Hallo meiden, Ik meld me hier wat laat aan, maar hoop ook mee te mogen praten. 26 autustus laatste pil geslikt en inmiddels in ronde 4 aangekomen. In augustus zijn wij getrouwd, ik ben 21 jaar en hoop net als veel forummers snel een positieve test te mogen hebben. Natuurlijk weet ik dat ik geduld moet hebben, maar ja als je nou eenmaal zoiets moois samen wilt... Dan hoop je toch dat het zo snel mogelijk zal lukken. Wat hebben jullie al veel pagina's op dit forum vol gekletst met zn allen. Voor degene die al zwanger zijn van harte gefeliciteerd en voor de andere ook heel veel succes en hopelijk zijn jullie ook snel zwanger. Ik hoop hier mee te mogen kletsen , Groetjes Eline
Hoi, ik zou het ook niet doen om de zwangerschap af te laten breken als de uitslag niet goed zou zijn, maar meer om mezelf erop voor te kunnen bereiden (voor zover dat mogelijk is...) Ik heb het er net met mijn man over gehad en hij ziet het helemaal niet zitten (letterlijke woorden: het kindje komt toch, dus waarom een test?), dus we doen het niet. 17- de termijnecho, dan nog de 20-weken echo en dan laten we nog een 3d-echo maken en we gaan er gewoon van uit dat alles goed is
Had geen dvd meegenomen, maar baby sliep de hele tijd, dus eigenlijk zagen we alleen het hartje volop kloppen De gyn heeft vrij lang met haar echo ding staan draaien in de hoop dat het wakker werd om de nekplooi te kunnen meten. Maar het sliep rustig verder Uiteindelijk, na een minuut of 5, werd het dan toch wakker. Dus veel zouden we dan ook niet op de dvd hebben... Heb ook een foto meegekregen. Je ziet er al duidelijk een soort oogkas op, de navelstreng, armpjes en beentjes. Vannacht toch niet zo heel goed geslapen... Moest toch de hele tijd aan baby en de uitslag denken... Maar ik moet straks toch bellen voor mijn volgende afspraak, dan vraag ik terloops eens of de uitslag al binnen is. Mijn mama was er ook vrij gerust in. Ze zei is dat mongolisme langs beide kanten van mijn ouders niet voorkomt en dat het goed is dat we relatief vroeg aan kindjes begonnen zijn. Want hoe ouder dat je wordt, hoe meer risico je hebt. @ hopeful: Welkom bij ons clubje en veel succes met zwanger worden!
@ nijntje leuk om alles met je mee te lezen, zo zien we wat ons te wachten staat! Leuk leuk leuk... @ hopeful, welkom en ja, kletsen dat kunnen we wel hier nu dag 49....pfff, klus minimaal 3 dagen in de week, er moet toch een keer een ei aan komen zou je denken en die wil ik niet missen!!
Hey meiden gister voor het eerst vij de vk geweest. alleen een intake gehad en ze heeft me tot nu toe op 7w en 4d gezet. 24 december krijg ik mijn eerste echo pas dus dan weten ik het preciezer. En helaas in nld is er niet elke maand een echo maar ik ga sowieso ook een pretecho laten doen en mijn vriend heeft bij toshiba gewerkt, gaat hij aan een ex-collega vragen of ik proefpersoon mag zijn voor de echomachines die hun maken Ik hoop het!!!! vanavond lees ik ff bij ben nu op mijn werk
@ LuckyBlue: Wat fijn, een echo op kerstavond! Nu maar duimen dat ukje het heel goed doet en jouw feestdagen kunnen niet meer stuk! Ik ben gisteren door mijn huisarts opgebeld dat ik onmiddellijk voor een controle echo moest gaan. Mijn risico na de tripletest op down was 1/427. Je hebt pas een verhoogd risico bij 1/300, maar de gyn en de ha waren er beide niet gerust in. De echo was heel goed. De gyn heeft duidelijk een neusbeentje gezien, hetgeen erop wijst dat het syndroom van down niet aanwezig is. Die hebben nl. geen neusbeentje. Het drong gisterennamiddag nog niet zo goed door, maar tegen de avond werd ik helemaal rustig, maar toen brak wel de hoofdpijn uit... Gelukkig met een warm water kruik in m'n nek weggekregen en vannacht heerlijk geslapen. @ Mikky: Balen dat je nog steeds niet ongesteld of zwanger bent. Doe je nog zwangerschapstesten, of wacht je gewoon af? Kan me wel voorstellen dat je deze onzekerheid serieus beu wordt!
