clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Yasmin ziet er goed uit hoor! :D

Nijntje ik heb dan alleen een intake, ben nog niet zo ver als jij bent, dus ik moet nog even geduld hebben met de echo :(

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ yasmin: mooi zeg! ;)

@ LuckyBlue: Mijn eerste echo was op 8 weken, dus wie weet hoef jij ook niet zo lang meer te wachten...

3. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Zo mooi gemaakt yasmin!!

mikki nog steeds nix????

4. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    yasmin, heel mooi gedaan!
    Ik vind het echt raar dat ik daar niet meer op moet ;) Ik lees nog meer mee op "het zwanger worden" deel dan op het "ik ben zwanger" deel :)

@ mikky: weet je al wat meer?

@ lucky: ik heb volgende week ook al mijn eerste echo. Ik denk dat dit in België vroeger gebeurt, en bij ons is dat elke maand. Heb al gelezen dat jullie dat niet elke maand hebben?

@ nijntja: voor jou is het woensdag zeker? Laat je zeker iets weten? spannend!

Heb trouwens daarnet in de apotheek een cadeautje gekregen omdat ze zo blij was dat ik zwanger ben. Ze houdt nog niet zo lang haar apotheek open, en ze was echt aan het meeleven toen ik een test ging gaan kopen en zo.
    Nu heb ik heel wat staaltjes gekregen van de verzorgingsproducten die ik normaal gebruik :D

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh Kat12, da's niet meer lang he! ;)

Ik moet inderdaad woensdag gaan en ben nu toch wel weer zenuwachtig aan't worden... Mijn vriend neemt tussen de middag even vrij om met mij mee te gaan, vind ik wel super lief van hem. :)
    Weet niet of ik woensdag nog ga kunnen reageren, omdat ik om 12u een afspraak heb en moet namiddag werken (maar heb vergadering enzo). Maar laat zeker iets weten!

6. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @jt82 & kat12 nog steeds niets hoor :(

7. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Mikky, op dag hoeveel zit je nu dan al?

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    spannend zeg de echo daar geniet je echt van en het gevoel is niet te beschrijven

@mikky je bent al ver overtijd of niet? en nog geen gevoel dat er iets aankomt of er juist iets is??

ik heb het idee dat ik me eisprong heb gehad vandaag heb van die steken in me rechterzij en weer dat vieze slijm. ik hoop het want dan heb ik het goed gedaan hihi na het klussen gister
    maar goed we weten het nooit het lichaam is een raar ding

9. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    claudianoa spannede tijden spannend!!!!

Ik zit inmiddels op dag 45

10. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    mikky,Daar word je dan nu onderhand wel gek van zeker??
    Zo lang wachten ik vond 35 dagen al lang na de miskraam.

Zo meiden,Ik begin ook weer vol goede moed met ronde 1!!!
    We hebben er weer helemaal zin in ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    We duimen voor je ano! ;)

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    dank je nijntje....

Spannend morgen voor je???

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben er eigenlijk geruster in als vorige keer. Ook omdat mijn kwaaltjes nog aanhouden en regelmatig bandenpijn heb.

Maar we kijken er wel enorm naar uit om baby nog eens te zien! :)

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    veel geluk morgen nijntje (of moet ik zeggen plezier of.. wat zeg je eigenlijk tegen zoiets?!?:(:))

jaaa ano we gaan dr weer voor he! Lopen helemaal gelijk!

mikki 45 dagen? miss toch eens bloed testje laten doen? we blijven duimen!

en claudianoa hoop voor je dat je ei was!je hebt dan iig weer je best gedaan he:p;)

ga zo trouwens denk ovu tetsen bestellen... was een beetje tegen mn principes in maar ja je wilt wat he....

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen idee hoe je het het beste zegt, maar alleszins ik begrijp je! ;) Bedankt!

16. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Alles goed met iedereen? Ik heb vanmorgen intake gehad bij de vk en krijg 17-12 de eerste echo, spannend hoor! Wat doen jullie trouwens met de nekplooimeting, wel of niet? Nijntje, ik zie dat jij het wel laat doen.... Ik zit nog een beetje in twijfel, bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de keuze niet, ik ging voor de termijnecho en toen hebben ze meteen naar de nekplooi gekeken...

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ondertussen is onze baby precies 5 cm! Alles was heel goed: twee beentje met twee voetjes, twee armpjes met twee handjes, de blaas was gevuld en de nieren werken, de maag was aanwezig en het hartje klopte mooi. Weer helemaal verliefd :)

Nekplooimeting was ook goed. Het was 1,5 mm en heel goed. Vrijdag moet ik bellen voor de uitslag van de combinatie test.
    Qua leeftijd is mijn kans 1/900 en het bloed had een verhoogde waarde van 1/171. Maar vermits de nekplooi de helft van de maximumwaarde is, gaan we ervanuit dat dat goed moet zitten.
    Bij een kans van 1/300 doen ze een vruchtwaterpunctie, maar die willen we allebei niet omdat de kans dat er iets mis gaat ook 1/300 is... We blijven er allebei rustig onder. Want stel dat het een verhoogde kans is, is het nog niet zeker dat het een downkindje zou zijn. Het is enkel kansbereking.

Volgende afspraak bij de gyn zal voor begin volgend jaar zijn. Moet een afspraak voor over 5 weken vragen.

@ hellie: Hier wordt de nekplooimeting standaard uitgevoerd, dus heb niet moeten kiezen. En er wordt tegelijk een combinatietest ahv een bloedtest gedaan.

18. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ nijntje: 5 cm al zeg ;) Zalig, dat gaat toch snel hé!
    Kan dat wel geloven dat je al helemaal verliefd bent! Ik zou me ook geen extra zorgen maken, en kzou die punctie zeker achterwege laten. Heb je de echo mee op een dvd'tje?

@ ano: fijn te lezen dat je er weer helemaal zin in hebt, dat vergroot volgens mij al direct je kansen, klussen maar ;)

@ mikky: ik vind het echt vervelend voor je meid :( Maar helaas, een lichaam doet wat het wil hé, er zit niet veel anders op dan wachten waarschijnlijk...

@ jt: dat was eerst ook tegen mijn principes. Maar tenslotte neem je maar de stap als je echt kindjes wilt, en als die ovutesten kunnen helpen, waarom niet hé?
    Ik had er ook besteld, maar uiteindelijk nooit nodig gehad :D Ze waren voor de volgende maanden (had er onmiddellijk hele hoop gekocht, maar kga die als ik wat verder ben doorgeven aan een vriendin)

19. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @ kat, stuur maar door!! hahaha tenzij het deze maand eindelijk raak is natuurlijk!!;)

@nijntje, klinkt nu allemaal heel echt he!wat gaat het hard ineens dan , per week gaat het met flinke stappen he!

@ hellie spannedn de eerste echo!!!

20. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @nijntje,klinkt echt leuk de echo.
    Volgende keer hoop ik dat ook tezien;)

@Hellie,Toen de vk ons vroeg of we n nekplooimeting wilde doen zeiden we allebei gelijk nee.
    En ook bij de volgende zwangerschap wil ik het niet.
    Ik vind de keus om daarvoor de zwangerschap eventueel af te breken een te moeilijke en zware keus.
    Maar iedereen zijn eigen mening toch??

Deel Deze Pagina