@ Granta Ik hoop dat je gesprek goed gaat en je lekker een nieuwe baan krijgt! Lijkt me helemaal niets zo'n baas.. kan me je frustratie dus wel voorstellen! @ Oppas Mijn ouders en schoonouders wonen te ver weg om op te passen. En ik zou het eerlijk gezegd niet eens willen.. Ik zie het om me heen en enerzijds is het heerlijk want vertrouwd, maar anderzijds heb je zelf minder invloed en meer discussie over opvoeding ed. (eens met Moppie dus ) Onze ouders werken ook zelf gewoon nog dus dat scheelt wellicht ook. En ik vind kinderopvang eigenlijk helemaal niet zo erg: je kindje leert delen, spelen en dat het niet altijd op de eerste plaats komt. Ben wel benieuwd hoe ik daar na de bevalling over denk trouwens @ Moppie Jippie! Vanaf nu voor het eggie! Enne.. idd lekker hier blijven hoor @ Navlis Ik vrees dat je idd even geduld moet hebben met je lijf, denk niet dat de pil hier iets aan kan doen. Misschien even langs de huisarts voor raad?
Schoonouder op laten passen is voor mij ook een laatste optie hoor, ik werk zelf in de kinderopvang en zie wat het met kinderen doet als ze zoveel op de opvang zitten.
Granta; hoe is je 2e gesprek gegaan?? Hoop echt goed, want een baas met wie het niet klikt, lijkt me zwaar irritant! Juju; wij gaan voor de 10+, zit al op dag 1, nog 9 te gaan, hihi! Navlis; ja meid, zou ik ook doen, even naar de huisarts, misschien heeft hij simpele raad! Ik zou in jouw geval ook enorm gefrustreerd zijn hoor! Moppie; als 't nu in ronde 1 al raak is, hoef je niet te klussen tijdens het klussen! Wel met een dikke buik, maar ja... ik zou dat denk ik maar voor lief nemen! Oppas; Ik kan het waarschijnlijk zo regelen, dat ik de ene week maar 1 dag oppas nodig heb en de andere week 2 hele of halve dagen. Oppas door (schoon)ouders zit er niet in, wonen te ver weg. 1 dag kinderdagverblijf lijkt me ook nog wel wat, moet ik er alleen even voor zien te zorgen dat ik een vaste dag in de week kan gaan werken! Voor de andere dag/dagen heb ik nog hele lieve mensen om me heen die zelf helaas geen kindje kunnen krijgen... Heb 3 jaar geleden al met ze afgesproken, dat wanneer het bij mij wel ooit zover mocht komen, ze dan op ons kindje mogen passen! Jeuk; wordt minder... en ja, heb met pijn in mijn hart mijn ei voorbij moeten laten gaan! Mocht het eindelijk na de mex. vac....:x Het hele gebied van onder is namelijk gevoelig en als manlief het wel had gewild, had ik het nog wel willen proberen, maar deze zag het echt niet zitten! (lees; tja... bij mij is het net over, zometeen krijg ik het weer! Volgende maand kan het toch ook nog...Grrr mannen!!) Hmmm... hij wil best kindjes, maar niet zoals ik liever vandaag dan morgen! Ik heb zelf een apotheker geraadpleegd, handig zo'n baan in de zorg! Hoefde maar 2 woorden te zeggen en ik kreeg al een zalfje in mijn handen gedrukt... Bespaarde me weer een genante gang naar de huisarts!
Ja haha laat die LF maar lengen.. Deze maand voor het eerst Etos pillen. wie weet werken ze. Vorige maand was ie ook al véél langer (10 ipv 9 haha) We zien het wel. Balen dat je je ei voorbij hebt moeten laten gaan.. Mijn vriend heeft ook minder de drang dan ik. Zei al tegen hem: maak me maar snel zwanger, dan heb je minder last van me Snoepje he.. we hebben echt knuffelkatten. Wordt nog wat als ze de aandacht moeten delen..!
Trouwens nog even jullie raad nodig: Ik gebruik de ovulatietesten van sensitest (die kleine 'stokjes') Nu het volgende: -Zaterdag had ik nog helemaal niks geen teststreepje -Zondag een héél licht teststreepje -Gisteren een wat donkerdere teststreep, maar nog niet zo donker als de controlestreep. Wel heel duidelijk te zien. -Vandaag weer hetzelfde als zondag. Dit was mijn vorige cyclus precies hetzelfde. Op de dag van de donkerdere teststreep had ik vorige maand en nu weer een zeurende pijn rechts onderin mijn buik. Volgens de beschrijving van de testen zouden beiden streepjes even donker moeten zijn en dan heb je een positieve test. Maar omdat ik vorige maand precies hetzelfde had en ik ook echt denk dat ik mijn ei gevoeld heb, denk ik toch dat het positieve testen waren, wat denken jullie?
