Dag lezertjes! Ik heb een meisje van bijna 5 maanden oud. Ze drinkt niet goed maar komt toch goed bij! Ze krijgt haar laatste fles om 24u00 en vervolgens om 8u00 haar volgende. Soms kan ze langer slapen maar ik moest van kind en gezin ze verplicht er slechts 8 uur tussen laten omdat ze zo weinig drinkt. Ik bied flesjes aan van 180/6 ze drinkt soms 150 en soms 40. In totaliteit krijgt ze 4 flesjes en heeft maximaal 690 per dag binnen, vaak slechts 500. Groentepap gaat dan weer super daar eet ze minstens 150 gram van. De avondfles wil ik wat vervroegen omdat ik binnenkort ga werken, maar iedrreen zegt dat ze ook langer kan slapen maar ik heb bang van uitdroging help!
Hoe lang zit er nu tussen de flessen dan, best lang denk ik als ze om 8.00 de eerste krijgt en om 0.00 de laatste? Ik zou gewoon overdag om de 4 uur gaan voeden, dus 8.00/12.00/16.00 en dan rond 20.00. Komt ze dan ergens in de nacht nog een keer maakt dat niet uit, dan heeft ze evt. wat extra's meegenomen. Ze drinkt inderdaad niet veel, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor uitdroging doordat ze 's nachts langer slaapt, totaal van de dag zal niet zoveel verschillen toch? Of drinkt ze echt slechter als je om de 4 uur voed. Daarbij mag je de groentehap ook voor 50% meerekenen als vocht, dus dat betekent in jullie geval nog 75cc extra. Al zou ik er wel een beetje mee oppassen dat de groentehap niet ten koste gaat van de fles als ze al zo weinig drinkt. Of dronk ze voor de groentehap net zoveel/ weinig?
Er zit altijd 4 uur tussen de flessen 8u00 fles 12u00 fles 16u00 groentepap 20u00 fles 24u00 fles Ja ze dronk al heel slecht voor dat ze groentepap kreeg, niet echt een papdrinkertje. Ik geef dus nog 4 flesjes en 1 groentehapje. Het is soms echt vechten om er iets in te krijgen. Ik vind 24u00 redelijk laat, binnenkort moet ik ze wakker maken om 6u00 omdat ik vroeg werk, dan wordt die laatste fles inderdaad naar 22u00 vershoven. Ik heb ooit 5 uur tussen een fles gelaten overdag en zelfs dan dronk ze maar 90, zwaar want je wilt dat je kindje alles binnen heeft. Ben stiekel jaloers als ik mensen hoor waarvan de baby 10 uur lang kan slapen. Ons kleintje kan dat niet, althans volgens K&G
Maar ik zie dat je met de groentehap erbij ook daarbij 4 uur er tussen laat, dat vind ik persoonlijk wel erg lang. Hier was het groentehapje op die leeftijd echt nog tussen 2 voedingen in. Dus de flessen bleven gewoon om de 4 uur en dan ergens tussen 2 flessen in een groente en fruithapje. Dat ziet er met jouw flestijden dan ongeveer zo uit: 8.00 fles 10.00 fruit 12.00 fles 16.00 fles 17.30/18.00 groente 20.00 fles Dan heb je toch gewoon de 4 flessen. En natuurlijk mag je kindje wel 10 uur slapen, maar bij voorkeur wel als ze dan gewoon 4 flesjes heeft gedronken. Voor 3 flesjes is het inderdaad nog wat te vroeg. Hier deed hij dat toen overigens ook nog niet hoor, sliep meestal zo'n 8 uur achter elkaar met af en toe een uitschieter naar 9 of 10 uurtjes en dan liet ik 'm ook gewoon slapen, maakte hem niet wakker. Maar hier had ik een zuipschuit, dus weer het andere uiterste.
Sommige kindjes eten nou eenmaal wat meer of minder dan de ander, ik ben zelf niet van het dwingen het is me toch een slootmelk wat ze ''moeten'' opdrinken, mijn beide meisjes (tweeling) zijn 4 en halve maand oud en krijgen 4/5 flesjes per dag om de 4 uur, ik geef 150 cc (150 water en 5 schepjes, afgieten tot 150) als ze slapen dan laat ik ze lekker slapen ook al missen ze een voeding, mijn tweedegeborene is een huilert en soms valt ze in slaap om 7 uur savonds om pas de volgende ochtend weer te komen voor de fles, ik maak haar niet wakker ze komt zelf! en ze zijn beide goed op gewicht zelfs aan de ruime kant geloof me als een baby honger heb komt ze echt wel! lekker laten slapen ik vind niet dat je haar teveel geeft maar precies goed! zou wel het groentehapje als ''tussendoor'' doen en niet als volledige maaltijd dus waar nu groente hap staat in je schema hoort ''fles'' te staan en ergens tussen in je groente hapje. zolang ze goed groeit hoef je je kindje echt niet wakker te maken, zo is het mij verteld door de kinderarts waar ik onder behandeling ben, was ook erg bang voor ondervoeding want soms miste ze 2 voedingen (7 uur savonds in slaap vallen en pas weer wakker om 8 uur smorgens) maar met deze leeftijd en mits ze goed groeit mag ze gewoon zelf aangeven wanneer en hoeveel ze wilt.
Ja ze eet minstens 150 gr tot 200 gr groentepapje. Kind en Gezin hadden we me gezegt dat ik een flesje mocht laten vallen als ze zoveel aat dus ik dacht dat dat logisc was dat er dan 4 uur tussen zat. Allemaal moeilijk met die flesjes en hoeveelheden enzo. Klein eterje maar ze weegt wel al bijna 7 kilo dus ik denk niet dat ik moet vrezen
Ik denk dat je in België woont of niet? Daar worden altijd net wat andere regeltjes gehandhaafd dan in Nederland. Ik had juist bij een kindje dat niet altijd de flesjes leeg drinkt nog geen fles laten vallen, bijvoeding is echt nog bijvoeding en mag zeker tot de 6 maanden nog geen flesje vervangen. Maar een kindje van 7kg is prima op gewicht en hoef je mijn ogen echt niet wakker te maken voor een voeding. Daarom dus de tip om overdag 4 flesjes te geven en haar dan tussen 20.00-8.00 lekker te laten slapen. Wordt ze wakker en heeft ze honger kan je evt. nog een flesje geven. Slaapt ze door, dan slaapt ze door en zou ik daar lekker van genieten.