Hoi ik meld me vast aan. Ben nog in afwachting van een operatie maar hoop snel weer te mogen denken aan een zwangerschap. Een miskraam is het verlies van een niet-levensvatbare vrucht. Een miskraam in de eerste twee tot vier maanden van de zwangerschap noemt men een vroege miskraam. Een van de eerste verschijnselen is dikwijls vaginaal bloedverlies. Men spreekt dan van een dreigende miskraam. Slechts in de helft van de situaties treedt werkelijk een miskraam op; in de overige gevallen heeft het bloedverlies een andere oorzaak. Hierop gaan we verderop in . De medische term voor een miskraam is spontane abortus. Voor het afbreken van een ongewenste zwangerschap gebruikt men de term abortus provocatus. De term missed abortion gebruiken artsen en verloskundigen voor de situatie waarin een niet-levensvatbare vrucht nog niet uit zichzelf naar buiten is gekomen.
@Nonma Wat naar dat je MTX moet krijgen en dat het daardoor langer duurt voordat je weer verder kan. Kan me voorstellen dat dat toch weer tranen roept om nog niet door te kunnen. Dikke knuffel! @IndyLynn Op het moment dat je bij een echo een vruchtje ziet zonder hartactie spreek je van een missed abortion. Maakt niet uit of de miskraam dan daarna spontaan op gang komt of niet. Het uiteindelijke resultaat is natuurlijk ook gewoon een miskraam, veel verschil maakt niet niet... Hier gisteren kramp en bloedverlies gekregen, dus miskraam is bij mij bezig. Langs de ene kant wel fijn dat het zo snel vanzelf op gang komt, wil graag weer vooruit kijken...
Hai dames, ik wil me hier ook wel melden en meepraten als het mag? Ik ben 14augustus gecurreteerd en dit was mijn 4de miskraam, gelukkig heb ik wel 2 geweldige zoontjes maar de wens voor een 3de blijft nog steeds.. Mijn hcg stond vorige week woemsdag op 3.3 en van het weekend wel een positieve ovu test kan dit eigenlijk wel? @nonma wat houdt mtx in? Sorry dat ik ernaar vraag maar ken het niet? @de rest, (moet nog even goed teruglezen sorry) ook allemaal sterkte
Als je van te voren geen bloed oid hebt gehad en je hoort pas bij de echo dat het niet goed is, dan is het een missed abortion Ik weet dus ook niet hoe dat bij mij zit aangezien ik nav roze afscheiding eerder echo heb gevraagd... Ik wil ook meekletsen Dinsdag ook een echo gehad waarbij te zien was dat vruchtje geen 7 weken was en geen hartactie. Had de nacht ervoor dj's roze afscheiding. Wel al sinds week of 2 gevoel van er is iets. Had ineens weinig klachten meer, geen misselijkheid, geen ijzersmaak... Wel moe maar daar bleef het dan bij... Nu afwachten of het van zelf komt, maandag weer exho( dit was de geplande eerste echo) maar ik voel dan weer iets dan weer niks. Veeg ook meer bruin af, maar vannacht weer ff rood... Gisterenavond ook meer last van de buik. Leken wel harde buiken
@nicolletjuh HCG hoeft niet 0 te zijn, met toenemende leeftijd stijgt dat een beetje maar meestal is het bij vrouwen in vruchtbare leeftijd <5. Dus waarschijnlijk is 3.3 jouw "nulwaarde". MTX is methotrexaat, eigenlijk een chemotherapie die celdeling remt en er dus voor zorgt dat er geen verdere groei plaats kan vinden. Het wordt meestal gegeven bij verdenking op een mola-zwangerschap (een soort woekering van zwangerschapscellen, maar geen echte zwangerschap) of bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij het belangrijk is om de groei te stoppen en zo te voorkomen dat de eileider knapt. Het wordt meestal niet gegeven om een miskraam op te wekken, omdat er meestal andere opties zijn (oa curettage of andere medicijnen), tenzij het hardnekkig is...
@nicolletjuh: welkom hier en dat kan helaas inderdaad. Bij mijn eerste curretage was mijn hcg nog erg hoog en heeft het ook erg lang geduurd voordat we weer verder konden. Snap heel goed hoe groot de wens naar nog een kindje heel sterk kan zijn (heb ik immers nu ook), maar wij moeten maar heel dankbaar zijn dat we toch al moeder zijn (jij zelfs van 2 kindjes), dat kan helaas niet iedereen zeggen...
Hoi Allemaal! Ten eerste wil ik jullie allemaal sterkte wensen en hoop ik voor ieder dat ieder weer snel zwanger is als de tijd daar rijp voor is. Ik heb vorige week een miskraam gehad nadat er bij 9.3wkn geconstateerd was dat onze tweeling niet verder is gekomen dan 6.2wkn. Door 2 eerdere echo's wist ik al dat het mis zou gaan maar er was wel 1 kloppend hartje maar het vruchtje had wel een achterstand van 10dgn. Ik heb er voor gekozen om te wachten tot de miskraam vanzelf opgang kwam dit is gebeurd bij 12.1wkn. Na 6dgn had ik geen bloedverlies meer en vandaag krijg ik nog een controle echo om te kijken of alles "schoon" is. Ik hoop dat we groen licht krijgen.....
@Loes: welkom hier en wat erg dat beide vruchtjes het niet gered hebben... Hopelijk ben je schoon en kunnen jullie snel weer verder!
Hoi mijn tweede miskraam was ook een tweeling. Een leeg vruchtzakje en eentje met een stipje.. Dubbele pech sterkte. Alle drie mijn miskramen waren missed abortions. Bij alle drie gecurreteerd omdat t ook jiet los liet. Eerste ma liep ik 6 weken rond met een dood vruchtje. Geen enkel teken van een mk.
Jeetje meiden, wat een verhalen allemaal. Ik heb een clubje aangemaakt, iedereen kan zich aanmelden die wil meekletsen, is een besloten clubje. Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina
Hoe kom je eigenlijk in deze groep, ik bedoel waar op de site kan je deze (na inloggen) vinden? Zie het denk ik al, bij zwangerschapsclubs zeker?
Ik ook. Maar zal ook wel in dit forum blijven. Hier kan iedereen lekker vrijblijvend mee kletsen! Allemaal veel sterkte ! Hopen dat de normale cyclus weer snel op gang komt!