Mijn dochter is nu ruim 2 weken oud. Ik dacht dat wennen was, maar ik blijf pijnlijke tepels houden bij het voeden. Niet dat ik tegen het plafond spring, maar wel pijnlijk gevoelig dat ik even auw roep. De ene keer doet het meer pijn dan de andere keer. M'n tante is lactatiekundige en die heeft al gekeken of ik goed aanleg en daar is niks mis mee. Maar wat doe ik nu fout? En is het normaal dat als m'n dochter al 50 minuten gedronken heeft ze nog steeds honger heeft? Ik heb het idee dat ik blijf voeden....
Nog even een aanvulling Pfff net al ruim een uur een drinkend meisje aan m'n borst gehad. Wel tussendoor verschoond hoor. Na nog geen 5minuten in d'r wiegje had ze nog steeds/alweer honger. En nu ligt ze dus weer te drinken....ze zal morgen wel oververmoeid zijn. Het lijkt wel een bodemloze put...ze blijft honger houden. Overdag is dit wel ietsjes minder maar ook niet veel. Wat doe ik toch fout? En m'n tepels blijven ook echt gevoelig tijdens het voeden. Ml zegt alleen maar: ze heeft nog honger. Die gaat dan weer liggen en slaapt weer. Ik heb dan zóóóóó het gevoel alles alleen te moeten doen...terwijl hij best veel helpt met alles. Ik snap er gewoon niks van en word er ook echt heel erg verdrietig van. Ik wil helemaal nog niet stoppen met borstvoeding, want het is zo goed voor d'r. Morgen maar weer mn tante mailen. *zucht* sorry voor weer een klaagzang van mij....
Hoi, Ik meen dat ik je al geantwoord had maar zie het niet meer hier tussen staan. Nu ja. Hoe is het nu? Helemaal niet erg om te klagen hoor! Ik zou hulp blijven zoeken. Evt. zoek je een andere LK die bij je in de buurt is en daadwerkelijk mee kan kijken. Zijn je tepels ook stuk? Kloofjes, wondjes of groefjes? In dat geval zorgen voor spoedige heling. Evt. een tepelhoedje gebruiken. Je kindje kan wel gaan regelen: een paar dagen heel vaak steeds kort willen drinken. Dit is om aan groeiende voedingsbehoefte te kunnen voldoen: na een paar dagen merk je dat je weer in een soort van rustiger vaarwater komt. Ook met warm weer kan dat het geval zijn, niet erg dus wanneer je kindje de komende dagen vaker wil drinken. Juist goed! Succes!