Clusteren? Honger? Radeloos...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Aafke1982, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aafke1982

Aafke1982 Nieuw lid

11 feb 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu drie weken en drie dagen. Ik geef bv op verzoek maar zit er op het moment aardig doorheen. Ik heb het gevoel dat ik 24/7 met hem bezig ben. De afgelopen week hebben we dus de laatste voeding vervangen door een fles (afgekolfde melk) die mijn man geeft zodat ik even een paar uurtjes kan slapen. Overdag komt hij om de drie uur maar soms zit er ook maar twee of zelf 1 uur tussen. Ik kan hem erg moeilijk laten huilen. Dan begin ik zelf ook bijna te huilen en pak ik hem weer bij me. Dan is hij ook helemaal zweterig en hapt en smakt hij. Ook al heeft hij net een half uur of zelfs drie kwartier gedronken. Nu heb ik gehoord dat geen voedzame melk niet mogelijk is maar ik begin toch echt te twijfelen aan mijn productie. Of wat hij binnen krijgt wel genoeg is. Als ik kolf heb ik zo 120 ml dus er zit wel wat in. Ook groeit hij heel goed (van 3600 naar 4250) hij poept en plast goed. Hij heeft wel heel veel last van krampjes. Dan kreunt en perst hij, zo zielig. Dus hij doet het wel goed alleen hij lijkt nooit tevreden. Is dit zuigbehoefte? Clusteren? Of regeldagen? (Die duren toch geen weken?)
    Moet ik meer op schema gaan voeden? Ik wil echt heel graag zo lang mogelijk bv geven...
    Graag advies en tips want ik weer het even niet meer...

Groeten Aafke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Aafke

intensief he, deze tijd!
    Als ik je verhaal lees, klinkt het vrij normaal. Jij voedt je kindje op verzoek, hij poept en plast goed en groeit enorm goed, en dat allemaal op jouw melk! Jouw melk is echt voedzaam genoeg en je productie is ook heel goed! Geen zorgen dus om je melk.
    Baby's moeten ook wennen en een ritme gaan vinden, dit kost tijd, minimaal 6 weken. Een kindje dat borstvoeding krijgt mag je voeden op verzoek, en soms zit daar weinig tijd tussen.
    Heb je al eens geprobeerd om hem in een draagdoek bij je te nemen? Dan komt hij tegen jou aan tot rust en heb jij je handen vrij om iets anders te doen.
    Ook is het goed om af en toe even afstand te nemen, zodat je zelf weer wat tot rust komt. Als je man thuis is kun jij een uur gaan wandelen, winkelen of even bij een vriendin langs, zonder baby. Even uit je huis zijn, even op adem komen.
    Praat er ook over met anderen, moederschap is best pittig en de zorg voor zo'n kleintje ook.
    Ben je hiermee geholpen? Bij meer vragen hoor ik het graag.

Mirjam

Deel Deze Pagina