clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door claudianoa, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Nou zeg de babys laten maar op zich wachten hier...
    Ja dat slechte weer word je moe van echt zomer:cool:

Jt,delano reageerde ook niet echt op fruithapjesnmaar met groente wel daar had ie echt een voorkeur in.

Hier'ben zondag naar t zandkasteel geweest in beekse bergen.hij vond t echt leuk helemaal dansen en klapppen maar vooral t kleine meisje wat voor m zat pesten.iedere keer op haar stoeltje gaaan zitten als ze opstond.het begint nu al;)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Aan huis zit ik nu toch grotendeels vast, durf niet goed met Ward alleen naar de speeltuin ofzo te gaan. Maar hij heeft een schommel en glijbaan in de tuin, dus hij amuseert zich wel goed.

15 vind ik gewoon een leuk getal, vandaar dat ik 15/7 wel leuk vond ;) De auto is voorzien van een badhanddoek en zitbescherming ;) Die bescherming is eigenlijk voor de achterkant van de voorste zetels (trapbescherming) maar je kan het ook onder bijv. de mc of autostoel leggen. En vermits het waterdicht is, moet ik daarop zitten van manlief ;)

Dat slechter slapen is hier ook een hele tijd geweest. Vanaf dat ik terug ging werken. Maar ze moeten ook veel verwerken want ze leren op korte tijd veel. Misschien zijn er wel al tandjes aan't duwen?

Wij waren op 4m met groenten begonnen en ging gelijk goed. Alleen broccoli moest hij niet echt hebben. OP 5m gestoomd fruit begonnen, eerste keer was het peer. Je moest hem eens zien smullen toen! :D Fruit krijgt hier bijgevolg nog altijd de voorkeur op groenten. Maar het is wel zo dat hij meestal niet mag weten dat hij eet, anders is het na 2 happen al 'noeg'... Maar het schijnt wel eigen te zijn aan de leeftijd nu.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier alles ok. Af en toe een harde buik, maar geen weeën oid... Ik hoop ook stiekem dat ik niet meer naar de gyn moet, maar ga er niet van uit. Ga er nu van uit dat ik echt weer overtijd ga :( En ondertussen ook aan m'n 4de week verlof bezig. Gelukkig wel nog heel wat dagen staan, denk nog een 25-tal, dus hoef niet dadelijk voltijds terug te gaan werken of neem nog een gewone week ofzo...

Gek eigenlijk dat je soms denkt dat het voor elk moment is, en dan valt alles weer stil. Je wil niet geloven hoe blij ik ben om af en toe eens een wee te voelen...
    Voor het kindje zelf gaat het me nog, maar m'n vingers doen nu ook zo'n pijn van het vocht... En merk dat ik ook steeds minder kan verdragen,maar dat kan ook wel met het weer te maken hebben want zoonlief is met momenten ook niet te genieten omdat hij niet kan schommelen... Daarstraks weer een huilbui omdat hij niet mocht van mij omdat eht regende... Benieuwd of het namiddag droog gaat blijven.;)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb al veel van de Beekse Bergen gehoord. Denk dat wij daar binnen een paar jaar ook eens naartoe komen. Ergens vakantiehuisje in de buurt, altijd leuk! ;)

Zo zo, Delano al een klein pestkopje... Maar ze zeggen: meisjes plagen, liefde vragen... Kleine casanova! :D

5. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ jt: we hebben blijkbaar op hetzelfde moment gereageerd ;) prikjes zijn echt niet plezant hé. Zo triestig, maar ze moeten erdoor. Gelukkig zijn ze het snel vergeten. Maar dat moederhart! aiai!

@ nijntje: door het vocht in mijn handen en voeten, barst mijn vel op sommige plaatsen! echt vreselijk pijnlijk, dat haat ik toch wel hoor :( zit 's nachts soms met ijszakjes op mijn voeten om ze te doen ontzwellen. Maar ja, das eigenlijk gewoon eventjes verdoven ;)
    waw, zalig dat je nog zoveel verlof hebt! doordat het mijn eerste jaar is na de universiteit had ik dit jaar maar 10 dagen gewoon verlof, en die zijn dan eigenlijk nog onbetaald ook, ze zijn allemaal van mijn loon in juni afgetrokken. Als ik hier iets bij neem is het dus volledig onbetaald, wat ook invloed heeft op mijn aantal verlofdagen van volgend jaar. Stom hé
    Hier helpt het om eten eerst aan Ewout zijn beertje te geven, en als die dat lekker vindt, dan Ewout ook ;) maar 2 is idd een koppige leeftijd! Ons ventje kan hier ook aan de achterdeur: buiten, buiten, buiten! staan roepen. Maar als het echt regent gaat dat niet natuurlijk. Ocharme die kleintjes, voor ons is het ook lastig, maar zij verstaan dat nog allemaal niet. De crèche is bij ons nog deze week open, dus hij gaat daar nog een beetje gaan ravotten. Vanaf vrijdag is hij dan 4 weekjes thuis.

@ ano: je kleine man is al een echte ladykiller :D

@ mikky: kan je je goed bezig houden?

