mijn baby heeft nu tussen 5 en 8 zijn moeilijke momenten waarop hij hard moet huilen en eigenlijk het liefste non-stop aan de borst wil. Nu heb ik nog een peuter rondlopen en ik moet dan koken en eten en mijn peuter entertainen en op bed leggen. Hoe doen jullie dit? Laat je je baby huilen terwijl je kookt/eet? Laat je je man alles doen terwijl je zelf met de baby aan de borst gaat zitten? Eten jullie om beurten? In de draagzak vind ik niet echt een optie, dat vind ik eng met warm eten boven zn hoofdje.
Ik heb een poosje een flesje gegeven en op een later moment mijn productie op geschroefd. Dat scheelde een boel stress.
Wat ik kon overdragen aan papa, gaf ik aan hem. Oudste heeft in die tijd stuk meer filmpjes gezien dan ik nu normaal vindt, dat gaf mij wat meer rust. En verder soms wel wat huilen. Ik ben geen superwoman en soms had ik gewoon handen tekort. Ik deed zoveel mogelijk om dat te voorkomen, maar ik wilde per se wel avondeten. Dus soms bij mij drinken in de draagdoek, soms even huilen in een wippertje of bij papa op schoot. Het is het nadeel van de tweede zijn.
Lang leve de draagdoek. Zo houd hoi het vol op de momenten dat drinken even niet kan. Tussendoor voed ik hem als het wel lukt. Man werkt alle avonden en ben dan alleen met peuter en baby. Ik kook eerder op de dag of zorg dat het meeste al klaar is. En de tv gebruik ik ook voor peuter.
ik denk eigenlijk niet dat een fles geven zou helpen... Ik heb zat melk, het is geen honger, hij heeft vooral last van krampjes... Hij heeft dan pijn en mamahonger en zuigbehoefte.. Maar hij accepteert geen speentje wel een pink van papa, maar niet van mij. Mijn oudste zoontje is nogal een gevoelig ventje en als de baby huilt wil hij hem alleen maar troosten en knuffelen. Het is al zo'n slechte eter en met een huilende baby erbij wordt er nauwelijks gegeten
Inderdaad zo veel mogelijk eerder op de dag voorbereiden. En de lat niet te hoog leggen op culinair vlak. Voorgesneden groenten zijn ook best lekker. Net even wat meer tv voor de peuter (wordt ie echt niet slechter van, voor die paar maanden "crisis-tijd") En ik voedde ook tijdens het eten. Alleen geen hete soep, dat vond ik wel eng, maar verder gewoon warm eten, nooit kind verbrand hoor. Dan kom je het wel door
Het is al genoemd, maar -eerder op de dag koken zodat je alleen maar hoeft op te warmen En als je kindje geen goede eter is: maak het dan de komende periode gewoon makkelijk voor hem en voor jou.Hier stond de maaltijd tomaatjes/komkommertjes/vissticks regelmatig op het menu in die tijd. Lekker en makkelijk -baby in de draagdoek -wel aan tafel gaan zitten maar dan baby voeden (tussendoor een hapje nemen, en kijk inderdaad uit met hete soep) -andere kindjes/kindje in bad doen en er zelf met een stoel bij gaan zitten (ook dan deed ik wel eens een voeding) -papa wat dingen over laten nemen -de dvd-speler stond wat vaker aan dan mij lief was, maar gelukkig, dat is maar tijdelijk Pittig wel, die eerste periode. Maar je komt er wel uit hoor!
HERKENT U DIT? In het ziekenhuis heb ik een fopspeentje gekregen voor mijn kindje,mijn kindjeweigert een fopspeentje van de drogistof supermarkt.Mijn kindje wil alleen nog maar aan mijnpink sabbelenMijn kindje zuigtgoed aan de borst maar wil geen andere fopspeentjesvan de drogist.Mijn kindje is troosteloos Dan bent u op hetjuiste adres voor uw speentjes, de speentjes zijn net"pinkjes/tepels"en dit zijn "de" fopspeentjes die u in het ziekenhuis heeft gekregen.
Prematuur FOPSPEENTJES UNIEK in Nederland Dit speentje heb ik voor dl gekocht toen, je kunt er eerst zelfs je pink in steken. En ja hoor; ze pikte het! Ze clusterde zoveel dat ze veeeeel te veel melk kreeg en dus spugen en krampjes. Hiermee ging het veel beter. Ow en ze was niet prematuur hoor!
Hier ook veel onrust en huilen in de namiddag/avond. Erg lastig met een kleuter, werk, etenstijd. De oudste mag hier ook meer op de tablet dan ik normaal goed zou vinden. Helaas wil hij dan juist vaak een spelletje met ons doen (aandacht). Dus moeten we beloven dat na het eten te doen, en zoet houden met tablet en TV. Verder is het vooral rondlopen met de baby en de ander die intussen het eten kookt. En het eten zelf om de beurt. Of de een maakt bord klaar, alles gesneden en hapklaar geprakt. Die neemt dan baby op een arm. Na het eten met baby op de arm spelletje spelen, en de boel pas opruimen wanneer grote broer naar bed is. Vermoeiend, maar het werkt.
Zou willen dat mijn partner ook thuis was in de spits. Gelukkig komt bij mij vaak even familie bijspringen.
Hier was ik toen vaak alleen. Ik kookte 's middags zodat we of 's middags warm aten, of het 's avonds alleen hoefden op te warmen. Tijdens het eten borst geven kon prima. Na het eten deed ik haar in de draagzak en ruimde ik snel op, even wandelen zodat ze half in slaap dutte met speentje. Oudste deed ik ook regelmatig alvast rond 5u in haar pyjama als de jongste nog even sliep. Als ze boven toch echt de borst wilde, deed ik dat tussendoor en de momenten dat ik echt even m'n handen vrij moest hebben voor de oudste, legde ik haar heel even neer. Zodra de oudste in bed lag, had ik volledig de tijd voor de jongste. En hier ook vrij veel tv gekeken in de eerste tijd.
Ik maak regelmatig ovenschotels. Tijdens eerdere dutjes voor te bereiden en als het moment daar is alleen nog in de oven. En verder de draagdoek. Ik voed mijn zoon nog voor het eten als de boel in de oven staat. Tijdens het eten id hij er gezellig bij. Gaat goed hier.