Hoi dames, Ik heb net m'n zoontje van de opvang gehaald en heb een vraag over de hoeveelheid borstvoeding die hij moet krijgen. Het gaat vooral over de opvangdagen. Thuis leg ik hem regelmatig aan en krijgt ie zoveel hij wilt en zowieso nog voor ieder slaapje. Maar bij de opvang komen ze nu tegenwoordig op 2 flessen omdat hij ook fruit en brood eet. Vast voedeel gaat sinds deze week opeens wel heel goed. Maar vandaag dus een opvangdag. Hij heeft vanochtend bij mij gedronken daarna op de opvang 2 flessen van 200cc, een peer en een boterham zonder beleg. Normaal als ik rond 18 uur thuis kom gaan we groente eten en dan in bad en om 19 uur laatste bv en dan slapen. Hij slaapt al sinds 10 weken door dus dat is mooi.. maar zo krijgt hij maar 4 keer bv binnen. Is dat niet te weinig? Ik heb hem nu maar eerst bv gegeven maar hij is net naar 2 slaapjes gegaan en nu aan de borst betekent natuurlijk meteen slapen. Dus groente en naar bed wordt dan wel laat. Is 4 keer bv wel genoeg? En zou ik nog ander vocht moeten aanbieden anders? Gewone melk en yoghurt kan niet ondat hij koemelk niet lekker verdraagt Alvast bedankt!!
Mijn zoontje zat met 7 maanden op ongeveer hetzelfde ritme. Ook 2 flessen van 200cc op de opvang en dus 4x bv in totaal (ook gezegend met een kindje wat heerlijk doorsliep). Ik zit me nu af te vragen wanneer wij zijn begonnen met een beetje water uit een beker bij het fruit. Gewoon om te oefenen met uit een beker drinken, want ik denk dat met 4 flinke bv-voedingen het qua vocht echt wel goed zit. En in fruit zit ook veel vocht natuurlijk. Als je liever hebt dat hij vaker drinkt, kan je vragen of ze vaker kleine flessen geven op de opvang. Maar als hij het hierop goed doet, waarom zou je dat dan veranderen.. sowieso vond ik het best zoeken naar een nieuw "ritme" met al die eetmomenten. Kortom, ik zou niet teveel veranderen!
Ja goede vraag.. Waarom zou ik wat veranderen? Tsja.. hoeft ook eigenlijk.niet.. Maar ben altijd bang dat ie niet genoeg binnen krijgt. Misschien moet mama wel gewoon wennen dat niet alles meer op de melk draait