@ yasmin: lukt alles goed?

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier was er vanmiddag eentje gelukkig toen hij opstond: het regende niet meer! Fijn op de schommel gezeten, de glijbaan op en af (ja ja, op kan hij ook via de glijbaan en dan komt hij via het laddertje naar beneden ;) :D), op z'n loopfietsje gereden, met het graafmachientje in de steentjes gespeeld. Kortom hij heeft zich geamuseerd!

7. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    hihi, ewout doet dat ook, wandelen op de glijbaan, gierend van het lachen en dan via de trapjes naar beneden ;)
    ze zijn toch zo grappig hé!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward kan het wel alleen als hij geen schoenen aanheeft. Met schoenen glijdt hij meestal naar beneden. Maar hij doet constant z'n schoenen buiten uit, zeker z'n sandalen, die hebben klitteband...

Zo hebben wij hier ook het spelletje dat de hond z'n balletje boven in het huisje wordt gelegd. En Ward mag dan dat niet tegen de hond zeggen want die is de hele tuin aan't afzoeken. Dan houdt hij de hele tijd z'n vingertje voor z'n mond: shhhhtttt!!! ;) Hij klimt naar boven en laat dan via de glijbaan het balletje naar beneden glijden. En plezier dat hij dan heeft! :D

9. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    SUPER gewoon!!! ze zijn zo plezant! Hier is shhhhht met het vingertje een spelletje met papa om mama te doen schrikken ;)

10. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    voor de rest zou ik graag eventjes schreeuwen: aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggghhhhhhhhhhh!!!

zo, dat lucht op ;);)
    Heb vannacht 3u aan een stuk exact om de 13 minuten pijnlijke weeën gehad, echt, pff, in de rug zware menstruatiepijn en buik superhard. Man heeft mee gevoeld omdat ik niet wou dat ik mezelf iets wijsmaakte. Maar ja, je raadt het al... het is gestopt, het is daarna over gegaan in gewoon wat harde buiken, geen weeën meer.
    Echt wel frustrerend op die manier. Maar ja, tis te nemen zoals het komt.
    En daarna stonden mijn voeten en handen weer zo in brand dak lang heb zitten spoelen met ijskoud water in bad. Die vreselijke hormonen!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hihihi, hoe lief!

Hoe gaat het met Ewout en babbelen? Ik merk dat Ward de laatste paar weken enorme vooruitgang aan't maken is! Begin juni bij k&g geweest en kreeg de vraag of hij al 3 woordjes achter elkaar zei. Nee, maar paar dagen later is hij ermee begonnen en hij maakt echt kleine zinnetjes, woordjes worden langer. Maar oh wee als je hem een keer niet begrijpt...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daar zijn we voor ;)

Wat ellendig dat het niet doorzet. Hopelijk doet het hele voorwerk iets af voor ontsluiting, dat die hele pijn toch niet voor niets is. Maar het is zo vermoeiend en dan moet je bevalling nog beginnen...

Ik zou blij zijn als ik nog eens wat weeën zou voelen, 't is me veel te rustig ;) Vind beebje precies iets rustiger geworden, wat zou kunnen wijzen dat de bevalling er stilaan aankomt, maar 't is wel vaker paar dagen rustig om dan de volgende weken super actief te zijn... Dus daar ga ik ook maar niet van uit!

Hoop maar dat gyn me vrijdag wil/kan strippen. Wil terug schoenen aan, een dagje pijnloos door het leven gaan en niet meer alleen op m'n rug kunnen slapen... Vannacht 2u klaarwakker in bed gelegen...

@ jt: Succes met de spuitjes vandaag! Geef Luca maar een dikke knuffel van ons!

13. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Aaaaaah Kat :(! Een hele dikke knuffel hoor ! Hou vol !!!
    Raar hè van je lichaam, dan denk je dat het begint maar nee .. feit is wel dat het aan het rommelen is hè , dat is aardig positief !
    Hoop echt dat de beeb er snel is hoor! Tis nu wel genoeg geweest voor jou !

Wat schattig al die spelletjes van jullie mannetjes ! Er ligt zo voor leuks voor mij in het verschiet ! :D

#nijn doet ze dat zo vlot al strippen ? Bij mij zouden ze dat op 41 precies doen en dat vonden ze al vlot! hoop dat het niet meer nodig zal zijn
    Ik vind zo grappig te lezen dat hij alleen maar op je rug kan liggen , Ik kan juist alles behalve op mijn rug liggen! En keek er zo naar uit om na de bevalling weer plat te liggen haha ! (en door de keizersnee kon ik alleen maar op mijn rug liggen en toen was het verschrikkelijk, ook nooit tevreden de mens ;):p )

Ben zo benieuwd wie van jullie 3 het eerst gaat zijn !

