Hallo meiden, @Suze; gefeliciteerd!! Super hoor! Heeeeel goed begin van 2010 voor jou! Ik zit nu op dag 11. En we zijn alvast begonnen met klussen. Wil het zo'n beetje om de dag doen. Ik gebruik nog geen ovu-testen. Maar het vreemde is dat ik gisteren en vanmorgen met plassen bloed afveegde. Daar schrok ik eigenlijk wel een beetje van en moet zeggen dat het me ook erg onzeker maakt. @Marcha; Jij een lekkere cake aan het bakken, ik ga zo stoofperen maken en een lekker toetje voor vanavond.... chocolademousse. MMmmmm
@Macmazsy: jammer dat het lijkt door te zetten. Bij mij begint mijn ongi altijd met bruin de eerste dag. daarna 2-3 dagen rood en dan weer richting lichtbruin. maar dat is met pil gebruik. zie volgende maand hopenlijk hoe het "echt" hoort @Loki: tweede dag, zit op 1 dag en 11,5 uur. heb volgens mn tellertje al meer dan 2 uur op mijn leven gewonnen hihi... tis voor het goede doel he! merk dat mn lichaam zich nu aan het ontdoen is van gifstoffen. hoest enorm veel maar ook dat gaat wel over... @Jinne: ik hoop met je mee! wel fijn (ookal vaak pijnlijk) dat je je ei goed hebt gevoeld!! @suze: uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen: dag 1: ongi dag 14: ei dag 29: nod De duur van een zwangerschap wordt gerekend vanaf dag 1, dus 2 weken voor je ei. die twee weken kan je er dus bijop tellen. dan zou je a.s. dinsdag dus 4 weken zwanger zijn. @Marscha: hij is positief hoor maar kan je geen ongelijk geven, ik zou ook blijven testen om te kijken of het echt zo is! @DeLi: er kan een adertje gesprongen zijn tijdens het vrijen, of het kan met je ei te maken hebben, want ik lees af en toe ook wel dat je een paar drupjes bloed kan krijgen tijdens je ei. zolang er niks doorzet is er niks aan de hand toch? @Hier: zit dus op dag 2 van het stoppen met roken, en over 2 weken slik ik mijn laatste pil en dan mag vriendlief voor de anticonceptie gaan zorgen als hij dat wil (ik geef hem dus de verantwoording) Maar wel lief, hij heeft al tegen zijn ouders en oudste zus gezegd dat het er bij ons binnenkort ook wel aan zit te komen (zus is 5 maand zwanger nu) Maar als ik alles logisch bekijk, we krijgen te maken met een flinke verbouwing vanaf volgende maand. Is het dan wel zo verstandig om al voor een kleine te gaan? Als alles voorspoedig verloopt zullen we tegen het eind van de bouwvak gaan verhuizen, dus eigenlijk geen probleem denk ik... die dikke buik komt pas rond die tijd. Alleen ben ik er bang voor dat ik zelf niks kan doen in het nieuwe huisje als ik meteen al zwanger raak... zou zo bang zijn dat de kleine wat overkomt!
Suze: Ik belde 2 dagen nadat ik positief teste de huisarts (was dus 4 weken net) maar die was op vakantie dus heb ik gelijk de verloskundige gebelt en daar meteen een afspraak gemaakt. De dag erop de afspraak gemaakt voor de echo. Had echt geen idee hoe of wat dus ik dacht; liever te vroeg dan te laat Marcha: Op zich zou ik het ook wel willen inderdaad, misschien dat ik ze morgen maar eens bel hoe discreet ze het kunnen houden. Anders riskeer ik misschien mijn baan en dat heb ik er ook net niet voor over... Deli: Dat is vreemd? Misschien eens een topic openen wat het kan zijn? Misschien idd gewoon een adertje ofzo? Misschien is het makkelijk om te gaan temperaturen, dan weet je iig wanneer je kunt stoppen met om de dag verplicht vrijen Moppie: Hou vol hoor Moeilijk om voor een ander te zeggen wat ze moeten doen. Hier hebben we speciaal gewacht tot na de verbouwing maar ik zal niet zeggen dat het erg geweest zou zijn als ik wel al zwanger was. Dan had ik het werk er gewoon wat op aangepast en zo verekte veel zwaars heb ik toch niet gedaan. Een uk in de bende vind ik overigens wel iets anders, dat is echt niet handig... Mhh allemaal lekker gemaakt! Ik zit een cup a soupje te eten (ja ook helemaal zelf warm gemaakt ) en dadelijk gaan we chinees eten.
