Hallo, normaal beval ik ten laatste over drie weken(geplande sectio) Net zoals de eerste keer wil ik graag opnieuw borstvoeding geven, maar deze keer hoop ik op meer geluk! De eerste keer heb ik namelijk 5maand afgekolfd en in de fles gegeven omdat ze maar niet aan de borst wou drinken, nam ook het tepelhof niet binnen maar enkel de tepel...ik heb wel enorme grote borsten en eigenlijk heel kleine tepeltjes... Kan het zijn dat het hieraan ligt? Ik vroeg mij af of een tepelhoedje zou kunnen helpen.... Ik zie het niet echt zitten om opnieuw al die maanden om de drie uur te moeten afkolven en dan nog de fles te geven, ik heb nu ondertussen ook een dochter die in januari 4 jaar wordt, deze heeft ook aandacht nodig natuurlijk....
Hoi, Neem contact op met een lactatiekundige zo gauw als je denkt dat het niet vanzelf gaat. Hoe sneller je hulp inschakelt die met jou kijkt hoe jullie verder kunnen, hoe eerder je de boel op de rit hebt. Kleine tepels hoeven geen belemmering te zijn, laat je helpen door je kraamverzorgende. Succes!
Hoi bedankt Voor je reactie, ga ik zeker doen, maar na de eerste bevalling heb ik ook veel hulp gevraagd omdat het niet van zelf ging, maar daar waren ze in het ziekenhuis niet echt blij mee ik kreeg telkens het antwoord ja mevr geef het wat tijd, thuis ook een vroedvrouw laten komen ook zij hielp niet het enige wat ze zei was, je hebt wel zware borsten en weeg je kindje voor en na de voeding en vul aan met fles voeding . Heel spijtig dat niemand mij echt wou helpen met het goed aanleggen of de comfortabele positie te zoeken. Ik vrees dat het in België er niet aan toe gaat zoals in Nederland! Hebben hier ook nog nooit van een gentle sectio gehoord....
Zoek nu vast contact met een lactatiekundige, die eventueel al in het ziekenhuis contact met je kan hebben. Of zoek iemand van la leche league in je buurt, dat scheelt ook al veel, als iemand met je via de telefoon kan sparren. Er zijn wel lactatiekundigen die ook de grens over rijden, beetje afhankelijk van waar je woont, in Belgie zijn ook lactatiekundigen! Email consult kan nog een idee zijn, zorg dan vooral dat je een plan hebt voor de eerste 3 dagen!