Sinds 5 weken kamp ik met pijnlijke borsten. Branderig en steken na het voeden. Inmiddels heb ik miconazol en nystatine gebruikt en ook kokosolie geprobeerd. Niks heeft geholpen en nu slik ik sinds 4 dagen fluconazol 200 mg. Het voeden gaat iets beter maar na de tijd brand en steekt het nog enorm. Aan mijn zoontje is niks te zien. Hij heeft een week nystatine gehad maar kreeg daar enorme krampjes van. Nu smeer ik zijn mondje een beetje in met bio kokosolie. Ik weet niet wanneer die fluconazol zijn werk zou moeten gaan doen maar had het nu niet al eens over moeten zijn? De ene borst gaat prima maar de andere zit een enorme kloof. Die ook maar niet dicht gaat. Erger wordt hij ook niet meer. Ik heb hulp gehad van een lactatiekundige en een tijdje gekolft. Het aanleggen gaat nu goed maar in die borst heb ik ook enorme productie en als m'n zoontje drinkt bijt het enorm. Ik ga er steeds maar vanuit dat het candida/spruw is, ook omdat het begon na gebruik van antibiotica. maar weet inmiddels echt niet meer wat ik kan doen om eindelijk eens pijnloos te kunnen voeden. Ik was alles op 60 graden en was 100 per dag mijn handen, slik probiotica.. Heeft iemand nog een andere tip?! Gentiaan violet is niet meer te verkrijgen. Ik ben echt even radeloos...
Ja, naar een homeopaat gaan... Dat is het enige wat bij mij toen geholpen heeft. En volgens mij kreeg ik trouwens een hogere dosering fluconazol.
Ik moest twee weken twee maal daags 200 mg slikken. En ik maakte trouwens ook mijn tepels 'schoon' met natuurazijn.
Oké dank jullie wel. Dan ga ik ook eens vragen om een hogere dosering. Een homeopaat heb ik ook over nagedacht. Gebruikte je de fluconazol icm de homeopaat? Azijn gemengd met water ben ik ook sinds gisteren gaan proberen. Bedankt dames
Nee niet in combinatie nadat de fluconazol niet hielp ben ik op advies van de lactatiekundige naar de homeopaat gegaan.
Ga ik dat ook proberen. Fijn om te horen. Bovendien vind ik al die medische troep maar niks. Hielp de homeopaat snel?
Wat vervelend hè. Hier ook 2 kuren gehad en bij ons begon het de 2e keer ook na een antibiotica kuur. Hier is het nu over na 2 weken 2x per dag kokosolie. Hoop dat het gauw over is bij jullie. Ben alleen bang dat het hier weer terug komt van de melk uit de diepvries, hoop het niet. Heb een vooraad van 2 schoenen dozen' dat gooi je ook niet zomaar weg.
Ik kreeg hele hoge koorts na het middel van de homeopaat (zwavel) en dat heeft waarschijnlijk de schimmel gedood of in ieder geval afgezwakt. Ik was heel sceptisch maar mij heeft het toen heel goed geholpen en geloof me ik was ten einde raad.
@ margha,wat fijn dat bij jullie de kokosolie helpt! Hier niet.. en ik denk dat de schimmel echt diep in m'n borst zit omdat ik na het voeden enorme steken krijg. Het zal waarschijnlijk op de tepel zelf wel iets helpen. Qua ingevroren moedermelk weet ik het niet. Lijkt me Als je het goed genoeg verhit dat de schimmel dan wel dood is? @stoffeltje, ik kan begrijpen dat je ten einde raad was. Dat punt heb ik inmiddels ook bereikt. Het is ook zo jammer he. Hopelijk heeft de homeopaat voor mij ook de oplossing. Wat een hardnekkig iets zeg die schimmel..
Ik herken het, hier ook een branderig gevoel en erge steken in de borst na het voeden. Omdat mijn zoontje geen symptomen had in overleg met de kinderarts en gynecoloog geen antibiotica genomen. Volgens deze artsen heeft het namelijk geen zin om alleen moeder of alleen kind te behandelen omdat we elkaar (ookal heeft 1 van de 2 geen symptomen) steeds weer aansteken en dan wordt het steeds moeilijker te behandelen. De lactatiedeskundige ingeschakeld. Zij gaf mij het advies om met ontbloot bovenlichaam te slapen. Ook overdag als het even kan zonder t-shirt/ bh en de borsten te wassen zonder zeep. Verder gaf ze mij het advies suikervrij te eten en geen wit brood. Hier een geweldig resultaat, geen klachten meer. Succes, hoop dat het snel overgaat.
Ik mwam deze link tegen van alieexpres voir genitaal violet Yukare gentiaan violet 1 % oplossing 30ml behandeling van bacteriële en schimmels infecti in 1 x 50ml Wong To Yick WOOD LOCK Medicated Balm Oil Pain Relief Made in Hong KongUSD 15.98/pieceWah Sing Zihua Embrocatio van op AliExpress.com | Alibaba Groe