Dag meiden! Tijdje niks meer gepost hier Wat fijn dat alles goed gaat Lucky en Nijntje!! Mikky, ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt hoor. Ik vond m'n 47 dagen al veel te lang!!! Zit ondertussen alweer op dag 18 en nog geen ei gevonden (ook al geeft FF wat anders aan). Hoop dat ie snel komt want dan heb ik in ieder geval niet zo'n lange cyclus.
he yasmin!! waar zat je toch?? mikki dag 49??? jeetje zeg....test je tussendoor wel eens?? zou anders toch eens naar de ha gaan?whaaaa ik ben hier mee gek aan het worden voor je hoor!! Nijntje gelukkig dat alles toch goed is! toch schrikken als je zo'n telefoontje krijgt!! hoofdpijn (stress?)verdwenen!? hoest verder met iedereen? ik ben begonnen met ovu testen!(tegn mn principes in!) maar dat heeft nog niks uitgewezen hoor!nu ben je er nog meer mee bezig en dat vidn ik maar niks! want stel dat hij alle keren nega aangeeft en ik wel gewoon ongi word aan het einde vd rit,dan snap je er toch niks meer van!?!maar goed zover zijn we nog lang niet! positief blijven maar he!(soms niet altijd te realiseren maar vooruit!)iedereen een goede sint gehad?? hoe is dat eigenlijk bij onze belgjes ??of doen jullie niet aan sinterklaas?
@ jt: wij doen ook heel hard mee aan sinterklaas hoor! zelfs op het werk heb ik vandaag chocolade gekregen Maar bij ons is het wel op 6 december! Raar hé dat wij een verschillende datum hebben? Ik hoop dat je je ei mag spotten hoor! Je kunt het deze maand eens zo proberen, en als jij echt vindt dat het voor jou vervelend is om daar meer mee bezig te zijn, kan je daar volgende maand (moest het nog nodig zijn, hopelijk niet hé) weer mee stoppen hé. Dan heb je dat ook eens geprobeerd. @ nijntje: amai, wel schrikken toch efkes! gelukkig is alles normaal. @ mikky: ik blijf duimen dat je snel meer weet hoor. Ik zou toch ook geen weken meer wachten om dan toch eens de HA te contacteren. Vannacht was ik ferm geschrokken. Had plots echt veel pijn in mijn buik. Maar deze voormiddag is alles weer normaal. Ik kan niet tegen veel geuren, voel me wat misselijk. Dus ik denk dat het niets was, maar twas toch maar schrikken! We willen zo graag dat ons beebje blijft zitten hé. Dat het maar snel donderdag is, en ik het eens zie
6 dec? jullie gekke belgjes! begrijp goed dat je ineens heel erg schrikt maar gelukkig voel je je nu weer goed, misselijk hoort erbij tenslotte zeggen ze ......nou 3 nachtjes slapen!!!spannend!! ik probeer het idd deze maand, en ook al levert het niks op ga ik er denk ik niet mee verder! misschien in een later stadium maar hopelijk is het deze maand eens een xtje raak!!!!