Strakjes prikjes , bah zo geen zin in ! Arm ding , en daarna zo verdrietig en hangerig meestal :(
    hetb ook aardig slaap gebrek, wordt er niet beter op de nachten hier
    Lijkt wel of hij het zooooveel verwerken moet ! , wat ook zo is natuurlijk , want hij maakt steeds meer nieuwe dingen mee,
    Zijn brabbelen verandert nu ook in hele andere klanken echt super grappig!!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, het wordt alleen maar leuker als ze groter worden en meer kunnen. Hoewel je dan ook streng moet worden als ze stout zijn, dat is in de babyfase nog niet aan de orde ;) Daar heb ik het soms wel moeilijk mee, maar ondertussen weet ward wel wat kan en niet. En dat vinden we wel belangrijk. We kunnen ook ergens naartoe gaan zonder bang te zijn dat hij een of andere crisis krijgt omdat het zijn zin niet is.

Ik hoop dat de gyn wil strippen. Ons beebje stopt niet met groeien met 40w zoals een gemiddelde beeb dat doet. En vermits ze het op 4 kg schatten... Het moet er ook nog uit geraken natuurlijk.

Op m'n zij liggen is de hel. Als ik links lig, dan heb ik megapijn aan m'n lever. lig ik rechts, duwt alles op m'n lever. Op m'n buik is helaas geen optie meer, dus rug blijft over... En dat met het hoofdeinde een stuk omhoog voor het zuur... Zal blij zijn als ik terug op m'n zij kan slapen, want ben helemaal geen rugslaper.

15. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ewoutje was een bangerikske als het op lopen en fysieke dingen aankomt (is hij nog steeds), maar met babbelen is hij heel erg vlot. Hij maakt zinnetjes als: "ewoutje niet aankomen, is warm, alleen mama aankomen". (Dat gaat dan over het aanrecht)
    Of nu zijn vriendje op reis is: "merijn niet tante els (zo noemen ze de vrouw van de crèche), merijn op reis met auto".
    Hij praat al een aantal maanden in zinnetjes, heel schattig. Maar is soms ook gefrustreerd als we hem eens niet verstaan.

ik vind zijn piepstemmetje echt supergrappig. Echt mannelijk is zo'n peuterstemmetje toch niet hé, haha!

jaja jt: er wachten jou nog veeeeeeeeeeeeel van die leuke dingen ;) In elke fase ben je verwonderd over wat ze plots bij kunnen. Nu die verandering in geluidjes bij Luca is ook zo wonderlijk! das echt tof om ze te zien ontwikkelen en opgroeien :)
    hoe vielen de prikjes mee?

16. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ach ja, strippen doen ze bij ons in de kliniek op een moment dat het kleintje groot genoeg is, en als ze er voldoende aan kunnen.
    Als je geen opening hebt, of je baarmoederhals is niet volledig verweekt, dan heeft het geen zin.
    Mijn gyn kijkt niet naar het aantal weken zwangerschap daarvoor. De vorige keer kon ze er bij mij net nog niet aan, 1 cm opening was te weinig om het goed te kunnen doen, dus wou ze het niet forceren. En ze heeft gelijk ook vind ik.

nijntje: ik hoop voor jou dat ze het vrijdag kunnen en willen doen hoor! meestal werkt dat toch!

17. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Bij de vk geweest. Bloeddruk te hoog! Balen. Eiwitgehalte ook iets te hoog dus vrijdag opnieuw meten. Als het dan nog zo is waarschijnlijk naar ziekenhuis aan de ctg. Mmmm wat moet ik er van denken? Mezelf maar heel rustg houden en wie weet zakt het weer. Maar ben bang van niet heb vaker een te hoge bloeddruk, had dit al veel eerder verwacht. Mijn ma had het het ook met haar zwangerschappen en werd elke keer opgenomen. Afwachten dus...

18. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    goed dat ze het opvolgen, en je idd rustig houden mikky!
    nu moet je er ook op letten dat je niet plots in 1 nacht heel veel bijkomt in gewicht
    Maar je bent al 37w, en ze volgen het goed op, dus alles komt heel goed in orde! Rust maar goed, en trakteer jezelf op iets lekkers ;)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mikky: Je moet ook goed in de gaten houden als je hoofdpijn krijgt of moet overgeven, dan rechtstreeks naar het zh he. Geen risico's nemen. En wat ook belangrijk is, je hebt 37w gehaald dus je kindje is er helemaal klaar voor moest het zo zijn.
    Wel fijn dat ze je zo in de gaten houden!

@ Kat: Amai, dan is Ewout een hele vlotte prater! De onze praat ook veel dialect merken we. Wij verstaan hem wel,, maar iemand anders vaak niet. Maar m'n ouders praten altijd dialect met hem (vind ik niet erg hoor) en als hij iets zegt dan zeggen wij het in het AN na. Dan hoort hij dat ook.

Vandaag echt een luie dag. Sinds ik Ward heb weggebracht nog niets uitgestoken... :) Oh wat wil ik graag bevallen!!! Maar dan moet ik eerst iets voelen dat op weeën lijkt of m'n vliezen zouden moeten breken...

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier veel te rustig :( Beeb nog altijd niet ingedaald, nog altijd veel vruchtwater, niet gestript maar wel inwendig onderzoek gehad waardoor ik wat bloedverlies kan krijgen. Inleiden wordt pas gedaan bij 10d overtijd :( Dus hier weer ff een mentaal dipje :(

Deel Deze Pagina