Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat zeker in jou geval die Etos "Zwanger worden" tabletten wel aan te raden zijn Moontjee. Heb al van meerdere gehoord dat ze vrij snel resultaat merkten en een vele betere cyclus kregen. Het is geen medicijn oid, meer een suplement, zo staat het ook echt beschereven. Baad het niet dan schaad het niet toch?

Foliumzuur zit daar ook in, evenals alle andere vitaminen die nodig zijn voor een goed begin van een kleine :).

Net 2e ovu-test gedaan, weer kei negatief. Ben benieuwd of dat morgen of vrijdag anders is (zaterdag zou eisprong zijn in een 28-daagse cyclus). We zullen zien! :)

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    *Foutje*

3. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo Meiden,

Ons clubje wordt steeds groter! Gezellig!

@Montjee: Wat jammer dat je nog steeds moet wachten op je natuurlijke ongi! Ik vind het wachten om te testen al zo lang, kan me niet voorstellen hoe het bij jou voelt! Ik hoop voor je dat je snel in je natuurlijke ritme terecht komt. Was het voor je begon met de pil ook al zo onregelmatig?

@Finn: Ik ben zelf begonnen aan de vitamine pillen van Puur Mama VSM. Dit is er speciaal op gericht om meer foliumzuur (vit. B11) binnen te krijgen. Dit is goed voor de ontwikkeling van het ongeboren vruchtje en om de kans te verminderen op afwijkingen zoals een open ruggetje.

@Caitlin: Ik ben nu 27jr en mijn vriend 30jr, en wij gaan ook voor de eerste, erg spannend.

@Deli: Als ik me niet vergis is je ongi het afstoten van de onbevrucht (of niet goed ingenestelde) eicel. Dit betekent dus ook dat je waarschijnlijk zo'n 14 dagen ervoor een eisprong heb gehad. Je zou dus bij wijze van spreken niet eens hoeven wachten op de eerste natuurlijke ongi, maar dat is wel flink klussen geblazen :D, aangezien je niet precies weet wanneer je je eispong hebt. Zou je ook kunnen testen met waarschijnlijk enorm veel ovulatietesten.

Grts

4. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo allemaal!

Het wordt gezellig druk hier, super :D

Ik ben overigens 25 en mijn vriend is 29. November dit jaar zijn we 9 jaar samen, we wonen inmiddels al weer 7 jaar samen.

Ik gebruik ook foliumzuur maar wil gaan overstappen naar Etos ''zwanger worden''. Ik lees daar goede berichten over op het forum!

Ik ben pas net gestopt met de pil, geen idee hoe lang ik op mijn eerste ongi moet wachten... Heb de pil toch 11 jaar geslikt. We gaan overigens al wel direct klussen. (geweldig woord 8)) We willen het eerst allemaal even aankijken, als ik een idee heb hoe mijn cyclus loopt kunnen we evt. ovutesten gaan gebruiken.

5. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    #25 Tutsje, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    Ik ben 27 en wij gaan ook voor ons 1e kindje! Mijn man (blijft toch wennen man ipv vriend) is 34, we zijn 3 jaar samen en een half jaar getrouwd. Het is allemaal heel erg spannend vind ik zelf en eerlijk gezegd ben ik er wel heel erg mee bezig, soms denk ik dat ik dat maar niet moet doen (maar ja hoe schakel je dat uit ;)) want dan is elke keer de teleurstelling wel weg groot en denk dat het dan ook allemaal minder snel lukt, hebben jullie dat gevoel niet?

Erg gezellig dat er steeds meer meiden bijkomen. leuk!!!

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Ik begrijp precies wat je bedoeld hoor, hier gaat het net zo! Zit nu op het wachtbankje tot ik over 2 weken mijn NOD heb... Super spannend dus!

Liefs,
    Caitlin

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Zoals al gezegd; zonderr ei sprong geen ongi en geen ongi zonder ei sprong ;) Bij de ene is het zo op gang, bij de ander kan het maanden duren. Erg vervelend idd, zeker omdat je dan ook geen idee hebt wanneer het beste moment is om te gaan klussen :p

Liefs,
    Caitlin

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hallo meiden,

15 september mijn eerst menstruatie gehad, ben halverwege gestopt met de strip en mijn menstruatie kwam na enkele dagen meteen op gang. Dit is mijn eerst ´ronde´. We gaan het gewoon gezellig houden en wel zien hoe of wat ;). Doe dus ook niet aan ovulatietesten en ga pas testen wanneer ik echt overtijd mocht zijn. Slik wel al foliumzuur.
    Ben trouwens 24 en heb al een dochter van 16 maanden.

Liefs Meryem

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jee septemberclubje! Ik meld me aan!

10. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Ik gebruik geen ovulatietest we moeten eerst maar eens zien of het zo lukt en dan kan het later altijd nog. Kijk het klussen moet wel leuk blijven en niet een verplichting, tenminsten dat vind ik. Het enige wat ik gebruik is foliumzuur en dat slik ik sinds mijn laatste pilstrip, dus nu dus dik 2 maanden.

