Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat vervelend dat je ongi zo lang duurt simone... Wachten is vreselijk!!

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag van Jos!

2. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde Simone, echt vervelend is het. Maar komt vast goed hoor, ''gewoon'' afwacten. Hoe moeilijk het ook is. Ik doe wel ovu testen maar is al dagen een licht streepje te zien, dus ja ben nog niet veel wijzer geworden. Ik wacht nog een maand en dan ga ik naar de dokter. Ben 20 sept. voor het laatst ongi geweest. Dit nav het stoppen met de pil, dus nog niet eens een natuurlijke ongi. Ben wel 2 kilo aangekomen, waarschijnlijk van het stoppen met roken en het stoppen met de pil.
    De testen van de kruidvat koop ik ook, vooral nu het allemaal nog onduidelijker is. Zodra ik daar een streepje ga zien, koop ik voor de zekerheid wel een duurdere.

Hou me op de hoogte, ben blij (sorry) dat ik niet de enige ben.

@josje spannend !

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Naja ga ik net naar het toilet veeg ik helderrood bloed af.. Het lijkt niet door te zetten maar neem aan dat dit de start is van mijn menstruatie? Want voor een mogelijke innesteling is het te vroeg toch? Afwachten dus maar.. Wilde het jullie even vertellen :) (of eigenlijk :( natuurlijk. Zit niet echt op een onregelmatige cyclus te wachten;))

4. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jinne; nee wij laten voorlopig nog geen tweede test doen, we proberen het eerst gewoon en dan zien we wel. Succes met de test, laat je even weten of de uitslag beter is als de vorige keer? Duim voor je!

Weet iemand eigenlijk wanneer het nou het beste is om te klussen? Weet dat er allerlei verhalen van zijn maar ik had bijv gisteren een dikke vette positieve ovutest, dus we hebben geklust. We hebben ook vrijdag al geklust omdat ik al het idee had dat ie eraan zat te komen; hoe vaak doen jullie het rondom de eisprong? (wat een rare vraag he hahaha)

5. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @JuJu
    Volgens mij kan het ook heel goed een innesteling bloeding zijn hoor!
    Maar je moet even goed nog een kleine week wachten voor je mag testen. Even afwachten nog.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Navlis
    Ja afwachten, maar als het nu doorzet ben ik natuurlijk gewoon ongesteld. Als het al een innestelingsbloeding zou zijn kan ik volgens mij pas over 10 dagen testen? Naja, eerst morgen maar afwachten ;)

7. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Je bent vruchtbaar vlak vóór de eisprong. De periode dat je bevrucht kunt raken, hangt af van de kracht van het zaad. Gewoonlijk leeft zaad zo’n 3 dagen in de baarmoederhals, maar je hebt zaad dat korter of zelfs langer leeft. Als je 3 dagen voor je eisprong vrijt, heb je de meeste kans op een bevruchting. Vrij in ieder geval vlak vóór of op de dag van de eisprong. Zorg ervoor dat er zaadcellen liggen te wachten in de baarmoederhals voordat je een eisprong hebt.

Vrij in de tweede week van de cyclus om de dag. Houd dit vol totdat je zeker weet dat de eisprong achter de rug is. Verhoog de zwangerschapskans door vlak voor de verwachte eisprong dagelijks te vrijen.

8. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @JuJu

Ja tuurlijk als het doorzet dat je dan ongesteld bent, maar het kan ook gewoon een innesteling bloeding zijn. Omdat jij dacht dat dat te vroeg is maar volgens mij is het juist wel de tijd daarvoor.
    dat bedoelde ik.
    succes!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Volgensmij is dat innestelingsbloed echt maar heel even, niet een hele dag ofzo? Opzich zou het best kunnen dat je nu al ongi bent, 26 dagen is wel een stuk korter dan 31 maar je cyclus is immers nog op gang aan het komen en wie weet wordt het hierna mooie stabiel er midden in zoals een gemiddelde van 28.
    Ik was iig blij met juist een iets kortere cyclus (wrs 26/27 ipv 30 dagen).
    Mocht het niet doorzetten dan kan je op zijn vroegst over 5 dagen testen, maximaal over 10. Het innestelen is nl 5 a 10 dagen na je ovu. Ik zou het er een beetje midden in houden om teleurstellingen te voorkomen ;)

