Wat ik me gewoon even afvroeg. Er is zo'n rekensommetje van wat een baby gemiddeld drinkt aan bv. (150 x kilogram lichaamsgewicht). Maar tot welke gewicht geldt dit? Want ik neem aan dat een baby van 8 kilogram toch geen 1200ml hoeft te drinken? Omdat bij kv de max ook blijft steken tot 4x180ml? Of ligt dit bij bv dan anders?
Een baby die borstvoeding krijgt, heeft inderdaad geen maximum. Je mag dus je kindje gewoon volgen in zijn/haar behoefte. Maar er zijn wel richtlijnen die je kunt gebruiken om in te schatten hoeveel je kindje drinkt (bijv. om te weten hoeveel je mee zou kunnen geven naar het kdv). Op de site van LLL vind ik: (Flesdrinken tijdens of na de borstvoedingsperiode)
Dat snap ik uiteraard en dat is ook het mooie van bv. Maar stel dat je alles zou kolven en met de fles zou geven (heb dat bij onze dochter nl een jaar lang gedaan), dan is de richtlijn van 150xgewicht tot veel te hoog als ze boven een bepaald gewicht komen? Daarom vraag ik me af tot welk gewicht deze richtlijn geldt.
Ik heb een keer gelezen dat er weinig kinderen zijn die meer dan 1 liter drinken. Dus daar houdt het op.