Clusteren?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LisaP, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisaP

LisaP Lid

5 aug 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 3 wkn oud.
    De afgelopen week wilt ze 's ochtends en savonds een lange tijd aan de borst.

Voorbeeld:
    Gister avond vanaf 5 uur wilt ze voeden, ze drinkt dan makkelijk een paar uur achter elkaar. Al drinkt ze minder na verloop van tijd. Uiteindelijk ben ik tot 8 uur s avonds bezig geweest.

Vanochtend had ik haar om 7 uur gevoed en vervolgens wilt ze om 8 uur weer de borst. Ze lijkt dan uitgedronken maar als ik haar knuffel kruipt ze direct naar mijn borst. Ze is vervolgens onrustig totdat ik haar weer aan de borst leg.

Dit gaat nu elke dag zo, tussen 11/12 en 5 gaat het goed, dan slaapt ze tussen voedingen door (3 uur zit er tussen)
    Snachts laatste voeding 22.00/23.00 uur, dan 3 uur en vervolgens weer 7 uur.

De voedingen duren dus sochtends en savonds zo lang, ik kan daardoor niets anders doen. Ik heb ook een dochter van 6 dus is erg onhandig.

Klopt het dat het clusteren is? Hoe lang duurt dit?

Groetjes, Lisa

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, dit kan clusteren zijn. Of dat ze een beetje aan het regelen is. Met hoeveel weken is ze geboren? Hoe ging de groei? plast en poept ze?

Je zou kunnen proberen om op deze tijden te wissel voeden: wanneer ze langer pauze houdt ga je naar de andere kant. Je wisselt en voedt gedurende minimaal 20 minuten, zodat ze voldoende gelegenheid heeft om haar voeding tot zich te nemen.
    Kijk of het na een dag of 3-4 beter gaat.

Anders: hulp inschakelen: jammer als je zo goed op weg bent om nu te stoppen, ze kan het zo goed gebruiken!

Deel Deze Pagina