Hallo allemaal! Onze katten hebben dit jaar voor het eerst sneeuw onder hun voetjes gevoeld. (Vorige jaren zaten ze altijd binnen, nu kunnen ze in de afgezette tuin). En wij ons maar zorgen maken of ze het niet koud zouden krijgen (ze slapen in de schuur). Nou gisteravond hebben ze gehupst en gesprongen en sneeuw gehapt, het was super leuk om te zien (ze zijn zwart dus vallen nu ook lekker op ) @ Granta Zou over een paar dagen nog een testje doen. Kan zijn dat je ei en dus je ongi later was maar.. het kan ook wat anders betekenen natuurlijk! @DeLi Auch, blaasontsteking is niet fijn! En dan weer net nu he, tijdens je vruchtbaarste gedeelte. Ach het is toch afwachten het kan altijd! Wat betreft oud en nieuw: alcohol is nog niet schadelijk voor je kleintje in dit stadium. Ik zou zeggen dat ik moe was en wel gewoon een glaasje wijn en champagne meenippen maar het niet overdrijven (anders klopt het niet voor je gevoel). Wat hapjes ed betreft dat kun je natuurlijk zelf uitzoeken dat scheelt. Ik heb het gevoel rond mijn NOD ook altijd maar realiteit is dat het nog rustig een jaar (of langer) kan duren voordat we zwanger zijn en dat zijn een heleboel gezellige avondjes waar je dan voor niets jezelf aanpast ('voordeel' is dat over een jaar natuurlijk niemand er meer raar van opkijkt als je niet drinkt )
@ Deli hmm ik begrijp je probleem heel goed...kun je niet de zogenaamde bob zijn, dan mag je niet drinken? of dat jij degene bent die de drankjes inschenkt..dan kun je je eigen glas vullen... @ loki: nee ik heb inderdaad geen idee wanneer ik mijn ei gehad heb, ben natuurlijk pas in september met de nuvaring gestopt, maar mijn ongi kwam redelijk op tijd tot nu toe... Ik vind het wel lastig, maar mijn vriend komt vanavond weer thuis, en morgen waag ik er nog maar een testje....had mezelf voorgenomen niet teveel met zwanger worden bezig te zijn, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd... Dus ik kom samen met jou op het puntje van de wachtbank zitten. @hier De sneeuw lijkt zich even koest te houden, vanmorgen helaas wel dikke vertraging, maar we zitten er weer..hopelijk blijft het vanavond wat schoon op de weg.. Fijne dag allemaal
Geweldig leuk, beesjes in de sneeuw! Mijn hondje vind het ook helemaal geweldig. Ik vind het jammer dat ik zoveel heb moeten werken had graag het bos in gegaan met het hondje en te pony... Morgen nog 1 dagje en dan lekker een week vrij. Misschien kan ik er dan nog even van genieten! Heb denk ik mijn kerstmenu compleet voor eerste kerstdag, als mijn ouders en schoonouders hier komen eten... Maandag het meeste maar vast halen, ben bang dat anders alles al weer op is ofzo. Ppff ik hou helemaal niet van koken Hier nadert mijn NOD... Morgen is dag 10 DPO dus zondag of maandag zou mijn ongi door breken. Ppff ik hoop stiekem heel hard van niet . Denk dat ik zondag ochtend een testje waag als er nog geen rood is.... Brrr...
Bedankt voor jullie reacties! @JuJu; Ik dacht juist dat alcohol erg veel schade aan het kindje kan richten in het eerste stadium. Omdat de ontwikkeling in het begin het snelste gaat...... Het vooruitzicht dat het nog makkelijk een jaar kan duren voor we zwanger zijn, vind ik erg vervelend/moeilijk trouwens. Je wil het eigenlijk nu, nu, nu!!! Iedere maand zit ik weer in spanning! Maar ook lastig omdat je je cyclus nog niet precies kent. Ben benieuwd hoeveel dagen het deze maand is (of natuurlijk liever helemaal niet!) De tip voor die Cranberry tabletten heb ik al eens eerder gehoord. Ik denk dat ik die morgen maar ga halen. Heb niet zo'n zin om binnenkort weer blaasontsteking te krijgen. Zeker als je veel "moet" klussen is de kans op blaasontsteking volgens mij alleen maar groter. @Granta; Ga je binnenkort nog een test wagen? Of wacht je het af? @Loki; Spannende dagen voor jou! Zal hard voor je duimen!!!! Hier in de straat is het nog steeds spiegelglad! Ze strooien hier in de wijk niet. Het weekend dikke kleren aan, het wordt mega koud!!!!!
