Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jos1981

Jos1981 Actief lid

10 okt 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik wens jullie ook een goed klus/wacht/test weekend!!

Moet vandaag nog werken, maar morgen heb ik gelukkig vrij!

2. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    een collega van mij heeft de mex. griep gehad, maar zat op dat moment in Thailand. Verder valt het bij ons mee, veel mensen zeggen dat ze hem hebben puur omdat ze die klachten hebben, maar vind het maar onzin. Artsen testen niet eens meer op de mex. griep.

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Bij ons in de familie (neefje) heeft mex. griep gehad, heeft ie in het buitenland opgelopen en uit de test uitslagen bleek dus dat ie het had.
    Hij mocht bij niemand meer naar binnen omdat ze bang waren, maar wij hadden zoiets van beetje onzin, wij hebben hem dus gewoon binnen gelaten. Ik dacht van ja ik weet nu dat er iemand bij me in de buurt is geweest met de mex. griep als ik ergens last van krijg dan ga ik wel naar de dokter en we hebben dus nergens last van gekregen.

Mijn man kon ook de vaccinatie halen omdat hij in de risico groep zit maar heeft dat ook niet gedaan. Er gaan ook genoeg mensen dood aan de normale griep.

Wat ik wel een beetje eng vind is dat er nu steeds meer jonge kinderen aan overlijden en dat is met de normale griep lang niet zo.
    Dus mijn zoontje van 3 hou ik wel goed in de gaten.

4. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Nou meiden, helaas maar ik ben door naar de volgende ronde...:( We balen als een stekker, maar goed we gaan er gewoon weer voor!!! Zo zie je maar weer dat je lichaam je aardig voor de gek kan houden.. al die klachten die ik nu had, heb ik in 2 jaar tijd niet gehad!! Ben wel erg blij dat ik niet getest heb, is toch nog een dubbele teleurstelling!!!

Wat betreft de mex.griep, ik heb besloten hem niet te halen. Ik behoor ook tot de risicogroep. (zorg) Idd dan mag je 2 a 3 maanden niet zwanger worden!!! Tja, we zien wel!!!!

Heb net gevoetbald, 3-3 gelijk.... ben aardig brak. Moet ik zo nog kantinedienst draaien en vanavond nog op visite... en ik heb er zin in.... NOT!!!!!:p

Ik ga effe snel nieuwe ovu-testen bestellen.....

Fijn weekend allemaal!!!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ aankomendemama; Jammer van je ongi, op naar de volgende ronde!

@ Mexikaanse griep; ik werk in de zorg, dus ik mag ook gratis halen op mijn werk, maar ik doe het niet! Ik was extra goed mijn handen en bij klachten blijf ik gelijk thuis. Maar ik vind het niet nodig en bovendien, met een zwangerschapswens... Nee hoor, voor mij geen (mexikaanse) griep prik! ;)

Helaas kan ik van dit weekend, wat ons klus weekend had moeten worden (ivm m'n ei waarschijnlijk op dinsdag) geen gebruik maken... Er is te veel onzekerheid rondom mijn sollicitatie proces / nieuwe baan, dus beter even een maandje overslaan. Snik!

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
    Caitlin

6. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hey meiden,
    ik weet het ff niet meer:(
    heb dus woensdag bloedverlies gehad.. beetje en donderdag en vrijdag nog wat druppels op tampon.. en nu is er geen bloed meer te bekennen :(
    ik weet niet of dit mijn ongi was.. en als dat niet zo is weet ik helemaal niet wat het was.. Pfff wat ben ik nu onzeker..

Liefs..
    Sorry dat ik zo zeur!!!!

7. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hoi meid,
    dat zal wel moeilijk voor je zijn een maandje overslaan:(
    ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!
    Dikke knuffel!!

