Borstvoeding en afvallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ona81, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ha mama's,

Na de bevalling ben ik rap afgevallen, mede door de BV, denk ik.
    Nu zijn er in al die maanden thuis mogen zijn met mn mannetje toch wat kilo's weer aangekomen.;) Je raad het al: ik wil graag wat kwijt.

Echter nu heb ik altijd begrepen dat het niet goed voor de voeding is om af te vallen terwijl je nog BV geeft.
    Ik geef alleen nog maar de ochtend-, avond- en soms nog een nachtvoeding.

Iemand advies hierin?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geloof dat het advies is om niet meer dan 0,5 kg per week af te vallen.
    Als je gewoon gezond eet en goed beweegt, lukt dit vaak wel en doe je het op een gezonde manier.
    Ik moet hier ook weer even een paar kg kwijt die ik er weer aangesnoept heb.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier hetzelfde "probleem". Nou ben ik een week geleden begonnen met gezonder eten en niet snoepen en voldoende bewegen. Dacht dat er echt niet meer dan een pondje af zou zijn, maar nu bleek vanmorgen toen ik ging wegen dat er al 1,4 kg af is. Zou dit echt kwaad kunnen?
    Deze week toch maar een klein beetje meer eten dan.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat red al zegt:

Gezond eten
    Bewegen
    Max pond p/w

5. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    zal het dan overal hetzelfde zijn?;)
    ik zat weer onder mijn begingewicht na een maandje, maar was zo bang dat mijn productie minder werdt, dat ik meer ben gaan eten.... had ik dat maar nooit gedaan!!!:(
    maar goed, toch maar meer gaan bewegen en veel groente en fruit eten en niet snoepen en snacken, dan gaat het best snel.:D

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben bang dat ik na mn bevalling zoizo n kilo of 5 lichter zal zijn terwijl ik vorige week nog maar 2 kg ben aangekomen ( op 37.6 wk)
    weet ff niet meer hoeveel de placenta en zo nu weegt , ga iig voor ik beval nog op de weegschaal staan ;)
    Toen ik mijn oudste bv gaf was ik in 4 weken 15kg kwijt :S
    heb het dus niet onder controle maar geld ddat dan ook dat het niet goed zal zijn voor de voeding ?
    als ik afval gaan nl ook als eerst mn borsten eraan , schommel dan tussen c en d cup :S

sorry geen antwoord op je vraag maar nu we er toch over bezig zijn :)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd gewoon op een gezonde manier afvallen kan best. Maar geen rare dieten en voedingssuppelementen e.d. gaan gebruiken..

Ik let erg op mijn eten en dat ik meer beweeg en val dan inderdaad gemiddeld 500 gram per week af. Heel soms meer, maarja dat zie je pas achteraf. ;)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat de eerste 2 kg ook snel, daarna langzaam. Maar er hoeft hier een kg of 5 af.
    Als je alleen koek en snoep laat staan. Maar wel goed groente, fruit en brood eet, lijkt mij er niks mis mee. Geen honger gaan lijden, gewoon eten als je honger hebt, maar dan iets gezonds ipv ongezonds.
    Zo heb ik 's avonds vaak om 8 uur trek. Dan neem ik een bakje fruit ipv koek/chips/chocola.

9. Bri

Bri Niet meer actief

In de eerste week val je sowieso vaak wat meer af, daarna daalt het tempo gauw.
    Zolang jij eet wat je nodig hebt, voldoende drinkt (dat is volgens mij belangrijker voor goede productie dan veel eten) en beweegt, zal het wel goed gaan.

Deel Deze Pagina