clusteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mwjalloh, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Mijn dochter slaapt overdag goed, valt ook zelf in slaap maar 's avonds echt niet! Ze krijst dan alles bij elkaar, wilt alleen maar aan de borst. Van 19.00 tot 21.00 ''hangt'' ze dus aan de borst, valt in slaap en dan kan ik haar wegleggen. Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor. Kopje thee erbij, afstandbediening en dat komt wel goed, maar is dit nu clusteren en tot wanneer duurt dat? Tot ik stop met bv of....??? Was gewoon benieuwd....

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    klinkt als clusteren idd,scheeld wel als je er zelf relaxt onder bent,mijn meid heeft het een aantal weken gedaan,sommigen doen het kort anderen weer heel lang,.hoe dan ook,het gaat over.
    Je kan niet veel doen dan het jezelf ook gemakkelijk maken en dat doe je al;) ik vond het wel veel energie vergen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heeft Thirza het ook met perioden gedaan... maar elke keer gaat het na een tijdje ook weer over, :)

4. hier komt en gaat dat clusteren ook idd... meestal hangt het hier samen met een sprongetje of als ik overdag veel bezig ben geweest en hij zo zn 'aandacht' in wil halen ;)

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hmmm hier is het iedere avond sinds haar geboorte eigenlijk, laatste tijd wel een clusterritme; van 19.00 tot 21.00. Bij haar geboorte clusterde ze tot 04.00 dus vind dit ook niet erg eigenlijk maar het verbaasd me wel dat het constant is. Ook als ik de hele dag bij haar ben, ook als ik werk.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi mwjalloh: hier is het eigenlijk ook wel vrij constant, maar dat is al zo ingesleten in m'n ritme dat ik het zo niet meer ervaar, ;) En rond sprongetjes of groeispurten wordt het even wat heftiger vaak, en als ze ziek is soms ook.
    Maar Thirza had hier een paar weken na haar geboorte dat ze tussen 16.00 en 21.00 elk uur wilde drinken, dat ging later over naar een ritme waarbij ze tussen 15.00 en 19.00 clusterde en later tussen 16.00 en 19.00.
    Momenteel doet ze het juist weer wat tussen 18.00 en 20.30.... Soms elk uur, soms elke anderhalve uur, dat wisselt wat.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn dochter heeft het ook gedaan tot ze ongeveer vijf maanden oud was. Die "hing" in de avond ook fulltime aan mijn tiet :) Maar je doet het prima: ontspannen en eraan toegeven. Hoe korter de melk in je borsten zit, hoe vetter. En hoe minder snel verteerbaar. Zo "tankt" je kleine zich vol voor de nacht.

Deel Deze Pagina