Jeetje wat een hoop verhalen weer van iedereen! Kan op het moment even niet op allemaal reageren. Sorry Ik heb me aangemeld bij fertilityfriend. Maar vind het nog best lastig om zo 123 wegwijs te worden op die site. Jammer dat zoiets niet in het Nederlands bestaat!! Of heeft iemand wel een NL site hiervoor gevonden? Ik ga proberen mijn temperatuur hierop bij te houden. Iemand hier al ervaringen mee en misschien tips?
Deli: - temp iedere dag op dezelfde tijd (ik zet mijn wekker) - doe het vóór je opstaat Ik leg een schriftje naast mijn bed en schrijf de temp meteen op 's ochtends (en slaap daarna lekker verder als ik niet op hoef). Vorige cyclus heb ik niet op vaste tijden gemeten maar daar heb je niets aan (zie het verschil als je op mijn linkje klikt). Ik gebruik daarnaast ook ovutesten. Bij tempen weet je achteraf wanneer je ei is, bij ovutesten vooraf. Ik vind het fijn: ik weet precies wanneer mijn ei springt door de combi.
@ macmaszy: He bah, wat klote zeg dat je zo gevallen bent... Dat is inderdaad geen goed begin van 2010. Hopelijk krijg je niet te veel spierpijn... Die rot sneeuw inderdaad... Hartstikke leuk en mooi hoor, als je de weg maar niet op hoeft :x @Granta: Echt lief van je mannetje @ Juju & Navlis: Heb testen gaat voor jullie echt weer opschieten! Ga heel hard duimen dat het goed komt! Ik zou trouwens ook gewoon zondag al testen hoor Navlis, ik kon op de een of andere manier ook nooit mijn geduld bewaren tot nod @ suze1977: En, begin je al te wennen aan het idee?! Onwerkelijk is het he Ik heb echt tig testen gedaan voordat ik het een beetje geloofde haha! @ Loki: ja spannend het dat wachten op de 1e echo? Pfff, vind het ook nog zooooo lang duren! Ik heb de 25e mijn eerste afspraak, ik heb geen aparte afspraak moeten maken voor de echo. Ik ga er vanuit dat ik een intake krijg en dan direct een eerste echo. Mijn afspraak mocht ook niet later omdat ik dan 9 weken ben, ivm onderzoeken moest het uiterlijk de 25e voor de eerste afspraak Vind het zo spannend! Ik denk dat ik maar lekker een dagje vrij neem de 25e! Ik kan ook niet wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn, het zal toch iets meer rust geven denk ik. Vanavond werd ik gebeld door moeders voor moeders, ze komen morgen langs om een en ander uit te leggen en te bespreken. Ben benieuwd. Verder een laaaaaange dag gehad op het werk. De tijd leek wel te kruipen... Had vanochtend ook niet veel zin om naar mijn werk te gaan. Hopelijk gaat de rest van de week een beetje snel!
Hallo Meiden, IK HEB MIJN EI GEVONDEN!!! Gister kwam ik thuis van mijn werk en heb een ovu-test gedaan en ja hoor 2 duidelijke lijntjes!!! JOEPIE!!! @Macmaszy wat erg dan je gevallen bent, oppassen want het is vandaag ook glas en het sneewt hier in Friesland ook alweer. @Suze heb je al een afspraak gemaakt bij de HA? Of wacht je daar nog even mee? @Deli ik heb een programma van google die de pagina vertaald in het Nederlands (om heel eerlijk te bekennen weet ik zo niet meer hoe ik dat gedaan heb ) @ JuJu & Navlis succes met wachten dat moet ik straks ook en lijkt me echt heel erg moeilijk! @Granta ooh wat lief van je vriend, mijn man is elke dag "op zoek" geweest naar mijn ei Liefs...