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dank je wel meis! Komt wel goed denk ik hoor, tis alleen jammer, want had wel weer zin in een klus weekend en dan de spanning in de 2 weken erna van; is t wel of is t niet... Maar ja, over 4 weken weer! :)

Ik lees dat jij niet goed weet of dit je ongi is geweest. Is ook wel moeilijk te zeggen he zo... Bij mij was het overduidelijk met krampen, veel bloedverlies de eerste 2 dagen en gewoon echt ongi voelen. Bij jou twijfel ik wel een beetje, weet niet of je zonder pil meer krampen en bloed 'gewend' bent? Ik zou eerlijk gezegd bij wat jij nu beschrijft meer denken aan een bloeding tussendoor dan een echte ongi. Maar ja, zeker weten doe je het natuurlijk nooit :( Irritant!

Liefs,
    Caitlin

9. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Ja Ik weet het ook echt niet..
    het maakt me behoorlijk onzeker
    sommige zeggen.. testje doen.. maar omdat ik bijna zeker weet dat ik niet zwanger ben.. durf ik dat niet aan veelste bang voor de teleurstelling
    Liefs

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jammer een maandje niet Caitlin, maar wel heel verstandig dat je liever eerst kijkt hoe en wat qua werk.

Ik zit wat dat betreft ook wel een beetje in een risico zonde. Mijn jaarcontract loopt in februari af. Als ik nu aan zou tellen zou ik 13/14 weken zijn voor ik het mág vertellen. Voor mijn leidinggevende vrees ik niet want die is heel tevreden en weet van mijn kinderwens in de toekomst. Maar diegene die daar bovenstaat en beslist die is natuurlijk bezig met de crisis en ondanks dat die ook erg tevreden is over mijn functioneren zie ik toch een niet verlenging in dat geval niet als uitgesloten...

Maar volgend jaar zit ik in hetzelfde schuitje en daarbij is het maar de vraag of ik hier kan blijven werken met een kleine. Mijn funcie is er alleen in 38 uur, een functie naar beneden heeft een variabel contract vanaf 12 uur, en dat vind ik wel weer weinig vastigheid.. Zou het wel erg vinden want het werk is super leuk! Ach, we zien het wel!

Moeilijk Moontje, ik zou 'gewoon' afwachten en alles goed blijven signaleren. Misschien dat je wat wijzer wordt als je gaat temperaturen?
    Zwanger lijkt me niet, je zou toch een maand wachten?

11. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    @DeLi; thanks voor je reactie nog. Ben vreselijk ongi nu, dus je had gelijk. Geduld is een schone zaak...

Vind het echt leuk om jullie verhalen allemaal te horen en om mee te leven met iedereen, je voelt je toch wel ongeveer hetzelfde allemaal.

Allemaal heel fijn weekend!

12. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo, ik ben er weer :D, erg veel moeten bijlezen...

@werk: Ik ben voorlopig nog werkeloos. Ben net afgestudeerd in de richting architectuur en voorlopig zijn de banen in mijn vakgebied erg schaars. heb nu eerst een maandje lekker voor mezelf genomen en ga maandag echt aan de slag op zoek naar banen. Desnoods in een ander vakgebied.
    Ik weet dat het niet de meest gunstige periode is om nu zwanger te worden, maar aangezien we nogal geschrokken waren over de test en het met de tijd niet beter op wordt en heel graag een kindje willen, zijn we toch vast begonnen.
    Bovendien als ik werk vind krijg je toch de eerstkomende 3jr oid een tijdelijk contract dus echt niet de moeite waard om op te wachten.

Die bestaat ook, maar is pas te zien met ongeveer 5 a 6 maanden zwanger zijn ;). Alleen duurt ons dat te lang!

Aangezien ik me de laatste tijd wat moe voel, heb ik de oproep ook gehad. (bloedtest was normaal) Heb ook meteen gebeld of het schadelijk kon zijn, mocht ik wellicht zwanger zijn. Ze zei dat ook de griepprik (niet de mex) niet zal baten bij een zwangerschap of het zwanger willen worden. Heb het dus maar allemaal voorbij laten gaan.

