Clubje voor meiden die vanaf september 2009 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DeLi, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wat een geweldig nieuws Loki! Zit hier gewoon te huilen terwijl ik je berichtje lees... Ben zo blij voor jullie! Doe maar even lekker rustig aan, al die stress die je hebt gehad... Dikke *knuffel* :)

Ik begrijp trouwens helemaal wat je bedoeld met het lezen van de andere verhalen op het forum... Ik ga het denk ik ook maar zoveel mogelijk beperken tot ons clubje...

@macmazsy: Ik ben van plan om 3 dagen te gaan werken (24 of 27 uur). Mijn contract loopt af in mijn verlof, we zien dus wel hoe mijn baas erover denkt. probeer me daar nog maar niet druk over te maken, mocht het hier niets worden dan ga ik wel op zoek naar iets anders.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Loki
    Oh wat goed dat het hartje nog klopt! Ik had de tranen in mijn ogen staan toen ik las dat het niet goed leek.. Kan me goed voorstellen dat je geen miskraamverhalen kunt lezen nu, hoe verdrietig dat ook is voor alle moeders die het overkomt.. (van jou ook Marcha) Ik hoop dat het bloeden snel stopt en je beebje lekker door blijft groeien!

@ Navlis
    Helaas.. ongesteld. Maar wel weer een cyclus en dat is ook wel weer goed nieuws?

@ Nienke
    Welkom! We houden een lijst bij daar kun je je NOD opzetten.

@ Mac
    Wij gaan beide 4 dagen werken en beeb gaat 3 dagen naar de opvang. We werken nu allebei 5 dagen. Ik vind het zelf belangrijk beide een actieve rol in de opvoeding te hebben. Ik ben zelf opgevoed door mijn moeder (mijn vader werkte heel veel) en ik heb dat zelf gemist maar weet ook dat mijn vader veel gemist heeft en het een tweede keer anders zou doen.

@ hier
    Saai :)

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Loki, wat een super nieuws zeg. had ik het toch goed gelezen! Maar inderdaad wel heel gek hoe dat soort dingen kunnen gaan.

Ik zelf werk nu maar 26 uur. Altijd al gedaan. Het is alleen verdeeld over 5 dagen (werk alleen de middagen) Dus als ik een dagje minder wil zit ik al gelijk aan heel wat minder uren. Maar om nou de kleine (die er dan zou moeten zijn :)) 5 middagen naarde opvang/oppas te sturen vind ik helemaal niks. Zit dus nog een beetje te tobben hoe ik die uren dan wil gaan indelen.

4. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Loki;
    Ondanks dat ik eerst de berichten was dat alles goed is met jullie kleintje, moest ik toch even een traantje wegpinken bij het lezen van dat verschrikkelijke berichtje!! Meis, ik leef met je mee... Maar gelukkig mag alles toch goed zijn! Pfff wat laat je ons toch schrikken... Zet em op hè! Moet wel een vechtertje zijn, zoals dat kleintje van jullie zich staande houdt!!

Nieke;
    Welkom!

Hier;
    Vandaag zalfje gehaald... Hopen dat dit werkt! Heb er niet heel veel last van, alleen bij aanraken is het gevoelig en jeukt het. Bij manlief is het alweer over... Tja, 1 moet er aan het kortste eind trekken!
    Heb m'n ei vandaag mooi kunnen voelen en ook getest, maar ja... kan hem nu niet kwijt zeg maar!
    Volgende 2 rondes zijn we waarschijnlijk druk met de verbouwing, dus weet niet of we de hoofden er dan naar hebben staan! (lees; eigenlijk wel, maar wil er niet zo obsessief mee bezig zijn dat we het bij m'n schoonouders op zolder moeten doen... slapen daar namelijk tijdens de verbouwing)
    Zet m'n zinnen nu maar op een LF van 10+ dagen, dat vind ik al heel wat! :)

Wat dat werken betreft als er een kindje komt: 2 dagen vast en een derde variabele dag. Dat lijkt mijzelf het prettigst! Als dat niet kan, gewoon 2 dagen, m'n kindje gaat voor alles!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hen ik hoop dat het zalfje werkt! En dat we beide een LF van 10+ dagen hebben ;)

6. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ohh Loki wat ontzettend goed nieuws zeg!! Ik ben helemaal blij voor jullie!!