@ tutsje; super dat je je ei hebt gevonden! Nu kan je weer verder richting Nod. Heb je nu in iedergeval een eindpunt waar je naar toe kan leven. Hier is het nog steeds spekglad, nog erger dan gisteren. Zou vanochtend post moeten bezorgen (geen tnt) maar heb gebeld of ik het eventueel morgen mag doen, want bij ons is het bijna niet loopbaar, laat staan met de fiets en post in je handen. Gelukkig was het geen probleem. Deze post komt namelijk maar 2x per week. Mijn nek zit nu inmiddels helemaal vast van de val. Doet echt pijn als ik hem beweeg. Vanacht dus ook beroerd geslapen. Warme douche hielp vanochtend niet en de kou erop voelt helemaal niet leuk aan. Hopen dat het morgen wat minder is, want dit is niet leuk meer.
@macmaszy: wat vervelend dat je zoveel pijn hebt, heb je geen kruik of kersenpit zak...dat verlicht vaak wel..verder niet teveel aanzitten.. @ tutsje: ik ben blij voor je ei.... @ loki: wat spannend en vooral leuk allemaal....vooral genieten.. @ hier: boringggggg day @ werk....het is nog erg rustig zo aan het begin van het jaar....dus ben me een beetje aan het inlezen op deze site...erg leuk om al die verhalen te lezen...ik hoop echt dat mijn geduld niet heeeeeeeel lang op de proef gesteld gaat worden..... liefs en fijne dag
@macmaszy: oh dat klinkt helemaal niet goed joh.. Het is ook levensgevaarlijk met al dat ijs: ik zou ook lekker binnen blijven! Hopelijk voel je je snel beter! ****LET OP: EGOBERICHT**** Nou lieve dames, voor mij is het over deze maand. Vanochtend was mijn temperatuur maar 36.2. Ik verwacht dat hij morgen ongeveer gelijk blijft, donderdag veel verder zakt en dat ik dan in de loop van de dag ongesteld word. Ik baal echt als een stekker. Heb nog steeds van die prikjes in mijn buik en lies en iedere keer als ik ze voel is dat een bevestiging van het feit dat het weer niet gelukt is deze maand. Weet dat ik geen recht heb van spreken hoor, en dat dit pas ronde 4 is, maar ik vind het echt heel erg jammer. Heb meer kans een beginnende blindedarm ontsteking te voelen dan een beginnende zwangerschap en dat is natuurlijk dubbel balen Ik denk dat ik zo maar een fles bubbels open en de schade inhaal die ik heb opgelopen omdat ik ze heb laten staan bij oud en nieuw en de nieuwjaarsreceptie op mijn werk. *zucht* Eerst maar eens iets ongezonds vinden om mezelf te trakteren.. En dan.. op naar 4 februari! (Volgende NOD)
Klote JuJu, ik wilde je net vragen of je al enig idee had, die had je dus ook maar niet positief, jammer! Hier gaat de tijd zo langzaam ik kan echt niet wachten. Ook nog gestopt met roken dus ben de hele dag maar aan het denken om niet aan de gewoonte toe te geven. Heb trouwens sinds vanmorgen echt veel afscheiding en net of ik spierpijn heb onder in me buik. Weet niet of het wat betekend want vorige maand had ik alleen dat me borsten wat pijnlijk waren en me sigaretten kon ik wel kotsen. Ben benieuwd! Liefs.
Nou ja over een paar daagjes weten we zeker of ik het word (wat me uiterst zou verbazen) dus dan heb je geen keus: dan moet je wel!!
haha, Laten we maar gewoon hopen dat we het allebei niet worden en gewoon een knaltest krijgen. Ik zou het voor mezelf wel weer heel snel vinden na me mk dus ben erg benieuwd. Heb net matcare testen gekocht de ultra en de cassettes hopelijk morgen binnen en dan misschien donderdag of vrijdag ff zo'n ultra proberen, schijnt dat je die 6 dagen voor je nod kan doen zal me benieuwen.
