Mijn dochter is morgen vijf weken oud en slaapt sinds twee dagen héél erg lang. Op een gegeven moment had ze om half acht 's avonds nog gedronken, toen dacht ik: ik maak haar niet wakker, ze maakt mij vast aan het begin van de nacht wel wakker Dat gebeurde niet, en toen ik vroeg in de ochtend even wakker werd lag ze vrolijk om zich heen te kijken. Ik heb haar toen toch maar gevoed. Vannacht ongeveer hetzelfde: Half tien laatste voeding, niet meer wakker gemaakt rond twaalf uur. Om zeven uur stonden wij op en hebben we haar maar wakker gemaakt. Ze was toen gewoon vrolijk en alert en dronk goed. Nou vind ik het heerlijk dat ik zelf wat langer kan slapen hoor (mijn borsten vinden het minder, maargoed) maar is het niet te lang voor zo'n kleintje?
Ohja, ze groeit goed en heeft voldoende natte luiers. Poepluiers niet, maar dat is een ander verhaal (moet zo naar de kinderarts met haar). Ze vraagt om 7-8 voedingen per dag, dus overdag zit er niet zoveel tijd tussen de voedingen.
vraagt ze overdag wel ?? zo te horen kan ze het best aan... maar eh.. zal je nu even zeggen dat dat doorslapen mogelijk niet blijvend is... hier ook een kindje die af en toe ons verrast met een lange slaap.
Als ze vrolijk en alert is en zichzelf verder wel medt, lekker zo laten! Dan is de kans volgens mij ook het grootste dat het zo blijft Geniet er lekker van... er zullen idd nog wel tijden komen dat het weer wat minder wordt, dus lekker dat jullie nu even normale nachten kunnen maken!
Mijn dochtertje is bijna 's nachts niet wakker geweest. Op een paar dagen na, waarbij ze op 4 uur wakker werd... Na een paar weken sliep ze ook tot 7.00 s ochtends! En dat werd steeds later. Nu slaapt ze meestal (bijna) klokje rond! Er is niets van na te vertellen!! zolang ze maar alert blijft en voldoende plasluiers heeft, is het oke, volgens mij!
Lijkt me geen probleem hoor. Heerlijk voor jullie allebei! Wat betreft je borsten,..die passen zich met een paar dagen vanzelf aan!