Goedemorgen allemaal, Ik heb even een vraag over het slaapritme van mijn dochter. Ze wordt elke ochtend rond 6 uur wakker en dan geven we haar vaak een fles in de hoop dat ze dan nog even doorslaapt. Dit gebeurd haast nooit. Als ze om 6 uur wakker wordt gaat ze om 9 uur naar bed en dan slaapt ze vaak een uurtje. dan gaat ze smiddags rond 2 uur naar bed tot ongeveer 16 uur. Hebben jullie tips om dat vroege wakker worden te doorbreken? Liefs Kim
Nope. Alles geprobeerd, niks hielp. Nu is het meestal 6.30. Toen ook nog 2 slaapjes, beetje zoals bij jullie. Pas met 18 maanden over op 1 slaapje. Ook dat zorgt niet voor later wakker zijn.
Hier slaapt zoon al vanaf 9,5 maand maar 1 keer overdag. Wordt tussen half 8 en 8 meestal wakker. Dan gaan we samen in bed liggen, drinkt hij en dan gaan we eruit. Tussen 12 en half 1 gaat hij dan weer naar bed, tot half 3/3 uur. Ik maak hem dan uiterlijk 3 uur wakker. Gaat dan om 7 uur in bad en daarna naar bed, rond 8 uur slaapt hij dan meestal wel. Hij heeft alleen altijd wel uitgeslapen eigenlijk, maar krijgt nog wel een nachtvoeding. Geen idee hoe je het kunt veranderen. Misschien toch 1 slaapje proberen.
Je kan nog proberen het middagslaapje in te korten? Misschien slaapt ze dan 'te lang' waardoor ze die slaap van haar nachtslaap afhaalt. Dat is hier in elk geval meestal zo. Zoontje is nu net helemaal van z'n slaapjes af overdag en de tijd die hij eerst 's middags sliep, plakt hij er nu in de ochtend weer aan en ook in de avond gaat hij wat eerder, dus de gehele nacht is weer wat langer.
Hier hetzelfde probleem. Wij zijn in de kerstvakantie nu dus twee weken over gegaan op 1 slaapje. Ze werd ook steeds vroeger wakker om sons gek van te worden. Half zes was geen uitzondering. Nu is het hier vaak half 7/ 7 en vanmorgen zelfs na half 8!!!! Ze is nu 15 maand. Zelf denk ik ook dat ze vroeg wakker wordt van ons. We staan om zes uur op en hoe zachtjes we ook doen mevrouw hoort het volgens mij wel. Morgen is het weer gebeurd en ben benieuwd of ze dan ook weer zo vroeg is. Hele vakantie niet geweest. Of dat het toch aan dat ene slaapje ligt. Wanneer ze om half 6 wakker wordt red ze 1 slaapje ook niet. Hopelijk blijft het hier zo. Maar goed dat weet je natuurlijk nooit.
Ook hier een vroege vogel. Onze jongste is 30 november 1 jaar geworden, ze is meestal tussen 5 en 6 wakker, soms gaat het iets beter en is ze om 6.30 of 7 wakker. Door de week gaat de wekker hier om 6 uur dus wij gaan ons dan eerst klaar maken en halen de kindjes er rond 6.30 uit. Ze krijgen dan beneden pap. Als ze in het weekend ook zo vroeg is dan verschonen we haar luier als het nodig is en dan gaat ze gewoon weer in bed. Voor 6.30 staan we niet op in het weekend. Vanochtend ligt ze dan van 5.20 tot 6.30 te jammeren en mekkeren in bed, maar ik laat haar gewoon liggen. Soms valt ze wel nog even weer in slaap en andere keren houd ik gewoon stug vol en steek ik zelf een paar oordopjes in om aan het gejammer te ontsnappen (enigszins ). Maar ik vertik het er zo vroeg uit te gaan, dat gaat me echt te ver. Maargoed tips om het vroege wakker worden te doorbreken heb ik niet helaas. Ze gaat hier ook van 9-10 even slapen en daarna van 13-15 en 's avonds om 19 naar bed. Heb het ook al zonder ochtendslaapje geprobeerd en met genoeg afleiding houd ze dat ook wel vol, maar ze gaat er in de ochtend geen minuut langer van slapen helaas ! Ook later naar bed 's avonds helpt niks. Ik accepteer het maar zoals het is ... maar haal haar er zeker niet uit. Ze krijgt sinds ze 6 maanden is pap uit een bordje 's ochtends dus ze mag gewoon wachten tot het zover is. Bovendien is ze ook niet wakker van de honger, maar haar dag begint gewoon. In de weekenden ligt ze ook wel bij ons nog even na 6.30 en dan krijgt ze de pap nog later, dus dat is het niet. Ik hoop dat het uiteindelijk vanzelf nog bijtrekt.
in de puberteit schijnt t beter te worden Ik vind het hele normale tijden eigenlijk, zo slaapt mijn zoontje van 1 ook. Zo vroeg is zes uur toch ook weer niet?