Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ja dacht precies hetzelfde. Met onze wat verminderde kans wil ik niet het risico lopen om na een jaar nog eens 3mnd oid uit te stellen.

Begrijp me niet verkeerd, mijn manneke wil het ook heeel heel erg graag, maar hij vindt al dat gedoe eromheen gewoon een beetje te veel. Ik denk dat hij toch ook een beetje zenuwen heeft ;)

2. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Lieve dames,

Wat een top reacties allemaal...enne de vakbond tip heb ik opgevolgd...het is inderdaad zo dat ik mijn baan kan verliezen door houding, maar dan moet dit wel langere tijd zijn vastgelegd als probleem en dat is er niet.....maar vooralsnog sla ik me dapper door de dagen heen......het is gewoon lastig en het maakt me zo verdrietig....maar achter de wolken schijnt de zon..dus we zien het wel..

vandaag is mijn NOD..nog niets te zien, wel zere rug is voor mij meestal een teken van ongi..maarrr we wachten af.

Fijne vrijdag gewenst..

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dit is niet waar! Tijdens je proeftijd kun je inderdaad zonder reden per direct worden ontslagen. Een tijdelijk contract kan zonder reden niet worden verlengd(is officieel geen ontslag).
    Bij een vast contract of tijdens je tijdelijke contract kun je worden ontslagen als je niet goed functioneert. Dit moet dan worden vastgelegd in een dossier: duidelijk aangegeven wanneer de werknemer erop is gewezen en dat er kansen en mogelijkheden zijn geboden (en voldoende tijd) om jezelf te verbeteren.
    Dat staat los van reorganisaties (dat gaat volgens een vast principe: indelen in vaste leeftijdscategorieen en vervolgens op datum indiensttreding) en uiteraard ontslag op staande voet (bij schandalig gedrag: bijvoorbeeld straalbezopen op je werk komen oid).

Dat gezegd hebbende: denk niet dat deze ronde bij ons raak gaat zijn. Volgens mij heb ik twee dagen geleden eisprong gevoelt en nu al tijdje niet geklust omdat we zo druk zijn op het werk dat we blij zijn als we in bed liggen (om te slapen dus). Jammer :(

4. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Wat is niet waar? Volgens mij hebben we het gewoon over hetzelfde. Als je beter leest dan zie ook dat ik het niet heb over de proeftijd of wanneer je tijdelijke contract afloopt (is gewoon geen ontslag!), maar over echt ontslag tijdens je lopende contract.
    Bij een tijdelijk contract gaat er vaak te veel werk in zitten (moeten ze regelen via de rechter) om bij redenen die dus niet te maken met op staande voet ontslag, een ontslag aan te vragen. Meestal zitten ze dan de periode gewoon uit!
    en ja natuurlijk hebben ze, na een periode van 'bezinning en verbetering' bij een vast contract nog steeds de mogelijkheid je te ontslaan.

@ klussen: erg jammer, dan ga je toch gezellig al voor de volgende ronde net als Caitlin en ik

5. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    :D
    Bedankt voor je visie, wat je bovenstaand aangeeft klopt, zo heeft de vakbond me dit ook weten uit te leggen..ik doe nu gewoon mijn best..en ik zie wel hoe het gaat lopen, het sterkt me wel dat jullie zo meedenken en meeleven.

En wat betreft het niet raak zijn deze ronde, you never know..in elk geval heb je straks voldoende slaap gehad om weer fris te beginnen aan een nieuwe ronde;)
    Ik denk ook niet dat het raak is, mijn NOD is vandaag..ik heb al dagen zeer warme wangen..en mijn rug doet zeer..dus ik denk dat het "rode duiveltje" gauw uit het doosje komt :D

Ik wens jullie allemaal alvast een fijn weekend toe en hopelijk valt er wat roze nieuws te lezen na het weekend...

