Hallo dames, Ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn tweede kindje. Bij mijn eerste heb ik tot dat ik weer ging werken bv gegeven zonder problemen. Echter is het deze keer een beetje anders... Op dag 9 in mn kraamweek lag ik met 40.3 koorts te eilen met een giga rode linker borst. Dezelfde dag nog aan de antibiotica voor 10 dagen. Gister voelde ik me weer rillerig en had een pijnlijke plek in dezelfde borst.. En ja hoor, wéér een borstontsteking. Nu weer aan de antibiotica. Na de eerste borstontsteking heb ik met mijn man besloten om te stoppen met de bv. Mede omdat mijn zoon anderhalf uur bij me dronk en daarna nog niet 'verzadigd' was. Dit brak ons hele gezin op, wat ons allemaal heeft doen besluiten over te gaan op de fles... Ni was ik dus aan het afbouwen met een kolf, heel geleidelijk, maar toch weer een ontsteking gekregen. Omdat ik de borst niet goed leeg kan kolven omdat de ontsteking in en rond mijn tepel zit (kan niet masseren tijdens kolven) heb ik dostinex voorgeschreven gekregen... Alleennu is mijn vraag, kan ik dit nu al gaan gebruiken? Of moet ik toch eerst nog gedurende een weekje blijven kolven en kan ik daarna aan de dostinex om de melkproductie te stoppen? Ik lees veel nare berichten op internet over abcessen en operaties maar weet in mijn opzicht niet wat het beste is... Gr Marye
Hoi, Dostinex is een medicijn dat vrijwel direct de melkproductie doet remmen/stoppen. Je kan het nu innemen, maar blijf wel alert op de rode/pijnlijke plek. Die moet je wel nog proberen weg te kolven. Dostinex is een sterk medicijn wat een bijwerking kan hebben op je gemoedsrust. Wees daar alert op, mocht je "negatieve/zware" gevoelens krijgen, bespreek die dan tijdig met je huisarts. Succes. Groetjes Saskia