Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind hem duidelijk hoor!
    Mijn eerste test was ook zo (2 dagen voor NOD)

Gefeliciteerd!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jos:
    Ik heb er nog niet heel veel gezien maar dit lijkt toch duidelijk positief hoor! Plaats maar eens een foto op het 'zwangerschapstesten' stuk, denk bijna zeker dat hun hetzelfde gaan zeggen!! Van mij dus al vast een felicitatie en hopelijk zondag een knal test!

Macmaszy:
    Succes het weekend :D

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

is het zo'n kruidvat 2 voor 5 euro (geen ervaring mee)
    in dat geval: een steep is een streep ;)
    Over 2 dagen is t hormoon als het goed is verdubbeld, dus nog even geduld en dan een nieuwe test!
    alvast voorzichtig gefeliciteerd ;)

4. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Jos! Ben nog steeds voor je aan t duimen ;).

Is het jullie ook weleens opgevallen (ja heb maar eens goed de gebruiksaanwijzing gelezen) dat bij de ovutesten van Kruidvat staat dat als je binnen 3-4 maanden niet zwanger bent, je de huisarts moet raadplegen...mits je natuurlijk iedere keer die testen gebruikt, zoals ik ;)..

Heb jullie volgens mij nog niet verteld dat bij ons de kans aanwezig is dat het niet lukt op de natuurlijk manier ivm iets slechter zaad. Ik heb de uitslag van de test (hebben we voor de zekerheid laten doen onlangs) toen gedeeld met mensen op het forum bij 'slechte zaadkwaliteit'. Zij vonden het allemaal nogal meevallen (zei de dokter ook) omdat zij echt veel slechtere uitslag hadden. Zelf sta ik er positief in hoor en ik heb ook het gevoel dat het wel gaat lukken op de normale manier (vreemd hè) dus we zien wel. De huisarts gaf ook aan dat het eigenlijk nu vooral aan mij ligt; ben ik super vruchtbaar dan zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn en lukt het gewoon. Lukt het niet, dan gaan we volgend jaar sept naar de huisarts. Dusssss! Over een uurtje weer ff een ovutestje ertegenaan en hoppaaaa daar gaan we weer :).

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wauw Jos, dat is veel belovend! Ik ga hard voor je duimen!

Hoe is het allemaal met de rest? Hier weinig nieuws, druk bezig in rond 2 :D Mijn NOD duurt nog wel even.... Dat wachten is echt killing zeg.... Volgende maand ga ik wellicht toch eens met ovutesten aan de gang. Heb nu nog zo weinig zicht op mijn cyclus, ik hou nu 31 dagen aan maar wellicht klopt dat helemaal niet?

Iemand nog leuke plannen voor het weekend? Ga vanmiddag met mijn neefje naar de sinterklaas intocht kijken :)

6. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Goede morgen allemaal..nou even een korte update...helaas zijn de duivels in grote getale gekomen vanmorgen....dus op naar ronde 2....

7. Jos1981

Jos1981 Actief lid

10 okt 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor jullie lieve reacties!!

Ik hoop het zo! Maar verplicht mezelf nog even om niet te blij te wezen!
    Vanmorgen weer zo'n kv testje gedaan en ik had natuurlijk gehoopt dat mijn hcg al beduidend meer was geworden.
    Nu kwam er ook weer meteen een streepje, maar volgens mij net zo licht als gister...
    Weet het niet hoor, ben ook zo bang dat de innesteling niet goed gaat of zo.
    Zet zo even de twee foto's van vanmorgen in mijn album erbij.
    Helaas zijn deze wazig, fototoestel was leeg en kon niet meer scherp stellen ;)

8. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    @marv: we zitten in hetzelfde schuitje. Bij mijn vriend is het zaad ook getest, maar de uitslag was niet zo slecht volgens de ha dat het niet op een natuurlijke manier niet zou moeten lukken. Het is overigens maar 1 test en dat is nog erg weinig om een eenduidig antwoord te geven. De volgende ligt al klaar maar mijn manneke durft nog niet zo. Hoe weet je trouwens dat je zelf supervruchtbaar bent? Komt het door de ovutesten of heb je al een kindje? Ik denk dat ik daar ook maar eens aan moet beginnen.

