clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83

Ik had ook vaak last van migraine door de pil.
    En de buikpijn is niet echt hinderlijk en kom af en toe opzetten.

En welkom shirley ik hoop ook voor jouw dat het snel raak is.
    Hoeveel maanden duurde t voor je zwanger was van de eerste???

2. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    @ nijntje
    Heel herkenbaar wat je zegt, ik heb 2 dagen echt veel pijn gehad en toen heb ik ook lekker filmpies gekeken met me mannetje naast me :D

@ escal
    Je schoonouders worden voor het eerst opa en oma als ik het goed begrijp? ze zullen het vast wel leuk vinden :) maar zullen wel eerst zo kijken :$
    Mijn schoonouders hebben al 3 kleinkinderen dus die zijn al wat gewend, en mijn ouders hebben 1 kleinkind. Dus ik loop een beetje achter :)

@ shirley
    Leuk dat je er bij bent! Je kleintje is nu 3 maandjes oud, en sinds augustus ga je voor de 2e?? Is wel leuk als het snel gaat lukken dan groeien ze eigenlijk met elkaar op :D

3. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey meiden :D

@ano

de eerste was niet gepland maar wel gewenst;) dus eigelijk heel onverwachts:D

@luckyblue

hey ja idd we wilden altijd al 2 kindjes kort achter elkaar dat komt mede door mijn schoon zus die heeft ook 2 kinderen vlak achter elkaar ze schelen 13 maanden en ze hebben het zo geweldig samen:D

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ shirley

Mijn vriend heeft er lang over gedaan om er helemaal klaar voor te zijn (maar heb hem ook niet onder druk gezet, want dat heeft toch geen zin), maar hij wil ook 2 kindjes kort achter elkaar. Hij vindt als we er toch voor gaan, dan moeten ze ook iets aan elkaar hebben (maar het moet wel lukken uiteraard!).

Maar 13 maanden, pfoe! Da's wel snel he! :) Je schoonzus zal haar handen vol hebben denk ik... Maar langs de andere kant heeft het ook het voordeel van samen nog een dutje te doen, wat je misschien niet meer hebt als je oudste al een jaar of 3-4 is. Ze groeien samen op he.

5. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Ik weet nog niet wat ik zou doen, aan de ene kant denk ik van w8 een paar jaar na de eerste dan kan je eerst goed van de een genieten en daarna weer een kleintje,
    maar het samen opgroeien is wel erg leuk. Mijn vriend wil dat ook liever. Hij en zijn zusje zijn ook zo opgegroeid en in hun kindertijd waren ze erg close.....
    Mja eerst maar nr 1 :D

6. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons zit er dadelijk sowieso 5, misschien wel 6 jaar tussen (ligt eraan wanneer het raak is:D). Dit hadden wij van te voren, dus voor de eerste, ook niet bedacht, maar door omstandigheden was het niet slim om al eerder aan een tweede te beginnen. We hadden eigenlijk al besloten dat het bij 1 zou blijven, al verschillende dingen verkocht, en vervolgens hadden wij allebei zoiets van waarom eigelijk niet???
    Uitgebreid over gehad en toch besloten om voor een tweede te gaan.

Het heeft allebei voor en nadelen, met een klein leeftijdsverschil groeien ze meer samen op, met een groot leeftijdsverschil "leeft"het voor de oudste wat meer en kun je volgens mij je aandacht wat beter verdelen.

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hoi,

Bij mij en mijn zusje zit ook 6 jaar verschil en wij zijn ook heel close.
    En ik vond het toen ik klein was helemaal geweldig om er een zusje bij te krijgen deed ook n beetje of ik der moedertje was :D

8. abeltje

abeltje Niet meer actief

volgens mij moet ik voor de volgende ronde gaan, want het lijkt er op dat mijn ongesteldheid is begonnen. Het zet nog niet helemaal door, dus ik hou nog een kleine slag om de arm. Tis wel heel snel, periode is nu 25 dagen, als ik tel vanaf de 1e menstruatiedag. Als ik tel vanaf de 1e dag dat ik geen pil heb geslikt is het 28 dagen. Naja, ff volgende maand afwachten wat dat wordt.

Bij mijn ouders zou ik het 8e kleinkind krijgen, niet echt spannend meer voor ze dus. Maar bij mijn schoonouders de 1e, dat vind ik stiekum toch wel heel leuk!

Kwa tijden tussen 2 kinderen in gaat mijn eigen voorkeur ook uit naar een niet zo lange periode er tussen (1 jaar tot 1,5 jaar). Dan is het verschil niet zo groot tussen ze en kunnen ze met elkaar op trekken. Met 1 van mijn zussen scheel ik ook maar 15 maanden en daar trok ik heel veel mee op (had ik ook veel ruzie mee). Met mijn jongste broer scheel ik 10 jaar en daar heb ik ook een stuk minder mee

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ hellie

Feit dat jullie bewust wat langer gewacht hebben, is dat jullie met alles rekening gehouden hebben. Dat vind ik soms echt bewonderendswaardig, want ik ken er die op dat vlak alleen aan zichzelf denken en niet aan de rest.