Succes allemaal!

11. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden, mag ik met jullie meedoen?
    Heb 2 okt de laatste pil geslikt, ben nu ongesteld, en hierna gaan we ervoor.
    Leuk allemaal in dezelfde periode gestopt.
    Groetjes eline

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Gezellig zoveel september (en net oktober ;) ) meiden!!

Ik herken het helemaal Tutsje, ik kan er ook geen dag niet aan denken en ben iedere dag wel aan het tellen, rekenen en denken. Heb soms ook wel zoiets van "Laat het nou gewoon gebeuren!" maar zo'n type ben ik niet, ik ga ergens of niet voor of voor 200%.

Ik heb na wat lezen op het forum dus ook meteen ovu stripjes besteld en "Zwanger worden pillen" van Etos. Het spontane gaat er dan misschien wel af, al denk ik dat dat toch wel is als je serieus voor een beebje gaat omdat je toch goed wilt klussen rond je eisprong, en juist met die strips heb je een beter beeld, zeker in de eerste maanden omdat de cyclus waarschijnlijk nog niet op gang is.

Ach, we zien het allemaal wel, ik vind het prettig om er een beetje 'controle' over te hebben, dan heb ik ook meer rust als het de komende maanden nog niet lukt ;)
    Wel rot als dan iedereen waar je mee praat meteen aantelde in ronde 1 of 2, hahaha!

13. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Ja:) ik slik al etos zwanger worden..
    Maar toch bedankt;)
    Liefs

14. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Heey,
    Toen ik begon met de pil was het wel regelmatig (volgends mij moeder want ik weet dat niet meer was 12 ofzo;))
    Ik moest aan de pil om dat ik heel veel ongesteld was.. een hele korte cyclus..
    Liefs

15. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hey meiden,
    heb al een paar dagen van die vervelende klachten.. misselijk (met vlagen) buikpijn (onderin)
    Hoofdpijn(af en toe)
    Duizelig (af en toe)
    Bah! echt niet leuk..
    maar dit heb ik sinds een week..
    kan het zijn dat me etos zwanger worden aan het helpen is?
    Liefs

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zelf zeg steeds tegen mn man dat ik helemaal niet bezig ben met het uitrekenen, dagen tellen enz. Maar betrap mezelf er elke keer weer op dat ik wel degelijk aan het tellen ben. Zit al in mn agenda te kijken wat voor diensten mn man heeft tijdens mn eisprong! Gisteren ook even wezen winkelen met een collega. Zij moest een baby setje hebben voor een vriendin. Zag zo'n leuk dingetje liggen voor een baby, moest me onwijs inhouden om het niet te kopen! Hebben jullie dat ook, dat je het liefst al vanalles in huis wilt halen terwijl je nog niet zwanger bent. Of hebben sommige zelfs al wat in huis?

17. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Ik heb van mijn oma al een 3 in 1 kinderwagen gekregen van Quinny..;)
    Ja mijn Oma is opgegeven en nu wou ze nog iets voor mij kopen eigelijk wou ze meemaken dat ze een achter-kleinkind kreeg.. maar dat zal niet meer gaan lukken.. ze hebben haar nog uiterlijk een half jaar gegeven (Leverkanker) :(:( en daarom heeft ze dus een kinderwagen voor me gekocht (waar ik onwijs blij mee ben, maar niet weet wat ik er nou al mee moet doen;))
    LIefs

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    MacMaszy: Nou, ik ben niet echt met kleertjes bezig. Maar dat komt denk ik omdat ik al een dochter heb ;). Ook bij haar had ik niet de neiging om al spulletjes in huis te halen, was altijd bang dat het allemaal nog jaren kon duren (al was ik binnen 3 maanden zwanger).
    Wel was ik heel erg bezig met het zwanger worden. haalde van alles in mijn hoofd en inderdaad kijken wat voor ploegen mijn man liep in die tijd.

Dus begrijp je wel :D

19. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Ja dat heb ik ook heel erg. Ben al helemaal bezig om uit te zoeken wat de kinderwagen wordt, hoe ik de babykamer ga indelen. Spulletjes zoeken op internet en dan denkmik ook vaak zal ik het bestellen, maar heb nog niks gekocht.
    Als we ergen rijden of lopen en we komen iemand tegen die achter een kinderwagen loopt vraag ik altijd aan mijn man wat hij van die kinderwagen vind :D

Maar ja je weet het niet misschien duurd het nog wel heel lang voordat we zwanger zijn :( en misschien ook niet :) (Hoop zo het laatste!!!)

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga zeker nog niks in huis halen omdat je inderdaad niet weet hoelang het gaat duren. Mn man weet al precies hoe hij de kinderkamer wilt. Hij was er al eerder mee bezig dan ik, maar echt super schattig om te zien hoe een man helemaal gelukkig wordt van het kijken naar babyspullen!

Deel Deze Pagina