Marv:
    Inderdaad het meeste kans is met een positieve ovu-test, op dat moment is je eisprong namelijk binnen 24 tot 48 uur. Zelf proberen we aan te houden ook 2 dagen ervoor en 2 dagen erna (dus de laatste 'verplichte' keer op de eisprong dag, je eitje leeft ook nog zo'n 12 uur). Mocht dit deze of volgende ronde nog niet voldoende blijken te zijn dan denk ik dat we een keer 3 dagen aan 1 klussen na de positieve ovutest. Dan krijgt zaad wat minder lang leeft ook nog een kans, hoewel het voor de kwaliteit van het sperma juist beter is om niet iedere dag een zaadlozing te hebben maar om de dag.

Hier nog steeds weinig spannends te melden. Volgens mijn cyclus lengte (30 dagen eerste ronde) mag ik over 9 dagen testen maar als ik mijn LF (10 dagen in de eerste cyclus) aanhoudt mag ik al over 5 dagen testen. Ik denk dat ik het rek tot het midden, dus volgende week zondag. Als ik dan niet al ongi ben, vorige keer was het ookal 4 dagen voor mijn verwachte NOD ;). Heb wat pijnlijke tepels en gister wat steken in de rechterkant van mijn lies maar dat had ik vorige maand ook na de ovu. Verder geen kwaaltjes te bekennen. We zullen zien!

10. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen Meiden,

Allemaal een goed weekend gehad. Vraagje: Ik had afgelopen zaterdag een hele prop heder slijn in mijn wc-papier hebben jullie enig idee wat dat had kunnen zijn?

@Jos: weet je al meer? Hoe wat je test gisteren?

Liefs

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jos is volgens mij hardstikke zwanger :D

En ik ben hardstikke ongesteld! Ik zei al in een ander topic dat ik gisteren gewoon pissig was op mijn lijf. Ik wil wel gewoon weten waar ik aan toe ben hoor. Dus gisteren een ernstig gesprek gehad en mijn lijf heeft beloofd vanaf nu de gemiddelde cyclus van 28 dagen aan te houden en op wat kleine krampjes na is ook dit weer een hele milde menstruatie. Ik begin een beetje te twijfelen of ik uberhaupt wel een eisprong heb :S Naja eerst maar eens 'uitbloeden' en dan weer verder kijken ;)

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @tutsje; Ik had dat slijm tijdens mn eisprong. Heb 2x een slijmprop gehad, geheel doorzichtig en heel rekbaar.

13. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jos, ik (we) zijn benieuwd naar je test!!! :D

14. Jos1981

Jos1981 Actief lid

10 okt 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve meelevende reactie weer!!
    Thanks meiden!!

Ik heb gister morgen nog een testje gedaan (cb plus) en die gaf eigenlijk meteen een (lichte) plus!
    Ik mag er dus langzaam in gaan geloven dat ik echt zwanger ben!
    Het was wel een duidelijke plus, maar het werd nog geen streep zo donker als het test streepje.

Nu heb ik me dit weekend afgevraagd waarom ik dan nog maar zo licht positief test. Vorige maand had ik heel laat mijn eisprong.
    Deze maand heb ik het ook gemeend te voelen rond dag 18.
    Dan zouden er dus vandaag pas 15 dagen na eisprong zijn.
    Ik ga vandaag nog een test halen met digitale indicator, want van dat streepjes turen wordt ik een beetje onzeker.
    En dan hoop ik dat ik volgende week de huisarts mag bellen met goed nieuws ;)

Als het vruchtje trouwens niet zou blijven zitten, wordt je dan ineens ongesteld (vmk) en neemt dan langzaam je hcg af?
    Of kan het ook dat je hcg al afneemt als het vruchtje nog zit?