@Juju, ben het officieel nog niet, heb alleen wat bruinig afscheiding (Dag 1 begint toch als je echt bloedverlies hebt?) dus ik ga er van uit dat ik het morgen toch wel ga worden. Als het idd doorbreekt weet ik in ieder geval weer waar ik aan toe ben.

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    @loki meid wat fijn dat het weer goed is! Oh wat moet dat verschikkelijk zijn voor de zoveelste keer in onheilspellende spanning....maar wat een vechtertje! Erg knap hoor. En nu maar hopen dat het verder rustiger er aan toe gaat!! We gaan gewoon allebei in september van een gezonde 'kriel' bevallen!! afgesproken?!

@ nog niet zwangeren: zet hem op he meiden in jullie komende ronde! Snel weer roze nieuws!

8. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Even een snel berichtje, want ik moet naar m'n werk!

Jeeeeeeeej!!!! Loki wat een goed nieuws op deze vroege morgen! Wat een schrik en daarna blijdschap heb jij gehad. Moet heel rot voor je geweest zijn allemaal!
    Probeer ervan te genieten en doe rustig aan.

Ik ga nu weg en lees vanavond weer bij!!

Prettige dag allemaal en werkse.:(

9. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hey meiden
    Ff iets grappigs

Manlief:"wanneer hebben we eigenlijk onze eerste soundcheck?"
    Ik: onze wat?
    Manlief: je weet wel soundcheck... dat ze in je buik gaan kijken...

Hij bedoelde dus de echo! Hihi

@werken. Helaas heb ik een beroep waar je niet zo makkelijk maar 20 uur kunt werken. Ik ga denk ik als ik het geregeld krijg 4 dagen werken. Doe ik nu op het bureau ook. Ook al heb ik nog geen echte baan, ik heb voor na de bevalling toch alvast kinderdagopvang geregeld....

10. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hee Meiden!!!

@Loki JOEPIE goed nieuws!!! Ben zo ontzettend blij voor jullie dat jullie wondertje gewoon leeft!!! SUPER!!! Het is vast en zeker een ontzettend sterk wondertje!!!

@Mac ik ben van plan 3 dagen te gaan werken en hoeveel uur dat dan word weet ik nog niet dat moet ik dan nog overleggen met mijn werkgever. Ben wel van plan om ons kindje 1 dag naar de kinderopvang te brengen en die andere 2 dagen komen we ook wel uit maar eerst maar eens voor zorgen dat we zwanger worden :p

Liefs...

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh Tutsje ik was helemaal vergeten je welkom te wensen in NOD februari :(. Hopelijk is het voor ons deze ronde raak!
    Dit weekend waren vrienden op bezoek met hun twee kids (8 en 2, en 3 maanden zwanger). Was erg druk maar ook wel erg leuk. Zijn nu wel toe aan zwanger worden ;)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD januari
    10/1 Butterfly22 (3)
    10/1 Navlis (1 na mk)
    20/1 Doritoo (Maar niet meer actief in dit topic)
    21/1 DeLi (4)
    23/1 Marv (4)
    25/1 Granta(3)
    26/1 SweetMiekie (4) (maar niet meer actief in dit topic)
    26/1 Aankomendemama (4)
    26/1 priscillaq(5)
    27/1 Reintje85 (4)
    28/01 Hen (4)
    31/01 Macmazsy (4)

NOD februari
    06/02 JuJu (5)
    15/2 Tutsje (4)

NOD onduidelijk
    Moontjee (2)
    Jojogirl88 (2) PCO

Uitgestelde babyplannen
    Caitlin

ZWANGER
    Jos1981 (november 09 positief getest)
    Linnie82 (november 09 positief getest)
    Simone81 (december 09 positief getest)
    Fynn (december 09 positief getest)
    Marcha (december 09 positief getest)
    Loki09 (december 09 positief getest)
    Jinne1982 (januari 10 positief getest)

In ander topic vertelde JoJo dat ze PCO heeft en aan de clomid gaat over een maand.

13. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Goede morgen,

@ Loki....Superrrrr..ik vond het zo ontzettend rot voor jullie en moet je nu eens zien..wat geweldig....

@ hier: zoals ik weleens eerder had gemeld heb ik het bij mijn huidige werkgever niet echt naar mijn zin, mijn leidinggevende is de grootste lomperik ever... gister is het behoorlijk uit de hand gelopen...dus ik heb echt flink geschoten hierzo. Vanmiddag heb ik een 2e gesprek voor een eventuele nieuwe baan..dus ik hoop, hoop, hoop dat ze me zien zitten.....

Daarnaast heb ik volgens de "boekjes"mijn vruchtbare dagen afgelopen weekend gehad..maar ik heb er weinig van gemerkt...dus dat wordt weer afwachten de komende weken...

ik wens jullie een fijne dag toe

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Goede morgen meiden :) bedankt voor jullie lieve berichten allemaal :)

@Werk:
    Ik wil tussen de 28 en 32 uur gaan werken. Omdat er bij mij de zaterdag vaak bij komt is dat in dit geval 'prettig' omdat de kleine dan gewoon bij pappa is. Het is alleen even de vraag of ik mijn 'functie' dan kan houden want die is officieel 38 uur.
    Mijn ouders hebben al een oppasdag aangeboden en schoonouders ook. Vind 1 dag per week KDV wel voldoende.

@Verbouwen en klussen:
    Het is vermoeiend maar het kan wel, hier ben ik zwanger geworden in de laatste loodjes van het verbouwen. Ontspannen hoort er ook bij, toch :p

@Jeuk :)
    Fijn dat je vriend iig weer 'genezen' is. Had je toch na laten kijken wat het was of niet? Hopelijk werkt het zalfje snel :)

@Me:
    Vanochtend de intake van de VK gehad. Ze stonden echt met open ogen te kijken toen ik mijn verhaal nog eens uitgebreid vertelde :). Het was volgens hun geen 'voorbode' dat het nu fout moet gaan door het bloedverlies maar zekerheid kan natuurlijk niemand me geven. Ze vertelde dat ze 1 keer eerder zo'n verhaal gehad hadden waarbij hun de moed al zo goed als opgegeven hadden en die zwangerschap is verder prima gegaan. Daar moet ik me maar aan vast houden... Heb met 11 weken alsnog de termijn echo en 1,5 week later het hartje horen bij de 2e VK afspraak. Zou toch wel blij zijn als we die periode achter ons hebben :)

Ben vanochtend wel 'weer' echt zwanger. Stond in de badkamer en ik ging vol over mijn nek van de deolucht. Moest echt even gaan zitten want het wilde er graag uit :). Daarna geconcludeerd dat mijn boobjes toch wel een stukje voller geworden zijn. Mijn BH zit een keertje 'netjes gevuld' en dat is best leuk met een zielige A-cup ;)

Nou vandaag laatste dagje vrij, morgen begint het gewone werk leven weer!

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Loki: jemig wat moet dat een enorme schrik zijn geweest, en dan toch een kloppend hartje! Wow meis wat ben ik blij voor jullie!!!
    Hoop dat alles goed blijft plakken, en dat dit niet weer voor gaat komen tijdens je zwangerschap!
    Ben het helemaal met je eens over alle nare verhalen op het forum. Wil het zelf ook niet al te veel lezen...

Edit: Zow Loki, echt zwanger dus: lekker over je nek gaan en grotere boobies! dat die al zo snel groeien trouwens!! hihi, weer iets om mijn vriend over te halen om snel zwanger te worden: grotere boobies!!!

@Nienke: welkom!!!

@Macmazsy: Ik werk nu 3 avonden en 2 dagen. Op het moment dat er een kleine is zou ik gelukkig maar voor 2 dagen opvang hoeven te regelen.

@Juju: hier ook whahaha!

@Hen: Ik hoop dat je zalfje werkt! Ook maar even bij vriendlief smeren want je weet nooit of het er nog zit (ookal zie je het niet)
    Laat je je ei nu gewoon voorbij gaan? Dat is jammer!
    Jij mag nu ook officieel klussen na de mex. griepprik toch?

