Hallo, Mijn baby is een maand oud. Hij krijgt borstvoeding, en soms kunstvoeding als ik niet genoeg melk gekolfd heb. Mijn man geeft dat dan soms zodat ik wat langer kan slapen. Ook ga ik naar school op maandag. Dan is mijn man thuis. Nu is het al een aantal nachten en soms ook overdag, dat hij honger heeft. Ik leg hem dan aan. Dan drinkt hij 10 minuten of een kwartier. Dan leg ik hem in zijn bedje. En even later begint hij te huilen. Als ik hem dan optil zoekt hij naar mijn borst. Ik leg hem dan weer aan en dan drinkt hij wel, maar heel weinig. Hij vat vaak in slaap tijdens het voeden. Ik probeer hem dan wakker te maken om meer te eten, maar dit lukt niet. Zo gaat dit een paar keer door. Wat is dit precies? Clusteren? Of heeft hij wel echt honger nog? Wat kan ik eraan doen? Want dit breekt me op, als het elke keer in de nacht gebeurd.
Hoi, Hoe oud is je kindje? Het kan zijn dat je kindje een beetje aan het inhalen gaat in de nacht, als jij er bent. Het kan ook gewoon ontwikkeling zijn: dan zie je ook dat kindjes extra willen drinken voor ze ineens iets nieuws leren. Of dat het iets onder de leden heeft. Allemaal reden om extra bij mama te willen drinken. Wanneer jij overdag weg bent halen veel kindjes ook die tijd met mama in. Misschien dat je dat meer naar de avonduren kunt halen, zodat de nacht wat rustiger verloopt. Verder laat je kindje goed en effectief drinken: worden pauzes langer en het drinken minder, dan stimuleren, even bij de les houden, evt. rechtop houden, schone broek...en dan kan je kindje nog verder drinken als het dat nog wil. Verder worden de nachten al echt weer kouder....misschien dat je haar bedje kunt verwarmen op het moment dat ze er uit is? Of kijk eens naar een co-sleeper? Die kun je tegenwoordig ook huren begrijp ik. Succes!
Hoi, Mijn kindje is 4 weken nu. Ik ben dus nog thuis. Wel ga ik op maandag naar school. Ik ben dan totaal 6 uurtjes weg. Zou het bedje te koud zijn? Ik heb er een lakentje en dekentje in. moet hij als het nog kouder wordt ook in een slaapzak dan nog? Of g een deken erbij? En hoe bedoelt u met het clusteren meer naar de avonduren halen? Want ik geef borstvoeding op verzoek. En als hij geen honger heeft, eet hij ook niet denk ik.
Hoi, op zich past het bij de leeftijd dat clusteren (vaker drinken) Nu zie je het in de nacht gebeuren, ik probeerde aan te geven dat je kunt kijken of je wanneer je je kindje in de avonduren bij je houdt, hij dan vaker misschien wil aanhappen, in de hoop dat je in de nacht iets langer er tussen hebt. Het bedje hoeft niet per se te koud te zijn, het kan wel zijn dat wanneer je kindje bij jou heeft gelegen om te drinken en na 20 min. in zijn eigen bedje terug wordt gelegd hij hier wakker van wordt omdat het kouder aanvoelt. Door het te warmen kan het zijn dat je kindje dan wel door blijft slapen. Succes!