@ Moppie: zet 'm op! Dit gaat je lukken! @ Jinne: wij gaan samen duimendraaien denk ik Spannend he. @ Suze: zou idd de cycluslengte aanhouden en als je bij de verloskundige aangeeft dat je niet weet hoever je bent ivm lange cyclus mag je vaak ook eerder voor een termijnecho. @ Marcha: met zulke testen.. dat wordt een prachtige baby (en dank je wel voor het duimen.. hopelijk helpt het haha) @ DeLi: hopelijk heb je snel een ei en is het raak! Over Moeders voor Moeders je kunt er ook voor kiezen de flessen zelf weg te brengen. Dan heb je niet zo'n busje voor de deur staan (is trouwens wel een anoniem busje heb ik begrepen, maar goed mensen die zelf ooit hebben meegedaan herkennen hem vast wel). Ik zelf zeker meedoen als ik zwanger raak. Maar breng ook zelf de flessen weg want wil het wel echt nog even geheim houden voor de buurt!
nou, de sluis is hier geopend! Wat een bloed zeg! Ben veel gewend, maar dit is niet normaal meer. Had gisteren vrijwel niks verloren. Vanochtend ook nog niet, begin middag weer wezen kijken, niks te zien, maar zag opeens dat de hele wcpot knalrood was! Schrok wel even, had niet gedacht dat je zoveel kon verliezen in 1 keer! Gelukkig valt het nu wel weer mee, alleen nog steeds last van buikpijn, feminax wilt niet echt helpen, dempt het alleen een beetje. Nu maar hopen dat hij niet weer 7 dagen gaat duren...
Rot voor je macmaszy, hopelijk ben je er snel weer vanaf en kun je voor de volgende ronde.... Juju, donderdag ben ik vrij dus kan ik in alle rust de HA bellen en eventueel een afspraak maken. De eerste echo krijg je toch pas vanaf 8 weken??
@ Suze Ja maar heb ook wel eens gelezen dat je eerder mag komen als je niet weet wanneer je ei was (omdat je of onregelmatig was of lange cyclus hebt). Maar goed even afwachten wat de vk zegt @ Macmaszy Welkom in ronde 4 Weet hoe het voelt.. hoop dat je ongiklachten snel over zijn!!!
Bedankt voor de tips. Dat temperaturen heb ik nog niet eerder gedaan. Weet niet precies hoe dat werkt........ Moet dat perse als je nog in bed ligt 's morgens vroeg? @Macmazy; Jammer, maar nu weet je wel waar je aan toe bent. Volgende ronde beter! @Moppie; Succes met het stoppen! Hou vol hoor! Je weet waar je het voor doet tenslotte. Daar moet je maar aan denken.
@DeLi: ja dat tempen moet zodra je wakker wordt. dan is je temp elke ochtend stabiel. zodra je opstaat en in beweging komt stijgt je temp al. als je elke ochtend op het zelfde tijdstip tempt krijg je de meest nauwkeurige tempkaart.
Stelt idd niets voor Zodra je temp de ochtend er op 0.3/0.5 graden is gestegen en iig 3 dagen aanhoudt dan is je eisprong geweest
Hallo Meiden, Iedereen een lekker weekend gehad? Vandaag weer aan het werk dus ik heb weet een mailbox vol, dus even ter ontspanning mijn favo-topic lezen. @Moppie als je het moeilijk hebt denk dan aan waar je het voor doet zo ben ik erook af gekomen en ben nu al 5 maanden gestopt @Macmazsy jammer dat de dduivels zijn gekomen hoop voor je dat de buikpijn snel weg is en op naar de volgende ronde!!! @Suze hoe voel je je? Al klachten? Kan je al geloven dan je zwanger bent. @Hier ben nog steeds opzoek naar mijn ei al heb ik wel het gevoel dat het eraan komt, bijna een tweede streepje en wat last van mijn buik maar weer ff afwachten dus hoop vanmiddag positief te testen, zo wie zo vanavond aan de klus Liefs...
mijn jaar is niet echt lekker begonnen... Gelijk weer zieke op werk, waardoor er weer vanalles geregeld moest worden. Onderweg naar huis 2x met de fiets gevallen! Eerste keer stopte er 3 auto's. voelde niet veel enkel mn elleboog. 2e keer was het een hardere klap, kwam weer op mn elleboog terecht en ook op mn achterhoofd. Stuur tegen mn borst aan. Zit nu dus met een flink blauwe elleboog, een pijnlijke heup, barstende koppijn en pijn in de borst wat na te puffen. Hopen dat het vanmiddag minder is, moet namelijk weer gewoon werken.
