Clusteren of oververmoeid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door november12, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even het volgende; ik heb een dochtertje van vijf weken waarmee het prima gaat, ze is over algemeen erg tevreden. We houden zoveel mogelijk de rust en regelmaat aan (wakker, schone luier, voeden, even spelen en knuffelen en weer naar bed). Dit gaat eigenlijk heel goed en soms slaap ze zo vijf/zes uur achter elkaar. Alleen nu had ik het gevoel dat ze 's avonds veel geboefte heeft aan clusteren. Ik voed op verzoek en wil, als zij daar behoefte aan heeft, haar natuurlijk die ruimte bieden, maar ik twijfel; gisteravond rond acht uur werd ze wakker, ik heb haar zo lang laten drinken als dat ze wilde, dit duurde tot elf uur (!) ze werd steeds onrustiger en leek helemaal niet meer te ontspannen. Tegen elf uur heb ik haar uiteindelijk in haar wiegje gelegd, waarna ze eerst in slaap leek te vallen. Maar toen kreeg ze een enorme poepluier en moest dus verschoond worden.....dit deed ik heel rustig, zo min mogelijk licht aan, geen druk contact....maar bij het trruleggen in het wiegje als het helemaal mis.....ze heeft gekrijst tot twee uur en was niet/nauwelijks meer stil te krijgen, ook niet op de arm.....helemaal overstuur en oververmoeid.....maar hoe voorkom je dat met clusteren? Zijn er meer die hier tegenaan lopen?
    Ik hoor graag jullie ervaring, bedankt!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Slaapt ze vijf a zes uur overdag of 's nachts? Is het overdag vind ik dit wel wat lang voor 5 weken. En dan is het niet gek dat ze 's nachts wakkerder is.

Het clusteren herken ik heel goed, hier hadden we tot 3 maanden wel hetzelfde. 's Avonds sowieso al niet willen slapen en pas rond 12 uur, half 1 in slaap vallen voor een langere periode. En ondertussen alleen maar aan de borst.

Maar toen ze zo huilde, had ze niet gewoon honger? Ik zou haar in ieder geval niet laten huilen nu ze zo klein is. Misschien slaapt ze wel bij jou in bed? Staat haar wiegje op jullie kamer? Ze hebben vaak veel behoefte om dichtbij je te zijn. Echt mamahonger dus. Mijn dochter heeft tot 6 weken regelmatig bij ons in bed geslapen. Er waren ook dagen dat ze gewoon zonder gemopper in haar eigen wiegje (naast ons bed) in slaap viel.

3. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier was hij ruim drie maand toen hij voor het eerst s avonds om 20u op bed lag. Daarvoor was hij vanaf een uur of 19 altijd beneden bij mij. Drinken, even slapen, weer drinken, slapen. Tegen dat tijd dat wij op bed gingen lag hij meestal al een tijdje bij mij te slapen. Dan maakte ik hem wakker voor nog een voeding en dan in zijn eigen bed ( tot ongeveer 11 week bij ons op de kamer) om te slapen.
    Overdag liet ik niet meer dan 3 soms 4 uur tussen de voedingen zitten, zeker toen hij s nachts nog om de drie uur kwam voor een voeding.
    Dat lange clusteren vond ik soms best zwaar of vervelend als ik even wat anders wilde maar mij hielp het om me er gewoon aan over te geven. lekker op de bank met de tv of een boekje en me laten bedienen door mijn man. Je bent ook nog steeds kraamvrouw dus laat je maar lekker verwennen en genieten van je kleintje ;).

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind overdag 5-6u achter elkaar slapen ook erg lang. Ik zou overdag om de 3 uur voeden om in elk geval ook een dag/nachtritme te creƫren en nu vaak aanleggen is meer/betere productie op langere termijn.
    Verder is het clusteren heel normaal. Hier duurde het vaak van 7-10, we gingen dan even daarvoor naar boven, ging ze met papa onder de douche, daarna nog weer drinken bij ons op bed en dan viel ze dan vaak in slaap. Soms lukte het niet of wilde ze nog een paar slokken drinken. Als ze niet in haar bedje wilde, sliep ze lekker bij me en legde ik haar later een keer over.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik geef geen BV (helaas :() maar ik zou overdag indd 3 max 4 uur tussen de voedingen laten. Dan krijgt ze een dag en nachtritme gevoel en zal ze op een gegeven mome t 's nachts langer gaan slapen en keert ze het ritme wat ze nu heeft om.

Hier beide kindjes altijd tussen 18-23uir onrustig geweest de eerste drie maanden. Ik accepteerde het,liet ze op mn borst in slaap vallen en ze lagen dus de hele avond op me. Ene keer ging ik naar bed,andere keren zat ik gewoon beneden op de bank: lampen niet te fel,tv niet te hard enz. Na de fles van 23uur konden ze zo in hun bed gelegd worden. Na drie maanden gingen ze beide gewoon in hun eigen bedje slapen en hadden ze die mamahonger niet meer. Xx

Deel Deze Pagina