Ja, die etospillen heb ik ook al gezocht, maar bij de etos waar ik altijd heenga, hadden ze ze niet! Als m'n LF deze keer niet langer is, ga ik ze ook maar proberen bij een andere etos te scoren! Hou me dus op de hoogte van jouw lengte!
Je testen waren niet positief. Als je test morgen lichter is heb je wel je piek gehad maar hij moet echt donkerder worden voordat hij positief is. Ik heb ook gerommel een paar dagen rond mijn ei. Misschien heb je wel wat anders gevoeld.
@juju; Ik zelf werk nu op de bso (vandaar alleen de middagen) en daar heb ik kinderen die 5 dagen komen. Ze vervelen zich zo snel, alles is al bekend. Dit valt mij ook op bij de jongere kinderen. De uitdaging is er vanaf en je krijgt het gevoel dat de leidsters aan het opvoeden zijn i.p.v. de ouders. 1 dag vind ik dan eigenlijk weer weinig, de kinderen die 1 dag komen hebben veel moeite met wennen, zijn ze een keer ziek, dan zit er een heel groot gat tussen. Maar zo zijn er altijd voor en nadelen aan dat soort dingen. Die etospillen heb ik 1 maand geslikt. Had daarvoor de gewonen foliumzuurpillen. Mn cyclus bleef die maand eigenlijk hetzelfde, 1 dag korter, maar dat vind ik weinig verandering. Ben daarna weer overgegaan naar de gewone foliumzuurpillen. trok het niet om 2x iets te moeten slikken (heb daar moeite mee) en sindsdien is mn cyclus elke maand korter. Weet niet of dit komt door die ene maand etos pillen, maar de meningen zijn volgens mij nogal verdeeld over die pillen.
Ja ik ben ook benieuwd. Ik slik ze niet voor een kortere cyclus maar een langere LF of eerder ei. Ben benieuwd of het effect heeft. Ik heb mezelf verteld dat ik vanaf 13 cd mag beginnen met ovutesten..
@Juju: Gewoon TE lief!!! @Hen: ja I know, maar ik vind het eigenlijk nog doodeng ook!! Kweenie hoe alles werkt met ovu testen maar als je je eitje voelt springen dan issie toch geweest? Hoe was dat voor jullie toen de pil er uit ging en het klussen echt begon? Ook de bibbers?
Goedemorgen meiden, Heb al een paar dagen niet gelezen en moest een hele hoop bijlezen. Toen ik gisteravond eindelijk achter de pc zat, kreeg ik migraine, dus kon meteen weer afsluiten. Kan nu niet overal op reageren, want ik moet naar m'n werk! Even een kleine update (zal vanavond proberen weer op jullie te reageren); Hier nog geen ongi, maar wel beetje buikpijn. Maar zoals ik wel vaker lees, hoeft dit dus niks te zeggen, dus ik hoop maar gewoon verder hoewel ik er een hard hoofd in heb. Mijn schoonouders zouden 1 dag oppassen (zij passen nu ook op mijn neefje en combineren dat) en ik denk mijn eigen ouders 1 dag en dan een dag kdv. Meiden werkse vandaag en tot vanavond.
Hallo Meiden, @Granta hoe is het gisteren gegaan? heb je er een goed gevoel over? @JuJu ben ook erg benieuwd hoe het gaat met die etos pillen. mijn LF was in mijn laatste cylus 9 en dat is toch te kort? Of niet? Mooie foto van jullie kat @Hier is niet zoveel te melden de duivels gaan gelukkig morgen weer weg dus dan kunnen we gezellig aan de klus . Ik begin op dag 10 met ovu-testen dus volgende week woensdag.
Goedemorgen! Nou ik ben ongesteld geworden! Ben helemaal blij kunnen we vrolijk verder in ronde 4. Zal vanavond me nod weer ff bij feb zetten. Ben nu aan het werk en via de iPhone is dat een beetje lastig.
Good...morning... EGO:Bedankt voor al jullie lieve berichtjes over mijn gesprek, ze hebben geholpen want: IK HEB EEN NIEUWE BAAN!!!!!!!!(sorry schreeuwen helpt voor het besef)....het was echt het mafste gesprek ooit, het vuur werd me flink aan de schenen gelegd..toen ze ineens begonnen te lachen..ik dacht .... Bleek dat ik de enige overgebleven kandidaat was, ik was de enige die was uitgenodigd voor het 2e gesprek... De arbeidsvoorwaarden meteen besproken..en als het meezit en mijn huidige werkgever doet niet zo moeilijk..dan ben ik per 1 maart weg.. @ julu: wat een mooierd....dat snoepje van jullie @ de etos zwanger worden tabletten: ik heb ze 3 maanden gebruikt, vond ze vrij prijzig en het 2x per dag een tablet slikken kreeg ik niet in mijn dagritme, dus ben overgestapt op de puur mama van vsm volgens mij werkt dit hetzelfde...maar ja iedereen reageert natuurlijk anders..het kan in elk geval nooit kwaad. Ik wens jullie allen een topdag..veel liefs