Clusteren bij dreumes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door femkes, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn jongste is een slechte slaper. Dat is altijd al zo geweest en wisselt wel wat, maar is nooit echt wonderlijk. Momenteel komt hij 's avonds heel slecht in slaap. Hij wil dan bijna constant drinken, maar laat veel los en gaat dan vrolijk spelen of kletsen. Als ik mijn borst "opruim" wil hij vaak toch weer even drinken. En ik vind het niet zo leuk meer. Hij begint heel effectief, maar na een minuut of 10 a 15 begint het gerommel.

Ik vraag mij nu dus af of ik te weinig melk heb, kan dat nog op deze leeftijd? Of wordt het gewoon belangrijk om een vast ritueel in een rustige omgeving te gaan hanteren. Ik neig naar het laatste, hij is inmiddels bijna 15 maanden en ik kan me niet zo goed voorstellen dat de bv zo belangrijk is dat hij te weinig voeding krijgt. Ik wil niet stoppen, geef sowieso ochtend en avondvoeding, soms een keer in de nacht en als ik thuis kom na het werk en het eten nog niet klaar is. Minimaal 2, maximaal 4 voedingen op een dag (grof genomen, igv ziekte kan het wat afwijken). Maar dit gerommel en geruzie in de avond staat me wel erg tegen. Moet ik proberen mijn productie weer op te schroeven of toch de regelmaat weer terug brengen? Is er op deze leeftijd sprake van te weinig voeding hebben?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    De normale oorzaken uitsluitend (denk aan ziekte, iets onder de leden, ontwikkeling, nieuwe zwangerschap, moment in je cyclus) en gezien het feit dat je kindje dan vrolijk is wanneer het loslaat en niet humeurig, ontevreden of mopperig, ga ik er niet van uit dat te weinig melk de oorzaak van het rommelen is. Ik zou dus ook gaan voor de regelmaat: geef aan dat je kindje mag drinken, nog 1 keer een herkansing en wil het niet, dan is het klaar voor dan.
    Of koppel het moment los van het naar bed brengen: voedt nog beneden, na het badje of eten bijvoorbeeld.
    Ook is je kindje op een leeftijd dat je best wat kunt uitleggen aan hem en vertellen wat wel en niet gaat gebeuren.

Veel succes!

Deel Deze Pagina