Ik moet donderdag ongesteld worden volgens vorige cyclus en anders doe ik vrijdag een testje. Dat is dan pas 10 DPO alleen. Zie trouwens dat mijn vorige post wat vreemd is geformuleerd. Ik zou uiterst verbaasd zijn als ik NIET ongesteld zou worden. Gelukkig begreep je me wel
Yes tuts je ei gevonden!! Nu flink aan de klus!! Ik ga heel hard voor je duimen!!! Donderdag bel ik de HA en dan hoor ik wel verder.. Verder veel last van een brandende,zeurende pijn. Vooral s nachts.. Er gebeurd in ieder geval veel daarbinnen!!! Juju, ik had ook steekjes in mijn lies en buik en ik was zwanger...
Haaa.... nog een stopper! YAY Ik zit inmiddels op dag 4 van het stoppen en het lukt wel aardig, al zou ik met pleisters stoppen maar die vergat ik gister al (en dus vandaag ook niet meer geplakt) ben wel flink chagerijnig bij vlagen, maar dat hoort er bij denk ik... Ik duim voor je dat je posi nieuws krijgt deze maand! PS wat mij van t roken af houdt is de schone leefomgeving voor een kleine Naja, eerst maar eens zien of ik het ook echt vol ga houden haha...
Hey Moppie, Ja idd ben ook gestopt althans een poging aan het wagen, ben al wel eens vaker gestopt alleen toch elke keer weer begonnen. Maar ik moet zeggen dat ik er nu minder moeite mee heb heb ik het idee, mijn man rookt nog wel steeds en ik vind het heerlijk om te ruiken als hij uit zijn werk is maar ik mis me peukie heel erg na het avondeten. Ik doe het voornamelijk voor mezelf en het kindje wat hopelijk straks in me mag gaan groeien en voor mijn oudste natuurlijk. Met me zoon ben ik ook niet gestopt en heb ik per dag ongeveer 3 sigaretjes gerookt maar nu wil ik er echt gewoon van af.
Tuts: Yeah! Vervroegd pasen! Klussen!! Juju: Hee, niet zo negatief!! Je zit dan nu op 7 dpo? Wanneer moet anders je innesteling zijn? Kan prima nog die dip zijn hoor! Tuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je zwanger bent want dan valt het misschien tegen maar laat de optie dat je temp morgen weer omhoog gaat nog even open!!! Stoer hoor nog een stopper! Succes beide! Hier de eerste werkdag ook weer gehad. Wat afleiding is wel lekker al was ik vanaf 5 uur echt k*tsmisselijk . Zou willen dat ik het niet geheim hoefde te houden, pppf
Alle stoppers zijn toppers! Ik hoop dat mijn temp morgen omhoog gaat want anders krijg ik echt griep. Vanavond mijn eten overgegeven en ben erg misselijk. En die stomme krampjes blijven maar.. Heb niet veel hoop (nog steeds niet) maar als morgen mijn temp omhoog gaat dan misschien...
Klink wel positief hoor JuJu, misselijk en krampen! Die krampen ken ik nog uit me eerste zwangerschap en is volgens mij gewoon een kwaal! Gewoon goede hoop houden!
@Tutje Heel vervelend die verdwaalde eieren! Gelukkig heeft ie toch zijn weg nog gevonden 8) @juju: Houd hoop! We zitten nog maar in ronde 4 he @de stoppers: Houd vol en vergeet niet waar je het voor doet! @zwangeren: Hebben jullie na je bevruchte eisprong toevallig nog veel slijm gehad? Heb het nog steeds namelijk.... @ loki Oeh wat vervelend! Moet er niet aan denken om elke keer naar de toilet te moeten rennen en zeker niet als je aan het werk bent...bah hoop dat het beter wordt @hier Gisteren en vandaag niets te bekennen van mijn ongi! Helaas gaf de test vandaag ook helemaal niets noppes nares aan :x Heb ook mij ei pas op dag 20 gehad en zit nu op dag 30 (10DPO). Verwacht hem iig donderdag en uiterlijk zondag maar later toch echt niet. Heb wel een ongelofelijk opgeblazen gevoel en blijf al dagen steken voelen in mijn maag.....Ik houd hoop