Hoi! Ik vroeg me af hoe lang de meeste borst baby's s avonds clusteren. Begint me namelijk een beetje op te breken, voel me zo geclaimed. Baby is nu 8 weken en vanaf 18.00 uur zit ik met haar op de bank te voeden. Anders is ze ontroostbaar. Mijn man krijgt haar al wiegend maar heel af en toe stil. Rond half 10 gaan we samen naar bed voor een laatste slok, en dan slaapt ze goed in haar wieg. (1 of 2 nachtvoedingen, dat wisselt). Ik heb een voorraadje voeding, de fles pakt ze redelijk, maar ik kan 'savonds dus echt niet naar een ouderavond en haar bij papa laten. Heeft iemand tips? Ik heb een keer geprobeerd om haar gewoon met de rest naar bed te doen, zo rond 8 uur, ze is dan doodop, maar ze huilt echt erbarmelijk. Het past niet bij ons een baby lang te laten huilen. Zou het vanzelf over gaan...soms vliegt het me zo aan. Lieve groet, Zus
Hoi, beetje late reactie, maar het is hier druk geweest... Hoe gaat het nu? nog net zo onrustig als toen je de vraag stelde, of zie je al verandering in haar ritme? Meestal gaat deze periode zo tussen de 2e en 3e maand voorbij. Tot die tijd zou je eens een paar dagen kunnen proberen om de late middagvoeding extra na te kolven, om zo je borsten aan te zetten om meer voeding te maken naar de avond toe. Kijk het een paar dagen aan om te zien of het verschil maakt. Denk je dat het echt honger is, of zuigbehoefte, of vermoeidheid? Misschien kun je onderscheid zien, misschien is dat ook wel heel lastig...Is ze gewoon wakker bijvoorbeeld maar wil ze entertained worden, dan zou je kunnen proberen een radio zachtjes aan te zetten op haar kamer (of op de gang) Is ze daarentegen gewoon moe en komt ze niet in slaap door zichzelf (houdt ze zichzelf wakker) dan zou je kunnen overwegen om haar licht in te bakeren. vraag op het consultatiebureau om informatie hierover. Ik hoor het wel als je nog vragen hebt. hartelijke groet, heidi margit
Hoi, Je hoeft je geen excuses te maken voor t late antwoord hoor...ben allang blij dat je het gelezen hebt! Maargoed, geen verandering! Ze komt 'snachts echt nog maar 1 keer, dat scheelt. heb het vermoeden dat het zuigbehoefte is, in combinatie met oververmoeidheid. Ik zou wensen dat ze een speentje wilde...maar we krijgen het niet voor elkaar...ik ben haar speen. Ze gaat al stevig ingestopt het bed in, anders wappert ze zich helemaal wakker. Vast ritueel is een cd-tje met rustige muziek, dus dat gaat aan. Ze is echt bekaf, valt prompt in mijn armen in slaap. Kan haar dan in de (voorverwarmde) wieg leggen, maar na een paar minuten ist dan weer bingo. Aan de tiet. Ik ga dat nakolven proberen...Misschien zijn er nog lezers die dit herkennen en tips hebben. Groetjes!
zo te horen heeft ze je echt nog nodig. kijk of dat nakolven effect heeft. ik hoor het graag. goed weekend vast! heidi margit