Over een paar weken komt mijn tweede (of eerder of later, wie weet). En ik wil heel graag weer borstvoeding gaan geven. Nu was mijn oudste prematuur en ben ik met kolven begonnen. Pas na 3 maanden dronk hij volledig bij mij. Nu ik bijna 37 weken ben, ga ik er vanuit dat deze baby wel meteen bij me gaat drinken. Dat lijkt me echt prachtig, maar het beangstigd me ook. Als het maar goed gaat! Ik heb me (nu wel) goed ingelezen en weet hoe het happen moet etc. Toch heb ik de angst dat het niet gaat lukken. Kunnen jullie me wat moed inspreken?
Het is een geweldige prestatie dat je in de situatie met je eerste kindje de borstvoeding tot een succes hebt gemaakt. Het is veel moeilijker om met een kolf je borstvoeding op gang te krijgen en dan ook nog in zo'n stressvolle periode. Probeer je dus geen zorgen te maken. Ga er vanuit dat het gaat lukken, maar wel op een goed voorbereide manier. Geef "overal" aan dat borstvoeding belangrijk voor je is (verloskundige, kz, ziekenhuis) en wees niet bang om hulp te vragen als het niet meteen "vanzelf" gaat. Je kunt het! Dat heb je al bewezen bij je eerste.
Natuurlijk gaat t lukken! Jij bent gemaakt om borstvoeding te geven, en je kindje is gemaakt om borstvoeding te drinken! En omdat je kindje nu à terme is, en hoogstwaarschijnlijk binnen t uur aan je borst ligt, ga je er meteen van genieten! Respect trouwens, het is n hele prestatie om zo lang te kolven voor je kindje! Heel veel succes met de bevalling, en daarna heerlijk genieten met je beeb en het geven van borstvoeding!
Ik sluit mij bij lili aan! Het is lijkt mij veel moeilijker door middel van een kolf de borstvoeding op gang te brengen dan gewoon, knap hoor! Zeker door hoe je het eerder hebt gedaan weet ik zeker dat het je gaat lukken!
Bedankt dames! Ja, ik moet ook op mezelf en de baby vertrouwen. En het is me 2 jaar geleden ook gelukt, dus dat moet nu ook gaan lukken. Ik vind het wel spannend, maar ik heb er erg veel zin in!
Tuurlijk! Hopelijk is jouw tweede net zo'n natuurtalent als die van mij En dan gaat het allemaal (bijna) vanzelf, heerlijk! Xxx lfs.