wat rustiger, want die duwt beneden! Echt met de armpjes, doet me geen goed. Vrijdag opnieuw controle (als we dat halen uiteraard )