Voeding ophogen en fles laten vallen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Daenerys, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames heb even een vraagje.
    Mijn dochter is volgende week 6 maanden en drinkt 5x150/5.
    De laatste fles drinkt ze nooit helemaal op en laat ze 50 staan maar de rest gaat er gretig in.
    Ze zit al een hele tijd op dit schema en wilde eigenlijk haar voeding overdag weer gaan ophogen naar 180/6.
    Maar dat betekent dan toch dat ze een fles moet minderen en 4 flessen krijgt ipv 5?
    Ze is echt een hongerwolfje en komt overdag echt om de 3 uur voor de voeding, soms nog wel eens eerder.
    Ze heeft ook koemelkallergie en zit dus op de nutramigen.

Wat is wijsheid om te doen mbt ophogen?
    Als ik naar 5x 180/6 ga dan komt ze boven de 1000 ml uit dus dat kan weer niet dus moet je een fles afbouwen is wat ik lees op internet of zie ik dat verkeerd?

We zijn ook sinds gisteren weer opnieuw gestart met aanbieden van groentehapje omdat ze paar weken eerder last van dr buikje kreeg..

Want als ze echt groente en fruit eten dan valt er toch zoiezo een fles af? Hoe zit dit precies?
    Tips, suggesties zijn zeer welkom!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou eerlijk gezegd niks ophogen zolang ze het zo prima doet.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze het zo goed doet, lekker zo laten.
    Maar 5x 180+6 is precies 1 liter, dus dat 'mag' je geven, heeft hij hier maanden gedronken.

Een fles laten ze vanzelf vallen als ze voldoende eten van de bijvoeding. Hier kreeg hij tot 5,5 maand 5 flessen van 180+6 en ook nog zo'n 100-150 gram groente en fruit per dag.
    Opeens in 1 maand tijd liet hij 2 flessen vallen en ging (nog) meer van de bijvoeding eten, waardoor hij op 6,5 maand nog maar 3 flessen dronk.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ze mag idd 5x 180 hebben, maar kan zijn dat dat te veel is icm hapjes.

Mijn zoontje dronk vanaf 3 maanden 4x 180. Hij wilde toen die laatste fles niet meer. Toen hij echt goed hapjes ging eten verviel als eerst de fles van 15:00/16:00uur. Hij heeft ook nog een tijdje 3,5 fles gehad. Dan kreeg hij na zijn hapje om 16:30u nog een halve fles.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #5 piccolina, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Bij bijvoeding valt van zelf later fles af maar niet gelijk.
    Je kan gewoon grotere fles maken en kijken fles af hoeft niet je kan max 1ltr geven
    Als ze hongerig is dan zal ze toch echt opdrinken alles en niet laat staan. Neocate in nog viezer en hier toch drinkt ze op omdat ze honger heeft. Het is wel 1 week wennen was aan deze smaak.

In principe handig bij bijvoeding is ongeweer zoiets
    08.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    15.00 fruit
    18.00 fles
    + 1 fles vaak nog wel ergens(dus 4 flesjes)
    Echter is natuuijk hangt af wat je kindje zelf wil hoeveel hij drinkt en hoe hard hij groeit.

Ik geef altijd hier 4x p dag 210cc/7 neocate ze drinkt niet alles op en soms dan ook wel op. Ik kijk naar max van 1ltr p 24 uur
    Overdag drinkt ze ook vaker omdat ze nacht 13 uur lang maakt.

Ik zou ook gaan kijken of het zeker is dat ze na fles 180cc nog eens na 2 uur elke keer honger heeft? Het kan ook verveling zij of pijn dat ze huilt. En handjes in mond is niet het met 6mnd
    Mijne doet vaker handjes in mond maar geen honger. Omdat ze neocate krijgt weet ik 100% dan ze geen pijn heeft en als ze huilt dan enkel om honger of verveling.
    Als je dochter drinkt begint snel en dan niet kan ook zijn dat ze nog niet honger is maar dat snel drinken in begin heeft ook te maken vaak met pijn en reflux.
    Maar als ze gewoon goed doet op wat ze doet dan zo blijven en bijvoeding doe je in de tijd welk fles je eerst eraf wil zo 30 min voor flesje 1 a 2 theelepels broccoli bijvoorbeeld. Met kma bijvoeding is niet wat je snel wil en moet je heel voorzichting doen

6. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ophogen naar 5x 180

hij laat vanzelf een keer de laatste fles vallen, of als je hem er al voor wakker moet maken, probeer je wat hij doet, als je dit een keer overslaat.. zo ging het bij ons ook, hij kwam net zo laat als dat je fles niet of wel gaf. nu krijgt hij laatste fles 18.30.19.00 en eerste 07.00/08.00 over een week is hij 5 maanden

en als hij meer van het groente hapje gaat eten, is het straks de bedoeling dat de fles van 15.00/16.00, die na het groente hapje komt minder word

succes met uitproberen

7. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Heb het idee dat ze wel meer lust als dat ze nu krijgt namelijk.
    Gister heb ik tussen door ook nog een fles moeten geven vandaar dat ik op wil hogen.
    De kma en reflux zijn helemaal onder controle verder dus het is echt puur meer honger.

Vandaag dus gestart met 180/6 en ze heeft ze elke x netjes op en komt nu netjes om de 4 uur.
    Met bijvoeding is het de 2e dag dat dit gestart is dus speelt nog niet zodanig mee.
    Heb cb ook nog even gebeld en die zei dat k 5x 180/6 mag aanbieden en als ze straks meer groente en fruit eet dat er vanzelf een fles afvalt. Gewoon flexibel in zijn zei ze.

Dankje voor jullie advies

Deel Deze Pagina