Mila is 's avonds steevast aan het clusteren. Vaak vanaf 7 tot 9 uur. Ze is onrustig, lijkt krampjes te hebben en wil vaak een paar slokken aan de borst. Heel gezellig natuurlijk, maar het begint me soms een beetje op te breken. Ik weet dat kindjes verschillen, maar toch de vraag aan de mama's van clusterende kindjes: Wanneer werd het clusteren bij jullie minder?
Hier ook (denk ik) een clusterkindje hihi. Dit is nu al sinds ze 2.5 / 3 maanden is ofzo. Van 8 tot 10/half11 ben ik met dr bezig... Steeds om de half uur, soms zit er een uurtje tussen.... Vooral savonds vind ik het niet zo leuk, omdat ik de hele dag niet echt ergens aan vast zit en savonds is mijn man eindelijk thuis. Ach ja, gaat vast wel weer over, voordat ze een jongetje is hihi.
Ja het is eigenlijk ook maar zo'n korte periode he? Ik probeer maar te genieten van deze tijd dat ze nog zo ieniemini is. Het jammere is dat ze dit doet, wanneer de oudste net op bed ligt, dat maakt dat de dagen (en dus de avonden) soms wat pittig zijn.
Dat is hier ook zo,mijn oudste gaat er om 19 uur in en dan begint de jongste zo'n beetje... sinds een paar dagen duurd het clusteren maar een uurtje!
Het is idd echt een korte periode maar als je er midden in zit dan voelt het toch anders. Nu een jaar geleden gaf ik ook nog zeker 10 voedingen en was ik afentoe wel eens ff voedingsmoe. (gewoon ff geen zin) maar nu een jaar later zijn het er nog maar 1 of 2 per dag en zit ik elke avond van 18.30 alleen beneden en liggen mn 2 kids in bed. Sterkte ermee...
Inderdaad, als je er middenin zit..... Rond de 3-4 maanden begon het hier rond 17.00 uur en dat ging heel regelmatig door tot 20.00 uur. Ik zorgde dat ik voor 17.00 het eten al klaar had.... ja , je leert snel bij moet ik zeggen En opeens is het ook weer stukken minder totdat het over is. Soms mis ik het nog wel eens maarja, kleine kindjes worden groot.
Sommige kinderen drinken dan in een paar uur steeds kleine beetjes bij je. Ze komen dan in de paar uur regelmatig voor een paar slokken. Soms wel om het half uur (of nog minder tijd) Zo krijgen ze veel vette melk binnen. Het wordt ook wel snacken genoemd.