Ja, en de natuur wil ook niet altijd mee (hopelijk voor jou wel! :) ) en dan zit je ook met een groter leeftijdsverschil. Mijn zus en ik schelen 4 jaar, maar mijn moeder had gehoopt op 2 jaar... Uiteindelijk heeft mijn moeder een heel moeilijke zwangerschap doorgemaakt toen ze mij verwachtte. Maar uiteindelijk had ze wel een gezin met 2 kinderen waar ze van droomde.

Voordeel als ze wat groter zijn is dat ze ook al zelfstandig zijn op vlak van eten, aankleden, ...

Ach, het heeft beide voor- en nadelen. ;)

10. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Tussen mij en mijn broer scheelt het ook 5 jaar. Hij wilde altijd een zusje en die heeftie gekregen :D.
    Zelf heb ik geen hele close band met mijn broer, dat vind ik wel jammer, we doen af en toe wel dingen samen, maar het is gewoon broer zus niks speciaals.

Dus ik heb echt geen idee waar ik voor zou kiezen. Grote kans is dat als ik zo'n kleintje in mijn armen heb ik zeg wil er nog 1......
    Mja eerst maar is kijken wat de natuur nu gaat doen.

11. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hoi,

Ja ik weet ook niet hoeveel jaar ik er tussen zou laten maar eerst aar is zien wanneer de eerste kom hahahahah

12. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    #52 mikky1982, 3 sep 2009
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
    Ik heb last van het ontpillen, had ik eigenlijk niet verwacht.
    Hoofdpijn, buikpijn, denk elke dag mijn menstruatie gaat beginnen. Maar helaas, nog steeds niets. :( En jullie Hebben jullie je cyclus al terug? Ik zit op dag 30. Echt moelijk om geduldig te zijn!

13. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    @ mikky

vervelend!!!
    ik heb mijn cyclus nog niet. dit is mijn 1e ronde zonder pil en 18 september is mijn dag pas dat er iets zou moeten komen of niet :D

14. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

30 mrt 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    @ lucky blue, ja was echt super leuk dat hij er mee kwam, had er zelf nog niet echt over nagedacht ofzo... maar die blik in zijn ogen ik heb gelijk me sigaretten weggegooid ben naar de winkel gegaan voor foliumzuur en me pil (micrigynon 30) weggegooid wel hebben we besloten om het nog even tegen niemand te zeggen zowiezo omdat we nog niet zo heel lang samen zijn en omdat het natuurlijk n tijd kan duren voor dat het raak is... dus ik vind deze site erg leuk en vooral jou want nu kunnen we dingentjes vergelijken haha

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky

Mijn NOD is zaterdag 12 september. Ik kan dus ook nog niet zeggen of mijn cyclus al wat normaal is of niet.

Ik heb ook wel 2 weken lichte ongi pijn gehad, met vorige zaterdag (precies 2 weken na m'n laatste onttrekkingsbloed) een hoogtepunt! Kon niet meer rechtop lopen van de pijn. Maar zal volgende week zien of dat misschien mijn eisprong was.

Van hoofdpijn heb ik gelukkig niet zoveel last (niet meer als met de pil).

16. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    Hallo iedereen!

heb het gisteren ook al op een dergelijk topic gepost (stoppen met de pil juni-augustus of zo, maar vind het niet direct meer terug ;)). Maar aangezien het hier ook past:

Mijn laatste pilletje was op 4 augustus, mijn eerste dag van de cyclus 9 augustus. Dus morgen zou ik aan dag 28 zitten. Ik heb al heel de week wat ongi pijntjes, maar heb gelijk toch niet het gevoel dat ze er morgen gaan doorkomen. Ik hoop toch ook dat mijn cyclus snel weer op gang komt hoor! Na 9j pil, heb ik daar toch wat zenuwen voor.

groetjes en veel succes iedereen!

17. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    aha! ik heb het andere topic ook terug gevonden, ik leer bij :)

18. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @kat12,
    Welkom bij het clubbie.
    Ik moet ook iedere keer nog zoeken in het forum waar alles is gebleven.

@mikky,dit s ook mijn eerste maand zonder pil dus of mijn cyclus gelijk goed op gang komt weet ik niet.
    Ik had eigelijk alleen de eerste week dat ik normaal weer de pil zou gaan slikken last gehad van klachtjes maar nu niet meer gelukkig.

19. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @kat12

Ik snap dat je na 9 jaar pil toch wat zenuwen hebt. Zelf heb ik 16 jaar de diane pil geslikt. Volgens mijn huisarts is dit geen probleem. Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt.

@nijntje1994

Niet meer rechtop kunnen lopen van de pijn, das balen! Nu maar hopen dat het echt je eisprong was!!

20. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    @ blondoniempje
    ik ken het, mijn vriend en ik zijn ook nog niet zo lang bij elkaar. maar erg zeker van elkaar. dan denken sommige mensen dat is het roze brilletje, maar ik ben altijd wel realistisch en dit voelt goed als voor altijd!

Deel Deze Pagina