@Caithlin
    Nou meid, dan gaan we gewoon samen naar de volgende ronde! Aangezien ik mijn vakantie precies op het verkeerde moment gepland heb (erg slim!) heb ik deze ronde moeten overslaan. Tenzij ik heeeel erg vroeg mijn eisprong heb gehad of extreem veel later zou het kunnen. Ik ga er maar van uit dat het niet zo is.

Grts en een fijn weekeinde allemaal

Jinne

13. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Een maand wachten??
    nou ik denk ook niet dat ik zwanger ben.. weet het eigenlijk wel bijna zeker;)
    Liefs

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Jinne; Hahaha, ach joh, dat van je vruchtbare periode kon je ook niet weten toen je die vakantie ging boeken ;) In ieder geval ook geen stress deze maand van wel / niet zwanger :p hahaha!

@ Moontje; Ik denk dat Loki bedoeld dat je had gezegd dat de gyn als advies had gegeven eerst je ongi af te wachten voordat je zou beginnen met echt gericht klussen?! Maar tis moeilijk inschatten als je dan nu zo'n bloedinkje hebt waarvan je denkt; is dit nou wel of niet m'n ongi :(

@ Werk; Als ik nu een andere baan krijg en we weer verder gaan met klussen dan heb ik ook alleen maar een jaar contract, maar dat hou je toch als je niet al jaren bij dezelfde baas zit. Ik ga ook niet wachten totdat ik een contract heb voor onbepaalde tijd :)

@ Weekend; gister avonddienst gewerkt en vandaag lekker vrij! Tis echt zo'n hang dag waarop je eigelijk niks doet; I love it! Hahaha!

Fijne zondag nog allemaal.

Liefs,
    Caitlin

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat Caitlin benoemd bedoelde ik idd Moontje :)
    Of had je toch besloten dat niet te doen, had er verder niets meer van gelezen.

Hier ook een lekker lamme zondag. Eerst lekker uitgeslapen, naar mijn paardje geweest en nu even lekker douche zo en lui doen. Straks bij mijn ouders eten dus dat is ook hendig, haha.

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Caitlin, hier wat baan gelukkig wat zekerheid, tenminste. Ik heb sinds 2 weken een vast contract, mn man heeft maar een half jaar contract. heeft het niet naar zijn zin en is dus op zoek naar wat anders, iets wat ook beter betaald, aangezien wij het financieel weer wat minder hebben. Zijn veel aan het terug betalen (bruiloft pakte iets groter uit :)) maar sparen tegelijk natuurlijk ook voor de kleine!

@ moontjee, heel vervelend dat je nog steeds niks wijzer bent. Zo te horen lijkt het mij geen ongi, maar idd een tussenbloeding. Hopen dat de ongi snel gaat komen zodat je weet waar je aan toe bent!

Zit hier thuis heel ongeduldig te wachten op een eventuele ongi, zou morgen moeten komen. Heb al 3 dagen last van ongi krampen, maar alles blijft nog uit. Vandaag ook opeens last van dunne afscheiding, heb het gevoel dat ik steeds aan het lekken ben, maar als ik ga kijken is er niks te zien. Heel raar allemaal.
    Hoe is het met de meiden die ook in deze dagen hun NOD hebben?

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spannend hoor! Nog geen testje gewaagd? Netjes! ;)

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    nee, nog niet getest! Hou het nog vol... Gisteren liep ik in de stad en heb me in moeten houden om niet de kruitvat enz. in te lopen. Heb enkel 2 gewone testen liggen, zeg dan tegen mezelf dat die alleen na je NOD gebruikt kunnen worden... denk alleen niet dat ik na maandag nog kan wachten! Tenzij ik gewoon ongi wordt natuurlijk

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Haha je hebt groot gelijk! Wist jij de dag van je eisprong? Ja he?

20. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Ja, ik weet het ook ff niet meer..
    en dat had de gyn indd gezegd maar het is zo moeilijk;)
    ik wil zo graag een kindje..
    en ja.. zolang ik niet weet wanneer mijn eisprong is.. dan wordt het wel heel moeilijk;):p
    maar ja
    ik ga morgen even de dokter bellen wat zij denkt van die bloeding
    Liefs!

Deel Deze Pagina