Clubje voor zwanger na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suze29, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Hey Pixeltje

Bij mij zit er 35dgn tussen de start van mijn miskraam en de nieuwe positieve test. Ben dus niet tussendoor nog ongesteld geweest. Mijn eisprong is me niet opgevallen, normaal herken ik die wel aan meerdere symptomen. Denk als ik terug reken dat mijn eisprong tussen 18 en 20 dgn na mijn miskraam geweest moet zijn.
    Ik heb na mijn miskraam wel nog 3x een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg zakt en wanneer het weg is. Heb 16dgn na mijn mk negatief getest.
    5 november heb ik de eerste echo dan weet ik misschien meer over wanneer mijn eisprong geweest moet zijn.

Groetjes Loes

2. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ah wat naar Pixeltje :( hoop dat je 23e positief bericht krijgt en je weer verder kunt.

Ik ben ook niet ongesteld geweest tussendoor. Mijn miskraam is nu 33 dagen geleden.

Ik ben ook zwangerschapstesten gaan doen na mijn miskraam om te kijken op welke dag het hormoon weg was. Dit was 5 dagen na de miskraam. Exact 14 dagen nadat het hormoon weg was kreeg ik mijn eisprong! Dit wist ik doordat ik vanaf 13 dagen na mijn miskraam ovulatietesten ben gaan doen en op dag 19 na mijn miskraam, dag 14 nadat het hormoon weg was was mijn piek!

3. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wat wit verlies sinds gisteren, blijkbaar eisprong geweest of op komst♥️ We zijn aan het proberen☺️

4. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Hoi,
    Ik wil ook heel graag meekletsen. Ik weet sinds vandaag dat ik weer zwanger ben. Ik heb 2 miskramen gehad, 1 met 6 weken en 1 met 8 weken. Nu weer zwanger zijn brengt enorm veel druk en stress met zich mee. Vooral omdat het bij een 3e mk een medische zaak wordt volgens de vk. Het laatste wat iemand wil, is een medische zaak worden, en ik dus ook niet... Het voelt alsof er enorm veel druk op mijn schouders rust.. Genieten is er dus niet bij!!! :( herkent iemand dit? Hoe ga je hiermee om?

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heel herkenbaar. Ik ben inmiddels een medisch geval. En ja er ligt iedere keer meer druk op een zwangerschap. Hie ga je ermee om? Tsja doorgaan, afleiding zoeken, en hoop houden. Wanneer is je eerste echo?

6. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Jeetje zonnetje! Zijn ze er achter wat de oorzaak is van je mk's? Als je een medische geval wordt, wat staat ons dan te wachten? Ik hoop dat dit ons bespaard blijft.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ze gaan dan bloed afnemen op oa stollingsonderzoek, chromosoomonderzoek, homocysteine en antifosfolipidensyndroom. Ook zul he een hysteroscopie kunnen krijgen om vormafwijkingen vast te kunnen stellen. De kans dat hier is uitkomt is heel klein. Bij mij is er ook levensstijl besproken.

Mocht je een 3e mk krijgen zou ik wel ern afspraak in Gent maken. Daar zijn ze veel verder in bloedonderzoek en herhaalde miskramen. Ik heb in januari ern afspraak. Wachttijd is nu 6-7 maanden..

8. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Jeetje! Ik hoop dat dit ons bespaard blijft!!! Sterkte!

9. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Gefeliciteerd Staypositive!
    Jouw gevoel begrijp ik heel goed. Ik heb in augustus voor de 2e keer een miskraam gehad. Mocht ik weer zwanger raken zou ik het ook heel spannend vinden.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gefeliciteerd trouwens aande zwangeren!

11. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Helaas wordt de terugplaatsing toch dinsdag ipv maandag omdat zondag ontdooien vanuit het lab niet lukte en met mijn medicijnen is de eisprong makkelijk een dag uit te stellen. Nou moest ik dus gisteren na het telefoontje van het ziekenhuis nog een tweede tabletje progynova slikken en 's avonds moest ik er 2 i.p.v. 1 slikken. Vlak voor het slapen begon ik ineens te twijfelen of ik 's avonds dat tweede tabletje wel geslikt had, later begon ik te twijfelen of ik aan het einde van de ochtend dat extra pilletje wel geslikt had en vannacht twijfelde ik of ik uberhaupt wel een pilletje had geslikt. Ik heb vannacht de pilletjes geteld, maar waarschijnlijk heb ik eerst nog oude pilletjes geslikt, want ik heb er 8 minder geslikt dan had gemoeten en kan me echt niet voorstellen dat ik 2 dagen helemaal niks geslikt heb.

Heb vannacht echt met gigantische buikpijn wakker gelegen van de stress. Als het toch niet goed is gegaan, dan is een terugplaatsing zinloos. Nou heb ik vanmorgen mijn baarmoedermond gevoeld en deze stond al open. Ook had ik bij het toiletbezoek een behoorlijke sliert/klodder slijm. Kan mijn "eisprong" (kunstmatig dus, had geen eigen groeiend eitje) dan wel morgen pas zijn of is deze dan dus vandaag al? Word er super onzeker van! De vorige ronde was er al geen terugplaatsing omdat er van de 8 embryo's 4 slecht waren en wil nu dus echt geen eventuele goede embryo verspillen.

Is het mogelijk om met een echo of bloedtest te achterhalen of ik de pilletjes wel of niet geslikt heb en mijn "eisprong" vandaag of morgen is?