Zo nu ga ik even lezen wat voor weekend jullie hebben gehad!

15. Jos1981

Jos1981 Actief lid

10 okt 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marv; lijkt me lastig nieuws! Het kan wel lukken, maar je weet bij voorbaad dat het misschien ook niet kan lukken… Wens je heel veel succes!
    Jinne; hetzelfde eigenlijk. Lijkt me echt wel lastig! Hoop dat je ook snel een positieve test zult hebben!

Granta; jammer voor je!! Op naar de volgende ronde dan maar…

Moontje; ik had dat de eerste maand ook. Een dikke klodder slijm en veel zin :)

Simone; jammer zeg een echt nega test… Succes met afwachten! Hoop dat je snel een goede cyclus zult hebben.
    Linnie; ik hoop voor jouw hetzelfde! Lijkt me echt frustrerend!

Juju; shit zeg, echt balen! Dan is je cyclus deze keer toch wel een stuk korter geweest… Succes in de volgende ronde!

Tustje; ik hoop dat het de voortekenen zijn van je eisprong!!

Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben :)

16. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jos, wat super leuk voor je!!! :D
    Vandaag gewoon zo'n test doen waarop je letterlijk kunt lezen; zwanger / niet zwanger. Wel zo duidelijk toch!
    Ik ben erg benieuwd wat die aan gaat geven, maar zal toch bijna niet anders kunnen dan 'zwanger'...

Liefs,
    Caitlin

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Jos
    Spannend! Of naja, volgens mij is iedereen er van overtuigd dat je zwanger bent behalve jijzelf :) Dan maar zo'n zwanger/niet zwanger test, is zijn geld meer dan waard. Geniet ervan en er gewoon niet vanuit gaan dat het fout gaat. Jij krijgt een heerlijke julibaby en dat zijn de beste weet ik toevallig (ik was er zelf ooit eentje ;))

18. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    @jos: Wat leukkkk een plus in beeld....alvast voorzichtig van harte..

enne die ronde 2 komt goed, ik ben allang blij dat mijn cyclus niet nog langer ging duren, aangezien ik pas in sept met de ring gestopt ben..

19. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, lief!

@Josje; vast gefeliciteerd, klinkt allemaal heel positief! Spannend zeg!

@Tutsje; ik had een slijmprop bij mn eisprong, misschien is het dat bij jou ook?

groetjesss

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Hoihoi allemaal!
    Ik ben op 25 september gestopt met de pil, na 9 jaar slikken!
    Heb nog nooit een regelmatige cyclus gehad, vandaar de pil... Tussendoor weleens geprobeerd te stoppen om te kijken of het wat regelmatiger was geworden, maar nee! Was twee keer na een week ongesteld en als je dan nog niet zwanger wilt worden, zie je het nut van stoppen niet echt in!
    Vorige maand had ik precies een cyclus van 28 dagen. Toch een klein feestje, ondanks dat ik ongesteld was geworden!
    Nu zou ik a.s zaterdag dus weer ongesteld moeten worden, als het nu wel volgens het boekje zou gaan.
    Maar heb sinds ruim 1,5 week een zeurend gevoel in m´n onderbuik en ontzettend pijnlijke borsten. Dat was voor mij altijd een teken dat ik ongesteld werd binnen 2 dagen, maar dat is dus nog steeds niet gebeurd! Omdat ik inmiddels wel erg nieuwsgierig was heb ik afgelopen vrijdag (veel te vroeg) een test gedaan en je raadt het al... niet zwanger!
    Nu kan het natuurlijk zijn dat ik echt niet zwanger ben en dat mijn lichaam me voor de gek houdt, of we hebben toch een treffer!?
    We wachten nu eerst zaterdag maar eens af en dan kijken we wel weer verder!
    Succes allemaal!

Deel Deze Pagina