@ macmaszy: oei..wat een naar en waarschijnlijk blauw begin van 2010...in het vervolg maar een helmpje op de fiets @suze:ennn...???is het besef al binnen??..vind het top voor je!! @ hier: even wennen om weer aan het werk te zijn, ging vanmorgen met frisse tegenzin bleghhhhhhhh.... mijn vriend zei zoiets "liefs" vanmorgen: hij zei ik hoop dat dit onze laatste kerst samen was..dus ik was eerst zeeeeeeeer verontwaardigd maar toen zei hij: want ik hoop dat we dan een extra mini-huisgenootje hebben.... dat vind ik echt super...dus 2010 wordt in elk een jaar van oefening...en hopelijk baart oefening kunst.!! Liefs
Hoi meiden, Macmasmy, voorzichtig doen!! Die sneeuw ook, wat mij betreft mag het wel weer voorjaar worden!! Granta en tuts hopelijk is het binnenkort voor jullie ook zo ver!!! Hier is het besef er nog niet helemaal. Het spookt de hele dag door mijn hoofd...Ik ben zwanger!!! Ik heb wel last van een brandende zeurende pijn in mijn buik..Misschien oprekken van de eierstokken?? Ook heb ik aders op mijn borsten..Dat was ook het eerste waaraan ik vermoede dat ik zwanger zou kunnen zijn. Tuts hoe was je ovutest?
Auch vallen klinkt niet goed.. ben ook blij dat ik weer veilig thuis ben hoor! Die gladheid vind ik niets.. Ik ben zo benieuwd naar komend weekend (testen). Hoop dat ik niet ongesteld word!
Wat lief Granta, dat hij dat zei! Mannen kunnen wel lief zijn! Mn lijf voelt al iets beter aan. Nog wel wat hoofdpijn, elleboog is flink blauw, maar voel hem niet. Heup is gelukkig nog niet blauw maar weer pijnlijk. De spierpijn trekt nu naar mn nek en schouders, maar alles valt gelukkig mee. had een stuk slechter terecht kunnen komen.
oh macmazcy wat k%@*&t zeg!! oh die ellenboog zul je nog wel ff voelen denk ik. Hier ik kan niet wachten totdat ik weer mag testen wat gaan die dagen toch langzaam in die laatste week. Zit te denken om 1 dagje eerder te testen aankomende zondag omdat we dan lekker niet hoeven te werken en we de test samen kunnen doen.
Granta: Aah dat is inderdaad wel heel lief! Mannen maken het toch heel anders mee dan wij al is mijn vriend er ook steeds meer mee bezig en zie ik af en toe echt een bigsmile en dat zegt voor hem heel veel Juju: Wat gaat zo'n korte cyclus lekker snel! Al duren die laatste dagen toch vervelend lang natuurlijk. Nog even volhouden!! PS: Met sensitest kun je op 10/11 dpo al positief testen hoor Ik heb vanochtend mijn laatste testje gedaan wat ik nog had liggen (had toen 6 sensitesten tegelijk gekocht) en nog voor het kleurtje bij de controle lijn was was de test treep al helemaal donker De test is nu echt dubbel zo donker dan de controle lijn. Echt leuk! Zal morgen de laatste 2 testen nog even uploaden en ook de 2e ronde van ovutesten, die staat er nog niet tussen zag ik laatst. Het volgende daarop is hopelijk de echo Ppff kan haast niet wachten tot de eerste 14 weken voorbij zijn. Wat een onzekerheid! Hoe is het met de zwangere meiden van een ronde eerder? Al eene echo gehad??
Ik werd vorige maand 9 dagen DPO ongesteld. Dit weekend ben ik dus 9 DPO. Volgens mij kan ik een positieve test dan vergeten maar goed dan maar hopen dat ik in ieder geval niet ongesteld word.. Super spannend je echo! Het schiet ook al best lekker op he! Vind die 4 weken zwanger altijd zo eng pril staan. Komt vast helemaal goed!