Liefs

6. simone81

simone81 Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    winkelmedewerker
    groningen
    wil me graag ook aansluiten bij de meiden
    ben simone ben 28 jaar
    heb 24 september laatste pil gehad 27 sept tot 30 sept ongesteld en ben het nog niet snapte er niks van test negatief
    ben dus ook net gestopt

7. simone81

simone81 Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    winkelmedewerker
    groningen
    07/10 Noa24
    13/10 Linda2
    19-23/10 Wendii88
    23/10 Music4life
    26/10 Marcha
    28/10 Aankomende mama (1)
    30/10 simone81
    30/10 Janneke25
    01/11 Linnie82
    01/11 Tutsje (1)
    02/11 Priscillaq (2)
    05/11 Femke
    06/11 Granta
    12/11 Jinne1982
    14/11 Jos1981
    17/11 Caitlin (2)
    19/11 Butterfly22
    20/11 DeLi (2)
    21/11 JuJu (2)
    25/11 Loki09 (2)
    25/11 Moppie1981 (pil!)
    25/11 Navlis
    26/11 Marv
    05/12 Macmazsy (2)

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Welkom Simone! Er is niets zo vervelend als wachten. Wij leven met je mee en kennen het gevoel!

Jinne:
    Ik hou de verdere gegevens als eisprong, slijm enz ook gewoon 'voor mezelf' hoor, tenzij hij er echt om vraagt. Kan me voorstellen dat dat voor hun niet echt 'leuk'' is... Wat een gedoe allemaal he ;)

10. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een stof zeg om weer bij te lezen :)

Iedereen weer succes en veel geduld toegewenst. Ik zit in ieder geval nog steeds op mijn duiveltje te wachten. Wel heb ik de laatste twee dagen hoofdpijn klachten, daarnaast ben ik vandaag niet te genieten. Mijn man vroeg mij al wat er in hemelsnaam met me aan de hand is ;). Weet het zelf niet eens, maar ja we zien het wel. Hopelijk weet ik snel wat.

@Simone welkom en ik weet precies hoe je, je voelt. Ik wacht ook nog steeds op mijn natuurlijke ongi. Ook ik test negatief. Vervelend he?

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dan las ik het denk ik verkeerd ;) Overigens hoeft het niet via de rechter, kan gewoon via normale weg (CWI). Wat wel zo is is dat er in je tijdelijk contract moet staan dat het tussentijds opgezegd kan worden, maar goed dat staat er meestal wel in.
    Genoeg hierover zou ik zeggen, Granta heeft wel genoeg input gehad ;) (en ik kom hier voor ontspanning, niet voor mijn werk ;))
    Nu weer over baby's!

@ Simone: Welkom! Spannend he! Vervelend dat je nog niet ongesteld bent geworden, kan komen doordat je lichaam nog moet opstarten na het pilgebruik. Hopelijk gaat dat niet te lang duren! (ook voor Linnie)

Enne ik hoop ook op roze nieuws maar vrees dus deze maand niet (al is alles mogelijk, waarschijnlijk komen de zenuwen wel weer rond mijn NOD). Jammer, ik had een zomerbaby wel leuk gevonden (als ik deze ronde zwanger raak ben ik 31 juli uitgerekend).

Liefs allemaal!

12. simone81

simone81 Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    winkelmedewerker
    groningen
    meiden jullie ook bedankt
    en idd wachten duurt lang dacht idd dat ik de ennige was maar gelukkig niet de da zecht kan soms wel 3 maand duren .
    daar wordt je niet echt vrolijk van ben blij dat er nog meer meiden zijn als mij dit wordt ook ons eerste kindje wil het al heel lang ben al 10 jaar bij men vriend en net huis gekocht met ruimte das wel lekker
    zijn nog druk bezig in het huis

13. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoi meiden

Is al een aantal dagen geleden dat ik op t forum ben geweest.
    Hoe is het met iedereen, al roze nieuws?
    Volgens mij niet als ik het goed heb gezien, jammer!
    Fijn weekend allemaal en lekker klussen / testen ;)

Liefs,
    Caitlin

14. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    @ Simone: Welkom! en proficiat met jullie huisje. Volgend jaar ben ik ook 10 jaar bij mijn vriend en de moeders beginnen nu toch echt ongeduldig te worden ;) Ik wilde toch eerst mijn (zeer zware) opleiding afmaken, dus nu eindelijk het moment :D

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je hebt inderdaad niets roze gemist, helaas caitlin ;)

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo Dames!

