doorslapen-stuwing

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bertha, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Nadat mijn dochter tot haar 2e verjaardag nachtvoedingen heeft gehad, zijn wij helemaal overompeld dat ons zoontje nu al 3 nachten op rij van 22 tot 5 uur slaapt. Wat een heerlijkheid!!

Maar, hoe doen jullie dit met je borsten?
    Gisteravond dronk hij om 21.30 uur één borst waarna hij tot 5.30uur heeft geslapen.
    Nou dan sta ik écht op knappen, en de borst die hij savonds niet dronk al helemaal! Deze heb ik hem dus eerst laten drinken, en nog het 'toetje'aan de andere borst.
    De volste borst heb ik nog 100ml uitgekolft, maar niet volledig leeggekolfd.

dit is nu de 3e ochtend dat ik 100-150 ml afkolf omdat ik sochtens zo vol zit, mijn zorg over mijn melkvoorraad is daarmee ook weg!

Maar wat is wijsheid, stel dat hij elke keer zo'n lange nachten maak, kan ik toch niet elke ochtend blijven kolven.
    Moet ik de tijd nemen zodat mijn lichaam het zelf gaat regelen?
    Maar scohtens opstaan en mijn dag beginnen met zó'n gestuwde borsten is ook niet fijn.
    Overigens heb ik over de dag heen ook meer dan genoeg voeding.

Wat is jullie advies hierin?

2. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook heel erg last van ik heb het maar gelaten en me lichaam het zelf laten regelen wel liet is na het aanleggen eerst even de melk eruit stromen want het schoot eruit door de stuwing. daarna legde ik me kindje weer aan. heeft hier nu 2 weken geduurd en nu is het weer geregeld

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik het ook maar zo gelaten. Mijn lichaam ging eraan wennen.

4. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf iedere morgen een borst de kleine man slaapt sinds hij 4 maanden is van 7 tot 7. Handig voor als ik moet werken. Hij is nu bijna 10 maaanden en als ik eens geen zin heb om te kolven heeft hij de tweede keer lekker veel. Eerst een week stuwing nu gewoon erg vol. Je lichaam regelt dat zelf.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie antwoorden!

6. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon laten gaan. Evt kolven. Maar je lichaam went eraan dat hij doorslaapt, lekker hè? :)

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    gewoon laten gaan idd. Ik ben wel gaan kolven toen hij van 19-6 ging slapen. Gewoon zelf voor het slapengaan. Zo houd ik de productie op peil en altijd een flesje in de kk voor noodgevallen ;)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Toen ik genoeg melkvoorraad had ;), heb ik het laten gaan.

Inmiddels slaapt dochterlief al lang niet meer door, dus zeker geen last meer van stuwing ;)...

Deel Deze Pagina