Overigens als jullie allemaal zo overtuigd zijn dat dat streepje zwanger betekend dan denk ik dat het bij mij al raak is geweest. Helaas kwam de ongi er al snel achteraan dus waarschijnlijk dan een mislukte innesteling oid.... Het geeft iig erg veel hoop dat het op natuurlijke wijze zeker moet gaan lukken :D

9. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Alle meiden; Nogmaals super lief hoe jullie op mijn berichtje hebben gereageerd, thanks!

@ Jos; Een streep is een streep en zeker als het vorige maand maagdelijk wit bleef, dan is dit zeker anders en ga ik heel hard voor je duimen dat de test steeds wat donkerder wordt!*duim*duim*duim!

@ Granta; Balen van de duivels meid :x Sterkte!

@ Marv; Oei, das toch wel moeilijk denk ik, om te weten dat de kansen al ietsje minder zijn... Maar je hebt een hele goede instelling, super hoor!

@ Jinne; het zou heel goed kunnen dat het vorige maand raak was bij jou als je heel snel na de test een licht streepje zag. Helaas zul je dat dan nooit weten.. Vol goede moed naar ronde 3 :D

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
    Caitlin

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Goede middag meiden. Jullie nog leuke dingen van plan het weekend?

Marv:
    Hoe kwma het dat je die test liet doen? Ik zou dat ook best willen maar voel me zo dummie om daar nu al mee aan te komen?
    Hopelijk valt het alles mee en lukt het idd gewoon via de natuurlijke weg! Ik ben ook expres met ovutesten en tempen begonnen om ook na een half jaar ofzo naar de HA te gaan mocht het niet lukken. Wil niet dan nog eens maanden moeten testen enzo..

Granta:
    Succes in ronde 2 :)

Jos:
    Misschien morgen! Het streepje was er nog dat is al heel wat waard!!

11. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    @ caitlin & loki.....dank jullie....ergens was ik wel opgelucht vanmorgen dat alles het dus gewoon doet..mijn testen waren allemaal negatief, dus was bang voor een heeeeele lange cyclus...dus vol goede moed op naar ronde 2..maar nu eerst een glaasje rosé

Ik hou jullie in de gaten....hoop op Roze nieuws voor jullie

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Meteen zwanger zou natuurlijk top zijn maar een goede en niet te lange cyclus is al héél wat waard!! :)

13. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    heey meiden
    even gauw een vraagje
    ik had vanmiddag heel erg rekbaar slijm
    het was dus wel voor dat wij sex hadden dus ik was ongewonden:):):)
    een uurtje geleden had ik dit ook nog wel een beetje..
    ik schaam me kapot dat ik dit vraag...:)
    maare denken jullie dat dit mijn vruchtbare dag is?
    of is je slijm altijd zo rekbaar als je opgewonden bent?
    heb het namelijk nooit zo gemerkt en nu wel..
    Liefs!
    sorry voor de rare vraag meiden!!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Jos
    Ik zou nu een digitale test doen op mijn NOD als ik jou was. Lekker duidelijk en na 2 van deze testen mag dat ook wel denk ik!

@ Moontjee
    Het kan, uiteraard!

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Daar kan ik helaas nog niet over mee praten Moontjee! Ik heb met mijn ovu (die zowel door de test-strips als de temp bevestigd werden) niets gezien/gevoeld en gisteravond had ik ook ineens rekbaar slijm. Dus als iemand er niets van snapt ben ik het wel maar ik hoop voor je dat het bij jou iig zo is!

16. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Jos, Ik ga je gewoon al feliciteren want een streep is een streep en helemaal met de kv 2voor5 die hebben geen indroog streepje en op de testen die ik heb van testjezelf.nu staat dat het niet uitmaakt of het een dikke, dunne of lichte streep is.

Nu maar hopen dat het blijft zitten en dat alles goed mag gaan.
    Gefeliciteerd!!

17. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hey meis,
    Het zijn geen rare vragen hoor! Iedereen is nu super alert op hun lichaam waarbij je vanalles ineens opvalt ;) ik heb bvb ineens meer last van allerlei kwaaltjes die erg veel lijken op zwangerschap terwijl het niet zo is.
    Als tip wil ik je meegeven: kijk een op fertilityfriend.com ze bieden een gratis cursus aan over wat er allemaal gebeurt tijdens je cyclus. Erg handig, hier kan je ook je temp invullen en het houdt je ovu in de gaten.
    Over het slijm zeggen ze hetvolgende:
    Na je ongi bouw je dmv oestrogeen vruchtbaar slijm op. Dit zal steeds rekbaarder worden. Eerst is het kleverig en zal het tussen je vingers(sorry meiden) snel kapot springen, naar mate je ovu naderd is het meer strechbaar. Tot ong 5cm (nog niet ondervonden btw) wanneer je je ovu ong hebt zal het eruit zien als de kleur van het eiwit van een ei. Na je ovu wordt dmv progesteron je lichaam klaargemaakt voor innesteling en wordt het slijm niet meer aangemaakt. Het voelt dan vrij snel na je ovu erg droog aan.

@ granta: blij dat je nu iig vloei en niet langer in onzekerheid zit...succes in ronde 2 en geniet nu maar lekker van dat glaasje, heb net hetzelfde gedaan ;)

Fijn klusweekeind allemaal

18. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jinnie; we zitten dus in hetzelfde schuitje blijkbaar. Ik bedoelde te zeggen dat ALS ik supervruchtbaar ben, er niks aan de hand is. Of ik dat ben dat weet ik niet...hoop het wel! Mijn moeder was het in ieder geval wel; hoop dat ik daarop lijk ;). Wat was de uitslag van jullie test of wil je dat liever niet delen? Ik weet het niet helemaal precies maar bij mijn man was het 30% goede zaadcellen (50% schijnt de ondergrens te zijn), waarvan 20% beweeglijk genoeg (25% schijnt hierbij de ondergrens te zijn. We hebben de uitslag ook niet op papier gevraagd maar gewoon telefonisch van de huisarts gehoord, zit er nog wel over te denken om m op papier te hebben zodat ik toch eens goed kan gaan speuren op internet, onze huisarts vind ik namelijk altijd nogal 'komt wel goed' achtig reageren hahaha.

@Loki; wij hebben een test laten doen omdat mijn man pas op zijn 16de is geopereerd aan een niet ingedaalde bal en dat is veeeel te laat. Maar goed, we zien verders wel.

@Josje; en en en? nogmaals getest? Spannend hoor!!

19. simone81

simone81 Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    winkelmedewerker
    groningen
    dag meiden kon niet meer wachten met testen
    had beter niet kunnen doe n weer 8 euro in de prullebak
    weer negatief wordt gek van wachten op de rode duivel :x
    ik las van moontjee over dat slijm dat had ik gisteren dus ook dacht zal wel er bij horen heb ook nu veel last van pukkels
    het is nu dag 46 nod van de eerste dag dat ik ong was van na de pil sorry voor lang verhaal hoop dat ik snel aan ronde 2 kan beginnen

20. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    @marv: bij onze eerste test was de uitslag 10% goed beweeglijk en ong 25 % redelijk beweeglijk. Ik hoop dat het resultaat van de tweede test wel goed is. We hebben nu afgesproken dat hij de test na onze klusperiode laten doen en we heel goed en gezond gaan eten dan.. Het ligt dan al twee maanden ;) Laten jullie nog een tweede test doen?
    Wat betreft mijn vruchtbaarheid twijfel ik zeer sterk. Mijn afgelopen ongi duurde maar twee dagen!!

@josje: we zijn allemaal reuze nieuwsgierig! Ik hoop dat het een dikke vette streep is vandaag :D

@ simone: de meeste hier op het forum zijn helemaal hylarisch van de 2v5 euro testen van de kruidvat. Lekker goedkoop maar wel goed. Ik hoop dat er snel wat duidelijk in komt

Deel Deze Pagina