Hoi, Ik heb dit nog op een site gevonden: "Direct nadat je ongesteld bent geweest begint een nieuwe eicel te rijpen. De bevruchting vindt plaats ongeveer 14 dagen vóórdat je weer ongesteld moet worden. In de eerste weken van de zwangerschap worden alle belangrijke organen van de baby aangelegd. Dit is dus een heel belangrijke periode waarin veel mis kan gaan. Door in die periode zeker geen alcohol te gebruiken verminder je de risicos dat er iets misgaat in de ontwikkeling van al die organen. Bovendien heeft alcohol een ongunstige invloed op je vruchtbaarheid." Dus denk dat er maar helemaal niet gedronken moet worden tijdens de kerstdagen. Ik drink normaal helemaal niet veel. Eigenlijk alleen als we visite hebben of op visite zijn. Hoop niet dat mijn ouders/schoonouders er wat achter gaan zoeken. Mijn schoonouders zijn 1,5 jaar geleden al opa en oma geworden (van mijn zwager en schoonzus). En willen nu dolgraag een kleinkind van ons. Dus zij vissen al regelmatig en zoeken (volgens mij) overal iets achter. Sorry hoor meiden voor mijn ellenlange verhaal.
Je kan natuurlijk altijd het glas aannemen, en dan stiekem met ie van je man wisselen als niemand kijkt. Moet hij wel 2x zoveel drinken natuurlijk haha... Of jij bent gewoon de bob!
Goedemorgen meiden! Hier is nieuws!!! Gister tussen de kerstborrels op het werk in moest ik nog even langs huis om me om te kleden. Alhoewel ik geen echte verschijnselen heb maar wel al dagen een vreemd gevoel in mijn buik (soort van zenuwachtig gevoel in onderbuik) dacht ik, ik gooi er een testje tegenaan. Ik zou nu volgens mijn eigen ''berekening'' ong. 3 dagen voor nod zitten. Ik dus getest en wachten... Ondertussen druk bezig met vanalles en nog wat. Na +-10 min nam ik eens een kijkje op de test.... Er was gewoon iets te zien Niet duidelijk maar een heel wazig roze streepje! Wanneer je de test in het licht houd zie je de streep vrij goed, als hij plat ligt moet je echt wel even goed kijken. Ik schrok er allemaal van.... ik had verwacht dat hij helemaal niet zou kleuren zoals de voorgaande keren.... 'savonds mijn vriend gevraagd, hij zag de streep ook. Mijn moeder ook even laten checken en met wat moeite zag zij het ook. Ze opperde dat er wellicht iets mis was met de test. Vanochtend dus gewoon nog 2 tests er tegenaan geknalt. Zowel de dipstick als de midstreams geven dit vage streepje! Nu dus 3 tests hier voor me liggen, ruim voor nod met een vaag lijntje Oei, nu wordt het toch wel heeeeel spannend! Vanmiddag in de stad maar een paar nieuwe tests kopen want nu ben ik er toch echt doorheen Ik neem dan meteen een CB indicator mee, die wil ik maandag (rond nod) gaan doen.... Vind het allemaal hartstikke spannend Ik heb nu trouwens lekker een weekje vakantie! Echt fijn, lekker shoppen en bijkomen van alles veranderingen van de afgelopen tijd. (wisselen van baan ed.)
Hey Marcha, ik hoop voor je dat het raak is!!! alvast voorzichtig gefeliciteerd Heb je foto's gemaakt van je testjes?
Hey, Ja, ik heb foto's gemaakt maar het is lastig om de tests goed op de foto te krijgen.... Zeker met mijn telefoon, die schiet toch al niet van die geweldige plaatjes. Zal ze zsm op i-net zetten, kunnen jullie meekijken! Ik wacht eerst nog rustig af, maandag zou de test duidelijker moeten zijn....
@ Deli: Ik ga na het weekend testen..durf nog niet zo goed... Die cranberry capsules van cysticare zijn goed maar ik gebruik van A. Vogel Cranberry Monarda en die zijn het allerbeste voor mijn gevoel, hoef je ook maar 1 van per dag.. ik hoop dat het werkt voor je... @ Marcha...wat spannend.....alvast heel voorzichtig van harte...hou het forum in de gaten...geniet van je weekend in elk geval
@marcha spannend hoor! vorige maand teste ik ook 2 dagen voor nod licht positief en werden steeds donkerder maar helaas toch mis gegaan. Misschien ken je me verhaal wel. Dus van hier alvast voorzichtig gefeliciteerd!! een prachtig kado voor de kerstdagen toch?! @iedereen, Ik wil jullie alvast hele fijne kerstdagen wensen en een gelukkig en liefdevol 2010. En dat we in dat jaar allemaal maar een mooi kindje mogen krijgen of mogen dragen!
@Blaasontsteking: ik heb hier altijd een potje met vitamine C staan, waar ik er 2 of 3 per dag van neem (zure dingen helpen goed tegen blaasontsteking). Dat gecombineerd met af en toe cranberrysap (meestal met spa aangelengd) voor de momenten dat ik weer een blaasontsteking aan voel komen is voldoende voor mij. Wel belangrijk is om elke dag voldoende te drinken. En ivm zwanger worden / klussen: een goede hygiene, dus na het klussen even douchen of een washandje pakken. @Navlis: jij ook fijne feestdagen gewenst!! @All: vanuit het witte noorden hoop ik dat jullie een mooie witte kerst zullen krijgen Fijne feestdagen!!
