En toch zijn er ook heel veel ouders vrij. En op zich is sporten voor de kinderen op een vrije woensdagmiddag ideaal. Als je het op andere dagen doet zit je al snel in de knoei met het eten.
Precies mijn gedachten, juist handig.Hier zijn ook de meeste ouders wel op woensdag vrij, er gaan iig amper kinderen naar de BSO hier op woensdag (en vrijdag) Wij hebben zo lang mogelijk geprobeerd geen sporten in het weekend te hebben zodat we het weekend vrij hadden. De jongste moest inderdaad mee met zwemles van de oudste. Andersom niet, de oudste kan nu prima die tijd alleen thuis brengen. Dochter danst 2x per week (di en do) om 17.00 uur. Oma brengt haar dan (zijn oma haar oppasdagen) en ik haal haar op uit werk om 18.00. Op woensdag moet zij turnen om 17.00 en breng ik haar.(voorheen zat ze op zwemles) Eten doen we dus altijd om 18.30. De jongste zit tegenwoordig op voetbal en dat is ook op woensdagmiddag om 17.00, tegelijk met turnen. Mijn man zorgt dat hij mee kan en als dat niet lukt gaat opa mee. Zwemles van de jongste is op maandag en dan is mijn man vrij. Het is soms passen en meten en racen maar ach, alles voor de kindjes
Ja ik zou mij wel in zoveel mogelijk bochten wringen om het voor elkaar te krijgen. Hoe andere ouders dat doen... (dit is zeker niet als aanval bedoeld) maar je vraagt hoe anderen het doen: dit is ook de reden waarom ik niet (buitenshuis) werk. Ik vind het belangrijk dat ik er ben voor dit soort dingen. Zwemles plan ik wel bewust op mn vrije dag omdat we daar echt aan het bad zitten, dat is met mijn eigen zoontje al een uitdaging en zie het niet zitten om daar nog 5 oppaskinderen uit het water te houden Hier zijn de meeste binnensporten in de sporthal die voor ons op loopafstand is, dus loop ik met alle oppaskindjes daarheen om dochter te brengen.
Wij werken dus wel allebei maar krijgen het dus ook prima geregeld. Maar moet je ook maar net geluk mee hebben, hier was genoeg om uit te kiezen wat op onze werkdagen/tijden aansluit.
Wij werken ook allebei, maar ik zou desnoods minder gaan werken of een andere dag gaan werken als dat beter uit zou komen. Ik vind ook wel dat kinderen daar recht op hebben (tenzij het echt niet kan natuurlijk, maar dit hoort ook bij het hebben van kinderen vind ik).
Ja precies, met ouder wordende kinderen is dat ook handiger denk ik, dan zitten ze toch op school als je dan in de ochtend werkt.
Sorry, maar moeten we nu echt die discussie hier gaan voeren? Laten we het erop houden dat het geld voor die clubjes toch ook ergens vandaan moet komen. Vriend en ik zijn beide een dag thuis en op het moment zelfs 2. In september gaan we weer terug naar beide 4 dagen werken. Op de dagen dat we thuis zijn, hebben we toch het probleem van de andere 2 kleintjes. Maar dat wordt wellicht beter als ze groter zijn. En ik las hier een ouder brengen, andere ouder halen en dat vind ik wel een goede tip. En verder moeten we dan maar gewoon kijken naar clubs die wel uitkomen qua tijden. Mijn werk is gewoonweg niet zo flexibel. Bedankt voor alle tips
Maar iedereen met meerdere kindjes heeft hetzelfde probleem, die kindjes gaan gewoon mee als het niet anders kan. Snap dat het lastig is maar echt een probleem is het toch niet. Tenzij het ver weg, je geen auto hebt en je baby te klein dat die niet op de fiets kan. Maar dan zou je een fietskar of bakfiets kunnen overwegen.
Als ze haar diploma's heeft en een andere club aan de orde is, dan zijn die kleintjes ook al leert een stuk minder klein en ben je wellicht ook weer wat flexibeler.
Precies, noemen wij het leed van de 2e hier thuis. Soms best sneu maar helaas zo werkt het nu eenmaal
De woensdag is bij ons zo'n racedag. De middelste heeft om 16:00u vioolles, dan moeten de oudste en de jongste mee. Rond 17:00u zijn we thuis, dan gelijk eten, want om 18:00u moeten de oudste twee voetballen. Dan moet de jongste weer mee. Het is voor onze jongste niet altijd even leuk en soms zelfs even drama met onze 3-jarige diva, maar dat hoort erbij. Ze wordt al vanaf haar geboorte overal heen gesleept. Ik heb best veel over voor de clubjes van de kids. Het enige is dat alles wel op fietsafstand moet zijn, ik ga er geen tweede auto voor aanschaffen. Maar tot nu toe is die voorwaarde geen belemmering.