@ nijntje dat is wel schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen. Mijn vriend en ik willen ook een test laten doen, soms twijfel ik wel of het de goede keus is, wat als je idd een iets hogere kans hebt ga je dan verder met testen of????? Eerst 24 december maar afwachten met mijn eerste echo. @kat ik heb het ook weleens dat ik opeens buikpijn krijg en dan denk oow god wat is dit nu weer, maar dan is het vaak gewoon gas haha, gelukkig maar. Hoever ben jij nu?? nog een paar daagjes heb je je eerste echo!!! @jt ik hoop dat die testen snel wat zullen laten zien
zo meiden er is weer flink gekletst zeg moest ver terug lezen ben druk geweest met het sint feest regelen op me werk ik zat dit jaar in de sintcommissie ben blij dat dat voorbij is wat een geregel. ik denk dat er voor mij niks inzit deze maand mike is door zijn rug gegaan dus veel geklust is er niet misschien heb ik mazzel want als het gioed is heb ik de dag voor me eisprong geklust dus een klein beetje hoop heb ik wel. @kat 12 jeetje dat is even schrikken. je denkt toch wat is dat nu weer maar geloof me je gaat dat nu bij een hoop dingen denken hoor maar het komt altijd goed. ik was zo gewend aan me kwaaltjes dat ik me weeen niet eens door had hihi @mikky weet je inmiddels al iets heb je al zekerheid?
@ kat12 kan me voostellen dat je schrikt, alles is zo nieuw. en 6 december sinterklaas als ie hier weg gaat terug naar Spanje maakt dus nog ff een tussenstop bij onze buurtjes. Wij hebben er niets aan gedaan. Maar wie weet he volgend jaar Maar dan moet ik wel snel zwanger raken natuurlijk, voorlopig zit ik op dag 53 geloof ik.
@ mikky: nog steeds niks meid. Da's echt wel niet tof! Heb je al eens met de ha gebeld? @ jt: Mijn stress was helemaal verdwenen, maar sinds het weekend pieker ik er soms weer over. Maar ik moet dan tegen mezelf zeggen dat de laatste echo echt wel goed was. Maar 't is moeilijk, want je houdt nu al ontzettend veel van de kleine frummeltje... @ kat: Hier heeft ook iedereen chocolade gekregen behalve ik... Maar ik ben er dan ook allergisch aan, dus ik krijg iets voor baby heeft mijn diensthoofd beloofd... Morgen zal ik het weten! Ben benieuwd! Wij krijgen nl. niets van de werkgever zelf... Die buikpijn die je had, waren dat steken? Want als je geen steken voelt, kan het ook zijn dat je baarmoeder aan't rekken is. Op 6 weken heb ik dat gehad en volgens de assistent van de gyn heel normaal. Verder heb ik ook aan de zijkanten van mijn buik (zo ongeveer ter hoogte van m'n liezen) dat ik regelmatig krampen krijg, precies de krampen die je in je benen voelt. Maar mijn schoonzus had dat ook, dus dan maak ik me geen zorgen. Heb dat vooral als ik moet hoesten of niezen.
hallo, @mikky,Jeetje nog niet ongesteld. Dat moet echt ***zijn voor je. Wanneer ga/mag je langs de huisarts?? Hier ga ik weer op het wachtbankje. Dus weer even spannend. Gister was er de vriendin van een goede vriend van mij ff op visite. En dat is zo een dom mens echt waar. Zeg ze ineens tegen mij ohh het is bijna oud en nieuw dan had je geweten of het een jongen of meisje zou worden. Nou toen dacht ik echt van ****@###**** :x:x:x. Daar raakte ik echt even van over de zeik. Zulke dingen zeg je toch niet of wel?? Sorry dat ik jullie er even mee lastig valt maar het zit me nog steeds dwars.
@ano nou dat is weer een lekkere opmerking alsof je daar op zit te wachten zeg. ik snap dat je even over de zeik raakt. sjonge jonge dat is echt het toppunt van domheid. heb je het tegen dr gezegd of niet