Hoe is het allemaal met jullie? Het is al weer even geleden dat ik op het forum geweest ben... Druk-druk en veel veranderingen rondom werk ed. Inmiddels ben ik begonnen bij mijn nieuwe baas. Het is allemaal erg wennen. De eerste week ook echt geen zin gehad om s'avonds nog achter de pc te duiken, ik was vooral erg moe van alle nieuwe indrukken. Ik moet nog echt mijn draai vinden daar, zowel in het team als qua werkzaamheden.

Inmiddels wel voor het eerst ongesteld geworden! Vorige week vrijdag om precies te zijn, precies toen we een weekendje naar Center Parcs gingen :D Het was echt totaal anders als met de pil, veeeeel meer en behoorlijk last van krampen. Inmiddels dus begonnen aan ronde 2. Mijn cyclus was dus 31 dagen, mijn nieuwe verwachte NOD is nu 30-11. Ben benieuwd!

Nog geen roze nieuws verder?

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @ marcha, hopen dat je snel je draai op je nieuwe baan hebt gevonden. Is het hetzelfde werk of iets heel anders?

Hier helaas nog steeds ongi :x dit is alweer dag 7 en ziet er naar uit dat het nog wel een dag langer wordt. Baal hier echt van, had met de pil 6 dagen, soms een 7e dag, maar nog nooit zo lang! Ook heel veel last van krampen gehad de afgelopen week.

Heb donderdag mn lens gehaald. Heb nu een jaar een bril (1 slecht oog) en dat is niks voor mij, hij gaat vaak kapot en hij zit gewoon niet lekker. Heb nu 3 dagen mn lens ingehad en ook dit werkt nog niet. In en uit doen gaat al heel makkelijk, alleen heb ik veel last van het oog. Ben al van vloeistof veranderd, omdat ik er niet tegen kon. Zie nog steeds wazig als ik mn lens inheb. Ook als ik hem al langer in heb. Mn zicht wil maar niet optimaal worden. Morgen maar weer naar de opticiën.

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Marcha:
    Altijd even een hele verandering, een nieuwe baan! Lijkt het zo op het eerste oog wel iets voor jou of nog moeilijk te zeggen?
    Ik voelde me de eerste aantal dagen helemaal niet op mijn plaats maar gelukkig is dat inmiddels helemaal veranderd!

Macmaszy:
    Ja ik moest er ook wel even aan wennen hoe heftig het is zo zonder pil. Al wist ik me dat nog wel te herinneren van een jaar of wat geleden toen ik ook eens gestopt was. Wat een gedoe!

Hier alweer op dag 14. Het lijkt er op dat mijn hoop voor een iets kortere cyclus/langere LF door zet, had vanmiddag een ovu-test die al donkerder was dan de donkerste van vorige maand (die kwam op dag 18NM). Doe er dadelijk nog 1 voor ik ga slapen, ben benieuwd of ik nu écht een piek kan vast stellen (vorige maand bleef deze lichter dan de controle lijn). Het is iig weer klustijd!

19. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Hej dames,

Ik had vrijdag mijn NOD, vandaag nog niets te zien qua duiveltjes, de test was ook helder wit...dus ik denk dat de natuur een loopje met me neemt..
    Het is niet goed voor de spanning in je buik...ben er toch meer mee bezig als ik had verwacht....
    Hebben jullie al nieuws..?

Liefs

20. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hallo Meiden,

Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan maar die was negatief :(. Moest vandaag naar het ziekenhuis voor controle (ben chronische ziek) dus vroeg ik aan mijn arts of het misschien iets met mijn medicijnen te maken had dat ik nu al bijna 2 maanden niet ongi bent, volgens hem lag het daar niet aan en moest ik gewoon afwachten.

Gek is het eigenlijk dat je nu graag wilt dat de duivels komen. Ik heb mijn banner maar weggehaald want er klopt toch niks van mijn cyclus.

Deel Deze Pagina