nu al naar flesspeen voor kindjes van 3 mnd?

Discussion in 'Flesvoeding' started by aukje86, Dec 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hallo,

mijn zoontje van bijna 7 weken krijgt zijn fles met speen nr 2. Die is dus voor kindjes vanaf 2 mnd. Die kreeg hij al vanaf dat hij zo'n 4 wk is. Hij deed namelijk met speen nr 1 bijna een uur over zijn fles. Toen we speen 2 gaven ging de fles netjes met 20 minuten op. Maar nu drie weken verder doet hij weer een uur over zijn fles. Terwijl hij het meestal echt wel op wilt drinken. Moet ik dan nu al weer overstappen op een speen nr 3? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt! Groet Aukje

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Mijn zoontje zat ook al snel op de nummer 2 van avent.
    Hij is nu bijna 4 maanden en drinkt nog steeds uit de nummer 2 maar doet wel gewoon 20 minuutjes over zijn fles.

Je zou het kunnen proberen met nummer 3. Als het niet te snel gaat is het niet erg.
    Ze moeten minimaal 15 min over een fles doen maar 60 min is idd wel heel veel, ik zou het gewoon proberen.
    Gaat het dan te snel zou je ook altijd nog andere flessen kunnen proberen.

Wat ook nog wel eens wilt helpen is de fles niet te strak dicht te draaien maar net tot het eerste stukje dat hi jvast zit ( ik weet niet of je snapt wat ik bedoel maar zeg het toch maar)

Succes

3. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie. Ik heb net speen nr 3 geprobeerd, dat ging best goed. Hij had na 15 minuten drinken genoeg en had toch 130 ml gedronken. Met speen nr 2 doet hij daar 45 minuten over, dus dit is wel veeel beter. Hij gaf (nog) niks terug en morste ook niet meer dan normaal. Super! Nou maar hopen dat het zo blijft!

Share This Page