Wauw super spannend Marcha! Wat een geweldig kerstkado!! Hier voel ik de zeurderige pijn en steken al weer komen, dus denk dat morgen of maandag de duivels komen Heb vanaf nu wel lekker een week vakantie! Heerlijk!
@marcha; wat spannend!!! Ik zal voor je duimen dat het streepje nog duidelijker wordt! @hier; Heb vandaag de hele middag krom gelopen van de pijn. Weer flinke steken in mn onderbuik, helemaal links nu. Voelt weer typisch als mn eisprong. Dit zou dan wel betekenen dat hij 4 dagen eerder is dan verwacht. Volgens de banner 3, maar ik ging uit van dag 20, net als vorige maand. Gelukkig hebben we goed geklust, als dachten we niet dat die keren ook werkelijk zou belangrijk zouden zijn 1 voordeel hieraan, ik wordt op mn wenken bediend! Ik krijg alles. Hij heeft zelfs de dekens en een kussen voor me klaar gelegd op de bank en gaat voor me koken, al moet ik op dit moment niet aan eten denken!
Weer bedankt voor de tips. Vandaag cranberry tabletten gekocht van de Etos. Maar toen ik die in wilde nemen, zag ik dat het niet mag als je zwanger bent. Nu weet je het nooit. Zou zomaar zo kunnen zijn. In de winkel heb ik dit eigenlijk (stom) niet goed gelezen, omdat ik met mijn moeder was. Maar goed. De antibiotica werken tot nu toe ook nog niet echt. Dus Moppie, misschien gebruik ik maar gewoon het excuus dat ik aan de antibiotica zit en geen alcohol mag. Ik ben dan wel al door de medicijnen heen, maar dat weten zij niet!!! @Marcha; Spannend zeg!! Ben erg benieuwd wat er uit je volgende test komt!!!! @Iedereen; Hele fijne feestdagen en een goed nieuwjaar! Dat we allemaal zwanger mogen worden en een prachtig kindje op de wereld kunnen zetten!
Hallo allemaal! Hier even een foto van de sensitest, kon hem maar moeilijk op de foto krijgen: http://i91.photobucket.com/albums/k295/MarchaL_01/Sensitest.jpg Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb ook een digitale CB test gedaan. Dan ben je in ieder geval direct klaar met steepjes turen: http://i91.photobucket.com/albums/k295/MarchaL_01/CBtest19-12.jpg Geweldige tests vind ik dit trouwens! Super duidelijk natuurlijk! Helaas wel wat duur maar goed... Heb er meteen 2 gekocht, kan ik er volgende week nog 1 doen. Wij zijn hier voorzichtig blij, ik zit natuurlijk nog voor mijn nod! Het zou wel super bijzonder zijn zo voor de kerst! @Navlis: Ik ken je verhaal inderdaad... Zwaar klote natuurlijk :x Wij zijn dan ook voorzichtig blij, je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.... Hoe voel je je nu? @macmazsy: Wel lekker dat je zo goed verzorgd wordt zeg Ook wel fijn dat je je eisprong zo goed kan voelen! Ik heb er echt helemaal niks van gemerkt. @Loki09: Laten we hopen dat de duivels weg blijven Ik heb ook lekker een week vakantie! Ben vandaag direct de stad in gedoken met mijn moeder. Het was wel koud hoor...... Maar wel prachtig dat witte landschap! Piet verteld net op SBS6 dat het morgen weer flink zal gaan sneeuwen. Zal het dan toch een witte kerst worden
Jeetje Marcha, volgensmij is daar geen twijfel over hoor! Gefeliciteerd!!! Ik denk wel dat je al 'dichter' bij je nod zit dan je denkt, die digitale testen zijn nl niet zo heel gevoelig wat ik gelezen heb en dat streepje van sensitest is dúidelijk hoor!!! Geniet ervan!
Die CB test is inderdaad overduidelijk! Gefeli! Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat het beebje blijft plakken
Bedankt Vind het toch allemaal maar eng hoor... Wat betreft nod, ik weet het ook niet zeker... Op dag 11 had ik een posi ovutest, dag 11 was 06-12. Als ik dus 07-12 mijn ovulatie heb gehad zou mijn nod +- 14 dagen later zijn, morgen dus? Zit nu pas op deze manier te rekenen, had eigenlijk dinsdag in gedachten Weet nu eigenlijk ook niet hoe ik daar bij kom.... Mijn banner klopt zowiezo niet meer, dat wist ik al ivm ovutesten. Die sensitest is trouwens de 2e die ik deed, een van vanochtend dus. Die van gistermiddag was nog waziger. Er is nu alleen nog maar een indrooglijntje op te zien. Zoals ik zei zag mijn moeder het niet eens, die zei heel stellig '' nou, ik zie niks hoor '' Volgens mijn vriend was de test van vanochtend (die op de foto) al duidelijker als gister. Ik weet het eigenlijk niet meer, werd een beetje warrig van dat streepjes turen! Die CB is tenminste lekker duidelijk! Op het pakje van de CB staat dat je hem va. 4 dagen voor nod kunt gebruiken trouwens.