Ga ook nog het ziekenhuis bellen, maar vrees dat ze weinig kunnen doen. Wat denken jullie?

12. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Wat vervelend Susannelilian! Er hangt nogal wat vanaf, dus ik kan me goed voorstellen dat je ineens bent gaan twijfelen over die pilletjes. Hierover kan ik je geen advies geven, heb er geen ervaring mee. Het beste wat je kunt doen is denk ik informeren bij het ziekenhuis

13. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Gisteren heb ik maarliefst 11 buisjes bloed laten prikken. Ik heb 2 miskramen gehad en nu wordt er onderzoek gedaan naar eventuele stollingsafwijkingen of immuun problemen. Over 2 weken krijgen ik de uitslag, ben erg benieuwd. Mijn vriend en ik hebben beide ook bloed geprikt voor chromosoomonderzoek. Deze uitslag was goed. Hier nog iemand met ervaring met deze onderzoeken en waarbij een afwijking is geconstateerd?

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb het ziekenhuis gebeld en helaas kunnen ze niks voor doen. Ze zeggen dat ik er maar vanuit moet gaan dat ik ze wel heb geslikt en gewoon doorgaan met mijn schema. Probeer het echt los te laten, maar de gedachte dat we straks misschien wel een kansloze terugplaatsing hebben en daarmee een goede embryo (misschien wel DE embryo) verspillen kan ik niet uit mijn hoofd krijgen, heb er al de hele dag buikpijn van... Gadver, wat is dit moeilijk!

15. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hè wat lastig sudannelilian, ik snap je onrust heel goed. Je moet er denk ik dan inderdaad maar vanuit gaan dat je het goed gedaan hebt. Lijkt me ook wel toch? Bedoel je bent er zo mee bezig (bedoel dit in positieve zin) dat je het gelijk zou opmerken als je het niet goed gedaan had. Die twijfel kan ik me voorstellen omdat het natuurlijk zo spannend is elke keer.
    Veel succes in ieder geval!!

Ik heb na m'n miskraam en curretage nog steeds geen duidelijkheid, wat ik ookal in een ander topic schreef, ik denk echt dat ik langzaamaan rijp voor t gesticht word 😂hahaha
    Ik denk dat ik onderhand al 3x m'n eisprong heb gehad, en 1x ongesteld ben geweest, maar volgens gyn was dat niet mogelijk 2 weken en 5 dagen na m'n curretage. Hahaha.
    Dus..... ik ga maar weer verder met wachten tot m'n 1e menstruatie (of positieve zwangerschaps test? Maar wanneer kan ik testen dan?? Hahaha) en daarna ga ik maar beginnen met ovulatie testen. Wou dat eigenlijk nooit, maar denk toch dat ik daardoor een stukje duidelijkheid krijg en dus meer rust in m'n hoofd.

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier nu 30 dgn na mk
    En ws 8 of 10 dpo
    Heel veel pijnlijk steken op de plek waar ook de pijn vd mk was

Herkent iemand dit

17. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    @ Susannelilian: inderdaad er maar gewoon vanuit gaan dat je de pilletjes hebt genomen. Die twijfel is vast alleen omdat het zo spannend is allemaal. Succes!

@ Karlijn: lastig he om geduld te hebben. Na een miskraam kan je cyclus ook wat van slag zijn.

@ Molensteen: Spannend Molensteen! Nog een aantal dagen voor je kunt testen.

Hier weer even een baalmomentje. Vandaag (dag 14) weer een cyclusmeting gehad en helaas nog niks te zien. Baarmoederslijmvlies is ook nog heel dun (3mm). Had zo gehoopt dat mijn cyclus zich aan het herstellen was richting de 28 a 30 dagen.........

18. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer even een baalmomentje. Vandaag (dag 14) weer een cyclusmeting gehad en helaas nog niks te zien. Baarmoederslijmvlies is ook nog heel dun (3mm). Had zo gehoopt dat mijn cyclus zich aan het herstellen was richting de 28 a 30 dagen.........[/QUOTE]

Hoi angros,
    Ik had dat zelf ook die 3mm... Hoeveel dagen na je miskraam zit jij?
    En weet je op hoeveel mm je wel moet zitten?
    Volgens mij heb ik wel een eisprong gehad ondanks die 3mm?

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Karlijn: het zou inderdaad kunnen dat ik twijfel omdat het zo spannend is allemaal en er zoveel van afhangt, maar misschien is de twijfel ook wel terecht. Kan het niet mee nagaan, daarom is de twijfel ook zo groot. Balen dat jij ook zo in de onzekerheid zit, hopelijk is je cyclus snel weer op orde!

@Molensteen: misschien de innesteling?

@Angros: ik hoop het zo, baal er ook zo van dat ik het niet meer kan controleren! Wat balen dat je cylus nog niet weer op orde is, hopelijk gaat dit snel komen!

20. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Dit is de 3e cyclus na de miskraam. Zoals in mijn onderschrift te zien is wisselt mijn cyclus sowieso nogal. Mijn hoop was dat het nu aan het herstellen was richting 28 a 30 dagen. Alleen lijkt het nu helaas wat anders te lopen.

@Fely: ik heb nog geen eisprong gehad. In het ziekenhuis kijken ze d.m.v. inwendige echo's hoe het eitje groeit. Hiervoor moet ik om de paar dagen terug, dus ze kunnen het niet missen. Ik weet niet precies hoe dik het zou moeten zijn, maar ze zeiden dat het nu nog heel dun is.

Deel Deze Pagina