@Navlis: dag 1 van de cyclus is bij helderrood verlies las ik. Moet ik ook nog even aan wennen want mijn eerste dag(en) zijn altijd al bruin geweest en dat noem ik toch echt ongi hoor!

@Jinne: hoe gaat het bij jou? al ziek, zwak en misselijk of valt het allemaal mee? Merk je al dat je lichaam aan het veranderen is?
    Leuke vent trouwens, soundcheck haha!

@Granta: Ik duim voor je!!! Hoop dat je die baan krijgt. Zou veel minder stress betekenen natuurlijk!

===

@Hier: de pil is er uit! Met het commentaar van vriendlief: "Het moet maar he!" en toen ik vroeg of hij het zeker wist omdat ie zo reageerde zei ie: "Ja maar het zal er toch ooit van moeten komen!" (Maar het klonk heel lief haha... niet negatief ofzo, gewoon met een lieve zucht alsof ie niet durft te zeggen dat hij er zelf ook voor wil gaan ;))

Morgen moet ik ongi worden en dan gaan we ronde 1 in :D
    Zelf ga ik ook niet naar een januari stoppers groepje toe maar blijf lekker hier in september hangen (was ook eerst de bedoeling om in sept. 09 te stoppen he!)

>> Verbouwen en klussen: pfffttt, vriendlief is nu al bekaf na een dag werken. straks is het werken & klussen (verbouwen dus) en daarna komt er helemaal niks meer van het andere klussen!
    Maar ik ga proberen om mn cyclus te leren herkennen, vruchtbare dagen enz. en proberen om tijdens het klussen (verbouwen!) zwanger te worden hihi...

Ow, en dames: Er zit nu 60 euro in mijn stoppen-met-roken-spaarpotje!!! :$
    Elke week op vrijdag stop ik er 30 euro in. Als we dan in september het huisje klaar hebben (ik ben erg positief ingesteld, het is een complete renovatie... maar in september moeten we echt verhuizen!), heb ik al 1000 euro gespaard door het niet roken - dus kan ik dat aan de kinderkamer besteden ;)

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @loki; helaas hebben heeft mn moeder al met de bruiloft aangegeven dat als er kleinkinderen komen dat ze niet gaat oppassen, ze vind dat ze al genoeg baby's opgevoed heeft. Hier heb ik genoegen mee genomen. Van mn schoonvader weten we niet of hij dit zou willen. Het liefst zou ik ook niet veel dagen opvang willen. Het liefst niet meer dan 3, maar weet niet of ik mn uren die ik nu over 5 dagen heb, zou kunnen verdelen over 3 dagen. Voorlopig moet eerst nog maar even zwanger worden voordat dit probleem gaan komen.

17. steenbokje

En als je zwanger bent heb je nog in ieder geval 8 maand om je er druk over te maken ;)

Ik zou het zelf niet eens willen - mijn kinderen bij opa of oma!
    Allereerst wonen (schoon)ouders beiden te ver weg, maar dat terzijde. Ik zoek liever een gastouder of kvd waar ik zelf kan aangeven wat ik wil dat er gebeurt, dan een (schoon)moeder die het beter weet qua opvoeding en het op haar manier doet...

18. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Moppie,
    ik heb het nog nooit voor mijn menstuatie gehad wel toen ik nog de pil slikte de laatste 2 dagen.
    Het is overigens al weer over en het zet dus ook niet door. Ik zit haast te denken om voor een maandje de pil weer te gebruiken om maar weer een normale cyclus te krijgen zit verdorie al 7 weken te wachten. Ik wil gewoon verder.

19. steenbokje

Kan ik me heel goed voorstellen hoor! Maar je lichaam heeft ook even nodig om weer op regel te komen... helaas...

Je hebt geen eisprong ontdenkt deze keer?

20. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Was nog niet aan ovutesten begonnen, heb ze al wel gekocht en daar wilde ik volgende maand mee starten. Heb afgelopen weekend wel pijnlijke borsten ook gehad dus misschien dat ik toen me ei had, heb nog nooit trouwens me ei gevoeld maar ik heb er nu geen last meer van.

Deel Deze Pagina