Zoontje elke avond 23.30 wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Imrw, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hai hai,
    Ons zoontje van bijna 3 slaapt eigenlijk super.
    Hij ligt er altijd tussen 19/20 in en slaapt dan tot 8.00/8.30 vaak.
    Als ik moet werken maak ik hem om 07.00 wakker.
    'S middags slaapt hij ook nog anderhalf uur (heeeel energiek jochie dus heeft het naar mijn idee wel nodig)

Nu is het al weken zo dat hij rond 23.30 huilend wakker wordt..
    Iemand idee waar dit van kan komen?

Het is wel een jongen die veel verwerkt in zijn slaap, na een drukke dag heeft hij veel last van dromen en slaapt hij onrustig.

Benieuwd wat jullie er van zeggen!

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dochter van 3,5 jaar heeft ook een periode gehad dat ze rond de tijd dat wij op bed gingen wakker werd. Hier ook nog steeds een middagslaapje. Dat heeft ze ook nodig, helemaal nu met de zomertijd.

3. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wel herkenbaar dus.
    Wij liggen er meestal wel wat eerder in maar gaan net rond dat tijdstip slapen, lijkt wel of hij aanvoelt dat wij dan gaan slapen haha

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier ook ja. En ook nog 1 of 2 keer 's nachts. Ik denk dat ze droomt.

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje dat vaak rond 12 uur wakker wordt. Meestal heeft ze dan gedroomd... ook zij verwerkt veel in haar slaap.
    Ze heeft geen middagslaapje meer, daar zijn we al vroeg mee gestopt omdat ze dan 's nachts wel heel slecht sliep.

Heb van CB al eens gehoord dat na 4 uur slaap de eerste slaapcyclus met diepe slaap voorbij is waardoor ze vaak dan makkelijk wakker worden. Bij ons klopt dat wel want vaak slaapt ze rond 8 uur.

6. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Oh kijk dat verklaard al wat!
    Zou het dan een idee zijn om hem even wakker te maken als wij naar bed gaan?

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, dat zou ik niet doen. Dan treed er gewenning op en wordt hij straks standaard wakker op dat tijdstip. Dat heb ik ook, doordeweeks gaat de wekker om 6.30 uur en in het weekend word ik zonder wekker ook op dat tijdstip wakker. Gewoon lekker laten slapen. Hij groeit er waarschijnlijk vanzelf overheen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook steevast tussen 23u en 1u een zoon die wakker wordt en uit z'n bed komt, bij mij komt liggen. Echt elke dag... Geen idee wat we eraan kunnen doen helaas

Deel Deze Pagina